نماد اعتماد

ریل کیت سرور چیست؟

یکی از مهم ترین قطعات سرور اچ پی ریل کیت سرور اچپی هست شاید در نگاه اول متوجه نباشیم که چرا ما ریل کیت سرور اچ پی را یکی از قطعات سرور اچپی مهم می نامیم ولی اینجا در مورد ان صحبت مکنیم.

Rail kit سرور قطعه ای از سرور اچپی هست که قرار هست شاسی سرور شما یا کیس سرور شما سوار آن شده و در رک سرور hp نصب شود پس یو نوع نگهدارنده یا قفسه سرور اچپی هم به آن می‌توان گفت.واز ازجهت که آین ریل کیت سرور HP باید یک کیس ۴۰تا ۱۰۰کیلوگرمی را نگهدارد بسیار مهم میباشد‌.

خرید انواع ریل کیت سرور HP

نصب ریل کیت سرور

نصب ریل کیت سرور اچپی معمولا توسط بچه های دیتاسنتر انجام می گیرد اگر رک شما در دیتاسنتر های داخل شهر تهران باشد با هماهنگی  و زمانی که از دیتاسنتر گرفته اید یکی لز بچه های دیتاسنتر که ماشالله سابقه ی طولانی هم در این کار دارند شما را یاری خواهند کرد پس نگران نصب ریل کیت سرور اچپی در رک سرور نباشید.

برای نصب ریل کیت سرور اچ پی می توانید ازسایت ماهان شبکه ایرانیان نیز وارد شده و در قسمت ریل کیت سرور اچ پی اموزش ویدویی در مورد نصب ریل کیت سرور اچ پی گزاشته شده هست الیته در داخل کارتن ریل کیت سرور نیز نحوه نصب  ان در رک سرور اچ پی نیز موجود هست و میتوانید از راهنمای نصب ریل کیت سرور نیز استفاده کنید.

در کل نگرانی و مشکل خاصی در نصب ریل کیت سرور اچ پی ای وچود ندارد  می توانید برای نصب ریل کیت سرور اچ پی نیز از همکاران ما کمک بگیرید کارشناسان فنی ما با حضور در سایت مشتری امادگی دارند ریل کیت سرور را نصب کنند.

ریل سرور g8

مهم ترین مسئله در ریل سرور g8 قیمت فروش ریل کیت میباشد‌.معمولا اگر سرور new خریداری کرده باشید مشگل ریل کیت ندارید چون همه سرور g8 نیو به همراه خود در کارتن سرور اچپی ریل کیت دارند پس اگر سرور اچپی g8 شما ریل کیت ندارد به این نتیجه می‌رسیم که سرور استوک یا سرور دست دوم hp خریداری گرده و چون فروشنده سرور اچپی ریل کیت نداده باید کار خرید ریل کیت سرور HP  را بصورت جداگانه انجام دهید. 

مهم ترین ریل کیت سرور g8 مربوط به  ریل کیت سرور dl360 g8  ریل کیت سرور dl380 g8 میباشد که باید در خرید این ریل کیت برای این سرور به محصولاتی که در قسمت محصولات برای شما گزاشته ایم دقت کنید و می توانید خرید انجام بدهید.

ریل سرور g9

معمولا شما برای ریل سرور g9 به دو دنبال دو مدل ریل کیت برای سرور اچپی dl360 g9 و سری سرور dl380 g9 hp می‌گردید که معمولا هر دو مدل ریل سرور g8 به قیمت دو میلیون تومان به فروش می رسید.

ریل سرور g10

ریل کیت سرور اچپی g10 دقیقا مثل ریل کیت سرور g9 هست و هر دو به همدیگر می‌خورد پس در مورد این ریل کیت سرور g10 نگران نباشید.

ریل کیت سرور اچ پی

کیت‌های ریلی یا همان ریل کیت برای نصب سرور و سایر تجهیزات ضروری IT در یک رک سرور( 19 اینچی یا 24 اینچی با هر رکی که خریداری کردید) استفاده می‌شود. البته می‌توانید ریل‌هایی را برای قفسه‌های 2 پایه هم بخرید که هم امکان نصب در مرکز و هم نصب همسطح را فراهم می‌کنند.

