نماد اعتماد

هارد NVME چیست

از هاردهای NVME چه می‌دانید؟ فناوری NVME امروزه به یکی از قابلیت‌های مهم نبدیل شده است که باعث بهبود سرعت I/O‌های خواندن و نوشتن می‌شود؛ در این مقاله به‌صورت کامل به بررسی هارد NVME پرداخته‌ایم. این مقاله را تا انتها مطالعه کنید و نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

در این مقاله به موارد زیر می‌پردازیم:

  1. مقایسه هارد NVMe و HDD
  2. مقایسه درایو NVMe و SSD
  3. فرم ‌فاکتورهای هارد NVMe

کانفیگ و مشخصات سرور NVME

درایوهای NVMe به طور قابل توجهی عملکرد وب سایت را به خصوص در محیط های پر ترافیک بهبود می بخشند. استفاده از فناوری PCIe دسترسی سریع به داده ها را با سرعت خواندن و نوشتن سریعتر نسبت به SSD های سنتی فراهم می کند. زمان پاسخ سریع و دسترسی سریع به داده ها برای وب سایت هایی با ترافیک بالا بسیار مهم است.
مزایای هاست NVMe چیست؟
NVMe بیش از ذخیره سازی فلش سریعتر است - همچنین یک استاندارد سرتاسری است که انتقال بسیار کارآمدتر داده ها را بین سیستم های ذخیره سازی و سرورها امکان پذیر می کند. NVMe over Fabrics عملکرد و مزایای تأخیر NVMe را در بافت‌های شبکه مانند اترنت، کانال فیبر و InfiniBand گسترش می‌دهد.
سرور NVMe چیست؟
آشنایی با فناوری SSD: NVMe، SATA، M.2 - Kingston NVMe (Non-Volatile Memory Express) یک رابط و درایور ارتباطی است که مجموعه دستورات و مجموعه ای از ویژگی ها را برای SSD های مبتنی بر PCIe با اهداف افزایش و کارآمدی عملکرد و قابلیت همکاری در طیف گسترده ای از سیستم های سازمانی و مشتری تعریف می کند. NVMe برای SSD طراحی شده است.
آیا NVMe در سرورها بهتر از SATA است؟
به بیان ساده، دیسک های NVMe 6.5 برابر سریعتر از SATA هستند که یک مزیت بزرگ است. از سوی دیگر، آنها کمی گران تر هستند، بنابراین انتخاب بین این دو دقیقاً ساده نیست.
هدف از درایو NVMe چیست؟
NVMe به عنوان یک رابط ذخیره سازی و پروتکل عمل می کند که همراه با گذرگاه PCIe برای خواندن و نوشتن سریع حجم زیادی از داده ها کار می کند. NVMe به SSD ها اجازه می دهد تا مستقیماً از طریق گذرگاه PCIe به CPU متصل شوند تا داده ها را از طریق خطوط پرسرعت انتقال دهند.
آیا NVMe برای سرورها خوب است؟
NVMe SSD قلب سرور است و تمام داده ها در آن ذخیره می شوند. SSD های NVMe فوق العاده سریع و قابل اعتماد هستند، که آنها را برای میزبانی وب ایده آل می کند. آنها برای ارائه سرعت انتقال داده با سرعت بالا، تاخیر کم و IOPS بالا (عملیات ورودی/خروجی در ثانیه) طراحی شده اند.

