نماد اعتماد

رک سرور اچ پی و نصب ریل کیت سرور

نصب و پیاده سازی ریل کیت سرور در رک سرور   

رک سرور چیست ؟

چه چیزی را در یک رک سرور قرار دهیم: اجزای ضروری، قطعات و موارد دیگر

قفسه ها و کابینت ها بلوک های ساختمانی اساسی محیط IT هستند.یعنی یک ساختمان را در نظر بگیرید که باید زیر سازی شود و اماده برای نصب شود  آنها پشتیبانی و امنیت را برای طیف گسترده ای از تجهیزات فراهم می کنند و یک ساختار سازمان یافته ایجاد می کنند که تعمیر و نگهداری، مدیریت و عیب یابی را ساده می کند. قفسه‌ها و کابینت‌هایی که به خوبی طراحی شده‌اند جریان هوا را افزایش می‌دهند و به کاهش خطر "نقاط داغ" که می‌توانند باعث خرابی و خرابی تجهیزات شوند، کمک می‌کنند.

انواع مختلفی از رک های مرکز داده وجود دارد، از جمله رک های دو و چهار پستی، رک های قاب باز و کابینت های بسته. بیشتر آنها دارای عرض استاندارد 19 اینچ هستند، اما آنها در ارتفاعات و عمق های مختلف هستند. آنها به طور کلی برای نشستن روی زمین طراحی شده اند، اما قفسه های دیواری ممکن است در جایی که فضا محدود است ترجیح داده شوند.

رک های سرور دارای ویژگی های ضروری و همچنین اجزای اختیاری هستند که عملکرد آنها را افزایش می دهد. انتخاب قفسه و لوازم جانبی مناسب بستگی به این دارد که قرار است چه چیزی در آن قرار دهید، چگونه طراحی شده است و چگونه می خواهید از آن استفاده کنید. در زیر قسمت های مختلف رک سرور را بررسی می کنیم.

تجهیزات نصب شده در رک سرور

همانطور که از نام آن پیداست، رک‌های سرور برای قرار دادن سرورها، از جمله سرورهای رک‌مونت سنتی، سرورهای بلید و غیره در نظر گرفته شده‌اند. با این حال، آنها همچنین ممکن است حاوی روترها و سوئیچ ها، دستگاه های ذخیره سازی، منابع تغذیه اضطراری (UPS) و بسیاری از انواع دیگر تجهیزات باشند که اغلب بر اساس حجم کاری که پشتیبانی می کنند سازماندهی می شوند. این تجهیزات ممکن است "راک‌mount" باشند، به این معنی که به خود قفسه متصل می‌شوند یا برای قرار گرفتن روی قفسه طراحی شده‌اند.

پچ پنل ها همچنین ممکن است در یک قفسه نصب شوند تا دستگاه های مختلف را به هم متصل کرده و حرکت ها، افزودن ها و تغییرات را ساده کنند. به طور معمول، آنها در نزدیکی تجهیزات نصب می شوند تا مسیرهای کابل کوتاه تر و راحت تر سازماندهی شوند. در برخی موارد، پچ پنل ها برای دسترسی آسان در قفسه های دو پستی یا قاب باز قرار می گیرند.

تمام موارد که در بالا گفته شد در رک ها نصب می گردد و بسته به تجهیزات وزن بسیار بالا یی را باید تحمل کنند که می توان گفت که رک های اچ پی این وتوانایی رو دارند که جنین وزن بالا یی را تحمل کند.

اجزای ضروری یک رک سرور

مهم ترین اجزای رک سرور، قاب اصلی و ریل سرور های نصب هستند. تجهیزات شبکه و ارتباطات اغلب مستقیماً توسط براکت های جلویی به قاب متصل می شوند. برای از بین بردن فشار روی براکت ها و خود قفسه، ممکن است پایه های نصب پشتی وجود داشته باشد که بتوان آن را با توجه به عمق تجهیزات تنظیم کرد. سرورها و سایر تجهیزات بزرگ و سنگین روی ریل ها نصب می شوند. ریل ها به قاب اصلی متصل می شوند و به تجهیزات اجازه می دهند تا برای سرویس از قفسه خارج شوند.

