نماد اعتماد

برترین برندهای سرور در سال 2022

اگر به دنبال بهترین برندهای سرور می‌گردید و نمی‌دانید چه سروری خریداری کنید، این مقاله را مطالعه کنید تا با بهترین برندهای سرور آشنا شوید. 

برترین برندهای سرور

در سال‌های اخیر برترین برندهای سرور تقریبا ترکیب یکسانی است که از سه ضلع HP، DELL و IBM (Lenovo) تشکیل می‌شود. البته در رتبه‌های بعدی می‌توان نام‌های بزرگ دیگری مثل Huawei و Asus را هم دید. اما سهم اصلی بازار سرور به شکل محسوسی بین سه برند اولیه تقسیم شده است. در ادامه با این برندها و پرفروش‌ترین مدل‌های سرور هرکدام از آن‌ها آشنا می‌شویم.

سرور HP

برند نام آشنای دنیای سرورها در سال‌های اخیر آن قدر موفق عمل کرده که با فاصله زیادی نسبت به سایر رقبا در جایگاه اول قرار گرفته است. HP از پرچمداران ساخت و عرضه انواع سرورهای ایستاده و رکمونت است که در بازار ایران هم جایگاه ویژه‌ای دارد.
تنوع بالای محصولات HP به لحاظ فنی و اقتصادی، پشتیبانی خوب از محصولات و مهم‌تر از همه عرضه سرورهایی با قابلیت انعطاف بالا که با ارتقای سخت‌افزاری و نرم‌افزاری تا سال‌ها قابل استفاده است، از مهم‌ترین دلایل محبوبیت این برند در بازار ایران و جهان است.

همچنین بخوانید: راهنمای خرید سرور اچ پی

پرفروش‌ترین مدل‌های سرور HP

سرور اچ پی DL380

خرید سرور DL380

پرفروش‌ترین سرور جهان-و حتی ایران- نسل نهم سرور DL380 است؛ سرور رکمونت قدرتمند HP که به خاطر ویژگی‌های نرم‌افزاری و سخت‌افزاری فوق‌العاده‌اش به محبوبیت فراوانی دست پیدا کرد.

این سرور دو یونیته مجهز به 24 اسلات رم با قابلیت پشتیبانی از رم‌های DDR4 با حداکثر ظرفیت 5.1 ترابایت و 2 پردازنده E5-2600v3/4 از پردازنده‌های اینتل سری زئون است و همچنین توانایی پشتیبانی از تعداد زیادی هارددرایوهای SFF یا LFF دارد.

سرور اچ پی DL360

رتبه دوم پرفروش‌ترین سرور اچ پی متعلق به سرور DL360 است. یک مدل جمع و جورتر نسبت به DL380 که از قیمت و کارایی خوبی هم برخوردار است. این سرور تک یونیته از پردازنده‌های سری v4 و Intel Xeon E5-2600 v3 بهره می‌برد و می‌تواند تا 768 گیگابایت رم DDR4 در فرکانس 2400 مگاهرتز را پشتیبانی کند.

در مدل نسل نهمی DL360 به طور مجازی تا 44 هسته پردازنده برای دو پردازنده 22 هسته‌ای پشتیبانی می‌شود که نشان از قدرت بالای این سرور دارد. همچنین برای 8 هارد دیسک از نوع SFF و 4 عدد از نوع LFF فضا در قسمت جلویی سرور تعبیه شده است که می‌توانند از نوع درگاه SATA یا SAS باشند.

از مهم‌ترین ویژگی‌های DL360- که بعدا در مدل‌های دیگر هم از آن استفاده شد- تکنولوژی Hot Plug است که به کمک آن بدون نیاز به خاموش کردن یک قسمت یا کل سرور، می‌توان سخت افزارها را تغییر یا ارتقا داد.

سرور اچ پی ML350

این سرور پرفروش‌ترین سرور ایستاده HP است که از دوپردازنده اینتل زئون E5-2600 V3/4 بهره می‌برد. همچنین سرور ML350 مجهز به 24 اسلات رم با قابلیت پشتیبانی از رم‌های DDR4 است که نتیجه‌اش سرعت بسیار بالای سرور در پردازش داده‌های سنگین است و به همین خاطر در شرکت‌های کوچک و متوسط بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد.

از مهم‌ترین ویژگی‌های ML350 طراحی آن است که می‌تواند همزمان هم به عنوان سرور ایستاده مورد استفاده قرار گیرد، هم رکمونت. البته برای حالت دوم نیاز است تا ریل کیت تهیه شود.

عملکرد درخشان ML350 در بخش هارد دیسک است؛ جایی که این سرور می‌تواند تا 288 ترابایت برای هاردهای LFF و برای هاردهای SFF بسته به نوع اتصال SAS و SATA فضای ذخیره‌ داشته باشد. همچنین این سرور از هاردهای SSD و NVME نیز پشتیبانی می‌کند.

