نماد اعتماد

انتخاب HP

 انتخاب سرور HP

راهنمای انتخاب سرور HP

چرا اینقدر نگران هستید یکبار به تیم فنی و فروش ما اعتماد کنید تا پاداش اعتماد خود را ببینید تا برای چند سال دیگر یادی از ما ومجموعه ی ما نکنید برخلاف میلمان که دوست داریم همیشه در تماس با شما باشیم اما وقتی دگیر جنس اورجینال درجه یک را در دیتا سنتر شما نصب میکنم دیگر تا سه سال اینده نیازی ندارید به یاد کردن ما به جز برای اپدیت سرور و ارتقاء سخت افزاری سرورتان .

برای انتخاب یک سرور مناسب باید آیتم های مهم وفراوانی را در نظر گرفت. در صورتیکه نیازهای اصلی آن مجموعه درست تعریف گردد، دستگاه انتخاب شده باید حداقل 5 سال نیازهای مجموعه را تامین کند که مختصر به این موارد می پردازیم:اولین مورد اورجینال بودن سرور شماست که ما به شما 100 درصد تضمین میدهیم که بهترین و اورجینال ترین قطعات را با گارانتی 18 ماهه بدون چون و چرا در اختیار شما میکذاریم.

- سرور جهت چه فعالیت هایی انتخاب می گردد:

در مرحله اول، می بایست کاربرد سرور مشخص گردد. سرورها بر اساس کاربرد ، دارای توانایی های مختلفی هستند. سرورها به عنوان Storage Server, File Server, Internet Server, Application Server، Database Serverو ... در سیستم های مختلف سرویس دهی می کنند.

بنابراین دسته بندی ، می بایست کاربرد سرور در مجموعه را مشخص نمائیم.- تعداد کلاینت هایی که می بایست به آنها سرویس بدهیم:با توجه به طراحی فنی سرورها، تعداد کلاینت هایی که می توانند به این سرور متصل گردند، متغیرمیباشد. بنابراین تعداد کلاینت های حال حاضر در مجموعه و احتمال افزایش این کلاینت ها تا 3 سال آینده (عمر مفید سرور) را در نظر گرفت.البته میتوان مد نظر نیز قرار داد که سرور شما چه استفاده هایی دارد؟با در نظر گرفتن دو اصل مذکور، به جزئیات انتخاب سرور مناسب می پردازیم:

کاربرد سرور:

با توجه به کاربرد در نظر گرفته شده ، تعداد CPU ، میزان حافظه Ram و میزان حافظه Storage مورد نیاز و لزوم وجود Redundancy در موارد مختلف (که سرور قابلیت Support آن را داشته باشد) انتخاب می گردد. همچنین فضایی که قرار است سرور در آن نصب گردد، بسیار مهم است. سرورها در دو مدل Rack Mount و Tower ارائه می گردند. بنابراین می بایست با توجه به فضای تعیین شده، مدل متناسب با فضای اختصاصی انتخاب گردد.معمولا نرم افزارهای ویندوز سرور و نرم افزارهای کاربردی ، حداقل سخت افزار مورد نیاز به جهت میزان Ram و CPU مورد نیاز را ارائه می دهند ، پس با توجه به نرخ افزایش حجم کلاینت ها و سرویس های مورد نیاز، می بایست این حداقل ها را در حد نیاز افزایش دهیم. قابل ذکر است که تعداد و ظرفیت هارد (Storage) مورد نیاز ، با درنظر گرفتن حجم داده ها و میزان رشد آن در طول زمان مشخص ، در نظر گرفته میشود .

- پشتیبانی و نگهداری از سرورها :

سرورها به گونه ای طراحی شده اند که در طول عمر خود بصورت شبانه روزی وظیفه سرویس دهی صحیح را بعهده داشته باشند. در این بین انجام سرویس به موقع و روتین در یک برنامه مشخص، به عدم افت کارآیی سیستم سرور کمک می نمایند. همچنین شرایط محیطی و دمایی مناسب به کارایی بهتر سیستم کمک می نماید.یازی نگران باشید دوستان پشتیبانی رما تنها با یک تماس شما اخر هفته در سایت شما حضور خواهند داشت و با حداقل هزینه سرور های شما را سرویس خواهند کرد.

- شرایط محیطی و دمای مناسب برای سرور:

شرایط محیطی و دمایی مناسب عبارتست از محیطی عاری از گرد و غبار، دارای دمای محیطی بین 15 الی 20 درجه سانتیگراد. همچنین از نظر رطوبت می بایست در شرایط مناسب قرار گیرد. این فضا با نصب دستگاههای تهویه میسر است.