آیا NVMe و M 2 متفاوت هستند؟حافظه های SSD کارت افزودنی NVMe PCIe (AIC).تنها تفاوت آنها در نحوه اتصال آنها به مادربرد شماست - آنها به جای اتصال M. 2 از اسلات PCIe استفاده می کنند. آنها همچنین به طور متوسط بسیار گرانتر از M. 2 NVMe SDDs هستند.آیا NVMe برای پایگاه داده خوب است؟NVMe پاسخ‌های سریع‌تر و منسجم‌تری را به ارمغان می‌آورد بسیاری از برنامه‌ها به NOPM بالایی نیاز دارند، در حالی که پاسخ سریع و ثابت پایگاه داده (تأخیر کم) ممکن است برای برنامه‌هایی که بسیار حساس به زمان هستند مهم‌تر باشد.
آیا NVMe به UEFI نیاز دارد؟
بوت شدن از NVMe PCIe SSD فقط در سیستم هایی پشتیبانی می شود که از UEFI پشتیبانی می کنند. UEFI یک سفت‌افزار سیستمی است که تلاش می‌کند بایوس قدیمی را بهبود بخشد و فرآیندهای سیستم مانند راه‌اندازی، بارگیری درایورها و موارد دیگر را استاندارد کند. مهم است که نصب کننده سیستم عامل در حالت UEFI بوت شود. آیا NVMe در RAID قابل استفاده است؟این سایت اشاره می کند که SSD های NVMe برای آداپتورهای RAID سنتی بسیار سریع هستند و دو درایو SSD نسل 4 PCIe می توانند یک کنترلر RAID مدرن را اشباع کنند.آیا می توان از SSD برای سرور استفاده کرد؟در گذشته، اکثر شرکت های میزبان از هارد دیسک (HDD) به عنوان ابزار ذخیره سازی هسته استفاده می کردند. اکنون سرورها به طور فزاینده ای از درایوهای حالت جامد (SSD) برای بهبود عملکرد استفاده می کنند

هارد NVME در واقع یک SSD با اینترفیس ارتباطی مخصوص است که در نتیجه آن سرعت فوق‌العاده بالایی برای هارد به وجود می‌آید. این فناوری مخصوص اجازه استفاده از باس PCIe را برای SSD می‌دهد و بدین صورت سرعت I/Oهای خواندن و نوشتن بهبود می‌یابد.
با این که فناوری NVMe در سری‌های قبلی هاردها چندان مورد استفاده قرار نمی‌گرفت، اما در حال حاضر با توجه به نیاز هرچه بیشتر سرعت در هارد توجهات را به خود جلب کرده و در دیتاسنترهای بزرگ از این نوع هارد استفاده می‌شود.

همچنین بخوانید: خرید بهترین هارد سرور HP

چرا از NVMe استفاده می‌کنیم؟

چرا از NVMe استفاده می‌کنیم

کاهش محدودیت سرور، ارتقای محسوس عملکرد و تجربه کاربری جدید سه دلیل اصلی برای استفاده از هارد NVMe است. زمانی که برای سرور خود هارد خریداری می‌کنید، باید در نظر داشته باشید که هیچ محدودیتی از نظر فضا و سرعت متوجه شبکه نشود. در غیر این صورت کاربران با کندی‌های متعددی روبرو می‌شوند و به سختی می‌توانند از صفحه وب مدنظرشان استفاده کنند. تجربه کاربری جدید و پرسرعت هارد NVMe این محدودیت‌ها را کنار می‌زند تا سرور بهترین عملکرد را داشته باشد.

NVME سرور

هاردهای NVMe موفق شده‌اند خوانش و نوشتن دیتا را 4 برابر سریع تر از حافظه‌های SATA SSD انجام دهند که. همچنین شناسایی مسیر دیتا هم 10 برابر نسبت به SSD سریع‌تر شده است. در هاردهای HDD میانگین سرعت قابل دستیابی حدود ۲۰۰ مگابایت بر ثانیه است. در حالی که در حافظه‌های SATA SSD ۵۵۰ مگابایت بر ثانیه و در NVMe SSD به‌ بیش از ۳ گیگابایت بر ثانیه می‌رسد که پیشرفت فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شود. این سرعت البته برای کاربران معمولی نیست و شاید بسیاری از آن‌ها هنوز ترجیح بدهند از یک هارد HDD استفاده کنند. اما یک سرور شلوغ دقیقا نیازمند چنین سرعتی است و به همین خاطر باید از هارد NVMe استفاده کند.

مقایسه هارد NVMe و HDD

مقایسه هارد NVMe و HDD

با این که معمولا به دلایل اقتصادی هنوز استفاده از هاردهای HDD طرفداران خود را حفظ کرده، اما کیفیت و عملکرد هارد NVMe آن قدر بهتر است که می‌تواند کاربران هارد HDD را مجاب کند تا در هارد سرور خود تغییراتی ایجاد کنند!
حداکثر IOP در هارد SATA HDD بازه 40 الی 80 است. همچنین سرعت نوشتن/خواندن در این هارد معمولا 240 مگابیت در ثانیه است. این در حالیست که هارد NVMe حداکثر IOP بیش از 300هزار و سرعت نوشتن/خواندن 2 گیگابایت در ثانیه‌ای ارائه می‌دهد.

