نماد اعتماد

نصب سرور رد رک اچ پی

نصب سرور در ریل کیت 

یک رک سرور (یا یک کابینت سرور) تجهیزات فناوری اطلاعات مانند سرورهای اختصاصی و سوئیچ های شبکه را نگه می دارد و سازماندهی می کند. نصب رک سرور مزایای متعددی دارد. استفاده از فضا را به حداکثر می رساند، به مدیریت سیم کمک می کند، جریان هوا و خنک کننده تجهیزات را تسهیل می کند، امنیت فیزیکی را بهبود می بخشد و موارد دیگر.

هنگام نصب رک سرور، بهتر است از دستورالعمل های کلی پیروی کنید. رک های سرور که به درستی نصب نشده اند، احتمال آسیب رساندن به سرور را افزایش می دهند و ایمنی کارکنان مرکز داده را به خطر می اندازند.

در این مقاله، نحوه رک کردن سرور را یاد خواهید گرفت و نکات و ترفندهای مفیدی را دریافت خواهید کرد.

نحوه رک کردن سرور - نکات و ترفندها.

توجه: جایگزینی برای ساختن اتاق سرور شخصی شما این است که در یک مرکز داده مستقر شوید یا یک سرور اجاره کنید. میزبانی اشتراکی ما را که در هشت مرکز داده در سراسر جهان موجود است، بررسی کنید.

گزینه هایی که باید قبل از راه اندازی رک سرور در نظر بگیرید  هنگام تنظیم رک سرور، بین دو گزینه انتخاب کنید:

  • رک های سرور از پیش پیکربندی شده رک های سرور از پیش ساخته شده که در اندازه ها و طرح های مختلف عرضه می شوند.
  • رک های سرور سفارشی. قفسه هایی با ابعاد سفارشی و خاص مشتری.
  • برای راه اندازی آسان که نیاز به کار زیادی ندارد، یک رک سرور از پیش پیکربندی شده و آماده انتخاب کنید. ابعاد آن معمولاً استاندارد و برای اکثر انواع تجهیزات مناسب است. با این حال، بسته به مارک، اندازه و مواد استفاده شده، می توانند گران باشند.
  • قفسه های سرور سفارشی با توجه به ابعاد خاص مشتری ساخته می شوند و معمولاً اهداف منحصر به فردی دارند. به عنوان مثال، قفسه های سفارشی می توانند دارای ارتفاع، عرض و عمق غیر استاندارد یا سوراخ نصب سفارشی و نوع ریلی باشند. آنها همچنین می توانند ضد آب یا گرد و غبار یا ضد ضربه باشند.
  • سفارش‌های سفارشی‌شده گاهی مقرون به صرفه‌تر از سفارش‌های از پیش تنظیم‌شده هستند، اگرچه به درجه سفارشی‌سازی بستگی دارد.

توجه: آیا می خواهید داخل یک مرکز داده سازمانی را ببینید؟ یک تور مجازی از مرکز داده ایمن با طراحی ما در فینیکس، آریزونا برنامه ریزی کنید.

نحوه راه اندازی رک سرور

این بخش به تشریح فرآیند راه اندازی رک سرور می پردازد. مراحل زیر را دنبال کنید:

مرحله 1: عمق قفسه را تنظیم کنید
بسیاری از رک‌های سرور دارای عمق قابل تنظیم هستند که برای طیف وسیعی از تجهیزات مناسب است. عمق با یک مکانیزم کشویی تنظیم می شود که به کاربران امکان می دهد دقیقاً متناسب با تجهیزات خود باشند.

ریل بیرونی و براکت عقب را مشخص کنید. ریل بیرونی سوراخ‌هایی دارد و براکت عقب دارای شکافی است که می‌توان پیچ‌های سر صاف را روی آن رزوه کرد. برای تنظیم عمق قفسه، براکت عقب را روی براکت یا قفسه ریلی بیرونی بلغزانید تا با عمق تجهیزات نصب مطابقت داشته باشد.

مرحله 2: ریل های سرور را سوار کنید
پس از تنظیم عمق، ریل ها و قفسه های سرور را سوار کنید. دستورالعمل نصب ریل ها به نوع قفسه مورد استفاده، مکانیسم نصب و نوع سوراخ بستگی دارد. برخی از تولیدکنندگان ریل هایی ایجاد می کنند که فقط با استفاده از گیره ها به قفسه متصل می شوند، در حالی که برخی دیگر سوراخ هایی را روی فلنج فلزی ایجاد می کنند که به مهره های قفس نیاز دارد.

به عنوان مثال، قفسه هایی با سوراخ های مربعی از مهره های قفس برای سفت کردن ریل ها استفاده می کنند. ریل ها را با توجه به ارتفاع تجهیزات توزیع کنید. 1U (یک واحد قفسه) معمولاً سه سوراخ است. همه چیز را سفت کنید تا مطمئن شوید که وزن تجهیزات را نگه می دارد.

