نماد اعتماد

خرید سرور باید ها و نباید ها

مفاهیم خرید سرور

خرید سرور hp  باید ها و نباید ها

یکی از مهمترین موارد که در خرید سرور اچ پی و قیمت سرور اچ پی و همچنین مشاوره باری استعلام قیمت سرور اچ پی مهم هست قیمت سرور تاور میباشد که بسیار حساس هست قیمت سرور تاور در بازار بسیار متفاوت میباشد این سرور ها ی تاور که مدل های محدودی هم داری و معمولا بین دو مدل ml30 ml310  ml350 g10  ,  ml110خلاصه می شود می توانید در مورد این دو سرور تاور که پسند سلیقه های مختلفی میباشد با همکاران ما در ماهان شبکه ایرانیان صبحت کنید .

فروش ویژه سرور HP DL380p G8

قیمت سرور تاور به موارد بسیار بستگی دارد یکی از انها مورد مدل هارد اچ پی شما هست که باید روی این سرور نصب و پیاده سازی شود .اگر سری هارد های بزرگ در این سرور نصب کنید باید سری های ال ال اف خریداری کنید و اگر سری هارد ها کوچک برای سرور تاور خود در نظر دارید باید سری سرور های اس اس اف خریداری کنید . تا هاردهای ۲.۵ اینچی sas روی انها نصب کنید.

مشخصات سرور hp   را در استعلام قیمت سرور اچ پی خود به صور ت کامل و واضع برای همکاران فروش سرور اچ پی ما بفرستید هر جایی که نمیدانید و فکر میکنید اشتباه هست با همکاران فروش سرور ما تماس بگیرید و در مورد هر قیمت سرور اچ پی که ممکن هست مربوط به پردازنده سرور اچ پی هارد سرور اچ پی یا رم سرور اچ پی میباشد سوال کنید و پارت نامیبر های قطعات سرور اچ پی را بصورت دقیق از نرم افزار بولتن یا اینترنت پیدا کنید.

اگر مدل خاصی شک دارید کافیست در واتز اپ ۰۹۱۲۸۳۵۲۰۲۳  همکاران فروش ما درخواست خود را بفرستید تا با توجه به نیازمندی شما پارت نامبر خاص شما را برای شما پیداکرده و ارسال کنند مشخصات سرور اچ پی در مورد پاور سرور اچ پی بسیار مهم میباشد و میتوانید انواع پاور سرور اچ پی رو در قسمت پاور سایت ماهان شبکه ایرانیان نگاه کرده و همچنین عکس تمام قطعات که ممکن هست در مورد انها شک داشته باشید رو چک کنید و اوکی کنید .

در مورد ریل کیت سرور اچ پی هم می توانید بررسی کنید اگر سرور خریداری شده شما نیو و پک اچ پی باشد دیگر نگران چیزی نباشید معمولا ریل کیت های اورجینال هستند و در داخل تمام کارتن های شماموجود هستند.

سرورهای اچ پی با بیش از بیست سال سابقه استفاده در ایران می توان گفت یکی از پر فروش ترین مدل سرورها درایران می باشد. خرید سرور اچ پی بسیار مهم میباشد باید در مورد اورجینال و غیر اورجینال بودن سرور اچ پی حتما صبحت های لازم رو انجام دهیم. این برند سرور که میتوان گفت پر فروش ترین مدل سرور در ایران می‌باشد دارای انواع مختلف می باشد.که در زیر انواع سرور hp  را بررسی می کنیم؟ قیمت سرور اچ پی هر مدل را نیز با هم دیگر چک مکنیم.

خرید سرور و قیمت hp

خرید سرور فیزیکی از ماهان شبکه ایرانیان یکی از ارائه دهندگان سرور های فیزیکی برند های مطرح و موجود در بازار ایران میباشد که میتوان از انها به سرور اچ پی یا سرور دل یا سرور های ایسوز اشاره کرد .امروزه خرید سرور اچ پی به یکی از مناسب‌ترین راه‌حل‌ها برای شرکت‌های بزرگ و کوچک برای برطرف کردن بسیاری ازمشکلات موجود در قسمت های مختلف شرکت خود تبدیل شده است. ازعمده سرورهای فیزیکی به سرور hp اشاره کرد.

این سرورها  قوی و قدرتمند اساساً قطعات  سخت‌افزاری فناوری اطلاعات هستند که دارای رم سرور ،‌ هارد سرور، پردازنده‌های سطح بالا در کنار سایر قطعات سرور است و با استفاده از انواع هارد اچ پی  ذخیره‌سازی سرور، قدرت محاسبه و عملکرد بالای سرور hp را در شبکه فراهم میکند. با توجه به  انواع سرور اچ‌پی، و نیز با توجه به نیازمندی شما، باید سروری را انتخاب کنید که با نیاز کسب‌وکار شما همخوانی داشته باشد و بتوانید نیازمندی های خود رو چه در سطح سخت افزاری و چه در سطح نرم افزاری فراهم کند.

