نماد اعتماد

اهمیت بازیابی اطلاعات در و تداوم کسب و کار در اچ پی سرور و استوریج HPE

اهمیت ریکاوری اطلاعات در حوادث طبیعی
چگونه در بلایای طیبیعی  جلوی از بین رفتن دیتا و اطلاعات رو بگیریم

دیزستز ریکاوری چیست ؟

سولشن استوریچ اچ پی برای ریکاوری دیتاسنتر چیست و ایا این روش ها توانسته به اندازه کافی مارا در تریسیم سیاست هاو راهکارهایی که می خوهایم ب جلو ببری  موفق بوده ؟

پشتیان گیری یا دیزاستری ریکاوری در سرور های واستوریج های اچ پی ای

کسب‌وکارهای بیشتری برای تسهیل عملیات در کل سازمان به سیستم‌های فناوری یکپارچه تکیه می‌کنند، آنها همچنین باید اهمیت بازیابی بلایا را درک کنند.کسب و کارها باید از خود بپرسند؛وقتی سیستم های ما از کار بیفتند چه اتفاقی می افتد؟

آیا برنامه ای برای بازیابی اطلاعات و بازیابی عملیات خود داریم؟ما در صنعت خود در معرض چه نوع خطراتی هستیم؟ خطر مواجه شدن با یک فاجعه فناوری اطلاعات واقعی است. در واقع، یک سوم سازمان ها حادثه ای را گزارش کرده اند که نیاز به بازیابی فاجعه دارد.

هنگامی که یک زلزله کل داده های ما را در یک دیتاسنتر بانکی با مشکل روبرو می کند چه باید بکنیم؟

تعریف و فاجعه فناوری اطلاعات

 بازیابی اطلاعات

پس بازیابی فاجعه چیست و چرا برای کسب و کار شما بسیار مهم است؟

به عبارت ساده، بازیابی فاجعه سیستم/چارچوبی است که کسب و کار شما برای پاسخ به بلایای فناوری اطلاعات ایجاد کرده است. بلایا شامل خرابی سخت افزار، حملات سایبری، خطای انسانی و آب و هوای نامناسب است. اساساً هر چیزی که منجر به کار نکردن سیستم های تجاری شما شود.

ریکاوری اطلاعات در سرور اچ پی 

هر اتفافی ممکن هست برای زیرساحت های شما اتقاق بیقند بهتر هست یک مثال بزنیم تمام جایگاه های بنزین در سرتاسر کشور با کارتهای سوخت مدیریت میشود سرور مرکزی این جایگاهها با مشکل روبرو گردد این اتقاق مکمن هست زیر ساحت های حباطی یک کشور رو تحت تاثیر قرار دهد.پیس صرفا همیشه گفته ایم که پیشگیر ی از این اتفاقات بسیار مهم هست ولی دیکر نمی توان بسیاری از این اافاقات را پیشگویی کرد پس برای تمام موارد یک سولشن و راه حل داشته باشید .

به قول یکی از اساتید اگر قیامت هم شود باید یک سیستم بک اپ و ریکاوری مستقل داشته باشید که هیج نیازمندی به این دنیا نداشته باشید و اب و برق و گازش تمام امکاناتش از جای دیگر تامین گردد.

اکثر مشاغل به اندازه کافی آماده نیستند!

بازیابی اطلاعات

حقیقت واضح در مورد محیط کنونی این است که اکثر کسب و کارها به اندازه کافی برای مقابله با یک فاجعه فناوری اطلاعات آمادگی ندارند. این را می توان تا حد زیادی به قطع ارتباط بین مدیران و متخصصان فناوری اطلاعات نسبت داد. در حالی که 70 درصد از مدیران بر این باورند که سازمان آنها به خوبی برای یک فاجعه آماده است، کمتر از 50 درصد از پرسنل فناوری اطلاعات این دیدگاه را دارند.

بنابراین اولین قدم برای این کسب‌وکارها، پیاده‌سازی کانال‌های ارتباطی بهتر است تا مدیران خود را از وضعیت فعلی آگاه کنند.مشکل اساسی بسیاری از سازمان عدم بودجه مناسب برای تامین تجهیزات ای تی مناسب میباشد که بسیار ی از مشکلات هم در اینجا به علت فرسوده بودن و کهنه بودی تجهیزات دیتاسنتری می باشد .