در ادامه به نمونه ای از انتخاب سرور با شرایط محیطی ب شرح ذیل توجه فرمائید :در مجموعه ای قرار است که سروری خریداری گردد که با شرایط ذیل سازگار باشد :Data Base از نوع SQL و تعداد کاربران Online در حال حاضر 50 تفر میباشند . این تعداد تا 3 سال آینده ، حداکثر دوبرابر خواهند شد .

این سرور میبایست سرویسهای مورد نیاز مجموعه را نیز ارائه نماید . این مجموعه در سه طبقه و دارای اتاق سرور به ابعاد 3 * 4 میباشد . همچنین دارای تجهیزات شبکه و یک دستگاه رک میباشد .در این پست یکی از پر فروش ترین محصولات اچ پی را که میتوان گفت نصف بازار را را به خود اختصاص داده است را بررسی خواهیم کرد.

  1. Step 1: Server
  2. Step 2: Processor Options
  3. Step 3: RAM
  4. Step 4: Storage
  5. Step 5: Redundancy and Infrastructure
  6. Step 6: Controllers
  7. Step 7: Networking
  8. Step 8: Tape Options
  9. Step 9: Other Options
  10. Step 10: Warranty Options

همانطور که در فاکتور فوق مشاهده میکنید کلیه کلیه ی قطعاتی را که در خرید یک سرور اچ پی ممکن است فروشنده از شما بخواهد را مشاهده میکنید.بنده سعی میکنم کلیه نکاتی را که ممکن است در این خرید شما بدانبد را بصورت خلاصه بریتان در این مقاله بیاورم تا انتخاب درستی از قطعات سوار شده بر روی سرور داشته باشید.

  • HP ProLiant DL380p Gen8 review
  • Chassis: 2U rack
  • CPU: 2 x 2GHz Xeon E5-2650
  • Memory: 32GB 1600MHz RDIMM DDR3 memory expandable to 384GB (768GB with LRDIMMs)
  • Storage: 2 x 600GB HP 10k SAS hot-swap hard disks (max. 16)
  • RAID: HP embedded Smart Array P420i SAS 2 with 2GB FBWC and capacitor
  • Array support: RAID0, 1, 10, 5, 50, 6, 60
  • Expansion: 6 x PCI-e Gen3 slots
  • Network: 4 x Gigabit FlexLOM
  • Other: Internal USB port and SD card slot
  • Power: 2 x 750W hot-plug supplies
  • Management: HP iLO4 Standard with 10/100
  • Warranty: 3yrs on site NBD

در مرحله اول فروشنده نوع سرور را که میخواهید را از شما میپرسد بهترین انتخاب برای محیط های اداری کوچک که دارای اتاق سرور نیستند و نمی خواهند بیشتر هزینه بکنند سرور های تاور هست که برای محیط های باز و اداری و شرکتی اجاره ای و کوچک بهترین گزینه میباشدالبته از این نوع سرور ها برای محیط های بسیار کوچک به ML310E G8 که بهترین گزینه هست

servidor-hp-proliant-ml310-g8-xeon-e3-

میتوان اشاره کرد که رنج قیمتی بین 3 تا 5 میلیون البته بستگی به کانفیگ درخواستی شما داره ،البته در  محیط های بزرگ که نیاز به کانفیگ سنگینی دارید میتوانید از سرور های ML350 استفاده کنید که قیمتی برابر 9 تا 12 میلیون تومان برای شما تمام خواهد شد من به هیچ وجه سرور های سری 350 رو سفارش نمیکنم حالا بیشتر بخاطر خودمه که زیاد با این سرور حال نمیکنم.

قیمت سرور اچ پی

البته تا اینجا شما سرور های تاور رو که ایستاده هستند وبرای محیط های اداری مناسب هست رو براتون گذاشتم.در مرحله دوم به سراغ سرور های خوابیده و ابده ال dl میرویم من عاشق این سرور ها هستم اگر میخواهید از همین امروز استاندارد رو شروع کنید از هیمن امروز سرور های dl 380 را خرید بکنید ولی ناگفته نماند که خرید این دستگاه ها نیاز به رک دارید.

یکی از بهترین ومعروف ترین این مدل ها DL380 G8 میباشد که واقعا سروری ایده ال میباشد و هر ای تی کاری عاشق این سرور میگردید.

البته در شروع کار این با شماست که چه کانفیگی را انتخاب بکنبد البته قیمت در هر تغییر کانفیگی بیشتر تغییر را خواهد داشته همیشه دست فروشنده را برای ارائه ی پیشنهادهای داغ باز بگذارید بر روی کانفیگ خاصی اصرار نداشته باشید زیرا برخی پیشنهاد های فروشندگان فوق العاده میباشد و این یعنی پیروزی و بهترین قیمت.

