نماد اعتماد

هارد NVME چیست و کاربرد SSD NVMEدر سرور اچ پی

آیا NVMe عملکرد را افزایش می دهد؟

پاسخ یک بله چشمگیر است. درایوهای NVMe در مقایسه با SATA SSD سرعت خواندن و نوشتن بسیار سریع‌تری دارند، به این معنی که بازی‌ها سریع‌تر بارگیری می‌شوند و تاخیر کمتری را تجربه خواهید کرد.

nvme سرور hp

آن‌ها همچنین سرعت انتقال داده‌های سریع‌تری را ارائه می‌کنند و به بازی روان‌تر اجازه می‌دهند. درایوهای NVMe نسبت به SATA SSD دوام بیشتری دارند.

آیا باید از NVMe برای سرور استفاده کنم؟
استفاده از حافظه NVMe می تواند با کاهش زمان دسترسی و انتقال داده ها، عملکرد را بهبود بخشد. این می تواند به کاهش تنگناها و بهبود کارایی سرور و وب سایت کمک کند. همچنین می تواند به بهبود زمان پاسخگویی برنامه های کاربردی وب کمک کند.
هدف NVMe چیست؟NVMe چیست؟
NVMe
معمولاً برای ذخیره سازی حالت جامد، حافظه اصلی، حافظه نهان یا حافظه پشتیبان استفاده می شود. این یک جایگزین برای استاندارد رابط سیستم کامپیوتر کوچک (SCSI) و استاندارد پیوست فناوری پیشرفته (ATA) برای اتصال و انتقال داده ها بین یک سیستم میزبان و یک دستگاه ذخیره سازی هدف ارائه می کند.
آیا NVMe در سرورها بهتر از SATA است؟
به بیان ساده، دیسک های NVMe 6.5 برابر سریعتر از SATA هستند که یک مزیت بزرگ است. از سوی دیگر، آنها کمی گران تر هستند، بنابراین انتخاب بین این دو دقیقاً ساده نیست.
HDD در مقابل SSD در مقابل NVMe برای سرور چیست؟
درایوهای SSD NVMe
جدیدترین فناوری هستند و سریع‌ترین سرعت انتقال و I/O را ارائه می‌دهند. در واقع، آنها حدود 6 برابر سریعتر از SATA SSD سنتی هستند. هارد دیسک‌ها و SSD سنتی از پورت‌های SATA III استفاده می‌کنند که حداکثر سرعت خروجی آن 600 مگابایت بر ثانیه است و سرعت آنها را محدود می‌کند.

نکات برجسته سرورهای NVMe

  • عملکرد قدرتمند

درایوهای NVMe سرعت خواندن را در حدود 3 گیگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن را در حدود 1.5-2 گیگابایت بر ثانیه گزارش می کنند. در حالی که اکثر SSD های SATA فقط سرعت خواندن و نوشتن در حدود 550 مگابایت بر ثانیه دارند. بنابراین، سرورهای NVMe عملکرد بهتری نسبت به سایر سرورها ارائه می دهند. علاوه بر این، NVMe با صف‌های بیشتر و عمیق‌تر طراحی شده است و از تعداد بیشتری از دستورات در این صف‌ها پشتیبانی می‌کند. این امر سرورهای دارای NVMe SSD را قادر می سازد تا اجرای فرمان را برای IOPS همزمان بسیار بالاتر (عملیات ورودی/خروجی در ثانیه) بهتر بهینه کنند.

  • بهبود قابل توجه تاخیر

پروتکل NVMe از مسیرهای داده موازی و کم تأخیر مشابه معماری‌های پردازنده‌های استاندارد صنعتی استفاده می‌کند که منجر به عملکرد بسیار بالاتر و تأخیر کمتر برای سرورهای NVMe می‌شود. با انجام چندین عملیات I/O به طور همزمان، سرورهای NVMe پردازش چند هسته‌ای را فعال می‌کنند که می‌تواند به سازمان‌ها در دسترسی، پردازش و دستکاری کارآمدتر داده‌ها کمک کند. با پردازش سریعتر داده ها، سرورهای NVMe می توانند پاسخ برنامه را تسریع کرده و تأخیر را کاهش دهند.

