نماد اعتماد

دلیل اهمیت رم سرور HP

چرا لیبل اچ پی روی رم مهم هست ؟

مزایای حافظه ECC

رم یا حافظه‌ی تصادفی دسترسی تصادفی، یکی از مهم‌ترین قطعات سرور است و برای عملکرد صحیح و بهینه‌ی سرور بسیار مهم است. رم‌های سرور با روش‌ها و قابلیت‌های خاصی طراحی شده‌اند تا از امنیت، قابلیت توسعه، سرعت و دقت بالاتری نسبت به رم‌های معمولی بهره‌مند باشند.

از جمله ویژگی‌های مهم رم‌های سرور می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • پشتیبانی از تعداد زیادی پین
  • قابلیت توسعه و ارتقاء
  • افزایش پایداری و عمر مفید
  • قابلیت اصلاح خطاهای حافظه‌ای
  • توانایی انتخاب حالت‌های کاری مختلف برای استفاده در محیط‌های متفاوت، مانند حالت بافر (Buffered) و غیره.
  • حافظه ECC در مقابل حافظه غیر ECC

در مورد میزان رم مورد نیاز برای سرور، این موضوع به نیازهای خاص شما و نوع کاربرد سرور بستگی دارد. در کل، سرورهایی که برای اجرای برنامه‌های بزرگ یا پایگاه‌داده‌های حجیم استفاده می‌شوند، نیاز به رم بیشتری دارند. همچنین، سرورهایی که به عنوان وب‌سرور به کار می‌روند و تعداد زیادی از کاربران همزمان از آن‌ها استفاده می‌کنند، نیز نیاز به رم بالاتری دارند. در هر صورت، برای انتخاب میزان مناسب رم سرور باید با همکاران تیم فروش و خرید  و بازرگانی که مسئول تهیه سرور و همچنین شرکت فروشنده صبحت و مشورت هایی انجام بدهید تا در مورد رم سرور و انچه که باید بدانید به شما توضیحات لازم را بدهند.

سرورها حالت جدید ذخیره سازی داده ها و تسهیل شبکه برای رایانه های مختلف در مکان های مختلف هستند. اکنون هر کسی می تواند داده های خود را به صورت ایمن و با نگهداری خوب ذخیره کند. سرورها همچنین منبع بزرگی برای تسهیل برق برای چندین رایانه از طریق سخت افزار و عملکردهای پرقدرت خود بوده اند. همانطور که همه ما می دانیم دسکتاپ ها سیستمی هستند که تمام عملکردهای ذخیره سازی داده ها و عملکردها را ارائه می دهند، اما محدود به تنها رایانه ای هستند که برای آن نیرو تولید کرده است.رم سرور چیست؟ به طور خلاصه، RAM (حافظه دسترسی تصادفی) حافظه کوتاه مدت یک سرور است. این به طور موقت داده های تمام برنامه ها و فرآیندهای در حال اجرا بر روی سرور را ذخیره می کند. این به  CPU اجازه می دهد تا این داده ها را بسیار سریعتر از زمانی که قرار بود مستقیماً از هارد دیسک به داده ها دسترسی داشته باشد پردازش کند. 

1. تفاوت بین منابع آنها

دسک‌تاپ‌ها می‌توانند منابع محدودی را با قدرت خود مدیریت کنند، زیرا تنها برای یک رایانه تسهیل می‌کند. این بر روی پردازنده های 32 بیتی و احتمالا تک هسته ای شاید دو هسته ای کار می کند. از طرف دیگر سرورها مسئولیت میزبانی چندین رایانه را دارند که باعث می شود با منابع قوی تر قوی تر شوند. سرورها یک سیستم تخصصی را برای اجرای سیستم ها و میزبانی داده ها با هارد دیسک های قدرتمند و پردازنده های چهار هسته ای همراه با قدرت 64 بیتی دارند. سرورها همچنین عملکرد عالی RAID را ارائه می دهند که از یک ساختار داده ویژه برای تصحیح خودکار درایوهای شکست خورده در صورت شناسایی بدون ایجاد مانع در عملکرد سرور استفاده می کند.