Our HP ProLiant DL380p Gen8 Specifications

Intel Xeon E5-2640 (6 core, 2.50 GHz, 15MB, 95W)

Windows Server 2008 R2 SP1 64-Bit

Intel C600 Chipset

Memory - 64GB (8 x 8GB) 1333Mhz DDR3 Registered RDIMMs

768 GB (24 DIMMs x 32G 2R) Max

PCI-Express Slots

1 x PCIe 3.0 x16

1 x PCIe 3.0 x8

1 x PCIe 2.0 x8 (x4 electric)

Ethernet - 1Gb 331FLR Ethernet Adapter 4 Ports

Boot Drive - 600GB 10,000RPM SAS x 2 (RAID1)

Storage Bays - 8 x 2.5" SAS/SATA hot swap

Smart Array P420i Controller

I/O Ports

7 x USB 2.0 (2 front, 4 rear and 1 internal)

2 x VGA connector (front/rear)

Internal SD-Card slot

Management

HP Insight Control Environment

HP iLO 4; hardware-based power capping

در وهله اول نوع سی پی یو رو برای خودتان مشخص کنید هماطور که گفتم که سری های CPU 26XX برای مدل های G8 پیشنهاد شده است و بهترین مدل 2650 میباشد یعنی متوسط وپر فروش ترین مدل فروخته شده در بازار ،التبه مدل های  پایین تر 2620 و 2630 نیز به وفور در بازار یافت میگردد و سری های HIGH PERFORMANCE 2690 نیز بیشتر مورد استقبال دوستان نیز قرار میگیرد.

در مرحله بعدی انخاب رم سرورتون میباشد همیشه دوستان سعی در انتخاب رم هایی با ظرفیت های بالا دارند ولی همیشه هم این انتخاب مناسب نیست همیشه درباره نوع سیستم عاملتون و نوع اپلیکشن ی که بر روی سرورتان پیاده میکنید با واحد فنی شرکت ها مشورت کنید.در برخی موارد رم 2 گیگی بهترین انتخاب برای شما میباشد.البته شما میتوانید رم های 2 گیگی ،4 گیگی،8 گیگی،16 گیگی،32 گیگی را انتخاب کرده  و خرید کرده و بر روی سرورتان پیاده سازی بکنید.

در مرحله ی بعدی نوبت به Smart Array P420i RAID سرور میباشد البته بصورت دیفالت کارت RAID   P410 I بر روی سرور میباشد و انتخاب کارت کش یا همان حافظه ی RAID با شماست که چه ظرفیتی باشد 1گیگ یا دو گیگ یا 512 مگابایت.البته بسته به همه اینها نوع RAID را که هم میخواهید ببنیدید برای شما مهم هست و...مرحله ی بعد انتخاب نوع هارد هایتان میباشد یکی از مهترین نکته ها در انتخاب سرور ،انتخاب هارد هایتان میباشد.

راهنمای خرید سرور کسب و کار شما در حال حاضر آنقدر رشد کرده است که برای 1C، CRM، MySQL یا مجازی سازی به سرور خود نیاز دارید، اما قیمت سخت افزار سرور شما را ناراحت می کند؟ در این مقاله، ما به شما نشان خواهیم داد که چگونه در سخت افزار سرور استفاده شده تا 100 برابر صرفه جویی کنید و از خرید آن پشیمان نشوید.تجهیزات سرور دارای حاشیه ایمنی زیادی هستند، می توانند 24x7 برای سال ها و دهه ها کار کنند. و اگر نگران نبود گارانتی و پشتیبانی نیستید، اما تمایل به خرید یک سرور برتر با قیمت یک تلفن همراه خوب (از 100 تا 500 دلار) دارید، این مقاله برای شما مناسب است.

1. چرا خرید سرور کارکرده موجه است بازار سرورهای دست دوم بسیار بزرگ است و هر چه کشور توسعه یافته تر باشد، بزرگتر است. بیشترین تقاضا برای سرورهای استفاده شده در چین و ایالات متحده است. خرید B.U. شرمنده نیست - این یک عمل رایج است.

سوال: چه کسی خرید می کند؟

پاسخ : شرکت های کوچک تجاری متوسط و کوچک، علاقه مندان خصوصی. در سرتاسر جهان پارک عظیمی از تجهیزات سرور وجود دارد که 10-12 سال کار می کند و قرار نیست بازنشسته شود. برخی از شرکت های دولتی اجزای استفاده شده را برای سرورهای قدیمی خریداری می کنند که به سادگی جدید فروخته نمی شوند: پردازنده، دیسک، حافظه. این پدیده نادر است، اما وجود دارد، از جمله در قراردادهای بزرگ دولتی.