مقایسه درایو NVMe و SSD

تفاوت‌ها در هارد SSD نسبت به سری NVMe مشهود است. هارد SATA SSD از نرخ انتقال دیتای 3 گیگابایت بر ثانیه‌ای و IOP بین 5000 الی 8600 بهره می‌برد. هارد NVMe شش برابر بهتر از SSD عمل می‌کند که در نوع خود خیره کننده است.

هارد NVMe برای چه افرادی مناسب است؟

هارد NVMe

اگر سرعت و کارایی در بیشترین حالت ممکن می‌خواهید، هارد NVMe برای شماست. در بعضی رایانه‌های جدید از هارد NVMe استفاده شده است که البته قیمت بالاتری هم دارند. بیشترین کارایی این هارد اما در سرورهاست؛ جایی که سرعت حرف اول را می‌زند.
وقتی می‌گوییم سرور، در واقع به هزاران عملیات در حال پردازش در هر ثانیه شبانه‌روز اشاره می‌کنیم که توسط ده‌ها و حتی صدها کاربر متصل به شبکه صورت می‌گیرد. بنابراین سرعت و کارایی در این جا حرف اول را می‌زند و هر فناوری مدرنی که بتواند این امر را تسهیل کند، ضروریست. هارد NVMe در حال حاضر در این زمینه حرف اول را می‌زند.
نیاز به سرعت بالای هارد NVMe بیش از همه در دیتاسنترهای بزرگ احساس شد. جایی که حجم ذخیره‌سازی و پردازش دیتا به شدت بالاست و هارد SSD پاسخگوی این نیاز نیست. علاوه بر دیتاسنترها، شرکت‌های بزرگ با شعب متعدد نیز نیازمند ابزاری پرسرعت برای سرورهای خود هستند و بنابراین با استفاده از هارد NVMe به خوبی می‌توانند نیاز سرور و کاربرهای خود را برآورده کنند.

فرم ‌فاکتورهای هارد NVMe

در مجموع هارد NVMe از چهار فرم فاکتور مختلف بهره می‌برد:

  • M.2 : این فرم فاکتور رایج‌ترین نوع در هارد NVMe است که به کمک Connector تا چهار لین از PCIe 3.0 یا PCIe 4.0 مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • U.2 : فرم فاکتور رایج در سرورهای کامپیوتر که از چهار لین PCIe بهره می‌برد. نام دیگر این فرم فاکتور SFF-8639 است.
  • U.3 : نسخه پیشرفته فرم فاکتور U.2 است که از کانکتور SFF-8639 بهره می‌برد و با یک کنترلر می‌توان از ترکیب SAS،SATA و NVMe استفاده کرد.
  • AIC : هاردهای با فرم فاکتور AIC به درگاه PCIe سرور وصل می‌شوند. سری اول هاردهای NVMe در واقع از نوع HHHL AIC یا FHHL AIC بودند که از رابط کاربری PCIe 2.0 و PCIe 3.0 بهره می‌بردند.

آیا همه‌ NVMeها یکی هستند؟

خرید هارد nvme

اگرچه تمام هاردهای NVMe ظاهرا شبیه به هم هستند و البته در سرعت بالا اشتراک دارند، اما در مدل‌های مختلف از برندهایی نظیر سامسونگ یا اچ پی و سیگیت تفاوت‌های مهمی از لحاظ کارایی و نرخ سرعت و موارد دیگر وجود دارد. این تفاوت‌ها زمانی که حجم دیتای نوشته شده از حجم کش بیشتر باشد، عیان‌تر است و در قیمت مدل‌ها هم تاثیر به سزایی دارد.

سه مسئله مهم درباره هاردهای NVMe وجود دارد:

    • هرچقدر تعداد چیپ‌های NAND بیشتر باشد، مسیرها و واحدهایی که کنترلر جهت توزیع و ذخیره دیتا از آن‌ها استفاده می‌کند، افزایش می‌یابد. این دلیل اصلی کندتر بودن هاردهای با ظرفیت کمتر نسبت به هاردهای با حافظه‌های بیشتر است.
    • تاثیر نوع چیپ‌های NAND به کار رفته در هارد روی سرعت انکارناپذیر است. سریع‌ترین چیپ NAND نوع SLC است. در رتبه‌های بعدی مدل‌های MLC، TLC و QLC قرار دارند.
    • هاردهای NVMe SSD که از اتصال PCIe x4 استفاده می‌کنند، به مراتب سریع‌تر از اتصال PCIe x2 هستند.