  • فضای ذخیره سازی فوق العاده بزرگ

امروزه هارد دیسک های NVMe SSD می توانند ظرفیت ذخیره سازی 10 ترابایت و بالاتر را به دست آورند. و به لطف فلش 3 بعدی NAND، ظرفیت حافظه های SSD NVMe هر سال افزایش یافته است. همانطور که توسعه ظرفیت ذخیره سازی ادامه دارد، می توان انتظار داشت که SSD های NVMe ممکن است در عرض چند سال محدودیت فضای ذخیره سازی 100 ترابایتی را بشکنند. بنابراین سرورهای دارای SSD NVMe قادر خواهند بود به ظرفیت های ذخیره سازی بسیار بزرگی دست یابند.

چرا از سرورهای NVMe استفاده کنیم؟
با رشد تصاعدی داده های عظیم و ظهور فناوری های جدید مانند اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و بلاک چین، حجم عظیمی از داده ها نیاز به تجزیه و تحلیل، ذخیره و پردازش دارند و شرکت ها را به سمت انتخاب دستگاه های پردازش و ذخیره داده با کارایی بالا سوق می دهد.سرورهای NVMe به طور منحصر به فرد برای ارائه محاسبات با کارایی بالا ساخته شده اند. بهبود عملکرد و کاهش تأخیر سرورهای NVMe آنها را برای برنامه های کاربردی فشرده که نیاز به پردازش بلادرنگ دارند، مناسب می کند. آنها می توانند به طور موثر گلوگاه های درخواست های بیش از حد یا اتصالات کاربر را برای رفع نیازهای رو به رشد پردازش داده شرکت ها از بین ببرند.

سرورهای NVMe 

سرعت خواندن/نوشتن سریع‌تر و افزایش صف‌بندی سرورهای NVMe می‌تواند عملکرد مطمئن‌تر و تجربه بهتری را برای کاربران یا کارمندان شرکت‌ها فراهم کند.

علاوه بر این، سرورهای NVMe می‌توانند به‌طور مناسب چالش‌های تجاری ناشی از کلان داده را برطرف کنند و در محیط‌های سازمانی فشرده مانند ذخیره‌سازی ابری و اکوسیستم‌های محاسباتی لبه استفاده شوند. آنها می توانند به سازمان ها در ذخیره، مدیریت و دسترسی کارآمدتر به داده ها کمک کنند، در حالی که عملکرد و قابلیت اطمینان سیستم های پردازش و ذخیره سازی داده ها را بهبود می بخشند. بنابراین، شرکت ها می توانند نیازهای تجاری و فناوری خود را اندازه گیری کنند و سپس سرورهای NVMe را مستقر کنند.

کاربرد اصلی درایو حالت جامد  nvme سرور اچ پی چیست؟

در بخش خصوصی، دستگاه های بیشتری به  nvme SSD مجهز می شوند. اینها عبارتند از لپ تاپ، رایانه های شخصی، دوربین های دیجیتال یا پخش کننده های موسیقی دیجیتال. در رایانه های شخصی، nvme SSD ها اغلب به عنوان دیسک سیستم برای سیستم عامل و برنامه ها نصب می شوند، در حالی که هارد دیسک (اغلب بسیار بزرگتر) داده های کاری را ذخیره می کند. گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها معمولاً عمر کوتاه‌تری نسبت به دستگاه‌های غیر همراه دارند، بنابراین اینها کاندیدای ایده‌آلی برای استفاده از nvme SSD هستند. همه این دستگاه ها از وزن کم، سرعت و مقاومت در برابر ضربه SSD بهره می برند. قیمت پایین تر SSD ها نشان می دهد که تمام راه حل های ذخیره سازی در بخش خصوصی در آینده به nvme SSD مجهز خواهند شد.

برنامه های حرفه ای یا صنعتی عمدتاً سرورهایی با کارایی بالا مانند سرور IONOS با nvme SSD به عنوان راه حل های ذخیره سازی آینده گرا هستند. با این حال، لپ‌تاپ‌ها یا دسکتاپ‌های رده بالا نیز به nvme SSD  مجهز هستند. علاوه بر این، این فناوری ذخیره سازی در جایی استفاده می شود که مقادیر زیادی از اطلاعات باید در زمان واقعی (تقریباً) ارائه شود. این شامل هوافضا - برای مثال ضبط کننده های پرواز - و همچنین تنظیمات نظامی است.