خرید سرور اچ پی

در مورد خرید سرور اچ پی از شرکت های ارائه دهنده ی خدمات سخت افزای که امروز هم زیاد هستند می توانید مشاوره های مطمئن و کارا بگیرید و از انها درخواست کنید که پیشنهادات سخت افزاری سرور اچ پی را به همراه قیمت و مشخصات سرور اچ پی برای شما پیش فاکتور ارائه کنند ما نیز در بخش مهندسی فروش سرور اچ پی خود ضمن گذاشتن زمان های مشاوره های تخصصی با مشتری های و ارائه مشاوره های تخصصی  انها  رو همراهی میکنیم تا بهترین انتخاب را برای سازمان خود داشته باشند.

درست هست که کارشناسان ای تی الان با توجه به سطح علمی خود اکثرا اطلاعات زیادی در مورد سرور و مشخصات سرور اچ پی ای دارند ولی باز هم تیم فنی و مهندس فروش ما تلاش میکند تا جایی که ممکن هست بهترین و با کیفیت ترین دیتا رو در اخیار کارشناسان فنی سازمان های مختلف بگزارد .

یکی از مهم ترین مواردی که در مورد استعلام قیمت سرور اچ پی بدانید که باید مشخصات دستگاه سرور خود را به همراه پارت نامبر های سرور اچ پی در برگه استعلام سرور بگنجانید تا فروشندگان سرور اچ پی با دیدن استعلام های شما بتوانند قیمت بسیار مناسبی برای استعلام قیمت سرور اچ پی شما ارائه بدهند و شما می توانید با مراجعه به سایت mahanshabake.com  ومراجعه به بخش استعلام قیمت سرور اچ پی ای فرم مربوطه را پر کنید و درخواست استعلام سرور خود را برای همکاران شرکت ما ارسال کنید .

همچنین شما می توانید با نرم افزارهای ارتباط مجازی واتزاپ تلگرام بله که در سایت هست با تیم مهند سی فروش ما برای استعلام قیمت سرور اچ پی مشورت بگیرید.قیمت سرور اچ پی‌در ماهان شبکه ایرانیان را با سایر جاها مقایسه کنید و آنچه را که برای سازمان خود مفید هست را انتخاب کنید.

جدیدترین سرور hp  موجود در بازار می توانید به سراغ سرور g10 بروید این سرورها که جدیدترین تکنولوِزی موجود دربازار هستند و از بروزترین قطعات سرور اچ پی این جدیدترین پردازنده های سرور اینتل و جدید تر ین رم های سامسونگ و کینگستون با لیبل اچ پی ای  پشتیبانی می کنند. در مورد این سرور ها دومدل سرور dl380 g10  , سرور dl360 g10 پرفروش ترین این سرور ها  hpهستند.در مورد خرید سرور HP G10 باید رو ی قیمت سرور اچ پی دقت نکرد با توجه به وجود کالاهای فیک و غیر اصل در بازار بهتر هست کیفیت را برای قیمت سرور G10 در نظر بگیرید.

انواع سرور hp

سرور اچ پی دارای دو مدل پر فروش در ایران می‌باشد مدل تاور یا کیس سرور.  و مدل DL یا  رکمونت یا کتابی می‌باشد. که این مدل ها را با همدیگر بررسی می کنیم.

  • سرور ML که می توان سری سرور ML310   ML110   ML350   را نام برد.
  •  سری  سرور DL که می توان نمونه های DL380  DL360  DL560   DL580   DL320 را برای انها نام برد.

مدل رکمونت یا سرور HP DL چیست؟

این مدل سرور اچ پی رو معمولا برای دیتا سنتر ها و جاهایی که نیازمندی رک بالایی دارند خریداری می کنند و البته ارزان تر هم هست.حتما برای خرید سرور رک مونت hp یا سرور hp dl باید رک داشته باشید، ریل کیت سرور همراه سرور باید باشد،این سری سرور های بنام سرور خوابیده هم معروف هستند.

شما با خرید سرور رکمونت میتوانید حجم انبوهی از سرور را داخل رک ۴۲ یونیت یا بسته به انتخاب شما جای دهید.رک های ۴۲ یونیت سرور اچپی قابلیت نصب ۴۰دستگاه سرور تک یونیت و ۲۲عدد سرور دو یونیت را دارا هستند.

