نماد اعتماد

مرکز داده سوئیچ ویکی

مرکز داده سوئیچ ویکی و راهنمای خرید

سوئیچ های مرکز داده به عنوان یک کلاس جدید سوئیچ در حال ظهور هستند زیرا زیرساخت های شبکه مرکز داده بیشتر از هم جدا شده اند.

برخلاف سوئیچ شبکه برای شبکه های سلسله مراتبی سه لایه سنتی، سوئیچ های کلاس مرکز داده برای پشتیبانی از داده ها و ذخیره سازی برای برنامه های کاربردی حیاتی طراحی شده اند. اکنون با وجود سوئیچ ها و فروشندگان مختلف مرکز داده در بازار، خرید یک نمونه خوب می تواند کار دشواری باشد. در اینجا به شما کمک می‌کند سوئیچ مرکز داده چیست، الزامات سوئیچ‌های مرکز داده و همچنین برخی نکات مفید برای خرید را بیاموزید.

تفاوت بین CCNA و CCNP

سوئیچ مرکز داده چیست؟

به طور کلی، سوئیچ مرکز داده یک سوئیچ با کارایی بالا است که عمدتاً برای شرکت های بزرگ و ارائه دهندگان ابری است که به شدت به مجازی سازی متکی هستند. می توان آن را در سرتاسر مرکز داده مستقر کرد یا برای لنگر انداختن یک شبکه مشبک یا پارچه دو لایه (برگ-برگ) یا یک لایه مسطح. سوئیچ های مرکز داده برخی از ویژگی های مشترک را به شرح زیر به اشتراک می گذارند:

  • آنها می توانند جریان های ترافیکی شمال-جنوب و شرق-غرب را مدیریت کنند.
  • تمام سوئیچ های مرکز داده هم در معماری top-of-rack (ToR) و end-of-row (EoR) استفاده می شوند.
  • آنها از اتصالات با پهنای باند بالا با استفاده از پروتکل استاندارد LAN Ethernet و پروتکل های SAN پشتیبانی می کنند. به عنوان مثال، کانال فیبر و کانال فیبر از طریق اترنت.
  • تمام اجزای یک سوئیچ مرکز داده توزیع شده را می توان از طریق یک رابط مدیریتی برای سهولت استفاده مدیریت کرد.

مواردی که باید هنگام خرید سوئیچ های مرکز داده در نظر بگیرید
انتخاب سوئیچ مرکز داده می تواند یک کار دشوار باشد، مهم نیست که یک مرکز داده جدید را مستقر می کنید یا تصمیم به ارتقای زیرساخت شبکه موجود دارید. فاکتورهای زیادی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود و در اینجا برخی از مهمترین آنها را در چندین جنبه فهرست می کنیم.

کارکرد
همه سوئیچ ها عملکردهای اولیه یکسانی دارند، مانند استفاده از پروتکل های مبتنی بر استانداردها یا حفظ جدول آدرس به پورت MAC. سوئیچ های مختلف بر اساس موارد استفاده و کاربردشان، ویژگی های منحصر به فردی دارند. شما باید چند سوال از خود بپرسید تا تصمیم بگیرید چه کارکردهایی مورد نیاز است.

آیا قصد دارید از برنامه های کاربردی در سطح سازمانی استفاده کنید؟ آیا شما به تعدیل فکر می کنید؟ آیا زیرساخت مجازی دارید؟ به عنوان مثال، یک سوئیچ مرکز داده قابل اعتماد باید دارای قابلیت خودکارسازی و همچنین پشتیبانی از پروتکل های جدیدتر مانند EVPN و VXLAN باشد. و برخی از سوئیچ های مرکز داده از پیکربندی و اتوماسیون ابزارهای Ansible/OpenFlow برای مدیریت آسان پشتیبانی می کنند.

اندازه، تعداد پورت ها و نرخ داده
سوئیچ های مرکز داده در اندازه های مختلف هستند. انتخاب اندازه مناسب برای کسب و کار شما به جریان داده های فعلی و آینده بستگی دارد. یک سوئیچ بزرگ به منابع بیشتری برای نصب نیاز دارد و نیازهای فعلی و آینده شما را برآورده می کند. یک سوئیچ کوچکتر مقرون به صرفه است، اما برای جلوگیری از ایجاد گلوگاه، باید آن را به روشی از بالا نصب کنید.