مرحله 3: ریل های داخلی را به تجهیزات وصل کنید
ریل های داخلی را به سرورها و سایر تجهیزات نصب وصل کنید. ساده ترین راه این است که سخت افزار را روی یک سطح صاف قرار دهید و ریل های داخلی را با استفاده از پیچ های موجود در کیت به سرور متصل کنید.

اطمینان حاصل کنید که هر ریل را با پیچ و مهره محکم کنید و بررسی کنید که آیا محکم وصل شده اند، زیرا وزن دستگاه را تحمل می کنند. ریل‌های داخلی به داخل ریل‌های روی قفسه می‌لغزند و تجهیزات را در جای خود قفل می‌کنند. تصویر زیر نشان می‌دهد که سرور با نصب ریل‌ها چگونه باید باشد:

نمونه ای از سرور با ریل های نصب شده.
برخی از ریل های یونیورسال نیازی به نصب چیزی روی شاسی سرور ندارند. آنها معمولاً با پیچ های انگشتی عرضه می شوند که تجهیزات را در سوراخ وسط واحد قفسه قفل می کند.

اگر نمی خواهید از ریل های کشویی استفاده کنید یا اندازه تجهیزات اجازه نمی دهد، قفسه ها را نصب کنید و تجهیزات را در بالا قرار دهید.

قیمت ریل کیت سرور اچ پی 

مرحله 4: سرور را داخل رک قرار دهید
پس از چسباندن ریل ها به تجهیزات، آنها را به طور کامل گسترش دهید تا ثابت شوند. ریل های داخلی نصب شده روی تجهیزات را با ریل های بیرونی که روی قفسه نصب شده اند ردیف کنید و در سخت افزار بلغزانید.

مطمئن شوید که سرور را تا انتها به داخل فشار دهید، اما آن را مجبور نکنید. همچنین مطمئن شوید که قفسه واژگون نشده و محکم بسته شده باشد. سخت افزار را با براکت های نصب که در کناره های قفسه قرار دارد، محکم کنید.

با کشیدن سرور به بیرون از رک تا زمانی که به ایستگاه های ریل اسلاید برسد، مطمئن شوید که همه چیز به درستی کار می کند. اطمینان حاصل کنید که هیچ کابلی گیر نکرده است و به آرامی سرور را در جای خود قرار دهید.

بهترین روش های نصب رک سرور
هنگام تنظیم یک رک سرور، مطمئن شوید که آن را با جزئیات برنامه ریزی کرده اید. عواملی که باید در نظر بگیرید، از جمله، نوع تجهیزاتی است که استفاده می کنید، فضای مورد نیاز برای تجهیزات، و اطمینان از اینکه می توان آن را به درستی در pl ایمن کرد.

این مهم است که تحقیقات خود را انجام دهید و بهترین قفسه های ممکن را برای به حداکثر رساندن سازگاری با تجهیزات خود بیابید. برای راهنمایی ها و ترفندهای مختلفی که به راه اندازی رک سرور کمک می کند، به بخش های زیر مراجعه کنید.

نمونه ای از مرکز داده

  1. طراحی قفسه

طراحی رک عامل مهمی در ساخت رک سرور است. هر طرح برای اندازه ها و انواع مختلف تجهیزات مناسب است. برخی از طرح های قفسه موجود عبارتند از:

قفسه های دیواری. طراحی شده برای اتصال به دیوارها، که باعث صرفه جویی در فضای کف می شود و در مناطق بسیار کوچک برای انواع دیگر قفسه ها قرار می گیرد. آنها معمولا کوچکتر از قفسه های روی زمین هستند و نمی توانند وزن زیادی را تحمل کنند.
قفسه های بسته. آنها دارای درهای عقب و جلو و پانل های جانبی قابل جابجایی و ریل های نصب عمودی قابل تنظیم هستند. آنها برای تجهیزات سنگین‌تر و داغ‌تر ایده‌آل هستند و از آنجایی که پانل‌ها را می‌توان قفل کرد، امنیت بیشتری را ارائه می‌دهد.
قفسه های قاب باز. این قاب‌های باز با ریل‌های نصب، بدون درب یا پانل‌های جانبی هستند. زمانی مناسب هستند که نیازی به کنترل جریان هوا یا امنیت بالا نباشد. قفسه های فریم باز به دلیل دسترسی راحت و فضای باز زیاد برای مدیریت کابل برای سیم کشی شبکه نیز مناسب هستند.

اندازه رک

اندازه رک باید با سرور/تجهیزات سازگار باشد. ابعاد تجهیزات و قفسه ای را که می خواهید استفاده کنید بررسی کنید و از محکم نبودن آن مطمئن شوید و از هر طرف دستگاه حدود یک اینچ فضا وجود داشته باشد. عرض، عمق و ارتفاع سرور قابل نصب را بررسی کنید.

رک های سرور معمولا از واحدهای رک تشکیل شده اند. یک واحد قفسه (1U) 1.75 اینچ (44.45 میلی متر) فضای عمودی است، معمولاً سه فضای سوراخ قفسه. یکی از نکات کلیدی که باید در هنگام خرید یک قفسه مورد توجه قرار گیرد، تعداد واحدهای قفسه مورد نیاز تجهیزات شما است.