مدل کیس سرور اچ پی یا تاور سرور hp چیست؟

خرید سرور تاور

کیس سرور اچ پی معمولا مثل کیس سرور در اتاق معمولی یا رو ی میز گذاشته می شود و کارایی مثل همه کیس های معمولی دارد ولی سخت افزار برای سرور استفاده میشود قدرت بالاتری دارد و سیستم کولینگ بسیار مناسبی نیز دارد .از مهم ترین سرورهای کیس معروف ML310 G8 ، ML350 G8 ، ML350 G10 میتوان نام برد.

در مورد قطعات سرور اچ پی مطالب متقاوتی می توان نوشت اما مدنظر داشته باشید که این قطعات شامل هارد سرور اچ پی - رم سرور اچ پی - مادربرد سرور اچ پی -پاور سرور اچ پی - کش و باطری سرور اچ پی - ریل کیت سرور اچ پی - کدی سرور اچ پی و بسیار از قطعات دیگر که نمیتوان همه اینها را یکجا و در یک مقاله توضیح داد.اما در اینجا و در این بخش دکتر اچ پی سعی کرده هست که با دسته بندی های متفاوت در این زمنیه و تقسیم بندی صحیح این قطعات SERVER HP بتواند انها را درقسمت های مختلف توضیح داده و نسبت به انها مقالات مناسب تری تهیه کند.

سرور HP نه فقط از پرفروش‌ترین سرورهای حال حاضر دنیا، بلکه پرچمدار ساخت و عرضه سرور نیز محسوب می‌شود. از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این برند می‌توان به کیفیت، تنوع و قدرت بالای مدل‌های اچ پی اشاره کرد.

سرورهای HP دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی هستند که در مقایسه با رقبا تبدیل به مزیت‌ آن‌ها می‌شود. این سرور HP توانایی پیکربندی متناسب با نیاز و بودجه کاربر را دارند، از قابلیت High Work Load بهره می‌برد که توان انجام و پردازش حجم زیاد کار را ممکن می‌سازد و به کمک ویژگی‌های Hot Plug و Hot Swap می‌توان در زمان روشن بودن سرور اچ پی هم قطعاتش HP را تعویض کرد.سرورهای HP به شدت انعطاف‌پذیر هستند و به همین دلیل کاربر می‌تواند متناسب با نیازش قطعات آن را ارتقا دهد.

این ارتقای فنی قطعات سرور HP منجر به طولانی‌تر شدن عمر سرور HPE هم می‌شود، در حالی که همچنان کیفیت و کارایی خود را حفظ کرده است.سرورهای اچ پی از جهات مختلف به انواع مختلفی تقسیم شده است که در ادامه به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

اگر بخواهیم  سرور HP  را از لحاظ کارایی تقسیم‌بندی کنیم، به صورت زیر می‌توان آن‌ها را دسته‌بندی کرد:

• سرور Apollo HP  یا XL: این سرورها وابسته به رک هستند و ایده‌آل برای محیط‌های کاری که در زمینه هوش مصنوعی یا وب هاستینگ فعالیت می‌کنند
• سرور HP  Moonshot System که اساسا برای دیتاسنترها طراحی شده است.
• سرورهای هیبریدی که HPE ProLiant Easy Connect نیز گفته می‌شوند.
• مدل‌های MicroServer در اندازه‌های کوچک، بی‌سروصدا و مناسب برای کسب‌وکارهای کوچک یا تازه تأسیس
• سرور ابری مناسب برای محیط‌های مجازی‌سازی و ابری مانند مدل‌های DL360، BL660c، Synergy480 و …

- خرید سرور ML: سرور اچ پیمناسب سازمان‌ها یا ادارات کوچک(مثلا شعبه یک بانک یا دفتر پستی)
- قیمت سرور DL: مناسب سازمان‌های متوسط
- سرور Blade: مناسب سازمان‌های بزرگ که دارای دیتاسنتر گسترده هستند(مثل ثبت احوال)

در ادامه به توضیح بیشتر درباره هرکدام از این انواع سرور HP می‌پردازیم.

سرور DL

خرید سرور HP DL

 

مهم‌ترین و پرفروش‌ترین انواع سرورهای اچ پی که در ایران و جهان به شدت مورد کاربری و استفا ده مفید قرار می‌گیرد. این سرورها درون رک به صورت افقی  یا خوابیده قرار می‌گیرند و از این جهت به آن رکمونت گفته می‌شود. سرور DL از قابلیت‌های مهمی بهره می‌برد که مهم‌ترین آن  ارتقای بخش‌های مختلف آن است.

