نماد اعتماد

پردازنده های ES یا نمونه های مهندسی

CPU ES چیست 

پردازنده ES چیست 

بهبود شناسایی CPUهای ES

بنابراین، اگر مشکوک هستید که یک CPU ES دریافت کرده اید و قصد ندارید چه کاری باید انجام دهید؟ در صفحه پشتیبانی اینتل در بخش «چگونه پردازنده‌های نمونه مهندسی تولید شده توسط اینتل را شناسایی کنم؟» آنها فقط توصیه می کنند که علامت های سمت بالای CPU را بررسی کنید. در حالی که این به طور کلی قابل اعتماد است، یک بازیگر بد توانمندتر می تواند با دسترسی محدود به ماشین آلات آن را ایجاد کند - و دسترسی به همه CPUها (مثلاً CPUهای تعبیه شده در NUCها) برای بررسی علائم سمت بالا آسان نیست.

قبل از ارسال CPU به اینتل، برخی از ویژگی‌های عجیبی را که در مورد CPU مشاهده کردم که در نرم‌افزار قابل مشاهده بودند، بدون نیاز به جدا کردن رایانه‌ام، مانند داده‌های گم شده یا نادرست که CPU گزارش کرده بود، یادداشت کردم. عجیب است که CPU هرگز واقعاً گزارش نمی دهد که یک CPU «نمونه مهندسی» یا «نمونه صلاحیت» است، و شما باید آن را با CPU دیگری یا دانش قبلی مقایسه کنید تا متوجه شوید که یک تراشه خرده فروشی نیست.

برای روشن بودن، این راهنمایی برای شناسایی یک CPU نمونه مهندسی نیست - بلکه فقط برخی از اختلافات را جدا می کند که می توانم با مقایسه CPU ES خود با یک CPU مشابه در نمونه ای که در AWS اجاره کرده ام پیدا کنم. همچنین اشتباه نیست - با تخصص فنی عمیق تر، کسی می تواند سعی کند خود CPU را تغییر دهد تا اطلاعات نادرستی را که ذکر کردم درست به نظر برسد - یا حتی مشابه تراشه های خرده فروشی.

پردازنده های نمونه مهندسی (ES) همچنین به عنوان پردازنده های نمونه صلاحیت شناخته می شوند. آنها پردازنده‌های پیش‌تولیدی هستند که اینتل به سازندگان تجهیزات اصلی (OEM)، سازندگان دستگاه‌های اصلی (ODM) و فروشندگان نرم‌افزار مستقل (ISV) وام داده است تا در چرخه طراحی محصول قبل از عرضه محصول استفاده شوند.
تفاوت بین CPU ES و QS چیست؟
تفاوت بین ES (نمونه مهندسی) و QS چیست؟ باید تفاوت بین پردازنده های ES و QS را بدانید. هیچ تفاوتی بین نمونه مهندسی (ES) و Qualification Sample (QS) وجود ندارد.
سرور Xeon چیست؟
پردازنده Xeon یک CPU اینتل است که در درجه اول برای استفاده در سرورهای سازمانی طراحی و ساخته شده است. نام تجاری Xeon در حال حاضر در دو خانواده پردازنده موجود است: پردازنده های مقیاس پذیر Xeon (SP) و Xeon E، که هر کدام برای مدیریت بارهای کاری متفاوت طراحی شده اند.
پردازنده های ES QS چیست؟
نمونه مهندسی نسخه ای از تراشه است که برای آزمایش بیشتر و اطمینان از عدم وجود اشکال در تراشه قبل از فروش خرده فروشی ارائه شده است. نسخه QS دور دوم تراشه‌هایی است که قبل از خرده‌فروشی منتشر شده‌اند که نسخه‌های بسیار نزدیک‌تر و دقیق‌تر تقریباً مشابه خرده‌فروشی/oem هستند، اما چنین برچسبی ندارند.
CPU E-cores چیست؟
P-Cores در مقابل E-Cores و CPU های جدید اینتل: همه معنی آن چیست هسته های الکترونیکی: هسته های الکترونیکی هسته های کارآمد در سیستم هستند. اینها مواردی هستند که برای کارهای سیستم پس زمینه استفاده می شوند که همیشه در حال اجرا هستند اما برای انجام کار خود نیازی به پردازش قدرتمند ندارند.