 ولی بهتر است رک های استاندارد سرور با ریل کیت های مناسب سرورهای اچ پی تهیه کنید.وظیفه اصلی ریل کیت سرور، اتصال و حفظ سرور در رک شبکه می‌باشد. برای تجهیزات سبک‌تر، اغلب می‌توانید آن را مستقیماً به قفسه رک وصل کنید و نیازی به خریدن ریل ندارید.

با این حال، برای نصب تجهیزات بزرگ‌تر و سنگین‌تر به سخت‌افزار نصب رک یعنی کیت ریلی نیاز دارید.

خرید ریل کیت سرور HP

جهت خرید ریل کیت سرور HP مناسب برای سیستم خود،ابتدا باید مدل سروری که در رک خود نصب می‌کنید و نوع رک را بدانید.

به عنوان مثال، اگر می‌خواهید سرور Dell R730 را در یک رک دو پستی نصب کنید، به یک کیت ریل دو پستی Dell برای R730 نیاز دارید.قفسه‌های دو پایه زمانی استفاده می‌شوند ما درکه فضا محدود باشد یا وسایل نصب شده وزن سبکی داشته باشند. رک های دو پستی بیشترین کاربرد را در صنعت مخابرات دارند.

قفسه‌های چهار پایه قوی، زیبا و دارای پیشرفته‌ترین گزینه‌های خنک کننده هستند. رک‌های چهار پستی برای زمانی که چندین سرور برای نصب دارید، مناسب هستند. اگر فضای کافی دارید، این نوع قفسه پیشنهاد می‌شود.
اگر یک قفسه دو پایه دارید، فقط می‌توانید از ریل کیت دو پایه استفاده کنید. تمامی ریل کیت‌های دو پایه رزوه‌ای هستند. در صورتی که یک قفسه سوراخ گرد چهار پایه دارید، به یک ریل کیت سرور HP چهار پایه معمولی نیاز دارید که برای سیستم شما طراحی شده باشد.

در صورتی که یک قفسه چهار پایه ما در این مقالهر در مورد ریل کیت انواع سرور با همدیگر صحبت می کنفم یبعی دارید، می‌توانید از هر نوع ریل کیتی چهار پایه استفاده کنید(زیرا ریل کیت سوراخ رزوه‌ای را می‌توان با استفاده از مهره‌های قفس نصب کرد.

انواع ریل کیت سرور معمولا ریل کیت سرور اچ پی جزیی از پکیج محصول محسوب می‌شود و نیازی به خرید آن به صورت جداگانه نیست.

اما در صورتی که به هر دلیلی ریل کیت سرور اچ پی شما خراب شود یا اصلا بخواهید یک سرور کارکرده اچ پی خریداری کنید، باید ریل کیت سرور اچ پی جدید بخرید. بنابراین بهتر است ابتدا با انواع ریل کیت سرور آشنا شوید.

به طور کلی دو نوع ریل کیت وجود دارد:

  • ریل کیت سرور کشویی

  •  ریل کیت سرور ثابت

ریل کیت سرور کشویی همان طور که از نامش پیداست، درست مثل کشو عمل می‌کند و به بیرون کشیده می‌شود. این ریل کیت به دلیل ساختار کشویی‌اش محبوبیت بالایی دارد. چرا که بدون نیاز به جداکردن سرور از رک، اقدام به سرویس کردن آن نمود. فراموش نکنیم که هرچقدر سرور کمتر جابجا شود، احتمال مورد آسیب واقع شدنش نیز کاهش می‌یابد.

ریل کیت سرور hp چیست

شرایط در ریل کیت سرور ثابت متفاوت است و اگر می‌خواهید سرور خود را تعمیر کنید، باید ابتدا آن را از رک خارج کنید. با این حال ریل کیت سرور ثابت دو مزیت مهم دارد:

  1. قیمت آن ارزان‌تر است.

  2. با مدل‌های بیشتری از سرورها سازگاری دارد.