سرور DL همان طور که پیشتر گفته شد، محبوب‌ترین نوع سرور اچ پی ای در جهان است  و در ایران نیز بسیار محبوب  میباشد و چند مدل آن پرفروش‌ترین سرورهای عرضه‌شده تا کنون محسوب می‌شوند. از معروف‌ترین این مدل‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سری DL100     
  •  سری DL300  از اینجا میتوان سری dl380 را پرفروش ترین مدل در جهان و ایران دانست.
  • سری DL500

هرکدام از این سری سرورها انواع مختلفی دارند که مهم‌ترین آن سرور مدل DL380 و سرور DL360  است که به دلیل ویژگی‌های فنی بسیار عالی و خوبی که دارند، بیشتر از بقیه سرورها مورد توجه قرار گرفته‌اند و در بسیاری از شرکت‌ها و دیتاسنترهای بزرگ و کوچک  مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با توجه به قیمت های بالای سرور های  اچ پی تمایل به خرید سرورهای کرکرده و دست دوم افزایش پیدا کرده هست و می توانید در قسمت استعلام خرید سرور اچ پی درخواست پیش فاکتور خرید سرور استوک یا کاکرده را نیز داشته باشید.ما در ماهان شبکه ایرانیان تمام تلاش خود را اریم که در خرید سرور HP بهترین راهنمایی و کارایی را برای شما داشته باشیم شما می توانید تمام فطعات و اکسسوری های سرور های اچ پی را در این سایت مشاهده کنید.

اگر نیازمند اطلاعات تکمیلی تر هستید می توانید وارد سایت https://mahanshabake.com/شده و تمام اطلاعات تکمیلی تر و خرید اینترنتی قطعات سرور اچ پی ای را انجام بدهید. در ماهان شبکه ایرانیان انتخاب بهترین برای شماست

عوامل بسیاری در خرید سرورهای اچ پی وجود دارد که شما مجبور هستید قبل از خرید در مورد قیمت سرور اچ پی نیز اطلاعات کسب کنید. تنوع محصولات موجود در دسته بندی سرور HP بسیار زیاد است، بنابراین وقتی شما از قیمت سرور اچ پی صحبت می‌کنید تنها قیمت یک نوع کالا را نمی‌گیرید با توجه به مطالب بالا شاید برای شما سوال پیش آید،

چند نوع محصولات HP در بازار وجود دارد. با ما همراه باشید تا در ادامه درباره دستگاه های HP بیشتر بدانیم. سرور HP DL سرور HP ML سرور HP BL سه نوع اصلی سرور های شرکت HP بوده که می توان بسته به نیاز، فضا و کار خود سرور مورد نظر خود را انتخاب کنید.

  • سرور HP DL
  • سرور HP ML

 سرور های سری DL که استفاده زیادی از آن ها می شود و از مشهورترین آنها HP DL380  و  HP DL360 را می توان نام برد. این سرور رکمونت، یعنی قابل نصب داخل رک هستند سرور های HP ML که برای مشاغل کوچک مناسب هستند شبیه به کیس های کامپیوتر معمولی و برای استفاده عمومی مناسب هستند که می توان مناسب با نیاز های هر شرکت سفارشی سازی کرد.بلید ها جدیدترین مدل های سرور ها بوده اند و برای مشاغلی که در حال رشد هستند و می خواهند سرور های تیغه ای (BLADE)  خود را جایگزین یا اضافه کنند مناسب است.

کاربردهای سرور اچ پی

با توجه به مطالب بالا باید تا حدودی با این دستگاه های قدرتمند آشنا شده باشید، در اینجا می خواهیم شما را برای انتخاب بهتر سرور خود راهنمایی کنیم، ما را در ادامه دنبال کنید. شاید با خود بگوید آیا سرور همان کامپیوتر است؟ اما باید گفت که سرور از مزایای بالایی برخوردار است و می تواند دسترسی های فراوانی را برای مدیریت شرکت خود برای شما قرار دهد. می توانیم اینگونه بگوییم که شاید در یک مسیر با هم همراه باشند اما در بسیاری موارد این سرور است که از کامپیوتر پیشی می گیرد.

جالب است اگر بدانید با داشتن یک سرور چه امکاناتی می تواند برای شما فراهم شود. سرعت بالا، قدرت باور نکردنی، کیفیت عملکرد عالی، ساختار فیزیکی، قطعات و تجهیزات درون آن، امنیت و محافظت از اطلاعات و … از توانمندی های یک سرور خوب است. که شما می توانید با خرید آن به صورت ۲۴ ساعته با دستگاه کار کنید بدون آنکه داغ کند یا خسته شود، ادارات، شرکت های ثبت اسناد و مدارک و … از طرفداران این نوع سرور ها هستند.