CPU اینتل ممکن است یک نمونه مهندسی باشد

گهگاه CPUهای نمونه مهندسی (ES) از تولیدکنندگان اصلی CPU در بازار دست دوم شناور هستند. به دلیل تسلط بر بازار یا مسائل امنیتی طولانی مدت شرکت - احتمالاً هر دو - "ES CPU" معمولاً با نمونه های مهندسی اینتل مرتبط است. در زمان نگارش، 97 لیست برای "نمونه مهندسی اینتل" در مقایسه با 11 لیست برای "نمونه مهندسی amd" وجود دارد. CPU ES من نیز اینتل بود، بنابراین آنها تمرکز این بحث خواهند بود.

همانطور که توسط اینتل توضیح داده شده است، CPU های ES عبارتند از:

... پردازنده های پیش تولید اینتل به سازندگان تجهیزات اصلی (OEM)، سازندگان دستگاه های اصلی (ODM) و فروشندگان مستقل نرم افزار (ISV) وام می دهد تا در چرخه طراحی محصول قبل از عرضه محصول استفاده شود.

پردازنده های ES:

  1. تولید شده توسط اینتل تنها دارایی اینتل است.
  2. تولید شده توسط اینتل اینتل محرمانه است.

توسط اینتل تحت شرایط عدم افشا و/یا قرارداد وام ویژه با محدودیت هایی در مورد استفاده و استفاده گیرنده ارائه می شود.درست است که آنها را به عنوان پردازنده های "بتا" در نظر بگیریم و ممکن است رفتار یا عملکرد غیرقابل پیش بینی داشته باشند. از بحث در مورد r/homelab، تجربیاتی که مردم با CPUهای ES گزارش می‌کنند، از تقریباً خرده‌فروشی تا کاملاً غیرقابل استفاده است. با وجود این، آنها از نظر فیزیکی و عملیاتی مشابه همتایان خرده فروشی خود به نظر می رسند.

CPU های ES در بازار دست دوم
با توجه به اینکه CPUها بسیار پرهزینه هستند - به ویژه CPUهای سرور - در طول زمان، بسیاری از CPUهای ES از فروشندگانی که آنها را به صورت امانت دریافت می کنند، گم می شوند و به بازار دست دوم راه پیدا می کنند. پردازنده‌های ES اغلب به دلیل غیرقابل پیش‌بینی بودن و قانونی بودن مشکوک به قیمت بسیار پایین‌تر از نرخ بازار برای پردازنده‌هایی که شبیه‌ترین پردازنده‌ها هستند فروخته می‌شوند. با نگاهی به قیمت دست دوم پردازنده‌های Xeon 5218 اینتل در eBay در طی سه ماه گذشته، می‌بینیم که دو پردازنده ES فروخته‌شده کمتر از حداقل قیمت فروش هر CPU خرده‌فروشی در آن بازه زمانی به فروش رسیده‌اند:

در حالی که تجربه من از بازار دست دوم در طول دوران حرفه ای من تقریباً مثبت بوده است   گاهی اوقات بازیگران بدی وجود دارند که این اختلاف قیمت را می بینند و سعی می کنند از آن استفاده کنند. برای یافتن شواهدی مبنی بر اینکه خریداران CPUهایی را که با CPUهای ES تعویض کرده اند، به سختی جست و جو کنید. من فکر می‌کنم تاسف‌آور است که مردم سعی می‌کنند با فریب دادن دیگرانی که در جامعه مشاغل خانگی مشارکت می‌کنند یا به آنها کمک می‌کنند، پولی سریع به دست آورند.