نماد اعتماد

سرور سیسکو B240 M4 Blade

سرور سیسکو  Blade

چرا باید سرور سیسکو B240 M4 Blade را انتخاب کنید

سرور blade نوعی سرور است که برای نصب در یک محفظه Blade طراحی شده است. محفظه blade یک شاسی تخصصی است که چندین سرور تیغه ای را در خود جای می دهد. سرورهای Blade اغلب در مراکز داده استفاده می شوند زیرا در استفاده از فضا، نیرو و منابع خنک کننده بسیار کارآمد هستند.

سرور سیسکو B240 M4 Blade یکی از محبوب ترین سرورهای Blade در بازار است. برای مشاغل کوچک و متوسط طراحی شده است. سرور Cisco B M Blade دارای دو سوکت CPU، حداکثر 256 گیگابایت رم و حداکثر 12 ترابایت فضای ذخیره سازی است.

تفاوت بین سرورهای Blade و Rack چیست؟
سرورهای Blade
و سرورهای رک هر دو نوع سرورهای کامپیوتری هستند. با این حال، برخی از تفاوت های کلیدی بین این دو وجود دارد.

سرورهای Blade به گونه ای طراحی شده اند که فشرده تر و کارآمدتر از سرورهای رک سنتی باشند. فضای کمتری اشغال می کنند و انرژی کمتری مصرف می کنند که می تواند در هزینه های انرژی صرفه جویی کند. مدیریت سرورهای Blade نیز آسان تر است زیرا همه اجزا در یک شاسی قرار می گیرند.

از سوی دیگر، سرورهای Rack تمایل دارند که همه کاره تر باشند. آنها را می توان با انواع درایوهای مختلف و کارت های توسعه پیکربندی کرد و آنها را برای بارهای کاری مختلف انعطاف پذیرتر می کند. سرورهای Rack نیز معمولاً ظرفیت ذخیره سازی بیشتری نسبت به سرورهای Blade ارائه می دهند.

سرورهای Blade سرورهای فیزیکی هستند که همراه با سایر سرورهای بلید در یک شاسی قرار می گیرند. سرورهای Blade از اجزای زیرساخت مشترک مانند منابع تغذیه، فن های خنک کننده و تجهیزات شبکه مشترک هستند. سرورهای Rack سرورهای فیزیکی هستند که در یک رک 19 یا 23 اینچی نصب می شوند. سرورهای Rack اجزای زیرساخت مشترک را با سایر سرورهای رک مشترک ندارند.


آیا سرورهای Blade قدیمی هستند؟
بله، سرورهای Blade قدیمی هستند. آنها بزرگ هستند، گران هستند و برای اجرا به قدرت زیادی نیاز دارند. اما سرور سیسکو B240 M4 Blade متفاوت است. این نوع جدیدی از سرورهای تیغه ای است که کوچکتر، کارآمدتر و قدرتمندتر از هر چیز دیگری در بازار است.

سرور سیسکو B240 M4 Blade نیمی از سرورهای تیغه ای سنتی است، اما دو برابر قدرت دارد. دارای دو برابر قدرت پردازش و چهار برابر حافظه سرور سنتی تیغه است که آن را برای برنامه های کاربردی مانند مجازی سازی و رایانش ابری ایده آل می کند. و از آنجایی که بسیار کوچک است، از انرژی کمتری استفاده می کند، که به معنای هزینه کمتر انرژی برای شماست.

اگر به دنبال یک سرور قدرتمند، کارآمد و مقرون به صرفه هستید، سرور سیسکو B240 M4 Blade انتخاب مناسبی است.

آیا باید سرور Blade بخرید؟
قبل از خرید سرور Blade باید چند نکته را در نظر بگیرید، مانند اینکه آیا به قدرت پردازش و حافظه اضافی که یک سرور Blade می تواند ارائه دهد نیاز دارید یا خیر، و اینکه آیا کسب و کار شما زیرساخت لازم برای پشتیبانی از سرور Blade را دارد یا خیر. علاوه بر این، شما می خواهید هزینه یک سرور تیغه ای را با سرورهای سنتی مقایسه کنید تا ببینید آیا سرمایه گذاری برای شرکت شما ارزش آن را دارد یا خیر. به طور کلی، سرور blade می تواند یک گزینه عالی برای مشاغلی باشد که به محاسبات با کارایی بالا نیاز دارند و زیرساخت های لازم برای پشتیبانی از آن را دارند. با این حال، برخی از اشکالات احتمالی نیز وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری نهایی در نظر بگیرید. DL380 G10

سرور سیسکو B240 M4 Blade: یک نمای کلی
سیستم محاسباتی یکپارچه سیسکو (Cisco UCS) سرورهای Blade سری B و سرورهای رک سری C سیسکو را با دسترسی به شبکه و ذخیره سازی در یک سیستم واحد همگرا با مدیریت ساده، کارایی و چابکی هزینه بیشتر، و دید و کنترل بیشتر ترکیب می کند. یکی از جدیدترین سرورهای موجود در مجموعه سیسکو UCS سرور سیسکو UCS B200 M4 Blade است.

سرور UCS B200 M4 Blade عملکردی با راندمان بالا، انعطاف پذیری کامل و مدیریت انرژی را برای مراکز داده و مکان های راه دور ارائه می دهد. این سرور کلاس سازمانی عملکرد، تطبیق پذیری و تراکم پیشرو در بازار را بدون در نظر گرفتن حجم کاری از زیرساخت وب تا پایگاه های داده توزیع شده ارائه می دهد.