2. تفاوت در پشتیبانی

دسکتاپ که فقط به یک رایانه اختصاص داده شده است، می تواند تنها از آن اتصال از طریق ایستگاه کاری مشتری خود پشتیبانی کند. دلیل این است که پردازنده ها با قدرت و CPU کمتر کارآمد هستند. از سوی دیگر، سرورها ساختاری مستحکم برای میزبانی چندین رایانه از طریق قدرت سرور واحد خود دارند.

3. تفاوت در مدیریت حافظه

سرورها به دلیل اجرا شدن بر روی عملکرد ECC، یعنی کد تصحیح خطا که نقص‌های خود مدیریت حافظه را بدون مانع شدن پردازنده و سایر عملیات‌های آن، آزمایش و تصحیح می‌کند، به خوبی از حافظه خود مراقبت می‌کنند. تابع ECC هنگامی که حافظه بارگیری می شود یک جمع کنترلی تولید می کند و هنگامی که بارگیری می شود دوباره محاسبه می شود. از طرف دیگر دسکتاپ ها دارای مدیریت حافظه غیر ECC هستند که تصحیح پیش فرض های حافظه را بدون ایجاد اختلال در عملکرد دشوار می کند. دلیل آن است، نتایج نادرستی می دهد.

4. تفاوت در حافظه خط

تفاوت زیادی بین سرورها و سیستم های حافظه خطی دسکتاپ وجود دارد. دسک‌تاپ‌ها از SIMMS استفاده می‌کنند، یعنی سیستم حافظه یک‌طرفه که تنها با داشتن پین‌ها در یک طرف، نگهداری حافظه را تسهیل می‌کند. در حالی که سرورها با DIMMS کار می کنند، یعنی سیستم حافظه دوگانه در خط که قدرت خوب مدیریت حافظه را با پین ها در هر دو طرف ماژول تسهیل می کند. سرورها از حافظه قدرتمند برای مدیریت کارآمد حافظه اتصالات استفاده می کنند. آنها از معماری دینامیکی خاصی برای ایجاد حداقل خطا در عملیات اتصال خود استفاده می کنند.

HPE 16 GB NVDIMM دو برابر ظرفیت نسل اول HPE NVDIMM را ارائه می دهد. همچنین با استفاده از ویژگی‌های ذخیره‌سازی آدرس‌پذیر بایت و کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌های مجوز پایگاه داده با استفاده از سریع‌ترین سطح ذخیره‌سازی در سرورهای انتخابی HPE، عملکرد دو برابر و نیمی از تأخیر را ارائه می‌کند. HPE NVDIMM فقط بر روی نسل اول پردازنده های Intel Xeon Scalable کار می کند.

HPE NVDIMM ها جدیدترین حافظه های غیر فرار در دسته محصولات HPE Persistent Memory هستند. آنها ظرفیت مناسبی را برای حذف تنگناهای ذخیره سازی کوچکتر، کاهش تأخیر و افزایش قابل توجه سرعت پردازش فراهم می کنند. HPE NVDIMMها همچنین با استفاده از DRAM با استقامت بالاتر و اجزایی که به تأیید انتقال داده‌ها به فناوری غیرفرار در صورت قطع برق کمک می‌کنند، انعطاف‌پذیری را از فناوری ذخیره‌سازی انتظار دارید. مشتریان می توانند این اطمینان را داشته باشند که داده ها در صورت نیاز در دسترس خواهند بود. این پیشنهاد بهترین‌های هر دو جهان، عملکرد حافظه و ماندگاری ذخیره‌سازی را به مشتریان ارائه می‌دهد، اما این همه چیز نیست. HPE NVDIMM تنها یک فناوری سخت‌افزاری جدید نیست، بلکه یک اکوسیستم نرم‌افزاری کامل است که برای کار با برنامه‌های کاربردی و بارهای کاری امروزی، از جمله پایگاه‌های داده و حجم‌های کاری تحلیلی طراحی شده است.