اندازه اتصالات فیبری که به آن نیاز دارید نیز باید به خوبی در نظر گرفته شود. توصیه می شود به اندازه کافی زود تصمیم خود را در مورد اتصالی که از آن استفاده خواهید کرد تصمیم بگیرید. اتصال فیبر از 10 گیگابیت بر ثانیه، 25 گیگابیت بر ثانیه تا 40 گیگابیت در ثانیه و حتی بیشتر متغیر است. امروزه استفاده از 100Gps در اکثر مراکز داده شتاب بیشتری گرفته است و برخی از مراکز داده فوق مقیاس به سمت سرعت بالاتر 400Gbps حرکت می کنند که راه را برای توسعه سوئیچ های مرکز داده 400G هموار می کند.

سوئیچ های مرکز داده همچنین دارای انواع پورت ها و اعداد مختلفی هستند که بر اساس آن کابل ها و فرستنده های گیرنده خاص انتخاب می شوند، بنابراین باید بدانید که اکنون به چه چیزی نیاز دارید و تخمین معقولی از آنچه در آینده نیاز خواهید داشت انجام دهید.

سخت افزار و نرم افزار
با رشد مراکز داده ابری و نشان دادن روند مجازی سازی و برنامه های جدید در این سال ها، انواع سوئیچ های مرکز داده جدید به بازار می آیند، مانند سوئیچ های جعبه سفید و سوئیچ های فلزی خالی، که سیستم عامل آنها باز است. همانطور که برای مراکز داده که در آن‌ها به حجم زیادی از ترافیک نیاز است، سوئیچ‌های جعبه سفید یا سوئیچ‌های فلزی خالی به مهندسان شبکه یک انتخاب جایگزین به غیر از سوئیچ‌های نام تجاری می‌دهند، که هم انعطاف‌پذیری و هم هزینه کم را به همراه دارد. در همین حال، برای ارتقای مراکز داده، مهم است که مشخص شود چه مارک های سوئیچ ها و چه سیستم عامل هایی در حال حاضر در شبکه استفاده می شوند.

معماری و پیکربندی مرکز داده

مراکز داده مدرن از معماری ستون فقرات استفاده می کنند و سوئیچ های واقع در هر لایه نیازهای خاص خود را دارند. به طور کلی، سوئیچ های ستون فقرات قرار است ترافیک بیشتری را با ظرفیت بالاتر و عملکرد بهتر نسبت به سوئیچ های برگ اداره کنند. برای جزئیات بیشتر در مورد نکات خرید سوئیچ و برگ مرکز داده، لطفاً به نحوه انتخاب سوئیچ ستون فقرات و برگه مرکز داده مراجعه کنید؟

اینکه آیا استفاده از پیکربندی ToR یا EoR تعیین می کند که به چه نوع سوئیچ های مرکز داده نیاز دارید. اگر از قبل یک کابل کشی شبکه انتهای ردیف در محل دارید، بهتر است از سیم کشی موجود استفاده کنید و سوئیچ های EoR مرکز داده با ظرفیت بزرگتر را مستقر کنید. اگر قصد دارید یک مرکز داده جدید یا کابل‌کشی جدید بسازید، استفاده از سوئیچ‌های مرکز داده ToR برای شبکه ToR ایده بهتری است، زیرا آنها انعطاف‌پذیری بیشتری از نظر پوشش فیزیکی پورت در سراسر مرکز داده ارائه می‌دهند.

PDU -PSU

فروشنده سوییچ

پس از در نظر گرفتن همه این عوامل حیاتی بالا، متوجه می شوید که چه چیزی را باید در ذهن داشته باشید. اما به یاد داشته باشید، عملکرد، قیمت و خدمات پشتیبانی سوئیچ مرکز داده از یک فروشنده به فروشنده دیگر متفاوت است، بنابراین لطفاً لیست فروشنده خود را بررسی کنید و مطمئن شوید که با فروشنده انتخاب شده به خوبی کار خواهید کرد.

نظرات و نظرات کاربران را مرور کنید تا موردی با شهرت خوب پیدا کنید. آنها را با خدماتشان ارزیابی کنید، به عنوان مثال، پیشرفت‌ها و پیکربندی‌های نرم‌افزار، تجهیزات یدکی و جایگزینی سخت‌افزار، و پشتیبانی عیب‌یابی.

