نماد اعتماد

انواع سرور های مجازی

- از کجا شروع کنیم؟ در این راهنما، ما در مورد سه مورد از رقبای برتر در بازار وب سرور بحث خواهیم کرد و به شما کمک می کنیم تا مشخص کنید که وب سایت شما کدام سرور را به عنوان خانه فراخوانی می کند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد سرورهای ابری، VPS و سرورهای اختصاصی به ادامه مطلب مراجعه کنید.

سرورهای ابری چیست؟

سرور ابری یک سرور مجازی موثر است که اطلاعات وب سایت شما را پردازش و ذخیره می کند. از آنجایی که سرورهای ابری تمام قابلیت‌های یک سرور داخلی را دارند و قیمت پایین‌تری دارند، اینها گزینه‌ای عالی برای نیازهای وب‌سایت شما هستند. سرورهای مجازی برای حجم کاری بسیار متغیر ایده آل هستند.

 وقتی نوبت به انتخاب یک وب سرور می رسد، نوعی که بر آن تکیه می کنید در نهایت موفقیت وب سایت شما را تعیین می کند. اما گزینه های زیادی وجود دارد 

  1. علت استفاده از سرور اختصاصی
  2. راهکارهای خرید سرور

  3. سرور اختصاصی HP

  4. تاخیر سرور اختصاصی
  5. 6 نکته ای که هنگام انتخاب سرور...
  6. چرا باید سرور اختصاصی بخرید

  7. رم و سرورهای اختصاصی

  8. سرورهای اختصاصی

  9. خرید سرور hp 

سرورهای ابری نوع متفاوتی از سرورها هستند. به جای تکیه بر یک سرور سنتی و متمرکز، سرورهای ابری برای ذخیره داده های شما از راه دور کار می کنند. و به جای اینکه اطلاعات وب سایت شما در یک مکان ثبت شود، سرورهای ابری از طیف وسیعی از سیستم های راه دور برای ایمن سازی و حفظ وب سایت شما استفاده می کنند.

انواع سرورهای ابری

سرورهای ابری را می توان به سه نوع اصلی دسته بندی کرد:

  • سرور عمومی ابری
  • این رایج ترین نوع سرور ابری است که مستقر می شود. روش کار این سیستم سرور از طریق یک ارائه دهنده شخص ثالث است که مالک و مدیریت سرورها است. این سرورهای ابری عمومی به مشتریان امکان دسترسی به اطلاعات ذخیره شده و خدمات محاسباتی بر اساس تقاضا را می دهند.
  • سرور ابر خصوصی
  • این سرورهای شخصی برای حفظ حریم خصوصی عالی هستند و به شما امکان می دهند سرور خود را کنترل و مدیریت کنید. شما مجبور نیستید منابع یا فضای سرور خود را با هیچ سازمان یا وب سایت دیگری به اشتراک بگذارید، به این معنی که امنیت و عملکرد شما به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. از آنجایی که این سرورها هنوز در فضای ابری هستند، دسترسی از طریق VPN شبانه روزی است.
  1. سرور ابری ترکیبی

هنگامی که سرورهای ابری داخلی و سرورهای ابری خارج از سایت با هم کار می کنند، یک سرویس ترکیبی عمومی و خصوصی ایجاد می کنند. یک تجربه ابری ترکیبی به وب‌سایت و شرکت شما کنترل بیشتری بر امنیت و انعطاف‌پذیری می‌دهد تا در صورت نیاز تغییرات زیرساختی را پیاده‌سازی کنند، در حالی که همچنان با ترافیک وب و افزایش تعامل با کاربر همراهی می‌کنند.

چرا از سرورهای ابری استفاده کنیم؟

سرورهای ابری چندین مزیت عالی را به شما ارائه می دهند، از جمله:

  1. هزینه - تکیه بر سرورهای ابری یک انتخاب بسیار مقرون به صرفه برای استفاده از سرور است و هزینه های نگهداری سخت افزار سرور را حذف می کند.
  2. مقیاس پذیری - سرورهای ابری می توانند بلافاصله محاسبات و ذخیره داده های خود را بر اساس تقاضای منابع، افزایش یا کاهش دهند.
  3. قابلیت اطمینان - سرورهای ابری به طور مجازی به شبکه متصل می شوند تا مطمئن شوند که ارتباط و استقرار سریع و بدون وقفه است.
  4. راحتی - با مزیت دسترسی جهانی مجازی بودن، سرورهای ابری نیازی به کارکنان در محل یا زیرساخت های پیچیده ندارند و می توان به داده ها در هر زمان دسترسی داشت.


VPS چیست؟

VPS مخفف Virtual Private Servers است و به عنوان نقطه میانی بین سرورهای ابری و سرورهای اختصاصی عمل می کند. اینها سیستم های ذخیره سازی داده مجازی هستند، مانند سرورهای ابری، و فقط به وب سایت شما و نیازهای شما اختصاص داده شده اند.

از آنجایی که سرویس های VPS برای شما و وب سایت شما طراحی شده اند، در پردازش سریع داده ها، زمان بارگذاری وب سایت و افزایش امنیت بسیار موثر هستند. منابع سرور توسط شما و فقط برای وب سایت شما تخصیص داده می شود و به شما امکان کنترل و راحتی را می دهد. و از آنجا که آنها مجازی هستند، VPS در هر زمان و هر مکان قابل دسترسی است.