مگر اینکه قفسه به دیوار نصب شود، دارای پایه ای با پایه های تراز و چرخ های سنگین خواهد بود. برای مدیران مهم است که میزان بار کابینت را در نظر بگیرند تا مطمئن شوند که وزن تجهیزات نصب شده را تحمل می کند. کابینت های Enconnex دارای رتبه باری 3300 پوند هستند که فراتر از استانداردهای صنعتی است. کابینت های بسته نیز دارای پنل های بالا و جانبی و درب های جلو و عقب هستند.

ریل کیت سرور HP در ماهان شبکه ایرانیان بصورت چداگانه به فروش می رسد برای خرید می توانید به مرکز فروش سرور ایران به ادرس MAHANSHABAKE.COM مراجعه کنید.

افزودنی ها و لوازم جانبی رک سرور

لوازم جانبی رک های سرور را از واحدهای ساختاری اولیه به زیرساخت های مرکز داده بسیار کاربردی ارتقا می دهند. در اینجا چند افزونه متداول آورده شده است:

  • پانل های خالی برای مدیریت جریان هوا با بستن فضاهای خالی.
  • سیستم های مدیریت کابل با "انگشت" که کابل ها را منظم و مرتب نگه می دارد.
  • قفسه های ثابت، قابل تنظیم عمق و کشویی برای پشتیبانی از تجهیزاتی که روی قفسه نصب نمی شوند.
  • سینی‌ها و کشوهای صفحه‌کلید بیرون‌کش برای نگهداری ابزار و وسایل کوچک.
  • فن‌های تهویه و سیستم‌های اگزوز نصب شده در بالا.

مراکز داده ماهان شبکه ایرانیان اغلب مشخصات کاملاً مشخصی برای قفسه ها و کابینت های خود دارند. اکثر سازمان ها انعطاف پذیرتر هستند و لوازم جانبی را بر اساس موارد استفاده انتخاب می کنند.

کابینت ECX از Enconnex

کابینت های مرکز داده ECX از Enconnex مورد اعتماد بزرگترین شرکت های فناوری جهان هستند. آنها طوری طراحی شده اند که تمام اجزای رک سرور، قطعات، افزونه ها و موارد ضروری را که در این وبلاگ پوشش داده ایم، در خود جای دهند. ساخته شده از فولاد جامد و مهندسی شده تا نصب تجهیزات را ساده و کارآمد کند. درهای عقب تقسیم شده و طراحی پانل جانبی دوگانه دسترسی آسان را فراهم می کند در حالی که قفل های مطابق روی درها و پانل ها امنیت را تضمین می کند.

کابینت های ECX همچنین دارای ویژگی های ارزش افزوده هستند، از جمله:

  • پانل سقف مدولار با گذرگاه کابل های بزرگ
  • پانل هواکش سقف قابل جابجایی
  • ریل تجهیزات قابل تنظیم با برچسب شماره در دو طرف
  • کاستورهای سه اینچی سنگین
  • رتبه بار 3300 فراتر از استانداردهای صنعت است
  • درب های سوراخ دار جریان هوا را از جلو تا عقب کابینت به حداکثر می رساند
  • ریل های نصب PDU بدون ابزار
  • تمام کابینت ها به طور کامل مونتاژ شده ارسال می شوند

Enconnex همچنین طیف کاملی از لوازم جانبی مدیریت جریان هوا و کابل را ارائه می‌کند و می‌تواند کابینت‌های ECX خود را با گزینه‌های مهار راهرو همراه کند. با متخصصین ما تماس بگیرید تا در مورد جزئیات پروژه خود صحبت کنید.