نماد اعتماد

رک دیواری سرور

کاربرد رک دیواری سرور

سرور های که در رک دیواری نصب می شوند 

رک دیواری اچ پی 

رک شبکه دیواری

رک دیواری یک نمونه از رک شبکه است که بیشتر در شبکه‌های خانگی یا بخشی از یک شبکه‌ بزرگ استفاده می‌شود. این نوع رک روی دیوار نصب می‌شود و غالبا برای کاربردهای مناسب است که امنیت تجهیزات و دور از دسترس بودن آن‌ها مدنظر باشد. همچنین در فضاهای کوچک که نصب رک ممکن است جاگیر باشد، از این نوع رک استفاده می‌کنند. خرید رک دیواری و بازه قیمت رک کاملا به سایز و نوع آن بستگی دارد.

رک دیواری توسط اکثر برندهای تولیدکننده رک شبکه ساخته می‌شود. از معروف‌ترین برندهای تولیدکننده رک دیواری می‌توان شرکت اچ پی آی، HPA، آماد سیستم، پایا سیستم، سوپیتا، لاجیک را نام برد.

این نوع از رک‌ها از سایز 4 یونیت تا 12 یونیت تولید می‌شوند که عمق آن‌ها 35، 45 و 60 سانتی‌متر است. نوعی از رک‌های دیواری نیز برای محافظت و قرارگیری تجهیزاتی مثل دوربین مدار بسته استفاده می‌شود که به آن‌ها، رک DVR گفته می‌شود و اغلب سایز آن‌ها بین 2، 3، 4 و ... است.

رک ایستاده و دیواری چه تفاوتی با هم دارند؟

مهم‌ترین تفاوت رک ایستاده و دیواری در نحوه قرارگیری و تعداد یونیت آن‌هاست. اگرچه به طور مثال تعداد یونیت رک دیواری 12 یونیت با رک ایستاده 12 یونیت برابر است اما همانطور که اشاره شد مهم‌ترین تفاوتشان در نحوه نصب آن‌هاست.

از دیگر تفاوت‌های این دو رک شبکه باید به فضایی که نصب می‌شوند هم اشاره کرد. از رک ایستاده بیشتر در شبکه‌های حساس و بزرگ استفاده می‌شود اما رک دیواری را برای فضاهای محدودتر و با حساسیت کمتر خریداری می‌کنند.