کنترلر میزبان NVMe چیست؟
NVMe (non-volatile memory express) یک رابط کنترل‌کننده میزبان و پروتکل ذخیره‌سازی است که برای تسریع سرعت انتقال داده‌ها بین سیستم‌های سازمانی و مشتری و درایوهای حالت جامد از طریق گذرگاه اکسپرس پرسرعت Peripheral Component Interconnect رایانه ایجاد شده است.تفاوت بین SSD و NVMe چیست؟همانطور که در بالا گفتم، NVMe یک نوع مشخصات رابط مدرن است که امروزه بسیاری از SSD ها برای دستیابی به سرعت بالاتر از آن استفاده می کنند. در حالی که یک SSD صرفاً چیزی است که شما داده ها را در آن ذخیره می کنید. مشخصات بالقوه مختلفی وجود دارد که یک SSD می تواند از آنها استفاده کند، اما ما در اینجا لازم نیست که با همه این موارد زحمت بکشیم.

قیمت هارد سرور HP

خرید هارد NVME

خرید هارد NVME

هاردهای NVME از جدیدترین انواع هارد با فناوری به روز هستند که اگرچه هنوز آن قدرها در بین عموم جا نیفتاده و بسیاری از هاردهای SSD یا HDD استفاده می‌کنند، اما در آینده خرید هارد NVME بیشتر خواهد شد و این به دلیل سرعت فوق‌العاده بالای آن است.برای خرید هارد NVME می‌توانید با مراجعه به فروشگاه دکتر اچ پی آخرین مدل‌های موجود در بازار را بررسی و اقدام به خرید کنید. همچنین با دریافت مشاوره از کارشناسان خرید دکتر اچ پی می‌توانید بهترین انتخاب متناسب با نیاز سرور خود داشته باشید.

 

  • Read Intensive: ارزان‌ترین نوع هارد SSD که برای وب سرورها یا Read Caching مناسب است و کارایی بسیار خوبی در حجم‌های کاری با نگارش زیاد دارد.
  • Mixed Use: در نقطه تعادل بین قدرت نوشتن و خواندن است و در هیچ کدام نه آن قدر ضعیف نیست، نه به شدت قدرتمند.
  • Write Intensive: مشخصا دارای بالاترین کیفیت در نوشتن است و مناسب محیط‌های انترپرایزی که حجم نوشتن و خواندن به شدت بالایی دارند، نظیر پردازش بیگ دیتا یا تراکنش‌های مالی زیاد.

هارد NVMe

هارد NVMe نسخه پیشرفته هارد SSD است که بزرگ‌ترین نقص آن را برطرف کرده و آن هم داشتن یک درگاه اختصاصی به جای اتصال SATA است. همین مسئله باعث شده که سرعت این نوع از هارد چند برابر بیشتر از SSD باشد و در سرورهایی که از هارد NVMe استفاده می‌کنند، سرعت شبکه به شدت بالاتر است.

سه نکته مهم درباره انتخاب یک هارد SSD مناسب

  • باید از سرعت واقعی هارد مورد نظر مطمئن شوید. برای این منظور کافیست به وبسایت شرکت سازنده مراجعه کرده و در آن جا با جستجوی نام مدل مشخصات اصلی هارد را ببینید.
  • از مهم‌ترین ویژگی‌های یک هارد خوب پشتیبانی از قابلیت ECC است. به لطف ECC عیب‌یابی برای جلوگیری از آسیب رسیدن به هارد صورت می‌گیرد.
  • در بازار هاردهای SSD دو مدل هارد وجود دارد: MLC و SLC. مدل اول که سلول‌های ذخیره‌سازی اطلاعات چند لایه‌ای دارد، حجم بیشتری برای ذخیره داده‌ها دارد، در حالی که در مدل دوم سرعت هارد به مراتب بیشتر است، در برابر دمای بالا مقاوم‌تر است (این یک فاکتور مهم در سرور است که ممکن است در شرایطی به دلیل فشار بالایی که بر سیستم وارد می‌شود، دما از حالت استاندارد بالاتر برود) و البته قیمت بالاتری هم دارد.

