نماد اعتماد

رک سرور

رک سرور چیست؟ تمام آنچه نیاز است بدانید

رک مناسب سرور hp

  • معرفی بهترین سرورهای رک اچ پی (HP)

  • بهترین سرورهای رک اچ پی (HP)

رک سرور چیست و چه زمانی به آن نیاز دارم؟

تفاوت بین رک سرور و رک شبکه چیست؟ این و بسیاری از سوالات رایج دیگر در پست وبلاگ ما پاسخ داده خواهد شد.

رک سرور یا رک شبکه؟
هنگام راه اندازی یک شبکه، همیشه باید به نحوه چیدمان اجزای خود توجه کنید. رک های سرور و شبکه چارچوب کاملی برای این کار ارائه می دهند - به معنای واقعی کلمه.

اما تفاوت این دو در چیست؟

اول از همه، هر دو برای ذخیره و سازماندهی اجزای فعال و غیرفعال شبکه شما هستند. اینها می توانند سوئیچ، روتر، یو پی اس و کابل یا سرور باشند. علاوه بر این، کابینت ها وظیفه دارند از فناوری نصب شده در برابر تأثیرات خارجی محافظت کنند.

یکی دیگر از مزایای مهم آنها، البته محافظت در برابر سرقت است. قفل ها و سیستم های امنیتی برای محافظت از محتویات رک های سرور و شبکه در برابر سرقت و به خصوص در برابر دسترسی غیرمجاز استفاده می شوند.

با این حال، یک تفاوت کوچک اما ظریف وجود دارد: رک های سرور معمولاً تا حدودی محکم تر ساخته می شوند و گاهی اوقات چندین سیستم خنک کننده دارند.

از یک طرف، این اجازه می دهد تا بار اجزای نصب شده حمل شود. همچنین هنگام بیرون کشیدن ریل ها، کابینت از جلو واژگون نمی شود.

اما فرآیندهای کاری دستگاه ها باعث ایجاد دمای بالا می شود. برای جلوگیری از گرم شدن بیش از حد، این می‌خواهد به همان نسبت در یک کابینت بسته پایین نگه داشته شود.

در مقایسه با رک شبکه، رک سرور نیز تا حدودی عمیق تر ساخته شده است. عمق آن حدود 1000 تا 1200 میلی متر (39،37 تا 47،24 اینچ) است.

در مقابل، کابینت مخابراتی به طور قابل توجهی کوچکتر در 600-800 میلی متر (23،62 تا 31،50 اینچ) است. یک رک شبکه نیز می تواند روی دیوار نصب شود، البته به شرطی که یک کمد دیواری کوچک و خاص باشد.

رک سرور اچ پی چیست؟ 

سرور یک کامپیوتر شبکه مرکزی قدرتمند است. منابع خود را در اختیار سایر رایانه ها قرار می دهد. خدمات شبکه عملکردی و زیرساختی از طریق سرور انجام می شود. داده هایی که نیاز به دسترسی چند نفر دارند را می توان در اینجا ذخیره کرد.

وقتی از سرور صحبت می کنیم، همیشه باید بین سخت افزار و نرم افزار تمایز قائل شویم. سرور سخت افزاری اساساً ماشین فیزیکی است که در یک شبکه یکپارچه شده است.

علاوه بر سیستم عامل ها، سرورهای مبتنی بر نرم افزار نیز می توانند بر روی آن نصب شوند. سرور سخت افزار اغلب به عنوان "میزبان" نامیده می شود.

از سوی دیگر، سرور نرم افزار، برنامه ای است که برای در دسترس قرار دادن خدمات در اختیار «مشتریان»، یعنی کاربران، ارائه می شود.

به بیان ساده، یک سرور برای ارتباط بین "مشتریان" فردی استفاده می شود. بسته به نوع سرور و پروتکل انتقال، می توان داده های مختلفی را مبادله کرد.