 ریل کیت سرور DL360 این ریک کیت تک یونیت میباشد این ریل سرور ۳۸۰ دو یونیت هست و سعی کنید ریل سرور hp را اورجینال خریداری کنید.ریل کیت سرور برای برخی از سیستم ها، ریل کیت‌های ترکیبی به نام کیت‌های "Rapid/Versa" یا "Ready-Rail" طراحی شده که می‌توانند در هر نوع قفسه 4 پستی نصب شوند.

بازوهای مدیریت کابل به کابل‌های پشت سرور اجازه می‌دهند که مرتب شوند، در حالی که لغزش سرور را تسهیل می‌کنند. آن‌ها اغلب در کیت‌های ریل کشویی گنجانده می‌شوند، اما در برخی موارد به طور جداگانه هم به فروش رسیده‌اند. ریل های سرور اچ پی یک جزء حیاتی از رک سرورهستند.

ریل ها سرورها را در جای خود نگه می دارند و بسته به نوع ریل هایی که دارید، به شما این امکان را می دهند که به سیستم خود سرویس دهید و یک ساختار کارآمد و در دسترس را حفظ کنید. اگر شما در یک دیتاسنتر بزرگ کار می‌کنید حتما وحتما مزیت های داشتن ریل های استاندارد را خواهید فهمید. 

یک رک که ممکن هست 42 یونیت باشد یا قابلیت جای‌گذاری42 سرور تک یونیت رو داشته باشید و وقتی شما در یک رک 42 سرور میچینید برای دسترسی به این سرور ها باید بتوانید هر سرور را بدون اینکه از جای خود جدا کنید بیرون بکشید، کار فنی و سخت افزاری را روی ان انجام بدهید و سپس خیلی راحت سرور را در جای خود قرار بدهید.

این کار نیازمند داشتن یک ریل کیت اورجینال و  اصل خود سرور HP است که سرور در درون ریل به راحتی عقب جلو رفته و حرکت راحتی داشته باشد.

چگونه یک سرور در رک نصب کنیم؟

  1. - ابتدا باید ببینید که آیا سرور شما با رک همخوانی دارد یا خیر. چرا که اگر این دو با یکدیگر سازگار نباشند، به سرور و رک آسیب‌های جدی وارد خواهد شد.
  2. - پیچ‌ها را نصب کرده و مجموعه ریل اسلاید را با رعایت نکات ایمنی به پایه رک متصل کنید.
  3. - به کمک لیفت دیتاسنتر سرور را بلند کنید و موازی بودن انتهای عقب براکت نصل شده با مجموعه اسلایدها را بررسی کنید.
  4. - براکت نصب شده حالا می‌تواند وارد مجموعه شود. سرور را درون قفسه قرار دهید و مطمئن شوید روی رک سوار شده است.
  5. - ابتدا بازوی مدیریت کابل را نصب کنید، سپس برای بررسی عملکرد ریل اسلاید سرور را از قفسه بیرون آورید و مطمئن شوید کابل‌ها دچار فشردگی نشده‌اند.

چهار نکته مهم در هنگام نصب سرور

قیمت ریل کیت hp

1. از رایج‌ترین خطاها در نصب سرور، عدم تعبیه جریان هوا برای سرور است. این منجر به گرم شدن سرور شده و آسیبی جدی به دستگاه وارد می‌کند. بنابراین از وجود جریان هوای طبیعی در سرور مطمئن شوید.
2. بهتر است نحوه بارگیری سرور از پایین به بالا باشد. این کار یک حسن بزرگ دارد و آن هم این است که از سنگین شدن سرورها جلوگیری می‌کند.
3. همواره مراقب باشید که کابل‌های سرور پشت رک آویزان نباشند. این مسئله به خصوص در ریل کیت‌های کشویی بیشتر به چشم می‌آید. وجود یک بازوی نگهدارنده درون رک می‌تواند این مشکل را حل کند.
4. نکات ایمنی در نصب سرور اهمیت بسیار زیادی دارند و رعایت آن‌ها در نهایت منجر به حفظ سلامت فیزیکی سرورها می‌شود. توجه کنید که در مراکزی نظیر دیتاسنترها که نصب سرور به سرعت و در تعداد بالا صورت می‌گیرد، احتمال خطا بیشتر وجود دارد. بنابراین باید در این مراکز بیشتر مراقب بود.