با در نظر گرفتن این سه عامل و توقعی که از یک هارد SSD دارید، می‌توانید اقدام به خرید کنید.

لیست زیر چند مدل قدرتمند از هاردهای SSD مدل اچ پی است که نسبت به قیمت و کارایی خود مناسب هستند:

  • HP 120GB 6G SATA SSD
  • HP 1.6TB 12G SAS SSD
  • HP 240GB 6G SATA SSD
  • HP 800GB 12G SAS SSD

هارد GUID چیست؟
جدول پارتیشن GUID (GPT) استانداردی برای چیدمان جداول پارتیشن یک دستگاه ذخیره سازی فیزیکی رایانه است، مانند درایو دیسک سخت یا درایو حالت جامد، با استفاده از شناسه های منحصر به فرد جهانی، که به عنوان شناسه های منحصر به فرد جهانی (GUID) نیز شناخته می شوند. ).گه در هاردهای اچ پی بنام پارت نامیر یا شناسه هارد می شناسیم./از GUID یا MBR استفاده کنم؟پاسخ: انتخاب MBR یا GPT بستگی به تعداد پارتیشن‌هایی دارد که می‌خواهید ایجاد کنید.

MBR فقط تا 4 پارتیشن اصلی محدودیت دارد، در حالی که GPT امکان ایجاد حداکثر 128 پارتیشن اصلی را دارد. بنابراین، برای ایجاد پارتیشن های بیشتر، GPT مناسب ترین انتخاب است. سرصفحه GPT اولیه (LBA 1) GUID (شناسه جهانی منحصر به فرد) دیسک حاوی سربرگ است. داخل آن اندازه و مکان آن است (همیشه LBA 1 را مسدود کنید)، و همچنین اندازه و مکان هدر ثانویه (اضطراری) و جدول پارتیشن، همیشه در آخرین بخش‌های دیسک یافت می‌شود.

آیا GUID سریعتر از MBR است؟هیچکدام سریعتر نیستند. آنها هنگام راه اندازی سیستم خوانده می شوند و دوباره خوانده نمی شوند. آنها هر دو در بلوک منطقی طولانی هستند. سرعت وارد معادله نمی شود. جدول پارتیشن GUID می تواند دیسک های بیش از 16 ترابایت را مدیریت کند، MBR با استفاده از اندازه بخش 512 بایت به 2 ترابایت محدود می شود.آیا GUID برای کلید اصلی خوب است؟GUID ها را می توان به عنوان کلیدهای اولیه جهانی در نظر گرفت. کلیدهای اولیه محلی برای شناسایی منحصر به فرد رکوردها در یک جدول استفاده می شود. از سوی دیگر، GUID ها می توانند برای شناسایی منحصر به فرد رکوردها در جداول، پایگاه داده ها و سرورها استفاده شوند.

علاوه بر تمام موارد بالا، در هنگام خرید هارد سرور حتما به خدمات پس از فروش و گارانتی محصول توجه کنید. از آن جا که هارد دیسک سرور جزو قطعاتی است که در معرض آسیب و فشار قرار دارد، مهم است که از فروشگاهی خرید کنید که تضمین کیفیت کالا و پشتیبانی کامل از آن را داشته باشد.فروشگاه خرید هارد سرور اچ پی  با سابقه طولانی در این زمینه و ضمانت تمام کالاهایی که به فروش می‌رساند، این اطمینان خاطر را به خریدار می‌دهد که هم با بهترین قیمت ممکن خرید کرده و هم پشتیبانی کامل دکتر اچ پی را به همراه دارد.