بنابراین چه نوع سرورهایی وجود دارد؟ اگر یک کلاینت با نرم‌افزار مناسب از سرور درخواست کند، مثلاً از وب‌سایت patchbox.com، محتوای وب‌سایت باید در جایی ذخیره شود. در این حالت محل ذخیره سازی به اصطلاح وب سرور است.

همین امر در مورد سرورهای ایمیل نیز صدق می کند که ایمیل ها را مدیریت، ذخیره و ارسال می کنند. فایل سرورها سرورهایی هستند که داده هایی را ذخیره می کنند که برای استفاده خصوصی یا عمومی در دسترس هستند.

Rack Server در مقابل Blade Server System: تفاوت چیست؟

سرور blade یک دستگاه فشرده است که حاوی رایانه ای است که برای مدیریت و توزیع داده ها در مجموعه ای از رایانه ها و سیستم ها به نام شبکه استفاده می شود.

ویژگی اصلی آن این است که می توان آن را به سرعت و به راحتی مقیاس کرد. محفظه شامل سیستم های برق و خنک کننده است.

همچنین شامل ورودی-خروجی و معمولاً چهار اتصال برای همه دستگاه ها است. این بدان معناست که هنگام اضافه شدن دستگاه جدید، نیازی به نصب کابل های غیر ضروری در رک سرور نیست.

بنابراین سرورهای Blade مخصوصاً برای محیط هایی مناسب هستند که در آنها قدرت محاسباتی موجود باید به حداکثر برسد.

محل استفاده نیز باید در نظر گرفته شود. سرورها نسبت به سرورهای رک انرژی کمتری مصرف می کنند و گرمای کمتری از خود ساطع می کنند. معمولاً تعداد زیادی تیغه در یک فضای محدود در یک شاسی وجود دارد. به عنوان یک قاعده، شاسی باید با فن خنک شود.

در مقابل سرور blade، سرور رک برای شرکت هایی مناسب است که زیرساخت های خود را در محفظه های سفت و سخت با اندازه استاندارد نصب کرده اند. سرورها محکم به سطوح تراست پیچ می شوند. آنها همچنین می توانند به صورت مکانیکی در یک فضای محدود ثابت شوند.

رک سرور چه می کند؟
رک سرور کامپیوتری است که برای عملکرد سرور بهینه شده است. این به گونه ای طراحی و ساخته شده است که در یک سیستم نصب مستطیل شکل که به آن پایه قفسه ای نیز می گویند، قرار می گیرد.

این شامل چندین شیار برای نصب است و به عنوان یک قفسه نیز شناخته می شود. یک سرور رک برای نگه داشتن یک واحد سخت افزاری در محل امن با پیچ طراحی شده است. علاوه بر این، پایه‌های رک نیز گردش هوای بهتری را برای تجهیزات ایجاد می‌کنند.

این سیستم باعث می شود که چشم انداز سرور در رک به راحتی مقیاس پذیر و همچنین پایدارتر شود.

سرورهای Rack داده ها و خدمات را برای مشتریان ارائه می دهند. بنابراین در مراکز داده در مقادیر زیادی نصب می شوند. نباید با رک شبکه اشتباه گرفته شود، که در ادامه به بررسی آن خواهیم پرداخت.

اما رک سرور چگونه کار می کند؟ از نقطه نظر مکانیکی، دستگاه ها را می توان به راحتی از داخل کابینت خارج کرده و از طریق ریل به داخل کابینت بازگرداند.

این به ادمین ها یا تکنسین ها اجازه می دهد تا مبادله های داغ را انجام دهند، برای مثال، بدون نیاز به خاموش کردن کل سیستم.

این می تواند هزینه ها را کاهش دهد، اما حتی صدمات را کاهش می دهد. سرورها نه تنها سنگین هستند، بلکه گاهی اوقات یک کابینت داغ نیز دارند که می توانید خود را روی آن بسوزانید.

با این حال، مدیریت کابل های شبکه باید ماهرانه باشد. اگر کابل کشی نامرتب باشد، یک نمای کلی می تواند به سرعت از بین برود.