نماد اعتماد

HPE GreenLake چیست و چگونه کار می کند؟

HPE GreenLake چیست و چگونه کار می کند؟

علاوه بر سخت‌افزار و نرم‌افزار، راه‌حل‌های GreenLake با خدمات حرفه‌ای و عملیاتی از HPE Pointnext، تیمی از کارشناسان که به پیاده‌سازی، مدیریت و پشتیبانی از هر پیشنهاد GreenLake کمک می‌کنند، ارائه می‌شود. Pointnext مجموعه ای از خدمات را ارائه می دهد که شامل نظارت، مدیریت و بهینه سازی هر سیستم است. این خدمات یک تمایز مهم بین GreenLake و یک برنامه لیزینگ اساسی است که به سادگی تجهیزات سخت افزاری را اجاره می دهد.

اخیراً، HPE GreenLake Central را راه‌اندازی کرد، یک هواپیمای کنترل مدیریت یکپارچه که به مشتریان یک دید یکپارچه در سراسر عملیات فناوری اطلاعات، از جمله ابرهای خصوصی و عمومی و محیط‌های لبه ارائه می‌دهد. GreenLake Central یک پورتال سلف سرویس برای نظارت بر استفاده، هزینه، امنیت، انطباق، عملکرد و سایر معیارها فراهم می کند. این پورتال همچنین توسعه دهندگان و واحدهای تجاری را قادر می سازد تا خدمات مورد نیاز خود را در زمان نیاز پیدا کنند و از آنها استفاده کنند.

مدل مبتنی بر مصرف GreenLake شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا محصولات پیشرفته مرکز داده را بدون هزینه‌ها و پیچیدگی‌های ناشی از رویکرد سنتی برای استقرار زیرساخت‌ها دریافت کنند.
GreenLake و مدل مبتنی بر مصرف
یکی دیگر از ویژگی های GreenLake که آن را از یک برنامه لیزینگ متمایز می کند، مدل قیمت گذاری مبتنی بر مصرف آن است که برنامه را با ساختار خدمات ابری مطابقت می دهد. HPE سخت‌افزار را در محیط انتخابی مشتری نصب می‌کند، اما آن را به‌عنوان یک سرویس ارائه می‌کند تا خرید مستقیم. این نه تنها هزینه اولیه سرمایه معمولی یک معامله فروش سنتی را حذف می کند، بلکه سربار IT را نیز کاهش می دهد. مشتریان فقط باید هزینه اشتراک ماهانه را همراه با مکانی برای قرار دادن اجزای سازنده داشته باشند.

GreenLake هزینه ها را بر اساس استفاده واقعی اندازه گیری شده است نه مقادیر ثابت. به این ترتیب، کاربران فقط برای چیزهایی که استفاده می شود، پرداخت می کنند، نه آنچه ممکن است استفاده شود. HPE به طور مداوم نصب را بر اساس انتخاب گسترده ای از معیارها، مانند مصرف در هر سرور، هر گیگابایت، هر گره کانتینر یا هر VM نظارت می کند. مشتریان همچنان باید حداقل تعهد را داشته باشند، اما فراتر از آن، فقط برای آنچه استفاده می کنند هزینه می پردازند.

استفاده اندازه‌گیری‌شده نیز شکل مؤثری از مدیریت ظرفیت را برای سازمان‌ها فراهم می‌کند، زیرا فناوری اطلاعات همیشه می‌داند که چه مقدار ظرفیت استفاده می‌شود و چه کسی از آن استفاده می‌کند. اگر به ظرفیت بیشتری نیاز باشد، کاربران می‌توانند فوراً آن را پیاده‌سازی کنند، زیرا محصول GreenLake با ظرفیت اضافی برای تطبیق با رشد بالقوه همراه است. با این حال، HPE تا زمانی که واقعاً از آن استفاده نکنند، هزینه ای برای ظرفیت اضافی از مشتریان دریافت نمی کند. ترکیبی از استفاده اندازه‌گیری شده و ظرفیت انعطاف‌پذیر به به حداکثر رساندن چابکی کمک می‌کند و در عین حال از هزینه‌های مرتبط با تامین بیش از حد جلوگیری می‌کند.