همچنین بخوانید: خرید سرور های HP ProLiant ML

سرور DELL

معمولا برند DELL در ایران با سری لپ‌تاپ‌های میان رده شناخته می‌شود، در حالی که این کمپانی یکی از بزرگ‌ترین و مهم‌‌ترین نام‌ها در عرصه سرور شبکه است و رقابت تنگاتنگی با HP دارد. DELL تاکنون سرورهای خود را در دو سری R- که رکمونت است- و T یا همان سرورهای ایستاده عرضه کرده است و در هر دو زمینه هم موفق بوده.

پرفروش‌ترین مدل‌های سرور DELL

PowerEdge R730

خرید سرور اچ پی

سیزدهمین نسل از سرورهای Dell که محبوب‌ترین و پرفروش‌ترین سرور Dell در جهان و ایران محسوب می‌شود. این سرور دو یونیته پرقدرت مجهز به 24 اسلات رم با قابلیت پشتیبانی از رم‌های 4DDR با حداکثر ظرفیت 5.1 ترابایت و 2 پردازنده E5-2600 v3/v4 از پردازنده‌های اینتل سری زئون است و علاوه بر آن قابلیت پشتیبانی از تعداد زیادی هارددرایوهای SFF یا LFF را نیز داراست.

PowerEdge R430

خرید سرور

پس از R730، سرور پرفروش و محبوب بعدی در میان سرورهای Dell، سرور R430 است. این سرور تک یونیته دارای 12 اسلات رم است و از لحاظ تعداد هارد درایوهایی که پشتیبانی می‌کند، با سرور R730 تفاوت‌ محسوسی دارد. اگرچه از نظر پردازنده مشابه R730 است و با این که سرور ضعیف‌تری به حساب می‌آید، اما به دلیل قیمت مناسبش توانست جزو سرورهای محبوب برند DELL شود.

PowerEdge T630

خرید سرور

پرفروش‌ترین سرور ایستاده DELL که جزو سرورهای دو یونیته محسوب می‌شود و مجهز به 24 اسلات رم با قابلیت پشتیبانی از رم‌های 4DDR و حداکثر ظرفیت 5.1 ترابایت است. پردازنده‌های به کار رفته در این سرور از نوع اینتل زنون مدل E5-2600 v3/v4 است و همچنین قابلیت افزودن هارد درایو از نوع LFF را نیز داراست.

سرور IBM(Lenovo)

IBM از مهم‌ترین کمپانی‌های فعال در حوزه IT می‌باشد که سال‌ها نخسین تولید کننده سرور در دنیا بود. این شرکت در سال‌های اخیر یک اقدام غیرمنتظره کرد و آن هم واگذاری خط تولید سرورهای x86(یا همان سرورهای System X) به شرکت چینی Lenovo است. در ایران Lenovo را بیشتر با لپ تاپ‌های میان رده می‌شناسیم، اما در عین حال این کمپانی در حوزه سرور هم موفق ظاهر شد و توانست بعد از دو برند اصلی بازار یعنی HP و DELL در رتبه سوم بهترین تولید کننده سرور قرار گیرد.

پرفروش‌ترین مدل‌های سرور IBM(Lenovo)

Lenovo x3650

خرید سرور

مهم‌ترین و پرفروش‌ترین سرور Lenovo مدل x3650 است که از قدرتمندترین سرورهای تولید شده توسط این کمپانی هم به شمار می‌آید. این سرور در پنج نسل تولید شده که در نسل پنجم سروری دو یونیته و مجهز به 24 اسلات رم با قابلیت پشتیبانی از رم‌های 4DDR با حداکثر ظرفیت 5.1 ترابایت و 2 پردازنده بسیار قوی از سری پردازنده‌های اینتل زئون است.

Lenovo x3500

خرید سرور

دومین سرور پرفروش Lenovo از سری سرورهای ایستاده این برند است. x3500 یک سرور پرقدرت است که در پنج نسل عرضه شده و نسل پنجم آن از قوی‌ترین مشخصات فنی سرورهای ایستاده Lenovo بهره می‌برد.

2022، سال برندهای نوظهور؟

اگرچه از همین حالا نام‌های جدیدی در دنیای سرورها به گوش می‌رسد و شرکت‌های چینی قوی‌تر از قبل در حال حضور و فعالیت در بازار هستند، اما فاصله سه برند اصلی سرورها در حال حاضر آن قدر نسبت با بقیه زیاد است که بعید به نظر می‌رسد که در سال جاری تغییری در این ترکیب سه گانه به وجود آید. اما در هر صورت، دنیای تکنولوژی غیر قابل پیش بینی است و باید صبر کرد و دید در آینده چه تحولاتی اتفاق خواهد افتاد.

کانفیگ های پیشنهادی برای سرور DL380 G10 

  • HPE DL380 G10 - 8SFF USED
    2x intel Silver 4114 CPU USED
    4x HP 16GB 2400T DDR4 RAM USED
    HP P408i-a 2GB Raid Controller NEW