نماد اعتماد

نحوه نصب رک های سرور جدید

نحوه نصب رک های سرور جدید

نحوه نصب رک های سرور جدید

تقریباً هر کسب و کاری به حداقل یک رک سرور برای قرار دادن تجهیزات شبکه نیاز دارد و برخی از مشاغل ممکن است به چندین رک نیاز داشته باشند. با این حال، نصب رک های سرور ممکن است دشوار باشد، مگر اینکه شما یا فردی در تیم شما تجربه مرکز داده را داشته باشد.

ما این راهنمای گام به گام را برای کمک به شما در این فرآیند گردآوری کرده ایم. بسته به برند و نوع قفسه ای که انتخاب می کنید ممکن است تغییراتی در مراحل وجود داشته باشد (مثلاً قفسه های دو پایه در مقابل قفسه های چهار پایه)، اما به طور کلی این مراحل باید به طور کلی ترجمه شوند. اگر با وضعیتی مواجه شدید که در اینجا به آن پرداخته نشده است، ممکن است بخواهید دستورالعمل‌های مخصوص قفسه را از سازنده جستجو کنید.

برخی از این مراحل ممکن است بدون ترتیب تکمیل شوند، اما ما توصیه می کنیم آنها را به ترتیب ذکر شده انجام دهید. برای مثال، قبل از برنامه ریزی برای تهویه، تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید تجهیزات خود را مرتب کنید، زیرا ممکن است دومی بر اساس تغییرات قبلی تغییر کند.

  1. ابعاد تمام تجهیزاتی که در قفسه جدید ذخیره خواهید کرد را اندازه بگیرید.
  2. تعیین کنید که قفسه باید چه اندازه باشد.
  3. تصمیم بگیرید که آیا به یک قفسه یا چند قفسه نیاز دارید.
  4. دوباره بررسی کنید که فضای کافی برای قرار دادن قفسه جدید دارید. فراموش نکنید که یک بافر بسازید تا مطمئن شوید که فضای کافی برای جریان هوا در جلو، کناره ها و پشت قفسه وجود دارد.
  5. تصمیم بگیرید که چگونه می خواهید وسایل خود را در قفسه بچینید.
  6. یک طرح خنک کننده و تهویه ایجاد کنید.
  7. سیستمی برای نظارت بر دما ایجاد کنید.
  8. بسته به نیاز خود می توانید از نظارت بر دمای اتاق یا سطح قفسه استفاده کنید.
  9. همانطور که به فضا، خنک کننده، قدرت و سایر نیازها فکر می کنید، برای گسترش احتمالی آینده برنامه ریزی کنید.

در مورد یک برنامه مدیریت کابل تصمیم بگیرید.
واحد توزیع برق (PDU) را انتخاب کنید که بتواند برق کافی را برای هر قطعه از تجهیزات موجود در رک تامین کند.
ایمنی را در نظر داشته باشید. سعی کنید هر گونه خطری را که می تواند بر کارگران منطقه تأثیر بگذارد، پیش بینی کنید. در برخی موارد، ایده خوبی است که در صورت وقوع آتش‌سوزی، برنامه‌ای داشته باشید.
نگرانی های امنیتی را برطرف کنید. اگر نگران دسترسی غیرمجاز به سرورها و شبکه خود هستید، قبل از نصب تجهیزات جدید خود، هرگونه چروک را برطرف کنید، که فقط پیچیدگی و خطر را به وضعیت اضافه می کند.
قفسه را بر اساس مشخصات خود سفارش دهید. در واقع، ممکن است چندین مرحله پیش قفسه را سفارش داده باشید. با این حال، در صورت امکان، قبل از اینکه واقعاً سفارش دهید، تا آنجا که می توانید مراحل برنامه ریزی را تکمیل کنید. به این ترتیب، اگر چیزی به نظر می رسد که در طول فرآیند برنامه ریزی کار نمی کند، لازم نیست با دردسر بازگشت و سفارش مجدد لوازم مختلف دست و پنجه نرم کنید.
لیست سخت افزارهای همراه رک خود را بررسی کنید. اکثر تولیدکنندگان شامل تمام پیچ‌ها، مهره‌ها و واشرهای مورد نیاز شما هستند، اما اگر بدانید کدام نوع را بخرید، آماده‌شدن با برخی وسایل اضافی ضرری ندارد.