HPE GreenLake چیست و چگونه کار می کند؟

GreenLake به کاربران این امکان را می دهد که فقط برای منابع IT که استفاده می کنند پرداخت کنند. نحوه کارکرد آن برای HCI، زیرساخت های قابل ترکیب و سایر اهداف، مزایا و معایب احتمالی آن را بیابید.

HP Green Lake چیست؟
HPE GreenLake یک پلتفرم سلف سرویس و مدیریت HPE است که سادگی و چابکی ابر عمومی را با امنیت، حاکمیت و انطباق و مزایای عملکرد زیرساخت فناوری اطلاعات داخلی تلفیق می کند.
مزایای HPE GreenLake چیست؟
پلتفرم لبه به ابری باز و ایمن شما که نوسازی داده‌ها را در ابتدا تقویت می‌کند حاشیه، غیرمتمرکز. لبه خود را وصل کنید. داده ها را از لبه به ابر کنترل و مهار کنید. داده ها. داده های خود را به هوش تبدیل کنید. ابر ابر هیبریدی خود را ایجاد کنید. امنیت. داده های خود را ایمن کنید
چرا HPE GreenLake منحصر به فرد است؟
HPE GreenLake for Block Storage اولین ذخیره‌سازی بلوکی به عنوان سرویس در صنعت است که 100% تضمین در دسترس بودن داده را ارائه می‌کند. این به کسب‌وکارها کمک می‌کند سریع‌تر تغییر کنند و چابکی سلف‌سرویس را برای شرکت‌های حیاتی به ارمغان می‌آورد
پروژه GreenLake چیست؟
GreenLake یک پیشنهاد خدماتی است که انعطاف‌پذیری ابری را برای مراکز داده و مکان‌های دیگر مانند ماهواره و دفاتر راه دور به ارمغان می‌آورد.
دریاچه سبز به چه معناست؟
 دریاچه های آب سبز معمولاً دارای غلظت بالایی از جلبک های حاوی کلروفیل هستند که می توانند به آب رنگ سبز بدهند. کلروفیل را می توان با حسگرهایی مانند پروب کلروفیل YSI اندازه گیری کرد. دریاچه های سبز اغلب اوتروفیک هستند و معمولاً حاوی شکوفه های جلبکی مضر بیشتری نسبت به سایر دریاچه ها هستند.

تیم‌های فناوری اطلاعات در چند سال گذشته دو گزینه اصلی برای اجرای بارهای کاری داشته‌اند: حفظ زیرساخت در محل - متحمل شدن هزینه‌ها و هزینه‌های سربار ناشی از آن - یا انتقال بارهای کاری به ابر و از دست دادن کنترل بر عملیات و حفاظت از داده‌ها. اخیراً، گزینه سومی ظاهر شده است: مدل مبتنی بر مصرف، که کاربران را قادر می‌سازد تا زیرساخت‌ها را در محل مستقر کنند اما همچنان از مزایای ابری بهره ببرند. شرکت Hewlett Packard با برنامه GreenLake خود در خط مقدم این تلاش مصرف فناوری اطلاعات قرار داشته است.

HPE GreenLake چیست؟
GreenLake یک پیشنهاد خدماتی است که انعطاف‌پذیری ابری را برای مراکز داده و مکان‌های دیگر مانند ماهواره و دفاتر راه دور به ارمغان می‌آورد. هنگامی که برای یک محصول GreenLake ثبت نام می کنید، HPE یک سیستم کامل و از پیش پیکربندی شده ارائه می دهد که شامل تمام سخت افزار و نرم افزار لازم برای راه اندازی و اجرای تقریباً فوری است.

HPE همچنین سیستم را در تمام چرخه عمر خود مدیریت می کند. در ازای آن، مشتریان هزینه اشتراک ماهانه ای را پرداخت می کنند که بر اساس ساختار قیمت گذاری پرداخت به ازای استفاده مشابه بسیاری از خدمات ابری است.

