نماد اعتماد

انتحاب سرور مناسب برای پایگاه داده

در این مقاله در مورد انتخاب سخت افزار مناسب برای پایگاه داده های نرم افزار های مختلف صبحت خواهیم کرد و بررسی می کنیم که چه سرور های با چه کانفیگ های برای پایگاه داده ها مناسب میباشد.

پیشنهاد سخت افزار مناسب سرور پایگاه داده

سیستم مورد نیاز
قبل از نصب نرم افزارهای که نیازمند نصب پایگاه داده رو ی سیستم های خود هستند ، مطمئن شوید که ماشین هایی که استفاده می کنید شرایط زیر را برآورده می کنند.الزامات واقعی برای موارد استفاده گسترده سازمانی بر اساس مدل‌ها و پیکربندی‌های بزرگ‌تر به منابع بسیار بیشتری برای دستیابی به عملکرد قابل قبول نیاز دارد.

این الزامات بر اساس موارد زیر است:

  • حداقل تا بدون سربار شبکه (با فرض اینکه هر دو پایگاه داده و سرورهای برنامه به صورت محلی نصب شده باشند)،
  • نصب پیش‌فرض فروشنده نسخه فعلی نرم‌افزار خود (با تمام سرویس‌های فعلی یا بسته‌های تعمیر)،
  • هیچ برنامه دیگری که چنین سخت افزاری را به اشتراک بگذارد (از یک ماشین تمیز شروع می شود).
  • سایر پیکربندی‌های سخت‌افزار/نرم‌افزار تا زمانی که نتایج یکسانی را در معیار عملکرد ارائه‌شده ارائه کنند، قابل قبول است. در چنین حالتی، اگر مشکلی مانند مقیاس‌پذیری یا مشکلات عملکرد کشف شود، مشتری باید بتواند با استفاده از محیطی که با حداقل الزامات عملکرد مطابقت دارد، موضوع را بازتولید کند.

مشکلات شناخته شده بالقوه شامل موارد زیر است:

  • عملکرد واقعی سخت افزار قابل استفاده در محیط های مجازی (مانند پیکربندی VMWare و مجوزها)،
  • سربار شبکه روی سرورهای راه دور (مانند پهنای باند، پروکسی، مشکلات VPN، محدودیت های شبکه VMWare بین سیستم عامل بدون مجوز مناسب و غیره)،
  • منابع مشترک با برنامه های رقیب در همان سیستم عامل یا بین سیستم عامل در یک محیط مجازی،
  • محدودیت های صدور مجوز (مانند اکثر مجوزهای سرور پایگاه داده تعداد هسته/CPU قابل استفاده را محدود می کنند)،
  • محدودیت ها و الزامات شناخته شده نرم افزار فروشنده (مانند Oracle در VMWare در مقابل Oracle VM).

پایگاه داده خود سرور مناسب انتخاب کنیم؟

  • الزامات وب مشتری

سرویس گیرنده مرورگر وب به شما امکان می دهد همه چیزهایی را که Talend Data Catalog ارائه می دهد مدیریت و استفاده کنید. رابط کاربری یک برنامه وب غنی است که در تمام مرورگرهای وب اصلی کار می کند و با استفاده از چارچوب جاوا اسکریپت برنامه وب سمت کلاینت ساخته شده است.

  1. مرورگرهای وب سازگار

جدول زیر اطلاعاتی در مورد مرورگرهای وب پشتیبانی شده ارائه می دهد که باید از آنها برای استفاده بیشتر از Talend Data Catalog استفاده کنید.
در مستندات زیر:

  • توصیه می شود: محیطی را که توسط Talend توصیه می شود بر اساس تجربیات و استفاده مشتری تعیین می کند.
  • supported: یک محیط پشتیبانی شده را برای استفاده با مؤلفه یا سرویس فهرست شده تعیین می کند.
  • پشتیبانی با محدودیت‌ها: محیطی را مشخص می‌کند که توسط Talend پشتیبانی می‌شود اما با شرایط خاصی که در یادداشت‌ها توضیح داده شده است.

الزامات سرور پایگاه داده

الزامات سخت افزاری برای سرور پایگاه داده

Hardware requirementRequired sizeNote
پردازنده چهار هسته ای2GHz or higher (4 cores)-
فضای حافظه8GB minimum, 32-64GB recommendedنیازهای حافظه به تعداد و نوع منابعی که در مخزن Talend Data Catalog بارگذاری می‌کنید بستگی دارد.
فضای دیسک20GB minimum, 100GB recommendedفضای مورد نیاز دیسک به تعداد اشیاء موجود در مخزن Talend Data Catalog بستگی دارد.

پایگاه داده های سازگار
جدول زیر اطلاعاتی در مورد پایگاه داده های پشتیبانی شده ارائه می دهد که می توانید با Talend Data Catalog استفاده کنید.
در مستندات زیر:

  • توصیه می شود: محیطی را که توسط Talend توصیه می شود بر اساس تجربیات و استفاده مشتری تعیین می کند.
  • supported: یک محیط پشتیبانی شده را برای استفاده با مؤلفه یا سرویس فهرست شده تعیین می کند.
  • پشتیبانی با محدودیت‌ها: محیطی را مشخص می‌کند که توسط Talend پشتیبانی می‌شود اما با شرایط خاصی که در یادداشت‌ها توضیح داده شده است.