راهنمای خرید هارد برای سرور hp

  1. هارد سرور hp به دو دسته هارد 2.5  اچ پی و  هارد اچ پی 3.5 تقسیم می شود.
  2. هارد اچ پی دو سری های اورجینال و غیر اورجینال دارد .
  3. در مورد هارد های قدیمی اچ پی که دیگر تولید نمیشود دو انتخاب برای خرید هارد HP دارید
  4. یا باید هارد دست دوم اچ پی خریداری کنید یا هارد غیر اورجینال خریداری بکنید
  5. چاره ای دیگر نیست مثلا HDD 146 10K SAS دیگر تولید نمی شود .
  6. در مورد این هارد قدیمی دو انتخاب بیشتر ندارید یا باید دست دو هارد اچ پی یا هارد دست دوم اچ پی را بخرید .
  7. پس هارد اچ پی غیر اورجینال  هم کاربرد های خود را دارد.
  8. در مورد هارد اچ پی شما در بین سرعت هارد سرور اچ پی مدل های 7.2   10K   15K را میتوانید انتخاب کنید.
  9. هارد اچ پی 3.5 اینچی با سرعت 7.2 وارد بازار فروش می رسد
  10. هاردهای 2.5 اینچی نیز با سرعت های 10کا  و 15 کا وارد بازار می شود.

 

راهنمای خرید هارد برای سرور hp

هارد های اچ پی پر سرعت بالا رو می توان 15کا را اعلام کرد.
در مورد مدل های  اچ پی سری 146G از سری هارد HP قدیمی میباشد.
هارد HDD HP 146G 10K SAS     ,   هارد HDD 146G SAS 15K   دو مدل هارد اچ پی برای سری های 146 گیگ هست.
هارد HDD HP 300G 10K SAS 2.5   ,   هارد اچ پی سری    HDD 300G 10K SAS 15K 2.5  برای سرور های نسل 5.   نسل 6 نسل 7   سرور HP.
تمام هارد HP گفته شده قابلیت نصب در تمام نسل سرور اچ پی از نسل 5  تا  نسل 10  وده پلاس را دارا هستند.
در مورد های هارد اچ پی سری ویژی ظرفیت پهنای باند 3G  6G 12G نیز مطرح هست.
در تمام نسل سرور های اچ پی شما همه هارد ها را با تمام پهنای باند می توانید استفاده کنید.
پهنای باند هارد اچ پی استفاد شده به کنترلرهای سرور اچ پی که روی دستگاه سرور نصب شده هست بستکی دارد.
یکی از پرفروش ترین هارد سرور HP سری هارد 600 10K هست
هارد اچ پی HDD 600G 10K SAS 2.5  در سری پهنای باند های 3G   6G  , 12G وارد بازار شده هست.
این پهنای باند هارد سرور اچ پی در طول زمان 20 سال انجام شده هست الان سری 12 جی در بازار موجود میباشد.
الان اگر شما سری 3G این هارد رو بخواهید باید از سری هارد دست دوم  یا هارد غیر اورجنال هارد اچ پی را خرید بکنید.
هارد HDD 600G 10K SAS 2.5    ,  هارد HP 600G 15K SAS 2.5 وارد بازار شده هست .
سری DS نیز در نسل 9 وارد بازارشد.
در مورد هارد های سری HDD 900G 10K SAS 12G DS  که در نسل های 9 به بعد سرور اچی پی وارد بازار شد
هارد HDD 900G 15K SAS 12G DS که برای هارد های پرسرعت نامیده می شود
در مورد های ها پانزده کار میتوان گفت سه سری هارد اچ پی HDD300G   HDD600G 15K    HDD900G 15K وارد بازار شد هست
اگر شما هارد پرسرغت نیازداشته باشد باید بین این سه مدل انتخاب کنید
در بین هارد اچ پی سرعت ده کا باید بین 146 گیگ 300 کیک   |  600G 10K DS    | 900G 10K DS | 1.2T 10K DS | 1.8G 10K SAS DS |HDD 2.4T 10K SAS DS
انتخاب هارد سرور اچ پی با یکسال گارانتی در همه شرکت های معتبر میباشد.
DS   به معنی  در هارد های اچ پی ای میباشد