خرید ریل کیت سرور اچ پی

خرید ریل کیت سرور اچ پی

ریل کیت‌های سرور اچ پی از بهترین انواع ریل کیت موجود در بازار هستند که تنها با سرورهای مخصوص خود سازگار می‌باشند. قیمت ریل کیت سرور اچ پی نیز متناسب با مدل سرور متفاوت است و هرچقدر قیمت سرور بالاتر باشد، ریل کیت آن نیز گران‌تر است.

با این حال همان طور که پیشتر ذکر شد، ریل کیت سرور به عنوان بخشی از پکیج سرور درون جعبه وجود دارد.فروشگاه اینترنتی دکتر اچ پی هر نوع ریل کیت Rack Rail Mounting را برای سرورها، آرایه‌های ذخیره‌سازی، کنسول‌های KMM/KVM، روترها، سوئیچ‌های نصب شده در رک‌های استاندارد 19 اینچی - Dell، HP، IBM، Cisco، Synology، Pure، Nimble Storage ارائه می‌دهد.

شما می‌توانید با برقراری ارتباط با کارشناسان فروش دکتر اچ پی و دریافت مشاوره ریل کیت سرور hp را متناسب با نیاز خود تهیه کنید.

 ریل کیت سرور اچ پی

ما در ماهان شبکه ایرانیان با برند تجازی دکتر اچ پی تلاش بر این داریم که بتوانیم تمام سرور های و فطعات جانبی سرور اچ پی ای را در تمام نسل های سرور اچ پی پشتیبانی کنیم وبهترین محصولات را برای شما دوستان و مشتریان عزیز داشته باشیم .

خرید قطعات اورجینال و سالم و گارانتی های مناسب برای سرور های اچ پی ای در تمام نسل سرور های اچ پی ای در جیطه تخصص ماست می توانید لیست قیمت تمام محصولات را در سایت تخصصی ما در ماهان شبکه ایرانیان www.mahanshabake.com مشاهده کنید.

قیمت سرور dl360 g8

قیمت سرور hp

قیمت سرور dl360 g9 

قیمت سرور dl360 g10

قیمت سرور dl380 g8

قیمت سرور dl380 g9 

قیمت سرور dl380 g10

 

احتمالا به "سرور ریل" به عنوان Ruby on Rails (رابی آن ریلز) اشاره دارید. Ruby on Rails یک چارچوب توسعه وب است که با استفاده از زبان برنامه نویسی Ruby ساخته شده است. این چارچوب به توسعه‌دهندگان امکاناتی را فراهم می‌کند تا به سرعت و با کد کمتر، برنامه‌های وب پویا و مقیاس‌پذیر بسازند.

اگر سرور را برای اجرای یک برنامه Ruby on Rails نیاز دارید، می‌توانید از هر نوع سرور وب استفاده کنید که از Ruby و فریمورک Rails پشتیبانی کند. معمولاً میزبان‌های وب متعددی وجود دارند که امکانات نصب و مدیریت Ruby on Rails را ارائه می‌دهند.

به عنوان یک توسعه‌دهنده یا مدیر سرور، می‌توانید از سرویس‌های مدیریت سرور ابری نیز استفاده کنید. این سرویس‌ها اغلب امکانات خودکار نصب و مدیریت Ruby on Rails را دارند و امکانات مقیاس‌پذیری فراهم می‌کنند.

قبل از انتخاب یک راهکار سرور، نیاز به بررسی نیازهای پروژه‌تان، بودجه، امکانات امنیتی، و میزان ترافیک مورد نظر دارید. همچنین، پشتیبانی از زبان‌ها و فریمورک‌های مورد استفاده شما و امکانات ارتقاء و پشتیبانی از جلسات پشتیبانی نیز اهمیت دارند.