چرا از VPS استفاده کنیم؟

VPS مزایای مشابهی مانند سرورهای ابری دارد، زیرا هر دو مبتنی بر مجازی سازی و سهولت دسترسی هستند، از جمله:

هزینه – سیستم‌های VPS قیمت پایین‌تری نسبت به سرور اختصاصی دارند و اساساً همان کیفیت خدمات را به شما ارائه می‌دهند، در حالی که از هزینه‌های نگهداری سخت‌افزار نیز جلوگیری می‌کنند.
قابلیت اطمینان - نیازی نیست فضای سرور یا منابع خود را با هیچ وب سایت دیگری به اشتراک بگذارید، به این معنی که وب سایت شما سریعتر خواهد بود و خرابی ها و جهش های ترافیک کاربر کمتری را تجربه می کند.
راحتی - به دلیل ماهیت مجازی آنها، از هرگونه درهم تنیدگی فیزیکی با سرورهای خود جلوگیری می کنید و می توانید در هر زمان و از هر مکان به داده های خود دسترسی داشته باشید.

سرورهای اختصاصی چیست؟

   این نوع سرور نهایی، سرور فیزیکی سنتی تر است. اینها به طور کلی برای وب سایت های با کارایی بالا و ترافیک و برای مقابله با حجم کاری سخت هستند. همانطور که از نام آن پیداست، سرورهای اختصاصی تنها به یک وب سایت یا مشتری متصل هستند. این اجازه می دهد تا پردازش و مدیریت داده ها تنها و به طور کامل توسط منابع سرور و سیستم عامل ارائه شود و بهترین نتایج را برای وب سایت خود به شما ارائه دهد.

از آنجایی که تمام منابع سرور به یک وب سایت اختصاص داده شده است، بهبود تجزیه و تحلیل هایی مانند سرعت بارگذاری، تاخیر و خرابی کمتر و جهش ترافیک کمتر را شاهد خواهید بود. کنترل مستقیم شما بر روی سیستم همچنین به شما امنیت فوق‌العاده‌ای می‌دهد که برای هر شرکتی که با اطلاعات شخصی مشتریان یا جزئیات کارت اعتباری سروکار دارد ایده‌آل است.

هزینه سرورهای اختصاصی بیشتر از دو نوع سرور قبلی مورد بحث است، اما اگر بخواهید 

وب سایت r برای اینکه آماده پردازش انبوه کاربرانی باشد که جذب می کند، سرمایه گذاری در این نوع سرور ممکن است برای شما ارزشمند باشد.

چرا از سرورهای اختصاصی استفاده کنیم؟
سرورهای اختصاصی و میزبانی ایده آل هستند اگر وب سایت شما به دنبال گسترش تصاعدی در آینده نزدیک با مزایایی از جمله:

مقیاس پذیری – هاست اختصاصی توان انجام کار را دارد، اغلب با حداقل 4 گیگابایت رم شروع می شود، در حالی که VPS از حدود 2 گیگابایت رم شروع می شود.
قابلیت اطمینان - این سرور تنها برای شما و وب سایت شما است. تمام منابع و انرژی صرف مدیریت و ذخیره‌سازی اطلاعات شما تا حد امکان موثر می‌شود، که باعث می‌شود این سرورها عملکرد فوق‌العاده بالایی داشته باشند.
امنیت - به دلیل ماهیت بسیار امن سرورهای اختصاصی، اطلاعات حساس وب سایت شما امن است. شما همچنین کنترل کاملی بر تنظیمات امنیتی خود و مدیریت نحوه ذخیره سازی اطلاعات توسط سرور دارید.

سرورهای ابری، VPS و سرورهای اختصاصی

نوع سرور مورد نیاز شما به اندازه کسب و کار و حجم ترافیک وب سایت شما، از جمله رشد در آینده نزدیک بستگی دارد، بنابراین هیچ پاسخی واقعی برای همه وجود ندارد. با این حال، با ارزیابی نیازهای سرور خود، می توانید ایده خوبی در مورد اینکه کدام نوع برای شما بهترین است به دست آورید.

سرورهای ابری معمولاً برای مشاغل کوچکتر با ترافیک وب سایت متوسط تر کافی هستند. از آنجایی که وب سایت شما باید بتواند تا 30 برابر میزان عادی روزانه افزایش ترافیک را مدیریت کند، سرورهای ابری تعداد مناسبی از منابع و قدرت را برای شما ارائه می دهند. این نوع سرورها همچنین می توانند به راحتی برای پاسخگویی به نیازهای شما مقیاس شوند.

از آنجایی که VPS منابع را فقط برای وب سایت شما اختصاص داده است، اینها برای کسب و کاری که به دنبال رشد اندکی وب سایت خود در ماه های آینده هستند، گزینه بسیار خوبی هستند. VPS معمولاً با شروع 2 گیگابایت رم ارائه می شود، بنابراین اگر نیازهای شما با توانایی های اسب بخار این سیستم مطابقت داشته باشد، وب سایت شما از VPS بهره می برد.

ریل کیت سرور جیست اینجا می توانید مطالعه کنید.

  سرورهای اختصاصی قطعاً بالابرهای سنگین اینجا هستند. اگر وب سایت شرکت شما به دنبال گسترش تصاعدی در آینده نزدیک است، این سرورها با سفارشی سازی و کنترل کامل و حتی اسب بخار بیشتر (شروع از 4 گیگابایت رم) ایده آل هستند. با منابع کاملاً اختصاصی، وب سایت شما بهتر از همیشه کار می کند و هر گونه اطلاعات حساس، شخصی یا مالی فوق العاده ایمن خواهد بود.

تعیین نوع سرور ایده‌آل شما، اعم از ابری، VPS یا اختصاصی، گام مهمی در کسب‌وکار شما است و وب‌سایت شما پس از انتخاب شما از شما تشکر می‌کند و می‌توانید راحت بنشینید و از راحتی سرور مناسب برای نیازهایتان لذت ببرید. .