نماد اعتماد

چک لیست حسابرسی و ارزیابی مرکز داده

چک لیست حسابرسی و ارزیابی مرکز داده

رعایت نکات بسیار مهمی در خرید سرور اچ پی در مراکز داده ها ی مهم

این ضروری است که مراکز داده خود را در اوج عملکرد نگه دارید. این همه داده‌های حیاتی مأموریت شما را که باید مطابق با قوانین خاص باشد، ایمن می‌کند.

اکثر سازمان‌ها ممیزی‌های سالانه مرکز داده را انجام می‌دهند تا بینش خود را در مورد موارد زیر بدست آورند:

  1. کنترل کیفیت
  2. امنیت
  3. بهره وری انرژی
  4. عملکرد عملیاتی.
  5. قدرت و راندمان خنک کننده
  6. اما بسته به اندازه صنعت و تجارت شما، مرکز داده شما احتمالاً به بیش از یک ممیزی نیاز دارد.

متداول‌ترین ممیزی‌های مرکز داده شامل سری ISO 27000 است که دستورالعمل‌های دقیقی در مورد سیاست‌ها و عملیات امنیتی ارائه می‌دهد.آماده شدن برای ممیزی مرکز داده می تواند زمان بر و پیچیده باشد. ارزیابی چک لیست مرکز داده محل خوبی برای شروع است. اما توصیه می‌شود که مشاوران خارجی این ممیزی‌ها را انجام دهند تا از نتایج ناهنجار و سوگیری داخلی جلوگیری کنند.قبل از حرکت با مشاور خارجی، برای صرفه جویی در زمان و هزینه، بسیار مهم است که برای ممیزی مرکز داده آماده شوید. ارزیابی چک لیست حسابرسی مرکز داده محل خوبی برای شروع است.

‌چک لیست ارزیابی مرکز داده زیر یک لیست کلی از مناطقی است که برای آماده شدن برای ارزیابی مرکز داده باید بررسی شود.

اکثر ممیزی های مرکز داده بیشتر یا همه این حوزه ها را پوشش می دهند. ممیزی های با هدف خاص، مانند مواردی که برای انطباق با مقررات خاص یا استانداردهای صنعتی انجام می شود، ممکن است حوزه های دیگری را پوشش دهد.می توانید یک پرسشنامه ارزیابی مرکز داده اضافی و چک لیست حسابرسی مرکز داده برای این ممیزی های تخصصی را به صورت آنلاین پیدا کنید.ما همچنین چک لیست ارزیابی مرکز داده خود را آماده کرده ایم که می توانید از اینجا دانلود کنید. توصیه می کنیم این چک لیست را پرینت بگیرید و آن را برای مراجعات بعدی در دسترس داشته باشید.

نصب و راه اندازی سخت افزار و نرم افزار

  • آیا تاسیسات شما دارای رویه های عملیاتی استاندارد (SOP) برای نصب سخت افزار و نرم افزار است؟ آیا می توانید نشان دهید که آنها دنبال می شوند؟
  • آیا سخت افزار یا نرم افزار برای مطابقت با بهترین شیوه های امنیتی پیکربندی شده است؟
  • آیا سخت افزار یا نرم افزار به طور مداوم با وصله ها و به روز رسانی ها نگهداری می شود؟

تعمیر و نگهداری سرور

  • برای سیستم‌های زیرساخت مرکز داده (مانند سرمایش، تهویه، اطفاء حریق و برق پشتیبان)، آیا موارد نگهداری برنامه‌ریزی شده مطابق با برنامه‌های زمانی مورد نیاز تکمیل می‌شوند؟
  • آیا سنسورهای محیطی (مانند دما و اکسیژن) به درستی کالیبره شده اند؟
  • آیا سخت افزار سرور و تجهیزات سوئیچ شبکه با آخرین به روز رسانی سیستم عامل به درستی نگهداری می شوند؟

نظارت بر عملکرد و عملیات

  • آیا نظارت مستمر و خودکار عملکرد برای هشدار دادن به کارکنان در مواقعی که سرورها و تجهیزات سوئیچ شبکه از مشکلات عملکردی رنج می برند وجود دارد؟
  • آیا نظارت مستمر و خودکار برای آگاه کردن کارکنان از مسائل مربوط به عملکرد نرم افزار (مانند تضاد منابع و تنگناها) وجود دارد؟
  • آیا SOPهایی وجود دارند که نحوه تشخیص و حل مشکلات سخت افزاری و نرم افزاری و عملکرد و عملکرد را تعریف می کنند؟

مدیریت و بازیابی نرم افزار

  • آیا همه سیستم‌ها و اجزای حیاتی که داده‌ها را در خود جای می‌دهند در فضای ذخیره‌سازی خارج از سایت پشتیبان‌گیری می‌شوند؟
  • آیا سیستم نظارتی برای هشدار به کارکنان در مورد پشتیبان‌گیری ناموفق وجود دارد؟
  • آیا رویه‌های بازیابی بلایا برای اطمینان از بازیابی سریع و روان سیستم‌ها و داده‌های از دست رفته وجود دارد؟ آیا می توانید نشان دهید که کارکنان در مورد این رویه ها آموزش دیده اند؟
  • امروز کمک مرکز داده قابل اعتماد دریافت کنید

حتی با وجود یک چک لیست جامع ارزیابی مرکز داده، آماده شدن برای ممیزی یک کار مهم است. مگر اینکه معیارهای کلیدی هر حسابرسی قابل اجرا را بدانید، نباید به تنهایی این کار را انجام دهید.برای بهترین نتیجه، با کارشناسان Quadbridge مشورت کنید. تیم ما می تواند به شما کمک کند تا یک چک لیست عملی تهیه کنید که یک ممیزی کامل از عملیات مرکز داده شما را فراهم می کند و در عین حال اطمینان حاصل می کند که تمام استانداردهای انطباق لازم را رعایت می کند.

لطفا برای اطلاعات بیشتر، امروز با ما تماس بگیرید.