بیایید به روندهای صنعتی نگاه کنیم

تا آنجا که به بازیابی بلایای طبیعی مربوط می شود، به نظر می رسد برخی از صنایع نسبت به همتایان خود برتری دارند. از جمله پیشروان صنعت در زمینه آمادگی در برابر بلایا، بخش‌های بانکی، دولتی و فناوری هستند.

این سازمان خوب پول دارند و برای همین همیشه در ایران هم از پیشروا ن هستند به نظر می رسد صنایع بهداشتی، آموزشی و تولیدی عقب مانده اند. این در نتیجه پذیرش آهسته فناوری‌ها (مانند در صنعت تولید)، تکیه بر یک ابر عمومی است که مستعد شکست است (صنعت مراقبت‌های بهداشتی)، و استفاده از نوارهای پشتیبان و سایت‌های آینه به‌عنوان یک استراتژی پشتیبان اولیه (از هر دو استفاده می‌شود. در آموزش و پرورش و بهداشت).

بظر نویسنده این مقاله یعنی من بزرگترین مشکل در ای تی رو مدارس و اموزش وپرورش دارد که نمی دانم علت چیست ولی ضعیف ترین سیستم پشتیبانی و اموزش و ای تی برای این مجموعه میباشد . چگونه کسب و کار خود را برای یک فاجعه فناوری اطلاعات آماده کنیم.

بازیابی اطلاعات

آمادگی کافی برای یک فاجعه فناوری اطلاعات یک تلاش گروهی است. این شامل متخصصان فناوری اطلاعات، مدیران اجرایی و کارمندان است که همه در یک صفحه هستند.در اینجا 3 مرحله برای کمک به شما برای آماده شدن برای یک فاجعه وجود دارد:

1. ایجاد الزامات انطباق با DR

کسب و کار شما باید دستورالعمل های مشخصی برای رعایت استانداردهای فناوری اطلاعات و واکنش به بلایا داشته باشد. انطباق با رویه‌های مشخصی آغاز می‌شود که کارکنان باید هنگام استفاده از سیستم‌های شرکت از آن پیروی کنند.انطباق همچنین شامل تأمین مالی مناسب طرح‌های بازیابی بلایای طبیعی در سازمان، و تشریح روش‌هایی است که باید در هنگام تجربه یک تهدید دنبال شوند.

2. سیستم های تکراری / اضافی در محل خارج از سایت

به دست آوردن سیستم های تکراری و اضافی در یک مکان خارج از سایت می تواند به عنوان یک طرح عالی برای بازیابی فاجعه عمل کند.این سیستم ها می توانند دارای پیکربندی مساوی یا نسخه کوچک شده باشند تا هزینه را کاهش دهند.

این همچنین امکان خرابی اضافی سیستم را در صورت خرابی سخت افزاری غیرمنتظره در سیستم تولید اصلی فراهم می کند.با این رویکرد، شما دارای طرح DR تحت پوشش و همچنین خرابی سیستم اضافی در صورت خرابی عمده سیستم در نتیجه هر رویداد برنامه ریزی نشده هستید.

3. استفاده از راه حل های بازیابی فاجعه میزبان

بازیابی اطلاعات

Disaster Recovery به عنوان یک سرویس (DRaaS) یک راه حل قابل اعتماد برای واکنش سریع به شرایط اضطراری است. در واقع، DRaaS می تواند شما را قادر به بازیابی اطلاعات در زمان واقعی از طریق ابر کند. اکثر ارائه دهندگان خدمات مدیریت شده (MSP) در بازیابی بلایا تخصص دارند و می توانند زیرساخت IT شما را خارج از سایت مدیریت کنند.بنابراین، استفاده از راه‌حل‌های ابری و آف‌سایت به‌عنوان دارایی برای بازیابی اطلاعات می‌تواند به شما کمک کند تا پس از تجربه یک فاجعه فناوری اطلاعات، به سرعت و کارآمد عملیات را از سر بگیرید.

4. افزایش آگاهی در مورد بازیابی بلایا

کسب و کار شما نمی تواند راه حل های فوق را بدون آگاهی مدیران از مزایا اجرا کند. در واقع، از هر 10 مدیر کسب و کار تنها 5 نفر با DRaaS آشنا هستند. این شکاف آگاهی باید کاهش یابد تا کسب‌وکارهای بیشتری برای تلاش‌های بازیابی بلایای طبیعی بودجه کسب کنند.از آنجایی که کسب‌وکارها همچنان به اهمیت داشتن یک استراتژی قوی برای بازیابی بلایا پی می‌برند، همچنان نیاز به ارتباط بهتر بین متخصصان فناوری اطلاعات و مدیران کسب‌وکار وجود دارد.