قیمت سرور ProLiant DL380

  1. خرید هارد HP DS قابل اعتماد تر میباشد
  2. در  مورد هارد دی اس باید گفت این هارد در نسل 9  سرور HP برای سرور DL380 G9   DL360 G9   ارائه شد.
  3. در مورد کارایی هارد 300G DS 15K برای سرور اچ پی برای نرم افزار های حسابداری و هاست مناسب میباشد
  4. سرعت 15K بسیار مناسب برای نصب پایگاه داده های نرم افزارهای مختلف میباشد.
  5. هارد HDD 600G 15K SAS DS هم مثل هارد  HDD300G 15K مناسب برای دیتااستور و پایگاه داده ها میباشد.
  6. درمورد هارد اچ پی سری HDD 900G 15K SAS چون خرابی بالاتری نسبت به دوسری هارد قبلی پرسرعت اچ پی دارد توضیه میشود حتما RAID 10 برای این هارد HP به کار ببرید
  7. هزینه خرید هارد 900 گیگ 15 کا برای سرور پایگاه داده یا سرعتی بسیار بالاست برای همین توصبه من خرید اس اس دی اچ پی میباشد.
  8. برای پیاده سازی نرم افزارهای پایگاه داده باید هارد پرسرعت بکار ببرید و چون سرعت بالا نیاز دارید باید رید سخت افزاری 10انتخاب کنید.
  9. رید سخت افزار ده حداقل 4 عدد هارد HP نیازمند هست و اگر شما برای HDD 900G 15K SAS 4 عدد بخرید با دلار 30 هزارتومان نزدیک 40 میلیون تومان باید هزینه فقط هارد HP پرداخت کنید.
  10. در مورد هارد اچ پی سری 15 کا  انتخاب زیادی ندارد و شما باید در بین 4 مورد هارد اچ پی 146 گیگ | 300 گیگ | 600 گیگ | 900 گیگ یکی را انخاب بکنید.
  11. در مورد هارد های سرعت 10 کا باید بدانید که شما بین هارد های اچ پی 146 گیگ | 300 گیگ | 450 گیگ | 600 گیگ | 900  گیگ | 1.2 ترابایت |  1.8 ترابایت و 2.4 ترابایت یکی را باید انتخاب کنید.
  12. در مورد انتخاب هارد سرور اچ پی باری کارهای عادی سری 10K بهترین انتخاب میباشد و برای کارهای دیتاسنتری و کارهای نرم افزاری بهترین انتخاب سری 10K میباشد.
  13. مدنظر باشد که اچ پی برای تمام انتخاب های هارد های شما راهنمایی هایی در سایت اصلی HPE گذاشته هست.
  14. در انتخاب هارد سرور HP باید بندانید که تمام سرور اچ پی رید سخت افزاری دارند و همه هارد های اچ پی که شما خریداریی میکنید باید رید سخت افزار شوند
  15. در همین سایت و مقالات قبلی در مورد انواع رید سخت افزار سرور HP صبحت شده هست
  16. در مورد هارد های بزرگ 3.5  که به هارد پی سی یا ذخیره سازی نیز معروف هستند مطالبی باید مطرج کنیم
  17. این هارد ها که همگی در ظرفیت های مختلف باسرعت 7.2K به بازار ارائه می گردند.
  18. سری ظرفیت های 1 ترا بایت 2 ترابایت 3 ترابایت 4 تراباتی 6 ترابایت 8 ترابایت 10 ترابایت  12 ترابایت اچ پی  در بازار موجود هستند.
  19. این هارد ها نیز دارای دو مدل ساتا و سس در بازار هستند
  20. در مورد هارد های 2.5 ابنچی فقط سری هارد HP HDD 1T SAS 2.5 دارای دومدل SAS  / SATA میباشد.
  21. بجز دومدل بالا بقیه هارد های 2.5 اچ پی همه سس هستند.
  22. درمورد هارد های ظرفیت بالای 3.5 اینجی همه برای ذخیره سازی استفاده می شود.
  23. سرعت پایین هارد های 3.5 هر دومدل سس و ساتا اجازه استفاده از انها در جاهای با سرعت بالا را نمیدهد.
  24. خرابی هارد اچ پی 3.5 خیلی خیلی پایین تر از سری های 2.5 هست
  25. اعتماد به کار بردن هارد های 3.5 خیلی بیشتر هست .
  26. یرای خرید هارد سرور اچ پی کلیک کنید.

راهنمای خرید هارد سرور 900g sas 10k 15k

یکی از پر فروش ترین هارد سرور اچ پی ای سری هارد hdd 900g sas 10k   یا هارد hdd 900g sas 15k میباشد دومدل هارد سرور اچ پی که برای سرور های dl380 g8 g9 g10 بهترین گزینه میباشد این هارد سرور 900گیگ رو می توانید در ماهان شبکه ایرانیان تماس گرفته وقیمت روز و انلاین این هارد 900g را استعلام بگیرید. هارد 900 گیگ برای سرور های مالی و سرور هایی که نیازمند سرعت هارد اچ پی مناسب میباشید بهترین گزینه میباشد .