نتیجه

در مجموع، اگر نتیجه بگیریم، کاملاً مسلم است که رم های سرور هر روز قدرتمندتر از رم های دسکتاپ هستند زیرا بسیاری از رایانه ها را تحت شبکه آن تسهیل می کنند. این شامل معماری پویا و منابع قوی به منظور ارتقای حداقل خطاها و حداکثر کارایی است. رم های سرور اطمینان حاصل می کنند که برنامه های رایانه شما خراب نمی شوند و عملکردها به درستی کار می کنند. نه تنها این، بلکه رم های سرور نیز از اطلاعات ذخیره شده شما نهایت مراقبت را می کند. بنابراین، در نسلی مانند این، خرید رم های سرور برای عملکرد روزانه خود بسیار پیشنهاد می شود. می توانید از بهترین پیشنهادات رم سرور در ماهان شبکه ایرانیان استفاده کنید.

خرید رم سرور hp با لیبل hpe

برایزخرید سرور اچ پی رم های که روی سرور اچپی میباشد بسیار گران هستندیعنی اگر همین رم را از یک شرکت دیگر تولیدی رم تهیه کنید ۲۰تا ۳۰ درصد زیر قیمت مستوانید تهیه کنید ولی چرا بابد رم های تولیدی سرور hp به قول معروف اینقدر گران قیمت باشند.سگ جان بودن رم hp دلیل گران بودن این رم هاست؟رم اچپی اگر در شرایط مناسب باشد خرابی ندارد ،این دلیل اصلی و عمده ی گران بودن رم سرور hp میباشد.کمپانی اچ پی برای تولید کردن یکسری از قطعات خود از شرکت های جانبی یا همکار استفاده میکند و اصلا در کار تولید وارد نمیشود،ولی یک تیم قوی و فوق العاده فگری و ایده ای دارد.این تیم کار بررسی و تهیه نقشه ی راه را بر عهده دارند .

چرا لیبل اچ پی روی رم مهم است؟

اچ پی برای جلوگیری از سوئ استفاده بقیه از فروش رم های تقلبی و غیر اورجینال بهرنام اچ پی ای، لیبل های خاصی را روی قطعات خاص و پر فروش خود می چسباند تا مصرف کننده سرور اچ پی از اورجینال بود این قطعات مطمئن گردد.باید مطرح شود که رم های غیر اورجینال ارزان تر هم هستند ولی اون کیفیت و کارایی اصلی را ندارند.

قیمت رم اچپی چرا بالاست؟

علت اصلی کیفیت خوب رم سرور hp هست چون این رم روی سرور نصب میگردد و ۲۴ ساعته تا یکسال هم ممکن هست روشن باشد بهترین جنس و بهترین مواد با بالاترین کیفیت در تولید این رم های استفاده میشود.انواع رم سرور hp.  https://www.drhp.ir/14-memory-hp میتوانید از این لینک مشاهده کنید،ولی اگر می خواهید قیمتهای دقیق تری را مشاهده کنید میتوانید برای خرید انلاین و دقیق تر وارد سایت ماهان شبکه ایرانیان شده mahanshabake.com دیتیل بیشتری از قطعات را مشاهده کنید.

حافظه ECC چیست؟ اهمیت RAM ECC در برنامه های کاربردی سازمانی

برنامه‌های کاربردی سازمانی اغلب شامل عملیات‌های حیاتی هستند که به رایانه‌ها یا سرورهای ایستگاه کاری با کارایی بالا نیاز دارند تا به طور قابل اعتماد 24/7 کار کنند. بنابراین، شرکت‌ها RAM ECC را به‌عنوان حافظه سرور خود نصب می‌کنند تا اطمینان حاصل کنند که برنامه‌های کاربردی حیاتی می‌توانند به طور مداوم بدون هیچ گونه خرابی که می‌تواند باعث آسیب مضر شود، اجرا شود.