Support type

Database (64-bit)
RecommendedOracle 12c, 18c and 19c 3
SupportedMicrosoft SQL Server 2008 R2 to 2019 1
PostgreSQL 10 or newer 1 2

سرور پایگاه داده Talend Data Catalog می تواند از Oracle، SQL Server یا PostgreSQL سرور موجود شما مجددا استفاده کند.

اگر از پایگاه داده موجود در Microsoft SQL Server مجددا استفاده می کنید

  • پایگاه داده باید به گونه ای پیکربندی شود که SQL را به روشی غیر حساس به حروف کوچک و بزرگ تفسیر کند. دسته بندی بدون حساس به حروف باید Latin1_General_CI_AS باشد.
  • شما وصله های فعلی مایکروسافت را اعمال کرده اید.
  • اگر از پایگاه داده موجود در PostgreSQL دوباره استفاده کنید
  • libxml مورد نیاز است، ممکن است لازم باشد PostgreSQL را با آن بازسازی کنید.
  • امتیازات مدیر پایگاه داده برای نصب، راه اندازی و حذف پایگاه داده مورد نیاز است.

به طور کلی، قبل از ایجاد پایگاه داده Talend Data Catalog، همیشه باید آخرین سرویس پک ها را برای یک نسخه پایگاه داده معین نصب کنید.

استقرارهای بزرگ
Oracle 12c برای استقرار در مقیاس بزرگ توصیه می‌شود که در آن فهرست‌ها باید در حافظه نگهداری شوند تا از ورود/خروجی دیسک جلوگیری شود و بنابراین زمان پاسخ جستجوی سریع به دست آید. در چنین حالتی، سرور Oracle 12c باید حافظه کافی (برای KEEP buffer pool)، سرعت پردازشگر به اندازه کافی بالا (برای یک جستجو) و هسته های کافی (برای جستجوی چند کاربر به صورت موازی) داشته باشد.

خرید سرور مناسب دیتابیس ( پایگاه داده )

https://www.drhp.ir/hp-server/421-hp-proliant-dl380-gen9-8sff.html

سخت افزار سرور پایگاه داده ها نیازمندی‌های سخت‌افزاری است که بسیار شبیه به سایر برنامه‌های وب مبتنی بر PHP است. تجزیه و تحلیل دقیق این موضوع در مقاله مقیاس پذیری ارائه شده است، اما در اینجا برخی از اصول راهنما آورده شده است:

سرور پایگاه داده ها  شامل یک برنامه PHP است که به CPU محدود می شود و یک پایگاه داده که به IO محدود می شود. اگر بتوانید پایگاه داده را روی یک میزبان جداگانه برای سرور(های وب) قرار دهید، می توانید ماشین ها را به طور مناسب تری تنظیم کنید، اما این برای نصب های "کوچک" (هر چیزی تا چند هزار کاربر) ضروری نیست. .
سرور پایگاه داده ها برای اکثر فراخوانی های اسکریپت به چیزی بین 8 تا 32 مگابایت رم نیاز دارد. این بدان معناست که برای پشتیبانی از بیشترین تعداد اتصالات همزمان، به مقدار مناسبی از RAM برای سرور(های) وب خود نیاز دارید. بنابراین اگر قصد استفاده از مجازی‌سازی را دارید، در مورد مقدار رمی که اختصاص می‌دهید خیلی خسیس نباشید، در غیر این صورت زمانی که بیش از یک کاربر به طور همزمان از آن استفاده کنید، سیستم از کار می‌افتد و می‌سوزد. اگر می توانید حداقل 1G را در نظر بگیرید.
در صورت امکان، قرار دادن یک پروکسی معکوس در مقابل Apache یک ایده عالی است - این به سایت شما اجازه می دهد تا کاربران همزمان بیشتری را مدیریت کند، زیرا فرآیندهای آپاچی در حین ارائه داده به مشتریان نیازی به ماندن ندارند.
نصب سرور پایگاه داده هادر کنار سایر برنامه های وب مانند Moodle منطقی است - آنها پروفایل های عملکردی مشابهی دارند. اما به یاد داشته باشید، این مقدار باری را که روی سیستم وارد می کنید افزایش می دهد. بنابراین، اگر ماهارا را در یک محیط منابع محدود نصب کنید، ممکن است مجبور شوید محدودیت‌هایی را افزایش دهید.
حداقل الزامات عبارتند از:

  • CPU: هر CPU مدرنی که در چند سال گذشته تولید شده باشد خوب است، هر چه سریعتر به طور طبیعی بهتر باشد. صفحات PHP محدود به CPU هستند، بنابراین CPUهای سریعتر به معنای زمان پاسخگویی سریعتر است.
  • حافظه: حداقل 256 مگابایت 1G یا بیشتر توصیه می شود.
  • دیسک: این تا حد زیادی به میزان سهمیه دیسکی که می خواهید هر کاربر داشته باشد بستگی دارد. برای سایتی با 1000 کاربر که هر کدام دارای سهمیه 250 میلیونی هستند، ممکن است برای شروع به 50G نیاز داشته باشید.

برای اطلاعات دقیق تر در مورد انتخاب سخت افزار مناسب، مقاله مقیاس پذیری را بررسی کنید.