معمولاً یک رک با اندازه کامل 42U است، به این معنی که 19 اینچ تجهیزات را در خود جای می‌دهد. با این حال، همیشه ایده خوبی است که فضای اضافی برای مدیریت کابل افقی یا توسعه‌های آتی باقی بگذارید. عرض معمولاً مطابق با EIA-310 استاندارد شده است. - استاندارد E. عمق تجهیزات بیشترین تفاوت را دارد، به همین دلیل است که ریل ها و قفسه ها معمولاً دارای عمق قابل تنظیم هستند. عمق استاندارد قفسه حدود 42 اینچ است.

بسته به نوع تجهیزات، اندازه قفسه مورد نیاز خود را محاسبه کنید. به عنوان مثال، سوئیچ های شبکه معمولاً 1U تا 2U هستند، اندازه سرور از 1U تا 4U متغیر است، در حالی که سرورهای blade از 5U تا 10U یا بیشتر متغیر است.

در صورت عدم تناسب تجهیزات و قفسه، امکان استفاده از کیت آداپتور نیز وجود دارد.

  • خنک کننده

خنک کننده یک عامل مهم در طراحی اتاق سرور است، زیرا تجهیزات می توانند گرمای زیادی تولید کنند. حتماً برای قرار دادن قفسه ها در اتاق برنامه ریزی کنید تا از چرخش مجدد هوای گرم و مخلوط شدن با منبع هوای سرد جلوگیری شود.

داشتن جریان هوای خوب باعث افزایش کارایی، خنک کننده و کاهش خطر آتش سوزی می شود. به طور کلی، فضای آزاد بیشتر جریان هوای بیشتری را فراهم می کند. دستگاه های AC و فن های مختلف می توانند به خنک شدن سخت افزار کمک کنند. برای جلوگیری از قرار گرفتن در معرض گرمای خورشید از قرار دادن قفسه در نزدیکی پنجره ها خودداری کنید.

همچنین ایده خوبی است که محفظه های قفسه را در ردیف های جامد با راهروهای گرم (با قفسه ها پشت به پشت) و راهروهای سرد (قفسه های جلو به جلو) قرار دهید که مصرف انرژی را تا 20٪ کاهش می دهد. دو طرف قفسه ها را به هم وصل کنید تا گردش هوای گرم را کاهش داده و خنک سازی را موثرتر کنید.

مدیریت مناسب کابل همچنین به اطمینان از تهویه کافی و جریان هوای خوب کمک می کند.

طرح بندی قفسه

قبل از شروع نصب، حتماً چیدمان تجهیزات را از قبل برنامه ریزی کنید. ارزیابی کنید که از چه تجهیزاتی می خواهید استفاده کنید، به چه مقدار فضا نیاز دارید و ترتیب واحدهای موجود در قفسه.

سنگین‌ترین تجهیزات، مانند PDU (واحد توزیع برق) یا UPS (منبع برق بدون وقفه) باید در پایین قفسه قرار داشته باشند. تجهیزات سنگین در پایین قفسه را ثابت نگه می دارد و از سنگین شدن و واژگون شدن آن جلوگیری می کند.

قسمت میانی قفسه معمولاً صلیب ها و پچ پانل ها را نگه می دارد. وسط راحت ترین مکان برای آن تجهیزات است زیرا در سطح چشم قرار دارد و نگهداری و اتصال جفت های پیچ خورده را تسهیل می کند. سرورها، سوئیچ ها و سایر تجهیزات فعال معمولاً در زیر پچ پنل ها قرار می گیرند.

همچنین ایده خوبی است که یک صفحه طرح با اطلاعاتی ایجاد کنید که بعداً به شناسایی اجزا و پیکربندی ها کمک کند. می‌توانید برگه اطلاعات را برای ردیابی تاریخ‌های نصب و سرویس سخت‌افزار به‌روزرسانی کنید و از آن برای پیگیری تعمیر و نگهداری تجهیزات استفاده کنید.

راه‌اندازی خود، از جمله کابل‌کشی، را برچسب بزنید و مستند کنید تا از اشتباهاتی مانند قطع کردن برق یا راه‌اندازی مجدد ناخواسته یک سیستم مهم جلوگیری کنید. علاوه بر این، به کارکنان جدید کمک می کند تا به سرعت با بخش های مختلف راه اندازی آشنا شوند.

محل نگهداری سرور 

یک اتاق سرور ایده آل تا حد امکان ایمن است زیرا رک حاوی سخت افزار گران قیمت با داده های تجاری حیاتی است. بهترین مکان برای اتاق سرور اتاقی بدون پنجره و با دسترسی محدود است. اگر کارمندان یا بازدیدکنندگان بتوانند به اتاق دسترسی داشته باشند، قفل کردن اتاق ضروری است.

یکی دیگر از دلایل ایزوله کردن اتاق سرور کاهش احتمال تصادف است. وجود افراد فاقد صلاحیت در اطراف سرورها، آنها را در معرض خطرات مختلفی قرار می دهد