نماد اعتماد

بیت بیت در رم اچ پی

اجزای رم سرور اچ پی چه چیز هایی هستند؟

رم سرور در صفحه بندی چگونه هست.؟

اجزای اساسی واحد مدیریت رم سرور در معماری کامپیوتر سرور چیست؟

در یک سیستم چندبرنامه‌نویسی، حافظه اصلی به دو بخش به عنوان یک قسمت برای سیستم عامل (مانیتور مقیم) و یک قسمت برای برنامه در حال اجرا تقسیم می‌شود. در یک سیستم چندبرنامه‌نویسی، بخش «کاربر» حافظه به گونه‌ای تقسیم می‌شود که شامل فرآیندهای مختلفی باشد. وظیفه زیرمجموعه به صورت پویا توسط چارچوب عملیاتی انجام می شود و مدیریت حافظه نامیده می شود.

  1. فضاهای آدرس - Pentium-II حاوی سخت افزاری برای بخش بندی و صفحه بندی است. هر دو مکانیسم را می توان غیرفعال کرد و کاربر را قادر می سازد تا از جنبه مشخص حافظه - انتخاب کند
  2. حافظه صفحه‌نشده بدون بخش - در این مورد، آدرس مجازی معادل آدرس فیزیکی است. این در کاربرد کنترلر با پیچیدگی کم و عملکرد بالا مفید است.
  3. حافظه صفحه‌بندی نشده - در این مورد، حافظه به عنوان فضای آدرس خطی صفحه‌بندی شده در نظر گرفته می‌شود. حفاظت و مدیریت حافظه از طریق صفحه بندی تکمیل می شود.
  4. حافظه بدون صفحه قطعه بندی شده - حافظه به عنوان مجموعه ای از فضاهای آدرس منطقی در نظر گرفته می شود. این اطمینان را ایجاد می کند که جدول ترجمه مورد نیاز زمانی که قطعه در حافظه است روی تراشه است.
  5. حافظه صفحه‌بندی شده تقسیم‌بندی شده - از تقسیم‌بندی برای توصیف تقسیم حافظه منطقی تحت کنترل دسترسی استفاده می‌شود و صفحه‌بندی می‌تواند تخصیص حافظه را در داخل پارتیشن‌ها انجام دهد. بخش بندی و صفحه بندی در سخت افزار مدیریت حافظه تکمیل می شود.

توصیفگر بخش (ورود جدول بخش)

  • پایه - آدرس شروع بخش را در داخل فضای آدرس خطی بایت 4G توصیف می کند.
  • بیت D/B - در یک قطعه کد، این بیت D است و نشان می دهد که یا عملوندها یا حالت های آدرس دهی 16 یا 32 بیتی هستند.
  • سطح امتیاز توصیفگر (DPL) - سطح امتیاز بخش توصیف شده توسط توصیفگر بخش را تعریف می کند.
  • بیت دانه بندی (G) - نشان دهنده این است که فیلد حد در واحدها با یک بایت یا 4K بایت مختل می شود.
  • بیت S - مشخص می کند که یک بخش معین یک بخش سیستم باشد یا یک کد یا بخش داده.
  • بخش موجود بیت (P) - برای سیستم های غیر صفحه ای استفاده می شود. این نشان می دهد که آیا قطعه در حافظه اصلی وجود دارد یا خیر. برای سیستم صفحه بندی شده، این بیت دائماً روی 1 تنظیم می شود
  • نوع - می تواند بین چندین نوع بخش تعیین کند و ویژگی های دسترسی را نشان دهد.

ورودی دایرکتوری صفحه و موجودیت جدول صفحه

  1. بیت دسترسی - این بیت توسط پردازنده در هر دو سطح جداول صفحه روی 1 تنظیم می شود که عملیات خواندن یا نوشتن در صفحه مربوطه ظاهر شود.
  2. بیت کثیف - وقتی عملیات نوشتن در صفحه مربوطه ظاهر می شود، این بیت توسط پردازنده روی 1 تنظیم می شود.
  3. Page Cache Bit Disable - نشان می دهد که آیا داده های صفحه قابل ذخیره سازی هستند یا خیر.
  4. بیت اندازه صفحه - نشان می‌دهد که آیا خط مشی ذخیره‌سازی نوشتن از طریق یا بازگشت برای داده‌های موجود در صفحه معادل مورد استفاده قرار خواهد گرفت.