انتخاب سرور اچ پی

حال باید متناسب با وظایفی که از سرور نیاز دارید نوع سرور اچ پی و قطعات مورد نیاز مانند CPU، رم، هارد و … را انتخاب کنید. از کاربردهای سرور می توان به سرور حسابداری، سرور رندر، سرور برای اشتراک فایل، سرور برای دوربین مداربسته و سرور برای تلفن voip اشاره کرد. در صورت نیاز به مشاوره رایگان با کارشناسان بخش فروش شرکت تماس حاصل نمایید. مهم ترین ویژگی های سرور اچ پی که باید بدانید:

  • وجود سری های مختلف برای انواع کاربرد ها
  • در دسترس بودن انواع قطعات server hp
  • قابلیت ارتقا سرور از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری
  • قدرت پردازش بالا
  • بالا بردن کیفیت ساخت قطعات
  • مناسب بودن قیمت سرور های HP با توجه به عمر بالای این سرورها

سرور HP استوک بخریم یا نو؟

سرور های HP نو بدون شک بهترین گزینه برای کسب و کار شما هستند اما به دلیل قیمت بالای سرور های نو شاید برخی از کسب و کارهای توانایی تهیه این نوع سرور های را نداشته باشد پیشنهاد ما برای این نوع کسب و کارها خرید سرور استوک HP است این سرور ها قیمت های به نسبت مناسب تری نسبت به سرور های نو دارند. البته استوک بودن این سرور ها به معنی عدم کارایی آنها نیست بلکه قابلیت ارتقا و تعویض قطعات را هم دارند. 

قیمت انواع سرور hp را نمی توان به طور قطعی بیان کرد چرا که عوامل مختلفی مثل سری ها از جمله: سرور hp g8، سرور hp g9 و سرور hp g10، پشتیبانی بایوس بالاتر، رم و سی پی یو بالاتر، کارت رید کنترلر، منبع تغذیه و نوسانات ارز در قیمت نهایی تاثیر زیادی دارد. برای اطلاع از قیمت دقیق و بروز سرور مورد نظر خود با کارشناسان ما در تماس باشید. در زیر چارت سرورهای hp که در حال حاضر بیشترین کاربرد را دارند مشاهده می کنید:سرور hp g8سرور hp g8 این محصول از شرکت hp است که در سال 2012 به بازار عرضه شد.

این سرور اکنون توسط شرکت تولید نمی شود  سرور hp g8  اما به دلیل قابلیت ارتقا و قیمت مناسب خود نسبت به نسل های بعد خود از سرورهای پر فروش در بازار به شمار می آید. سرور hp g8   مدل سرور در سری های مختلف dl، ml و bl وجود دارد. دارای دو سوکت cpu است که از پردازنده های intel E2600 سری v1 و v2 پشتیبانی می کند، و هر cpu از 12 رم ddr3 پشتیبانی می کند یعنی در کل می توان 24 رم در سرور جایگذاری کرد. 

سرور hp g9این محصول سرور hp g9   از محصولات نسبتا جدید و ارتقا یافته نسل قبلی است که قابلیت های زیادی به این نسل اضافه شده است. سرور hp g9  شما می توانید این سرور را به آسانی ارتقا دهید و متناسب با نیاز خود کانفیگ مورد نظر خود را روی این سرور نصب کنید و از قابلیت ها، سرعت و امنیت بالای آن لذت ببرید.سرور hp g9 سرورهای نسل 9 دارای دو سوکت پردازنده هستند و قابلیت پشتیبانی پردازنده های intel E2600 سری v3 و v4 و همچنین پردازنده های AMD را دارند، هر کدام از پردازنده ها از 12 رم نوع DDR4 پشتیبانی می کنند.سرور hp g10این سرور hp g10  از جدیدترین سرورهای شرکت hp به شمار می آید که آخرین تکنولوژی ساخت را دارند.

سرور hp g10  این نسل از سرورها قابلیت نصب پیشرفته ترین تجهیزات از جمله پردازنده های اینتل سری Scalable ، و رم نوع ddr4 را دارند. روی این سرور سرور hp g10  می توان دو پردازنده نصب کرد که هر پردازنده 12 ماژول رم را کنترل می کنند. بهتر است به این نکته توجه کنید که تعداد کل ماژول های رم 24 عدد است که برای استفاده از حداکثر تعداد رم باید هر دو سوکت cpu دارای پردازنده باشد. سرور  PLUS hp g10

سرورهای رکمونت hp  G10 PLUS پلاس سرور به سرورهایی گفته می شود که می توان داخل رک قرار داد. رک محفظه ای است که سرور با استفاده از ریل کیت داخل رک قرار می گیرد و با توجه به ظرفیت رک می توان سرورها را داخل رک قرار داد. سرورهای رکمونت انعطاف بالایی برای ارتقا و تغییر سخت افزار دارد.راهنمای خرید سرور اچ پی موضوعی است که ابتدا باید هدف خود از خرید server hp را مشخص کنیم،

بعد در مورد انواع سرور اطلاعاتی را بدست بیاوریم و بعد متناسب با نیاز خود نوع سرور مشخص کنیم در نهایت با توجه به حجم کاری که قرار است با سرور انجام شود کانفیگ بهینه و اقتصادی مشخص می شود. البته نگران این موضوع نباشید کارشناسان ما همیشه آماده راهنمایی شما برای خرید سرور اچ پی هستند.

