نماد اعتماد

چرا در شرکت امروزی سرور NVMe: مهم است؟

سرور NVMe: چرا در شرکت امروزی مهم است؟

با ظهور Big Data، بیشتر سازمان ها به سختی تلاش می کنند تا رشد سریع داده ها را مدیریت کنند و در سیستم های موثر برای مدیریت پردازش و ذخیره سازی داده ها سرمایه گذاری کنند. در این زمینه سرورهایی با کارایی بالا و فضای ذخیره سازی بزرگ مورد نیاز است. برای پاسخگویی به این تقاضا، NVMe (Memory Express غیر فرار) ظاهر شد و سرورها را به سمت پذیرش این فناوری جدید سوق داد. این مقاله شما را به این موضوع می پردازد که سرورهای NVMe چیست و چرا سرورهای NVMe باید در تجارت شما باشند.

سرورهای NVMe چیست؟
سرورهای NVMe به سرورهایی اطلاق می‌شود که مجهز به درایوهای NVMe هستند که توان عملیاتی بالا و زمان پاسخگویی فوق‌العاده سریع را برای انواع بارهای کاری سازمانی ارائه می‌دهند. NVMe (non-volatile memory express) یک پروتکل ذخیره‌سازی، دسترسی و انتقال جدید است که برای تسریع سرعت انتقال داده‌ها بین سیستم‌های سازمانی و مشتری و درایوهای حالت جامد از طریق گذرگاه PCI Express (PCIe) ایجاد شده است. اساسا، این یک فناوری پیشرفته برای دسترسی به حافظه فلش مورد استفاده در درایوهای حالت جامد (SSD) است.

توابع NVMe در سرورها
به لطف توابع منحصربه‌فرد و قدرتمند NVMe، سرورهایی که از درایورهای NVMe استفاده می‌کنند، وظایف ورودی/خروجی را سریع‌تر انجام می‌دهند و داده‌های بیشتری را نسبت به سرورهایی با درایورهای قدیمی‌تر منتقل می‌کنند. وظایف اصلی NVMe در سرورها به شرح زیر است.NVMe مستقیماً از طریق رابط PCle به CPU متصل می شود. گذرگاه PCI Express به درایوهای NVMe اجازه می دهد تا عملیات ورودی/خروجی بیشتری را در ثانیه (IOP) ارائه دهند. این پروتکل از 64k دستور در هر صف تا 64k صف پشتیبانی می کند. و درایوهای NVMe تنها 2.8 میکروثانیه تأخیر دارند که بسیار کمتر از سایر درایوها است.

نکات برجسته سرورهای NVMe

  • عملکرد قدرتمند

درایوهای NVMe سرعت خواندن را در حدود 3 گیگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن را در حدود 1.5-2 گیگابایت بر ثانیه گزارش می کنند. در حالی که اکثر SSD های SATA فقط سرعت خواندن و نوشتن در حدود 550 مگابایت بر ثانیه دارند. بنابراین، سرورهای NVMe عملکرد بهتری نسبت به سایر سرورها ارائه می دهند. علاوه بر این، NVMe با صف‌های بیشتر و عمیق‌تر طراحی شده است و از تعداد بیشتری از دستورات در این صف‌ها پشتیبانی می‌کند. این امر سرورهای دارای NVMe SSD را قادر می سازد تا اجرای فرمان را برای IOPS همزمان بسیار بالاتر (عملیات ورودی/خروجی در ثانیه) بهتر بهینه کنند.

 

  • بهبود قابل توجه تاخیر
    پروتکل NVMe از مسیرهای داده موازی و کم تأخیر مشابه معماری‌های پردازنده‌های استاندارد صنعتی استفاده می‌کند که منجر به عملکرد بسیار بالاتر و تأخیر کمتر برای سرورهای NVMe می‌شود. با انجام چندین عملیات I/O به طور همزمان، سرورهای NVMe پردازش چند هسته‌ای را فعال می‌کنند که می‌تواند به سازمان‌ها در دسترسی، پردازش و دستکاری کارآمدتر داده‌ها کمک کند. با پردازش سریعتر داده ها، سرورهای NVMe می توانند پاسخ برنامه را تسریع کرده و تأخیر را کاهش دهند.

فضای ذخیره سازی فوق العاده بزرگ
امروزه هارد دیسک های NVMe SSD می توانند ظرفیت ذخیره سازی 10 ترابایت و بالاتر را به دست آورند. و به لطف فلش 3 بعدی NAND، ظرفیت حافظه های SSD NVMe هر سال افزایش یافته است. همانطور که توسعه ظرفیت ذخیره سازی ادامه دارد، می توان انتظار داشت که SSD های NVMe ممکن است در عرض چند سال محدودیت فضای ذخیره سازی 100 ترابایتی را بشکنند. بنابراین سرورهای دارای SSD NVMe قادر خواهند بود به ظرفیت های ذخیره سازی بسیار بزرگی دست یابند.

  • چرا از سرورهای NVMe استفاده کنیم؟

با رشد تصاعدی داده های عظیم و ظهور فناوری های جدید مانند اینترنت اشیا، هوش مصنوعی و بلاک چین، حجم عظیمی از داده ها نیاز به تجزیه و تحلیل، ذخیره و پردازش دارند و شرکت ها را به سمت انتخاب دستگاه های پردازش و ذخیره داده با کارایی بالا سوق می دهد.

سرورهای NVMe به طور منحصر به فرد برای ارائه محاسبات با کارایی بالا ساخته شده اند. بهبود عملکرد و کاهش تأخیر سرورهای NVMe آنها را برای برنامه های کاربردی فشرده که نیاز به پردازش بلادرنگ دارند، مناسب می کند. آنها می توانند به طور موثر گلوگاه های درخواست های بیش از حد یا اتصالات کاربر را برای رفع نیازهای رو به رشد پردازش داده شرکت ها از بین ببرند.

سرعت خواندن/نوشتن سریع‌تر و افزایش صف‌بندی سرورهای NVMe می‌تواند عملکرد مطمئن‌تر و تجربه بهتری را برای کاربران یا کارمندان شرکت‌ها فراهم کند.

علاوه بر این، سرورهای NVMe می‌توانند به‌طور مناسب چالش‌های تجاری ناشی از کلان داده را برطرف کنند و در محیط‌های سازمانی فشرده مانند ذخیره‌سازی ابری و اکوسیستم‌های محاسباتی لبه استفاده شوند. آنها می توانند به سازمان ها در ذخیره، مدیریت و دسترسی کارآمدتر به داده ها کمک کنند، در حالی که عملکرد و قابلیت اطمینان سیستم های پردازش و ذخیره سازی داده ها را بهبود می بخشند. بنابراین، شرکت ها می توانند نیازهای تجاری و فناوری خود را اندازه گیری کنند و سپس سرورهای NVMe را مستقر کنند.