حافظه ECC چیست؟
ECC Memory یا حافظه کد تصحیح کننده خطا، نوعی از RAM (حافظه دسترسی تصادفی) است که از کد تصحیح خطا برای شناسایی و تصحیح خرابی داده‌های احتمالی روی RAM استفاده می‌کند. برخلاف RAM غیر ECC، که فقط می‌تواند خطاهای رایج حافظه را تشخیص دهد، ECC RAM می‌تواند بلافاصله خطاهای حافظه را قبل از اینکه باعث خرابی داده‌ها یا خرابی سیستم‌ها شود، شناسایی و برطرف کند. به همین دلیل است که حافظه ECC در بسیاری از برنامه های سازمانی، به ویژه برای برنامه های کاربردی حیاتی استفاده می شود.
چه چیزی باعث خرابی داده های حافظه در RAM می شود؟
کوچکترین قطعات داخل فلش مموری فرار مانند RAM سلول نامیده می شود. سلول حافظه یک مدار الکترونیکی است که یک بار الکترونیکی را ذخیره می کند تا یک بیت از اطلاعات دودویی تولید کند که نشان دهنده 1 یا 0 است. هر دنباله متشکل از چند بیت 1 و 0 مقدار منحصر به فرد خود را دارد که به داده تبدیل می شود. به عنوان مثال، دنباله باینری 1001011 عدد 75 را نشان می دهد.مشکل خرابی داده ها زمانی رخ می دهد که در یکی از این سلول های حافظه اشتباهی وجود داشته باشد و به طور ناگهانی وضعیت آنها از 0 به 1 یا برعکس در یک بایت 8 بیتی داده تغییر کند. این ارائه نادرست یک بیت در یک سلول حافظه به عنوان خطاهای تک بیتی شناخته می شود. برگرداندن حافظه از یک خطای تک بیتی می تواند برای رایانه بی ضرر باشد، اما همچنین می تواند مضر باشد که ممکن است باعث شود سیستم کد اشتباه را اجرا کند یا حتی سیستم را خاموش کند. در اینجا یک مثال سریع از خطاهای تک بیتی و اینکه چگونه آنها می توانند ظریف یا آسیب رسان باشند آورده شده است.

فرض کنید اطلاعات صحیح حافظه عدد 75 با دنباله باینری 1001011 باشد.

یک تلنگر حافظه از 1001011 (75) به 1001010 عدد 74 را نشان می دهد که هنوز تقریباً نزدیک به 75 است و برای برخی از برنامه ها بی ضرر است.

با این حال، یک چرخش حافظه از 1001011 (75) به 1101011 نشان دهنده عدد 107 است که بسیار دور از 75 است و می تواند برای برخی از برنامه ها مضر باشد.

چه چیزی می تواند باعث ایجاد خطاهای تک بیتی شود؟
دو نوع خطای حافظه تک بیتی وجود دارد، خطاهای سخت و نرم. متأسفانه، برخی از این محرک ها، به ویژه برای برنامه های محاسباتی صنعتی، بسیار رایج هستند. به همین دلیل است که RAM می‌تواند به راحتی حدود پنج خطای تک بیتی را در یک ساعت پس از استفاده روی یک حافظه 8 گیگابایتی تجربه کند.

خطاهای تک بیتی سخت (ناشی از عوامل فیزیکی):

  1. تنش ولتاژ
  2. دمای شدید
  3. ضربه و ضربه ارتعاش
  4. نقص ساخت

خطاهای تک بیتی نرم (عواملی که تشخیص آنها سخت تر است):

  • فرآیند خواندن/نوشتن نامناسب
  • تداخل الکترومغناطیسی (EMI)
  • تداخل الکتریکی
  • تداخل مغناطیسی
  • ذرات آلفا
  • اشعه های کیهانی