سرور  hp 

این سرور هنوز وارد ایران نشده هست و  بصورت وارد شدن ما درمورد ان برای شما خواهیم گذاشت.

بهترین سرور اچ پی کدام است؟

برای انتخاب بهترین سرور hp باید سرور قابلیت ارتقا هارد، پردازنده، کارت شبکه، امنیت، کارایی، کنترل از راه دور با امنیت و تکنولوژی بالا و بسیاری از موارد دیگر را داشته باشد. یک سرور خوب باید بدون هیچ مشکلی پاسخگوی تمام نیازهای شما باشد. همچنین در صورت نیاز به قطعات آن به سهولت در دسترس باشد. برای تعمیر و نگهداری آن افراد مجرب و با تجربه در دسترس باشد. از جمله سرورهای hp که می توان به عنوان بهترین سرور معرفی کرد، سرورhp dl380 اکنون جز بهترین سرورهای موجود در بازار است. البته این صرفا یک پیشنهاد است و بهترین سرور برای شما سروری است که پاسخگوی نیازهای شما باشد.

اجزای تشکل دهنده سرور hp

قطعات این محصول یکی از اساسی ترین بخش های server hp است که تعیین کننده قدرت و عملکرد سرور است. در واقع بعد از خرید سرور اچ پی اولین موضوعی که ذهن خریدار را به خود مشغول می کند در دسترس بودن و کیفیت قطعات آن است. از قطعات می توان به مادربرد، پردازنده، رم، هارد، پاور، کارت شبکه، رید کنترلر، فن خنک کننده، کدی یا کیج و رایزر، اشاره کرد. در ادامه مهمترین قطعات را بررسی می کنیم.

مفهوم سرور چیست؟

در این پست در مورد سرور چیست و چرا بابد در یک شرکت یا سازمان ما سرور داسته باشیم صحبت خواهیم کرد اصول و مفاهیم اولیه سرور را خواهیم دانست و اینکه چه نکات مهم سخت افزاری را باید در خرید یک سرور مدنظر قرار بدهیم،ایا سرور همان کامپیوتر خانگی ماست یا نه؟اینقدر هزینه برای یک کامپیوتر مرکزی قابل قبول هست?

خرید سرور برای چیست؟

با دو مفهوم کلیدی و اساسی روبرو هستیم اول اینکه کاربرد سرور برای سازمان یا من شخصی چیست؟ دوم ایا پیاده سازی و خرید سرور مشکلات من شخص حقیقی و حقوقی را مرتفع تر خواهد کرد؟من اینجا هستم تا در مورد تمام این موارد با شما سخن بگویم.سرور کامپیوتری است که داده ها را از یک ماشین گرفته و آن را در همان شبکه یا از طریق اینترنت به ماشین دیگری تحویل می دهد. حتی اگر هر کامپیوتری که نرم‌افزار خاصی را اجرا می‌کند، می‌تواند به‌عنوان سرور استفاده شود، آنها اغلب ماشین‌هایی با قدرت بالا و بزرگ هستند که می‌توانند چندین کامپیوتر را مدیریت کنند.
در حالی که برخی از سرورها به یک کار خاص متعهد یا اختصاص داده شده اند، برخی دیگر کارهای مختلفی را انجام می دهند. به عنوان مثال، یک سرور ایمیل اختصاصی فقط ایمیل های ارسال شده در آن شبکه را ذخیره، ارسال و مدیریت می کند. در مقیاس کوچک، سرورها ممکن است برای حفظ ذخیره سازی فایل، ارتباطات، وب سایت و خدمات ارتباطی استفاده شوند.

یک سرور می تواند به کسب و کار شما کمک کند تا کارآمدتر شود یا یک گلوگاه بالقوه باشد. در اینجا نحوه انتخاب یک سرور و اطمینان از دسترسی به فضای ذخیره کافی (بدون ترافیک بیشتر) بدون پرداخت اضافی آمده است.

1. برای چه کاری به سرور نیاز دارید؟
استفاده مورد نظر مهمترین چیز است. دانستن اینکه به چه چیزی نیاز دارید و چرا به شما کمک می کند از پرداخت بیش از حد یا خرید سخت افزاری که کمتر از انتظارات شما است جلوگیری کنید.

