نماد اعتماد

وب سرور و سرور اپلیکشن چیست ؟

وب سرور و اپلیکشن سرور اچ پی

شبکه گسترده (WAN)

شبکه گسترده (WAN) یک شبکه کامپیوتری است که یک منطقه جغرافیایی بزرگ را شامل یک منطقه، یک کشور، یک قاره یا حتی کل جهان می‌کند. WAN شامل فناوری هایی برای انتقال داده ها، تصویر، اطلاعات صوتی و تصویری در فواصل طولانی و بین شبکه های LAN و MAN های مختلف است.

تفاوت بین وب سرور و سرور برنامه

تفاوت بین وب سرور و سرور برنامه سرور یک مکان مرکزی است که در آن اطلاعات و برنامه ها ذخیره شده و توسط برنامه های کاربردی از طریق شبکه قابل دسترسی است. وب سرور سروری است که درخواست داده را می پذیرد و در ازای آن سند مربوطه را ارسال می کند، در حالی که یک سرور برنامه حاوی یک جزء کانتینری EJB نیز برای اجرای برنامه های کاربردی سازمانی است.

قیمت هارد سرور 1.2T HP

در این مقاله به تفاوت های مهم بین وب سرور و سرور برنامه خواهیم پرداخت. اما قبل از آن، اجازه دهید نگاهی به اصول اولیه آنها بیندازیم تا درک تفاوت ها آسان شود.

یک وب سرور چیست؟
وب سرور به عنوان سروری تعریف می شود که درخواست داده را می پذیرد و در ازای آن سند مربوطه را ارسال می کند. به عبارت دیگر، یک برنامه کامپیوتری است که درخواست یک سند خاص را می پذیرد و آن را به ماشین کلاینت ارسال می کند.

وب سرورها برای ارائه محتوای HTTP به کامپیوتر مشتری طراحی شده اند. در بیشتر موارد، وب سرورها بخش جدایی ناپذیر سرورهای برنامه هستند. وب سرورها درخواست های HTTP را می پذیرند و آنها را برای ارائه محتوای درخواستی تفسیر می کنند.

اگرچه وب سرورها برای ارائه محتوای ثابت طراحی شده اند، اما اکثر وب سرورها دارای پلاگین هایی برای پشتیبانی از زبان های برنامه نویسی مانند PHP، Perl و غیره هستند که از طریق آنها می توانند محتوای HTTP پویا تولید کنند.

Application Server چیست؟
سرور اپلیکیشن سروری است که برای تولید محتوای پویا طراحی شده است. این یک چارچوب نرم افزاری است که داده ها را برای ارائه عملکردهای تخصصی ارائه شده توسط یک تجارت، خدمات یا برنامه تغییر می دهد. سرورهای برنامه بسته به زمینه درخواست، بخش های تعاملی یک وب سایت را بهبود می بخشند.

سرورهای برنامه حاوی کانتینرهای وب و کانتینرهای EJB هستند. سرورهای برنامه کاملاً مسئول ایجاد یک محیط برای برنامه های سازمانی هستند. این سرورها قادر به پشتیبانی از پروتکل های HTTP و همچنین RPC/PMI هستند. سرورهای برنامه در مقایسه با سرورهای وب، منابع بیشتری مانند CPU، حافظه مصرف می کنند.

اکثر سرورهای برنامه یک وب سرور به عنوان یک بخش جدایی ناپذیر دارند، به این معنی که یک سرور برنامه می تواند تمام وظایفی را که یک وب سرور انجام می دهد انجام دهد.

نتیجه
از بحث بالا، ممکن است به این نتیجه برسیم که وب سرور یک برنامه کامپیوتری است که درخواست HTTP را از کلاینت‌ها می‌پذیرد و اسناد درخواستی را ارسال می‌کند، در حالی که سرور برنامه‌ای است که به ما در میزبانی برنامه‌ها کمک می‌کند و محیطی را برای توسعه و اجرای یک برنامه فراهم می‌کند.  

تفاوت بین وب سرور و سرور برنامه

جدول زیر تفاوت های مهم بین وب سرور و سرور برنامه را نشان می دهد

سرور برنامه وب سرور فاکتور

  • هدف یک وب سرور فقط حاوی یک محفظه وب است. یک Application Server شامل یک Web Container به اضافه یک EJB Container است.
  • مفید یک وب سرور در مورد محتوای ثابت مانند صفحات html ایستا خوب است. یک سرور برنامه در مورد محتوای پویا مانند وب سایت های بانکی مرتبط است.
  • مصرف منابع یک وب سرور در مقایسه با یک سرور برنامه، منابع CPU و حافظه کمتری مصرف می کند. یک سرور برنامه از منابع بیشتری استفاده می کند.
  • محیط هدف یک وب سرور محیط زمان اجرا را برای برنامه های کاربردی وب فراهم می کند. سرورهای برنامه، محیط زمان اجرا را برای برنامه های سازمانی فراهم می کنند.
  • پشتیبانی از Multithreading Multithreading پشتیبانی نمی شود. Multithreading پشتیبانی می شود.
  • پروتکل(های) پشتیبانی شده وب سرورها از پروتکل HTTP پشتیبانی می کنند. سرورهای برنامه از پروتکل های HTTP و همچنین پروتکل های RPC/RMI پشتیبانی می کنند.
  • به عنوان مثال وب سرور آپاچی. WebLogic، JBoss.