استفاده از هارد sas در کامپیوتر

تکنولوژی هارد سس را می توان گفت که بعد از سانا وارد دنیای سخت افزار شد ولی سرعت و قابلیت های بیشتری از هارد های ساتا در اختیار کاربران می گذاشت ولی استفاده از هارد سس رو ی کامپیوتر معمولی مثل استفاده از موتور کاربراتور ماشین بی الم وو روی پراید بود عملا هیچ سنخیتی با همدیگر نداشتند و مناسب هم نیستند از این رو کاربری اصلی هارد سس روی سرورهای پیاده سازی شد و همانظور هم که میبنید و میدانید اکثر هاردهای سرورهای سس میباشند.

بهترین هارد برای سرور

انتخاب بهترین هارد سرور بستگی به شرایط بسیار زیادی دارد و میتوانید دسته بندی های مختلفی برای انتخاب هارد سرور داشته باشید ولی باید مدنظرتون باشد که بر چه اساس و معیارهایی می خواهید بهترین هارد سرور را انتخاب کنید همیشه هیچ هاردی برای هر سولشنی بهترین نیست و با توجه به شرایط مختلف برای انتخاب هارد سرور مناسب تصمیم گیری بکنید.

هارد مناسب سرور

ما در ماهان شبکه ایرانیان کمک می کنیم هارد مناسب سرور خود را انتخاب کنید ولی تمام این مسائل بستگی دارد که شمادر توضیح نیازمندی خود چقدر قوی باشید و درخواست از نیروهای فنی ما چقدر اگاهانه و هوشمندانه باشد هارد مناسب سرور باید بر اساس زیر ساخت های سرور شما و هزینه های و نرمافزاهای خریداری شده شما انتخاب گردد.

بهترین هارد ssd برای سرور

یکی از معیارهایی و انتخاب های هارد سرور برای شما انتخاب بهترین هارد ssd برای سرور می باشد که یک انتخاب بسیار سخت هست که اگر انتخاب مناسبی هم داشته باشید می تواند سرعت و پرفورمنس کاری شما رو تا چندین برابر افزایش دهد تمام این موارد انتخاب هارد ssd مناسب سرور از گزینه های ی هست که شما می توانید در ماهان شبکه ایرانیان به ان دسترسی داشته باشید.

همچنین در این مقاله و در بسیاری از مقاله های دیگر ما تا حد توان در مورد خرید هارد مناسب سرور و راهنمای مناسب ssd سرور با شما صبحت کرده ایم.

قیمت هارد sas

قیمت هارد sas به مراتب از سری هارد های هم رده خود در ساتا گران تر میباشد و. می توان گفت که هارد های سس یک سر و گردن از نظر قیمتی بالاتر هست .ssd سس نیز همین شرایط را دارد و از نظر قیمتی از ssd ساتا گران تر هست.

انواع هارد سرور

از سری انواع هارد سرور می توانید در زیر تمام دسته بندی های مختلف هارد سرور را مشاهده کنید در لندینگ مربوط به خرید هارد سرور می توانید تمام و انواع هارد سرور اچ پی و قیمت هارد سرور اچ پی را مشاهده کنید.

تفاوت هارد 6g با 12g

هارد های قدیمی تر با پهناری باند 3 جی وارد کشو ر می شدند اصلا تولید هارد ها با پهنای باند 3G شروع شد و با 6G ادامه پیدا کرد و به سریهای 12G , 24G هم رسیده هست و پهنای باند بالاتری را مشاهده خواهید کرد.

Sas چیست

یک نوع پروتکل تنقال داده میباشد که می توان گفت تمام هارد سرور های امروزی برای انتقال داده ها از سس استفاده می کنند. SAS چیست می توان گفت یک نوع پروتکل انتقال داده در سخت افزارهای سروری میباشد.

منابع

  1. https://www.zacocomputer.com/everything-you-must-know-about-server-hard-disk/
  2. https://operavps.com/difference-between-hdd-and-ssd-server/
  3. https://www.serversplus.com/servers/server-hard-drive-guide