سرورهای ایمیل یا تبادل برای پایداری و قابلیت اطمینان به سیستم‌های نسبتاً قدرتمندی با پردازنده‌های درجه سرور نیاز دارند. یک گزینه میان رده با فضایی برای چندین درایو ذخیره سازی و یک پردازنده چهار هسته ای انتخاب کنید.گزینه های سرور فایل با توجه به مقیاس کسب و کار شما متفاوت است. اگر یک کسب و کار کوچک با کمتر از 20 کاربر هستید، برای صرفه جویی در هزینه می توانید گزینه کوچکتری به نام ذخیره سازی متصل به شبکه را انتخاب کنید. اگر کسب و کار بزرگتری هستید یا به پشتیبان گیری خودکار و دسترسی VPN نیاز دارید، یک سرور فایل چیزی است که نیاز دارید.مجازی سازی برای مشاغلی است که قبلاً چندین سرور دارند و می خواهند نیازهای مدیریت و نگهداری سرور خود را کاهش دهند. این می‌تواند صرفه‌جویی در کارایی فوق‌العاده‌ای برای کسب‌وکارهایی با چندین ماشین فیزیکی ارائه کند، اما برای بسیاری از کسب‌وکارهای کوچک این امر بیش از حد است – یک سرور فایل یا سرور تبادل این کار را انجام می‌دهد.

2. ابر را در نظر بگیرید
ارزش این را دارد که از خود بپرسید آیا کسب و کار شما واقعاً به یک سرور در دفتر واقعی شما نیاز دارد یا خیر. اگر فضای کمی دارید یا زیرساخت های فناوری اطلاعات را ندارید، ابر می تواند بهترین گزینه شما باشد. برای شرکت های در حال توسعه با نیازهای ساده IT، مقرون به صرفه، انعطاف پذیر است و اصلاً فضایی را اشغال نمی کند.

3. بسازید یا بخرید
محدودیت‌هایی برای کارهایی که می‌توانید با سرورهای مبتنی بر ابر انجام دهید وجود دارد. اگر نیازمندی‌های پیچیده‌تری دارید و تصمیم می‌گیرید که ابر نمی‌تواند نیازهای شما را برآورده کند، باید یا یک سرور از پیش ساخته شده بخرید یا یک سرور متناسب با کسب و کار خود داشته باشید. خرید سرور بدون قفسه می تواند یک گزینه با ارزش عالی باشد، حتی اگر هزینه های اولیه آنها بیشتر باشد: پشتیبانی محصول، نرم افزار همراه و ضمانت را دریافت می کنید. یک ساخت سفارشی به شما قابلیت پیکربندی بیشتر و توانایی بیشتری برای حل مشکلات داخلی می دهد. اما همچنین می تواند منجر به تنوع بیش از حد شود و هیچ پشتیبانی از سازنده نخواهید داشت.

4. سیستم عامل خود را انتخاب کنید
اگر یک سرور از پیش ساخته شده انتخاب کرده اید، باید نرم افزار خود را جداگانه خریداری کنید. اکثر مشاغل یک سرور ویندوز را انتخاب می کنند، اما توزیع لینوکس نیز ارزش بررسی دارد. این واقعاً به کسب و کار شما بستگی دارد، بنابراین تحقیق کنید - یا از یک متخصص راهنمایی بخواهید.اگر شما یا کسب‌وکارتان به سرمایه‌گذاری روی سخت‌افزار جدید فکر می‌کنید، می‌توانید از یک متخصص راهنمایی بخواهید. فناوران ما می توانند شما را از طریق گزینه های خود راهنمایی کنند و به هر سوالی که ممکن است داشته باشید پاسخ دهند. بالاخره این کاری است که ما انجام می دهیم.پروژه های بزرگبله، ما می‌توانیم در پروژه‌های زیرساختی بزرگ و مهاجرتی نیز به شما کمک کنیم. اگر می خواهید درباره مدیریت ریسک فناوری، خدمات مدیریت شده، فناوری اطلاعات پزشکی، استراتژی فناوری و یکپارچگی داده اطلاعات بیشتری کسب کنید. ما فقط باید با ما صحبت کنید.

رایج ترین سرورها عبارتند از:

  1. سرورهای پروتکل انتقال فایل (FTP) - برای انتقال فایل ها بین رایانه ها به دستگاه ها استفاده می شود.
  2. سرورهای پروکسی - هنگامی که رایانه یا تلفن هوشمند شما به یک سرور پراکسی دسترسی پیدا می کند، موقعیت جغرافیایی IP خود را به روز می کند و به شما امکان می دهد به داده های محدود دسترسی داشته باشید.
  3. سرورهای بازی - توسط گیمرهایی که سعی در دسترسی به سرور بازی دارند استفاده می شود.
  4. وب سرورها - میزبان داده ها و فایل های وب هستند که در اینترنت استفاده می شوند.