لینک های مفید DL380 G8     خرید سرور hp

با GreenLake، HPE تعدادی بسته زیرساختی را برای پشتیبانی از انواع مختلف بارهای کاری ارائه می دهد. برای مثال، بسته مجازی‌سازی گزینه‌هایی را برای پیاده‌سازی راه‌حل GreenLake که برنامه‌های کاربردی مجازی‌سازی شده را اجرا می‌کند، ارائه می‌دهد، و بسته composable گزینه‌هایی را برای پیاده‌سازی زیرساخت‌های ترکیب‌پذیر مبتنی بر نرم‌افزار ارائه می‌دهد. HPE همچنین بسته هایی را برای چندین نوع بار کاری دیگر از جمله ذخیره سازی، پشتیبان گیری، مدیریت پایگاه داده، داده های بزرگ، ابر خصوصی و محاسبات با عملکرد بالا ارائه می کند.

HPE GreenLake چگونه کار می کند
در قلب این بسته‌ها، سخت‌افزار HPE است که از هر پیاده‌سازی GreenLake پشتیبانی می‌کند. به عنوان مثال، یک پیشنهاد مجازی سازی ممکن است از HPE SimpliVity استفاده کند و یک زیرساخت قابل ترکیب GreenLake ممکن است از HPE Synergy استفاده کند. محصولات GreenLake همچنین از سخت افزار HPE مانند ذخیره سازی Nimble یا سرورهای ProLiant DL و همچنین نرم افزارها و خدمات شخص ثالث مانند Docker، Hadoop، SAP HANA، Nutanix AHV، VMware Cloud Foundation، Microsoft Azure و AWS استفاده می کنند.

مدل مبتنی بر مصرف GreenLake شرکت‌ها را قادر می‌سازد تا محصولات پیشرفته مرکز داده را بدون هزینه‌ها و پیچیدگی‌های ناشی از رویکرد سنتی برای استقرار زیرساخت‌ها دریافت کنند. در عین حال، IT کنترل سیستم ها و محیط را حفظ می کند، در حالی که از نظارت، نگهداری و پشتیبانی مداوم HPE بهره می برد. سیستم‌های مقیاس‌بندی نیز آسان‌تر و سریع‌تر است که منجر به چابکی بیشتر می‌شود. این ویژگی‌ها نه تنها به ساده‌سازی عملیات IT کمک می‌کنند، بلکه پرسنل فناوری اطلاعات را برای سایر تلاش‌ها نیز آزاد می‌کنند.

وقتی این مزایا با هم جمع شوند، به طور بالقوه می توانند هزینه های مرتبط با استقرار و حفظ زیرساخت های فناوری اطلاعات را کاهش دهند. هیچ هزینه سرمایه ای وجود ندارد، فناوری اطلاعات عملیات کمتری برای انجام دارد، مشتریان فقط برای خدماتی که استفاده می کنند هزینه می پردازند و مقیاس بندی سیستم ها آسان تر است - بدون نیاز به ارائه بیش از حد آنها. با این حال، به هر اندازه که همه اینها خوب به نظر می رسند، نمی توانید تصور کنید که یک برنامه مبتنی بر مصرف منجر به TCO کمتری می شود. حتی در بهترین شرایط، این هزینه های اشتراک افزایش می یابد و پرداخت طولانی مدت آنها می تواند بسیار گران باشد.

با GreenLake، بر خلاف زیرساخت‌های سنتی، وقتی دیگر به تجهیزات نیاز ندارید، کاربران چیزی برای سرمایه‌گذاری خود ندارند. HPE همچنان مالک تمام سخت افزار است. سازمان ها نمی توانند سرورها را بفروشند یا از آنها برای تجارت استفاده کنند. علاوه بر این، آنها همچنان به HPE برای ارائه خدماتی که وعده داده است متکی هستند. این نه تنها به معنای پیروی از برنامه آن است، بلکه به این معنی است که آنها می توانند به سیستم های شما نیز دسترسی داشته باشند، که ممکن است در یک محیط بسیار امن بهینه نباشد.