چگونه خطای تصحیح کد (ECC) تلنگرهای بیت را برطرف می کند؟
حافظه کد تصحیح کننده خطا می تواند داده های خراب را شناسایی کرده و داده ها را با استفاده از کد تصحیح خطا (ECC) بازیابی کند و خطاها را در زمان واقعی برطرف کند. ECC یک قطعه کد رمزگذاری شده روی داده ها با استفاده از یک فرم پیشرفته برابری ایجاد می کند که در آن یک کد برابری 7 بیتی برای هر 64 بیت داده با استفاده از کد تصحیح خطای چرخه ای و غیر باینری اضافه می کند. برابری پایه اغلب فقط از یک بیت برابری برای هر 8 بیت داده استفاده می کند، در مقایسه با کد برابری 7 بیتی ECC. افزودن 7 بیت به ازای هر 64 بیت رشته باینری به رم ECC این امکان را می دهد که نه تنها داده های صحیح را شناسایی کند بلکه بازیابی کند.برابری پیشروی ECC مانند کدهای تک خطا و تشخیص خطای دوگانه (SECDED) کد Hamming را که یکی از رایج‌ترین کدهای تصحیح خطا است، اجرا می‌کند. ECC جدیدتر و سریع‌تر از افزونگی مدولار سه‌گانه (TMR) استفاده می‌کند که سریع‌تر از سیستم تصحیح خطای Hamming است - داشتن داده‌های اضافی از رمزگذاری‌ها نیاز به گنجاندن یک تراشه اضافی بر روی کارت RAM برای ذخیره و محاسبه همه این کدهای رمزگذاری شده از ECC دارد. حافظه به این ترتیب حافظه ECC دارای 9 تراشه حافظه در مقایسه با حافظه غیر ECC است که تنها 8 تراشه حافظه دارد.فرآیند رمزگشایی و رمزگذاری یک محاسبه قابل اعتماد از رم ECC ایجاد می‌کند، اما همچنین منجر به سرعت کمی کندتر در مقایسه با RAM غیرECC می‌شود، با حدود 1٪ -2٪ سرعت کاهش، که در مقایسه با نقاط مثبت ECC RAM ضرر قابل توجهی ندارد. ارائه می دهد.

ECC memory vs. non-ECC memory

 FactorsECC MemoryNon-ECC MemoryWinner
Number of Chips 9 Memory Chips (one for ECC)8 Volatile Memory ChipsECC-memory
ReliabilityUltra-Reliable (0.09% Failure Rate)Normal (0.6% Failure Rate)
 
 
 
ECC-memory
DurabilityHighly Durable for 24/7 usageLess Durable for constant usage
 
 
 
ECC-memory
Protection FeaturesCan detect and recover data errorsCan only detect data errors
 
 
 
ECC-memory
Speed Slower Speed ​(1%-2% Slower for Registered ECC RAM)Faster Speed ​(don't require constant encrypting)non-ECC-memory
Price10-20% Higher Price (due to additional ECC chip and lower supply)Lower Price (more mainstream and affordable)
 
 
non-ECC-memory
Power ConsumptionIt might use slightly more power for the additional ECC chipUse less energy compared to ECC RAM with only eight chips
 
 
non-ECC-memory
CompatabilityIt only works for ECC-enabled CPUs, Motherboards, and ChipsetsWorks for a wider range of CPUs, Motherboards, and Chipsets
 
 
non-ECC-memory

چه پردازنده‌ها، مادربردها یا چیپست‌هایی از حافظه ECC پشتیبانی می‌کنند؟
برای پشتیبانی از حافظه ECC، CPU، مادربرد و چیپست باید با رم ECC سازگار باشند. مدل‌های پشتیبانی نشده با رم ECC کار نمی‌کنند یا فقط رم را بدون ویژگی ECC اجرا می‌کنند. مادربردها و چیپست های درجه مصرف کننده اغلب از رم ECC پشتیبانی نمی کنند، در حالی که مادربردها و چیپ ست های درجه سرور از رم ECC پشتیبانی می کنند. علاوه بر این، CPU هایی که از ECC RAM پشتیبانی می کنند، CPU های سرور پیشرفته تری هستند، مانند پردازنده های سرور Intel Xeon یا پردازنده های AMD Threadripper برای پشتیبانی از حافظه ECC. اینها مشخصات استاندارد برای برنامه های کاربردی سرور در سطح سازمانی به دلیل اولویت بندی محاسبات با کارایی بالا و قابل اعتماد هستند.

