نماد اعتماد

روتر اچ پی

کارکرد رو ترها چگونه هست ؟

روتر چیست ؟

دو باند در مقابل روتر تک باند

برخی از مردم روترها را برای ارائه اتصال بی سیم تک باند یا دو باند خریداری می کنند. روترهای تک باند از یک فرکانس برای ارسال و دریافت داده استفاده می کنند. روترهای دو باند دارای دو فرکانس هستند: یکی برای ارسال و دیگری برای دریافت داده. کدام نوع روتر بهتر است؟

قبل از پاسخ به این سوال، مهم است که تفاوت بین روترهای تک و دو بانده را درک کنید.

روترهای تک باند از یک باند فرکانسی برای انتقال سیگنال های اینترنت بی سیم استفاده می کنند. این بدان معنی است که روتر فقط با یک فرکانس سروکار دارد و به همین دلیل نسبت به روترهای دو یا سه باند سریعتر است. روترهای تک باند نسبت به همتایان چند بانده خود ارزانتر هستند و عملکرد خوبی را برای اکثر شبکه های خانگی ارائه می دهند.

  • روتر دو بانده چیست

روتر دو باند نوعی روتر بی سیم است که امکان اتصال بی سیم همزمان در فرکانس های 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز را فراهم می کند که می تواند به استفاده از پهنای باند و تداخل کمک کند. دو باند فرکانسی از امواج رادیویی متفاوتی استفاده می کنند که هر کدام مزایا و معایب خاص خود را دارد.

یک روتر بی سیم دو باند دو شبکه ایجاد می کند: یکی برای دستگاه هایی که از فرکانس 2.4 گیگاهرتز استفاده می کنند و دیگری برای آنهایی که از فرکانس 5 گیگاهرتز استفاده می کنند.

  • ویژگی های روتر دو بانده
  1. فرکانس های دو باند 2.4 گیگاهرتز و 5 گیگاهرتز امکان اتصالات بی سیم قابل اعتماد و با کیفیت بالا را فراهم می کند.
  2. این روتر در مجموع دارای چهار پورت گیگابیتی برای اتصال دستگاه ها می باشد
  3. این روتر با کامپیوترهای PC و Mac سازگار است
  4. سازگار با دستگاه های بی سیم 802.11a/b/g/n

 نصب روتر به سرور اج چی

  • عملکرد روترهای دو بانده در مقابل روترهای تک باند
    وقتی صحبت از سرعت اینترنت می شود، روترهای دو بانده بهتر از روترهای تک باند هستند. این به این دلیل است که آنها در دو محدوده فرکانس رادیویی کار می کنند که می توان همزمان از آنها استفاده کرد. آنها تا سه برابر پهنای باند را برای دانلود و آپلود فراهم می کنند. روترهای تک باند به یک محدوده فرکانس محدود می شوند، به این معنی که ترافیک اینترنت ممکن است سرعت پایین یا افزایش خطر قطع شدن داشته باشد. همچنین باید بدانید که روترهای دو بانده گرانتر از روترهای تک باند هستند.

در نتیجه، روترهای تک باند زمانی بهتر مورد استفاده قرار می گیرند که روتر در یک اتاق تک باشد، در حالی که روترهای دو باند را می توان زمانی که روتر از محل استفاده دورتر است استفاده کرد.

یک روتر دو باند دارای دو فرکانس است به طوری که یک فرکانس می تواند داده ها را به دستگاه های کانال 2.4 گیگاهرتز ارسال کند و فرکانس دیگری با داده های ارسال شده در کانال 5 گیگاهرتز.

اطلاعات بیشتر در مورد بسته های ما را در اینجا بیابید.یزاس اطلاعات بیشتر در مورد خرید سرور HP ,محصولات محتلف فروش سرور  HP میتوانید فروشگاه اینترنتی ماهان شبکه ایرانیان را در گوگل سرچ کنید و قیمت تمام قطعات سرور اچ پی ای را مشاهدهکنید. 

پیشنهادات ویژه سرور استوک HP ماهان شبکه ایرانیان

خرید سرور استوک همیشه پیشنهاد جذابی برای مشتریانی بوده که به‌دنبال استفاده از بهترین ویژگی‌های سرور اچ پی با قیمتی مناسب هستند. تمام سرورهایی که توسط ماهان شبکه ایرانیان به فروش می‌رسد، تست‌های سخت افزاری و نرم افزاری زیادی را پشت سر می‌گذارند و سرورهای استوک با یک هفته مهلت تست به مشتری عرضه می‌شود.

کاربرد روتر چیست ؟

حالا که تا حدودی می‌دانیم روتر چیست، با توضیح کاربردهایش متوجه می‌شویم که وجود یک روتر در شبکه چقدر مهم و ضروی است.

بگذارید با یک سوال شروع کنیم؛ آیا همه کاربران اینترنت خانگی به یک روتر نیاز دارند؟ در واقع چه زمانی باید یک روتر تهیه کنید؟

یادتان هست در مقدمه گفتیم شما همین حالا برای باز کردن این صفحه حتما به یک روتر وصل هستید؟ در واقع حتی اگر در خانه هم روتر نداشته باشید، در بیرون از خانه یعنی سرویس دهنده اینترنت شما از چندین روتر در مسیر رسیدن اینترنت به موبایل یا خانه شما استفاده کرده است.

اما در خانه‌ها، شرکت‌ها و … چه زمانی باید از روتر استفاده کرد؟

معمولاً در گذشته یک خانه بود، یک مودم و یک دستگاه برای اتصال! معمولاً هم این دو تا با کابل شبکه به هم وصل می‌شدند. پ در آن زمان تنها یک مودم کافی بود و نیازی به روتر نبود.

اما حالا شما اگر مودمی وای فای برای  اینترنت ADSL یا هر نوع اینترت دیگر در خانه داشته باشید، احتمالا روی مودم شما نوشته شده «مودم-روتر» یعنی همزمان مودم و روتر است.

پس یک روتر در خانه دارید!

چون این مودم-روتر قابلیت‌هایی دارد که می‌توانید به کمک آنها به اینترنت مورد استفاده مسیردهی کنید.