این بدان معنا نیست که سازمان ها باید از مدل مبتنی بر مصرف اجتناب کنند. این بدان معنی است که آنها باید برنامه ای مانند GreenLake را به دقت تجزیه و تحلیل کنند تا TCO واقعی را بدست آورند و اطمینان حاصل کنند که در دراز مدت نیازهای آنها را برآورده می کند.

چالش های فناوری اطلاعات مبتنی بر مصرف
نوسازی مرکز داده
ابر به وضوح نشان داده است که سازمان‌ها در هر اندازه‌ای از یک مدل تحویل مبتنی بر خدمات حمایت می‌کنند، حتی اگر فقط برای حجم کاری مانند پشتیبان‌گیری و بایگانی. این مدل بسیار محبوب شده است، در واقع، مراکز داده بیش از هر زمان دیگری اکنون میزبان ابرهای خصوصی و ترکیبی خود و همچنین ارائه‌های فناوری اطلاعات مانند زیرساخت‌های قابل ترکیب هستند که منابع را به عنوان خدمات ارائه می‌دهند. این فقط یک مسئله زمان بود که روند به عنوان یک سرویس بر فروشندگان سخت افزار حاکم شد.

به گفته HPE، GreenLake اکنون با بیش از 2.8 میلیارد دلار ارزش کل قرارداد و بیش از 600 مشتری، سریع‌ترین رشد تجارت این شرکت است. اما HPE در این تلاش تنها نیست. به عنوان مثال، NetApp یک برنامه مبتنی بر مصرف به نام Cloud Consumption برای NetApp HCI ارائه می دهد، و Dell Technologies با On Demand، یک برنامه مبتنی بر مصرف ارائه کرده است که طیف وسیعی از گزینه های پرداخت و خدمات را برای پاسخگویی به نیازهای مختلف ارائه می دهد.

با افزایش تقاضا برای محصولات فناوری اطلاعات مبتنی بر خدمات، گزینه‌های مبتنی بر مصرف نیز افزایش می‌یابد که می‌تواند مرکز داده را که ما می‌شناسیم متحول کند. اگرچه زیرساخت‌های خدماتی هنوز تنها بخش کوچکی از کل بازار را نشان می‌دهند، مزایای مدل مبتنی بر مصرف آنقدر زیاد است که نمی‌توان آن‌ها را نادیده گرفت، به‌ویژه زمانی که برای پلتفرم‌های تلفیقی مانند زیرساخت‌های همگرای HPE SimpliVity یا زیرساخت‌های ترکیب‌پذیر Synergy اعمال شود. ، هر دو از طریق برنامه GreenLake به عنوان راه حل های کاملاً مدیریت شده ارائه می شوند.

HPE Synergy 1200
زیرساخت قابل ترکیب HPE Synergy 1200

تیم‌های فناوری اطلاعات به زیرساخت‌های بیش از حد همگرا و قابل ترکیب روی می‌آورند تا نیازهای بار کاری مدرن و پیچیده خود را برآورده کنند، به همان دلیل که اغلب به ابر روی می‌آورند. برای بسیاری، توانایی دستیابی به این نوع محصولات زیرساخت فناوری اطلاعات از طریق برنامه‌های مبتنی بر مصرف ممکن است تنها انگیزه‌ای باشد که آنها برای مدرن‌سازی مراکز داده‌شان نیاز دارند - بدون هزینه‌های سرمایه‌ای که در گذشته با آن روبرو بوده‌اند.

کسب‌وکارهای کوچک‌تر نیز می‌توانند از مدل مبتنی بر مصرف بهره ببرند، زیرا اغلب منابع لازم برای انجام همه این کارها را ندارند. با این حال، صرف نظر از اندازه یک سازمان، زیرساخت به عنوان یک سرویس این پتانسیل را دارد که به حرکت تقریباً هر سازمانی به آینده کمک کند.