چه زمانی حافظه ECC ارزش آن را دارد؟
هزینه راه اندازی کلی و پرهزینه برای حافظه ECC ممکن است ارزش هزینه های مصرف کننده را نداشته باشد. در درجه اول مصرف کنندگان اغلب سرعت را بر قابلیت اطمینان ترجیح می دهند. با این حال، برای برنامه‌های کاربردی در سطح سازمانی، چارچوب‌های حافظه ECC یک سرمایه‌گذاری ضروری هستند که در آن برنامه‌های کاربردی حیاتی به مطمئن‌ترین سیستم‌هایی نیاز دارند که می‌توانند دریافت کنند. علاوه بر این، داشتن افزونگی بهینه ممکن است صرفه جویی در هزینه ها و زمان نداشته باشد. حتی می تواند جان منطقه استقرار را نجات دهد. بنابراین، شرکت ها از حافظه ECC برای رایانه های خود برای حفظ قابلیت اطمینان استقرار سهامداران مختلف صنعتی در میان محیط های شدید استفاده می کنند.

برای مشاهده انواع رم سرور اچ پی شامل رم سرور g9  , رم سرور g10 ,رم سرور g8 لینک محصولات رم سرور اچ پی در فروشگاه ماهان شبکه کلیک کرده و انها رو مطالعه کنید.

برنامه هایی که از حافظه ECC استفاده می کنند:

  • سرورها و مراکز داده
  • اتوماسیون های صنعتی
  • صنعت پزشکی
  • موسسات مالی
  • نظامی و دفاعی
  • صنعت فضایی

برخلاف رم غیر ECC DDR4، DDR5 SDRAM دارای ECC در تراشه خود است. این به یک تراشه RAM متراکم با ظرفیت بالاتر در همان قالب اجازه می دهد تا ECC را انجام دهد تا از خطاهای احتمالی حافظه جلوگیری کند. بنابراین، رم DDR5 می‌تواند قبل از تغییر بیت‌ها را تشخیص داده و تصحیح کند، با این حال، هنوز با رم DDR5 ECC متفاوت است، که خطاهای بیت را نیز شناسایی و تصحیح می‌کند، اما در یک تراشه اختصاصی ECC که بسیار قدرتمندتر و بهینه‌تر از رم DDR5 درجه مصرف‌کننده است.کامپیوترهای درجه سرور صنعتی با پشتیبانی از حافظه ECC جدیدترین رایانه‌های صنعتی C&T از پیشرفت‌های عملکرد غنی ارائه شده توسط پردازنده‌های نسل دهم Core و Xeon-W اینتل با چیپست W480E بهره می‌برند. Xeon از پشتیبانی حافظه ECC برای معیارهای عملکرد قوی و قابل اعتماد در میان برنامه‌های فشرده محاسباتی برای جمع‌آوری داده‌های حیاتی و تله متری در استقرار محاسبات لبه اطمینان می‌دهد.

خرید سرور dl360 g8 این سرور بصورت استوک و دست دوم نسل 9 موجود میباشد.
خرید سرور hp میتوانید تمام سرور های اچ پی ای موجود در بازار را مشاهده کنید.
خرید سرور dl360 g9 این سرور دیگر نیو ندارد و بصورت دست دوم ارائه می شود.
خرید سرور dl360 g10  این سرور سری اخر نسل ده میباشد و میتوانید اطلاعات تکمیلی مشاهده کنید. 
خرید سرور dl380 g8  سرور استوک G8 را می توانید در این لینک مشاهده کنید.
خرید سرور dl380 g9   این سرور دست دوم می باشد و میتونید خرید دست دوم این سروررا انحام بدهید.