سرور Cisco UCS B200 M4 یک راه حل قدرتمند و در عین حال ساده است که امکان استقرار مقیاس پذیر بارهای کاری مجازی و فیزیکی را فراهم می کند. با استفاده آسان از نرم افزار Cisco UCS Manager، همراه با فناوری SingleConnect، این یک گزینه ایده آل برای هر شرکت کوچک و در حال رشد است.

خانواده محصولات پردازنده Xeon E5-2600 v4 و v3 اینتل حداکثر 1.5 ترابایت حافظه در هنگام استفاده از 64 گیگابایت DIMM، حداکثر دو درایو و تا 80 گیگابیت در ثانیه ظرفیت ورودی/خروجی ارائه می‌دهند. Cisco UCS B200 M4 سطوح فوق‌العاده‌ای از عملکرد، انعطاف‌پذیری و خروجی ورودی/خروجی را برای اجرای سخت‌ترین برنامه‌های کاربردی شما ارائه می‌دهد.

Cisco UCS دارای مزیت معماری عدم نیاز به برق و خنک کردن سوئیچ های اضافی، NIC ها و HBA ها در هر شاسی سرور Blade است. این بدان معناست که هزینه کمتری برای تامین انرژی و خنک کردن همه این دستگاه ها صرف می شود. مانند سرور جدید Cisco UCS B200 M4 با اسلات حافظه و ظرفیت درایو پیشرو، داشتن بودجه انرژی بیشتر برای هر سرور تیغه، قابلیت و قابلیت های توسعه ناپذیری را فراهم می کند.

ویژگی های سرور سیسکو B240 M4 Blade
Cisco UCS B200 M4 ارائه می دهد:

● حداکثر دو پردازنده Intel Xeon چند هسته ای سری E5-2600 v4 و v3 برای حداکثر 44 هسته پردازشی.

● 24 اسلات DIMM برای حافظه استاندارد صنعتی DDR4 با سرعت حداکثر 2400 مگاهرتز و در صورت استفاده از DIMM های 64 گیگابایتی، تا 1.5 ترابایت کل حافظه را ارائه می دهد.

● دو هارد دیسک اختیاری، هات پلاگ، SAS و SATA (HDD) یا درایو حالت جامد (SSD).

● Cisco UCS Virtual Interface Card (VIC) 1340: یک آداپتور میزانسنی 2 پورت، اترنت 40 گیگابیتی، کانال فیبر روی اترنت (FCoE) با قابلیت شبکه LAN مدولار روی مادربرد (mLOM).

◦ ۲ پورت – پورت ورودی/خروجی یکپارچه ۴۰ گیگابیت بر ثانیه ۲ مجموعه از ۴ درگاه ورودی/خروجی یکپارچه ۱۰ گیگابیت بر ثانیه

◦ 80 گیگابیت در ثانیه به سرور تحویل می دهد

◦ با اتصالات فابریک 10 یا 40 گیگابیت بر ثانیه سازگار می شود

● زیرسیستم ذخیره سازی درایو محلی Cisco FlexStorage قابلیت های قابل انعطاف بوت و ذخیره سازی محلی را فراهم می کند. به شما اجازه می دهد:

◦ پشتیبانی از GPU اختیاری NVIDIA M6

Cisco UCS B200 M4 را طوری پیکربندی کنید که نیازهای ذخیره سازی محلی شما را برآورده کند، بدون اینکه نیازی به خرید، برق رسانی و خنک کردن قطعاتی نداشته باشید.
◦ یک کنترلر RAID کلاس سازمانی انتخاب کنید، یا اگر از درایوهای محلی استفاده نمی کنید، بدون کنترلر یا درایو bay بروید.

◦ ماژول های Cisco FlexStorage را به راحتی اضافه، تغییر یا حذف کنید

● سرور Cisco UCS B200 M4 یک تیغه نیمه عرض است. حداکثر هشت عدد می توانند در شاسی سرور 6 رک (6RU) Cisco UCS 5108 Blade باشند که یکی از بالاترین تراکم سرورها را در هر واحد رک شاسی تیغه ای در صنعت ارائه می دهد. یم   DL380 G9

چگونه یک سرور سیسکو B240 M4 Blade می تواند برای کسب و کار شما مفید باشد؟
سرور Cisco B200 M4 Blade می تواند چندین مزیت را برای مشاغل فراهم کند، از جمله:

  1. کاهش هزینه ها: Cisco B200 M4 نسبت به نسل های قبلی سرورهای Blade 25 درصد انرژی کمتری مصرف می کند که می تواند منجر به کاهش هزینه های انرژی شود.
  2. افزایش عملکرد: Cisco B200 M4 تا 20% عملکرد بهتری نسبت به سرورهای Blade نسل های قبلی ارائه می دهد.
  3. امنیت پیشرفته: Cisco B200 M4 دارای ویژگی هایی مانند رمزگذاری سخت افزاری و جلوگیری از نفوذ است که می تواند به ایمن نگه داشتن اطلاعات شما کمک کند.
  4. مدیریت ساده شده: Cisco B200 M4 به گونه ای طراحی شده است که مدیریت آن آسان باشد و برای همه به روز رسانی ها و تعمیرات یک نقطه تماس وجود داشته باشد.

نتیجه
سرور سیسکو B240 M4 Blade یک انتخاب عالی برای مشاغلی است که به یک راه حل سرور با کارایی بالا، قابل اعتماد و مقیاس پذیر نیاز دارند. سرور سیسکو B240 M4 Blade با ویژگی ها و عملکرد پیشرفته خود برای مشاغل در هر اندازه ایده آل است. اگر به دنبال یک راه حل سرور قدرتمند و همه کاره هستید، سرور سیسکو B240 M4 Blade بهترین انتخاب برای کسب و کار شما است.