این منجر به اجرای راه حل های موثر بازیابی بلایا می شود که تداوم کسب و کار را تضمین می کند. برای کمک به اجرای طرح بازیابی فاجعه برای سازمان خود، با کارشناسان سورس فناوری صحبت کنید.

  •      مدل‌های آرایه ذخیره‌سازی HPE MSA Gen6 2062 و گزینه‌های محفظه درایو HPE MSA 2060 با منابع تغذیه کارآمد 94 درصد که الزامات بهره‌وری انرژی اتحادیه اروپا Lot9 2023 را برآورده می‌کنند.
  •      ظرفیت آرایه HPE MSA 2062 خود را با افزودن محفظه درایو 2060 LFF با استفاده از HDD جدید HPE MSA 20 TB SAS 7.2K LFF افزایش دهید. به صورت تک درایو یا شش پک درایو در دسترس است.
  •      با افزودن SSD جدید HPE MSA 7.68 ترابایتی SAS RI SFF، ظرفیت ذخیره سازی فلش آرایه و محفظه درایو HPE MSA 2062 خود را به حداکثر برسانید.
  •      پشتیبانی از اتصال میزبان 25 گیگابایتی iSCSI را به آرایه HPE MSA 2062 خود با بسته گیرنده های iSCSI جدید HPE MSA 25 Gb SFP28 Short Range 4-array اضافه کنید.

شتاب کاربردی مقرون به صرفه

  1. HPE MSA 2062 Storage قادر است بیش از 395000 IOPS را برای شتاب برنامه های مقرون به صرفه برای مشاغل کوچک تا متوسط ارائه دهد.
  2. با استفاده از نرم افزار همه جانبه و گنجایش 3.84 ترابایت درایو حالت جامد (SSD) 25 درصد در HPE MSA 2062 صرفه جویی کنید.
  3. خدمات داده HPE MSA 'Set It and Forget IT' به مدیر ذخیره سازی اختصاصی نیاز ندارد
  4. HPE MSA 2062 Storage نصب آسان، استفاده آسان، نگهداری آسان، حتی برای یک متخصص فناوری اطلاعات است. مدیران برنامه جدید Storage Management Utility HPE MSA 2062 را بصری و آسان برای پیمایش می یابند.
  5. موتور لایه‌بندی خودکار HPE MSA به صورت پویا به تغییرات حجم کار پاسخ می‌دهد، بنابراین شما مجبور به انجام آن نباشید، اطمینان حاصل می‌کند که داغ‌ترین داده‌ها به‌طور خودکار و در زمان واقعی به سریع‌ترین رسانه منتقل می‌شوند.
  6. از ویژگی‌های حفاظت از داده استفاده کنید تا در صورت بروز فاجعه، کسب و کار خود را ادامه دهید
  7. HPE MSA 2062 Storage فناوری عکس فوری مجازی سازی شده را ارائه می دهد که حفاظت از داده ها و بازیابی فوری را به یک فوریت تبدیل می کند.
  8. تکرار از راه دور از طریق کانال فیبر (FC) یا iSCSI راه حل مقرون به صرفه بازیابی فاجعه را تسهیل می کند.
  9. SSD و HDD های رمزگذاری شده با مدیریت کلید محلی می توانند برای ارائه یک آرایه فلش هیبریدی ایمن و رمزگذاری شده مستقر شوند.
  10. معماری مدولار و انعطاف‌پذیر که رشد را در آینده تسهیل می‌کند
  11. راه حل HPE MSA 2062 Storage از ترکیبی از محفظه های درایو انبساطی 3.5 اینچی LFF و 2.5 اینچی SFF 2060 برای حداکثر 9 محفظه (در مجموع 10 با احتساب آرایه) پشتیبانی می کند.
  12. در صورت نیاز با هر ترکیبی از SSD، Enterprise SAS یا MidLine SAS HDD، کوچک و در مقیاس مورد نیاز شروع کنید.

برای خرید سرور hpe کلیک کنید.