با ظهور SDN، می توانید سوئیچ ها را از فروشندگان مختلف خریداری کنید. با این حال، مگر اینکه از یک پلتفرم واقعاً باز SDN استفاده کنید، خرید از یک فروشنده واحد انتخاب عاقلانه ای است، زیرا برای آینده محافظت می کند. ما باید یک فروشنده سوئیچ مرکز داده را انتخاب کنیم که بالاترین ویژگی ها و خدمات را با رقابتی ترین قیمت ارائه دهد.

خنک کننده و جریان هوا
قبل از خرید سوئیچ باید بدانید که نحوه نصب و اتصال کلیدها بر کیفیت جریان هوا و خنک کنندگی آن تاثیر می گذارد. اگر کابل ها جریان هوا را مسدود کنند، این می تواند به معنای کاهش طول عمر به دلیل گرمای بیش از حد باشد که می تواند باعث خرابی زودرس شود.

به طور مشابه، جهت جریان هوا سوئیچ ها بر خنک کننده مرکز داده تأثیر می گذارد. به عنوان مثال، اگر اتصالات در جلوی سرورها قرار دارند، yo

شما باید خنک کننده جلو به عقب را انتخاب کنید. با این حال، اگر اتصالات در پشت سرورها قرار دارند، باید به خنک کننده پشت به جلو بروید.

یک اختلال کوچک برای چند ساعت یا چند روز ممکن است آسیب جدی به مرکز داده وارد نکند. با این حال، یک مشکل طراحی که برای ماه‌ها و حتی سال‌ها نادیده گرفته می‌شود، می‌تواند به معنای خرابی‌های مکرر و حتی تعمیرات و ارتقاء پرهزینه باشد.

ملاحظات دیگری نیز وجود دارد که مهم هستند و استفاده خوب از این نکات می تواند شبکه شما را قوی تر کند.

  • افزونگی: باید سطح افزونگی مورد نیاز سوئیچ های مرکز داده خود را در نظر بگیرید. باید اطمینان حاصل کنید که سوئیچ های شما دارای منابع تغذیه اضافی، فن ها و سایر اجزای حیاتی هستند.
  • مدیریت: باید قابلیت های مدیریت سوئیچ های خود را در نظر بگیرید. شما باید سوئیچ هایی را انتخاب کنید که دارای یک رابط مدیریت قوی هستند که به شما امکان می دهد شبکه خود را به طور موثر نظارت و مدیریت کنید.
  • امنیت: باید ویژگی های امنیتی سوئیچ های خود را در نظر بگیرید. باید اطمینان حاصل کنید که سوئیچ های شما دارای ویژگی های امنیتی پیشرفته ای هستند که می توانند از شبکه شما در برابر تهدیدات سایبری محافظت کنند.

انتخاب سوئیچ مرکز داده مناسب

اکنون که می دانید چه عواملی را در انتخاب سوئیچ مرکز داده در نظر بگیرید، آنچه باقی می ماند این است که گزینه های خود را محدود کنید تا نوع مورد نظر خود را پیدا کنید. هنگام انتخاب سوئیچ مرکز داده از بازار پر آب، یک قانون سرانگشتی این است که به دنبال مشاوره حرفه ای باشید، به عنوان مثال، اگر در این زمینه متخصص نیستید.

در صورت امکان، یکی از افراد IT خود را در اطراف خود داشته باشید. یک حرفه ای برخی از اصطلاحات فنی مانند اندازه بافر، تاخیر و حتی سرعت پورت را بهتر درک می کند و به شما کمک می کند از سردرگمی جلوگیری کنید تا بتوانید محصول مناسب را انتخاب کنید.

FS به عنوان یک ارائه دهنده پیشرو در راه حل های ارتباطی نوری، دارای انواع سوئیچ های مرکز داده، مانند سوئیچ های سری N8560 یا سوئیچ های مدولار 400G است. اگر سوئیچ مرکز داده FS را سفارش دهید، از خدمات کامل فرآیند و ضمانت 5 ساله برای اطمینان از قابلیت اطمینان شبکه خود نیز برخوردار خواهید شد.