سرورها اغلب قهرمانان گمنام اینترنت در نظر گرفته می شوند. به دلیل سرورها است که داده های ارتباطی را می توان از یک رایانه به رایانه دیگر منتقل کرد. و از آنجایی که ما به شدت به سرورها متکی هستیم، خاموشی می تواند فاجعه بار باشد.در حالی که مشاغل معمولا از سرورها استفاده می کنند، اما برای استفاده شخصی محبوب تر می شوند. در مقیاس شخصی، سرورهای خانگی برای ذخیره مقادیر زیادی از داده های شخصی از جمله رسانه های جریانی مانند فیلم و موسیقی ایده آل هستند.به دنبال راه اندازی سرور برای خانه یا محل کار خود هستید؟ DRHP در سایت می تواند کمک کند! با ما با شماره 09128352023 تماس بگیرید و ما به شما کمک خواهیم کرد تا بهترین پیکربندی را برای استفاده خود پیدا کنید.

هر کسب و کاری منحصر به فرد است و دانستن اینکه چگونه بهترین سرور اختصاصی را برای نیازهای خود انتخاب کنید برای عملکرد آینده و حال حیاتی است. ما همه چیزهایی را که باید در مورد آنها فکر کنید - از درک الزامات عملکرد شما گرفته تا انتخاب ارائه دهنده هاست مناسب - به شش مهم ترین چیزهایی که هنگام انتخاب سرور اختصاصی باید در نظر بگیرید، تقسیم کرده ایم.

1. الزامات عملکرد را تعریف کنید
هر شرکتی الزامات عملکرد منحصر به فردی برای سرورهای خود دارد. انتظار دارید چند کاربر داشته باشید؟ چه نوع خدماتی را می خواهید با سرور خود ارائه دهید؟ تعریف این اعداد به تعیین تعداد سرور و نوع سخت افزاری که باید استفاده کنید کمک می کند. آیا خدمات شما به CPU، حافظه یا دیسک فشرده خواهد بود؟ دانستن این موضوع به شما بینشی در مورد نیازهای سخت افزاری می دهد. انتخاب ترکیب مناسب به طور قابل توجهی بر عملکرد سرور شما تأثیر می گذارد.

  2. Downtime بالقوه را در نظر بگیرید
اگر محیط میزبانی شما با شکست مواجه شود چه تاثیری بر کسب و کار خواهد داشت؟ یکی از مهمترین مزایای سرور اختصاصی این است که شما منابع خود را با دیگران به اشتراک نمی گذارید. با این حال، نقطه ضعف این است که یک سرور همیشه یک نقطه شکست است. اگر این گزینه را ندارید که به چندین سرور اختصاصی مقیاس دهید (که در آن از خرابی احتمالی جلوگیری می شود)، باید تعیین کنید که چه میزان از خرابی احتمالی را می خواهید به خطر بیندازید.

3. پیش بینی استفاده از پهنای باند
الزامات پهنای باند به طور طبیعی به قابل پیش بینی بودن ترافیک داده مربوط می شود. اگر می‌خواهید پهنای باند زیادی مصرف کنید، اما قابلیت پیش‌بینی پایین است، می‌توانید بسته‌ای را با سرور اختصاصی خود انتخاب کنید که دارای ترافیک داده زیادی باشد (یا حتی صورت‌حساب بدون اندازه). این یک راه آسان برای دانستن اینکه دقیقاً چقدر برای میزبانی سرور اختصاصی خود هزینه خواهید کرد است.

4. تست کیفیت شبکه
کیفیت شبکه به موقعیت فیزیکی سرورهای اختصاصی شما و کیفیت شبکه ارائه دهنده میزبانی شما بستگی دارد. موقعیت فیزیکی سرورهای اختصاصی شما به طور مستقیم بر کاربران نهایی شما تأثیر می گذارد. اگر مشتریان شما در منطقه آسیا هستند، میزبانی در اروپا ممکن است انتخاب معقولی نباشد زیرا تحویل داده ها کندتر خواهد بود.تحویل داده ها همچنین به کیفیت شبکه ارائه دهنده هاست بستگی دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد کیفیت شبکه، صفحه مرکز عملیات شبکه (NOC) ارائه دهنده بالقوه خود را بررسی کرده و شبکه آنها را آزمایش کنید. اکثر ارائه دهندگان هاست گزینه ای برای انجام این کار دارند.

  • قیمت سرور DL380p G8
  • سرور DL360 G10
  • 380 8 12
  • قیمت سرور DL360 G8
  • nvme 960
  • سرور DL380 Gen10 8SFF