قفسه ریل کیت برای ریل های یک متری

مطمئن شوید که تمام ابزارهای لازم را دارید. اگر از قبل سخت افزاری را که شامل می شود یا نمی دانید، می دانید، می توانید ابزارهای خود را جمع آوری کرده و روزی که قفسه شما می رسد آنها را برای نصب آماده کنید. اگر بعد از رسیدن رک مجبور باشید منتظر بمانید و ابزارهای جدید سفارش دهید، روند نصب به طور قابل توجهی کاهش می یابد. بنابراین، وقتی شک دارید، به خودتان زمان کافی بدهید تا ابزارها و قطعاتی را که ممکن است برایشان برنامه ریزی نکرده بودید سفارش دهید.

نصب ریل در رک سرور

در مورد روش ایمن برای جابجایی قفسه تصمیم بگیرید. در حالی که برخی از قفسه ها دارای قطعاتی هستند که می توان آنها را به راحتی جابجا کرد و در محل مونتاژ کرد، برخی دیگر به طور کامل مونتاژ می شوند. اگر یک قفسه کاملاً مونتاژ شده در انبار شما ظاهر شود، آیا تجهیزات لازم برای جابجایی ایمن آن را دارید؟ به خاطر داشته باشید که ماشین آلات استاندارد انبار مانند لیفتراک ها برای حرکت در راهروهای باریک ساختمان شما و اجرای مانورهای دقیق در راهروهای تجهیزات شبکه گران قیمت طراحی نشده اند.

تلاش برای جابجایی قفسه خود با لیفتراک می تواند منجر به آسیب باورنکردنی به اموال سازمان شما شود. بسیار ایمن تر (و اغلب مقرون به صرفه تر) است که از یک دستگاه مدیریت سرور استفاده کنید که برای جابجایی رک های سرور ظریف و تجهیزات الکترونیکی ساخته شده است. اگر صاحب یک دستگاه مدیریت سرور نیستید، همیشه می‌توانید یکی از آن‌ها را از ServerLIFT® کرایه کنید و پس از اتمام نصب رک سرور، آن را برگردانید.
اگر قفسه شما از قبل مونتاژ نشده است، باید خودتان آن را بچینید. خوشبختانه، مونتاژ واقعی معمولاً پیچیده نیست و می توان با استفاده از کتابچه راهنمای دستورالعمل همراه با رک شما انجام داد. پس از اتمام ساخت، می توانید شروع به راه اندازی سیستم خود کنید.
سوئیچ را روی ریل های قفسه نصب کنید. معمولاً نموداری برای نشان دادن نحوه انجام این کار به شما ارائه می شود.
برق تمام دستگاه های متصل را قطع کنید تا به رایانه شما آسیب نرسد. قبل از اینکه هر دستگاه را از برق بکشید، آن را به طور کامل خاموش کنید.
کنسول خود را با استفاده از پورت های موجود به سوئیچ متصل کنید.
هر کامپیوتر را به سوئیچ وصل کنید.
سیستم را روشن کنید. ممکن است یک مانیتور همراه با قفسه وجود داشته باشد. مطمئن شوید که این قدرت نیز بالا می رود.
اکثر رایانه ها سوئیچ های جدید را تشخیص می دهند و به طور خودکار درایورهای لازم را دانلود می کنند.
ازدر اینجا، شما آزاد هستید که سیستم خود را به هر شکلی که می خواهید پیکربندی کنید!
چک لیست نصب رک سرور مناسب ما را دانلود کنید.