اصطلاحات مرورگر وب و وب سرور در زمینه علوم کامپیوتر و اینترنت بسیار رایج هستند، با این حال مردم اغلب بین این دو اشتباه می گیرند. اساسی ترین تفاوت بین مرورگر وب و وب سرور این است که

  • مرورگر وب یک نرم افزار کاربردی است که برای مرور و نمایش صفحات وب در دسترس از طریق اینترنت استفاده می شود
  • وب سرور نرم افزاری است که روی یک رایانه اختصاصی میزبانی می شود که این اسناد را ارائه می دهد. در صورت درخواست مرورگرهای وب

این مقاله را بخوانید تا درباره مرورگرهای وب و سرورهای وب و تفاوت آنها با یکدیگر بیشتر بدانید.

قیمت هارد سرور HP 2.4T

مرورگر وب چیست؟

مرورگر وب یک نرم افزار کاربردی است که می تواند یک صفحه وب را در اینترنت پردازش و نمایش دهد. مرورگر وب قادر است درخواست خدمات وب و اسناد را به سرور وب ارائه دهد. این یک رابط بین سرور و مشتری عمل می کند. از آنجایی که مرورگر وب یک نرم افزار است، بنابراین باید روی رایانه مشتری نصب شود و برای گشت و گذار در اینترنت برای وب سایت ها و صفحات وب مورد استفاده قرار گیرد. نمونه های محبوب مرورگرهای وب عبارتند از Google Chrome، Microsoft Internet Explorer، Microsoft Edge، Mozilla Firefox، Opera Mini و غیره.

یک وب سرور چیست؟

وب سرور یک رایانه اختصاصی است که اسناد مبتنی بر وب را در صورت درخواست از طریق مرورگر وب به رایانه مشتری ارسال می کند. یک وب سرور درخواست HTTP را از مرورگر مشتری می‌پذیرد، آن را برای یافتن سند مورد نیاز پردازش می‌کند و سپس پاسخ مناسب را به دستگاه مشتری ارسال می‌کند.

وب سرور اساساً مجموعه ای از سخت افزار و نرم افزار است که وظیفه اصلی آن ارائه مطالب مبتنی بر وب از طریق اینترنت در صورت تقاضا است.

تفاوت بین مرورگر وب و وب سرور
جدول زیر تفاوت های مهم بین یک مرورگر وب و یک وب سرور - را نشان می دهد

وب سرور فاکتور وب مرورگر

  • Purpose Web Browser نرم افزاری است که برای مرور و نمایش صفحات موجود از طریق اینترنت استفاده می شود. وب سرور نرم افزاری است که این اسناد را در صورت درخواست مرورگرهای وب ارائه می دهد.
  • عملکرد یک مرورگر وب درخواست اسناد و خدمات مبتنی بر وب را به سرور ارسال می کند. وب سرور درخواست های ارائه شده توسط مرورگرهای وب را می بیند و تأیید می کند و در پاسخ سند را ارسال می کند
  • مرورگرهای وب پردازش درخواست HTTP را ارسال می‌کنند و پاسخ HTTP را دریافت می‌کنند سرورهای وب درخواست HTTP را دریافت می‌کنند و پاسخ HTTP را ارسال می‌کنند.
  • مدل پردازش مرورگر وب هیچ مدل پردازشی ندارد. سرورهای وب از سه مدل پردازش اصلی پیروی می کنند: مبتنی بر فرآیند، مبتنی بر رشته یا ترکیبی.
  • ذخیره سازی داده مرورگرهای وب داده های کاربر را در کوکی ها در ماشین محلی ذخیره می کند. وب سرورها فضایی را برای ذخیره وب سایت فراهم می کنند.
  • نصب مرورگر وب روی دستگاه کاربر نصب شده است. وب سرورها را می توان در هر جایی نصب کرد اما باید روی شبکه یا رایانه محلی باشد.
  • به عنوان مرورگر وب به عنوان رابط بین وب سرور و سرویس گیرنده عمل می کند. وب سرورها به عنوان فرستنده منابع وب مانند صفحات وب عمل می کنند.
  • مسئولیت مرورگر وب مسئول درخواست یک وب سایت یا صفحه وب واقع در اینترنت است. وب سرور مسئول میزبانی وب سایت ها، پردازش درخواست های وب و ارسال سند درخواستی به مشتری است.
  • مثال نمونه هایی از مرورگرهای وب عبارتند از گوگل کروم، اینترنت اکسپلورر، موزیلا فایرفاکس و غیره. سرور آپاچی نمونه ای از وب سرور است.

نتیجه
مهمترین تفاوت بین یک مرورگر وب و یک وب سرور این است که مرورگر وب یک نرم افزار کاربردی است که برای نمایش مطالب مبتنی بر وب مانند یک صفحه وب توسعه یافته است، در حالی که وب سرور یک رایانه بزرگ است که مطالب درخواستی را از طریق اینترنت ارائه می دهد. کامپیوتر مشتری