نماد اعتماد

رم و سرورهای اختصاصی

رم و سرورهای اختصاصی:

افزایش رم و سرعت سرور شما

رم سرور اختصاصی

گروه های اعتبارسنجی بیت های برابری توالی بیت های دریافتی با توالی بیت های ذخیره شده مقایسه می شوند. زمانی که تعداد کل بیت ها با مقدار 1 فرد باشد همیشه خطا رخ می دهد.

کد Hamming که روی دنباله بیت نمونه 0001001 اعمال می شود، خطا را به صورت زیر تعیین می کند:

  • گروه اعتبارسنجی بیت برابری 1 (1، 3، 5، 7) حاوی بیتی با مقدار 1 است و بنابراین نادرست است.
  • گروه اعتبارسنجی بیت برابری 2 (2، 3، 5، 7) حاوی بیتی با مقدار 1 است و بنابراین نادرست است.
  • گروه اعتبارسنجی بیت برابری 3 (4، 5، 6، 7) حاوی بیتی با مقدار 1 است و بنابراین صحیح است.
  • از آنجایی که کلمه کد موقعیت 3 در دو گروه اول اعتبار سنجی نادرست وجود دارد، خطا در اینجاست. دنباله بیت صحیح 0011001 است.

RAM ECC - برای استفاده شخصی نیز مناسب است؟
ECC
به طور کامل از حافظه اصلی در برابر خطاهای تک بیت محافظت می کند و در نتیجه از بخش بزرگی از خطاهای احتمالی ذخیره سازی داده ها جلوگیری می کند. ارتباط نزدیک با این کاهش خرابی‌های سیستم است که به ویژه برای سرویس‌ها یا برنامه‌هایی که در دسترس بودن بالا را تضمین می‌کنند و باید به تعداد زیادی از کاربران خدمات ارائه دهند، مهم است. این مزایای RAM ECC تضمین می کند که ماژول های حافظه ویژه به طور خاص به عنوان راه حل RAM سرور مورد نیاز هستند و بخشی از برنامه اجباری در مراکز با کارایی بالا هستند.

RAM ECC دارای معایب جزئی است، با این حال، در مقایسه با RAM غیر ECC: از یک طرف، ماژول های حافظه تصحیح کننده خطا تا حدودی گران تر از ماژول های حافظه کاری معمولی هستند و فرآیند تشخیص خطا منجر به کاهش متوسط 2٪ در حافظه می شود. عملکرد سیستم همچنین رم ECC در همه مین بردها پشتیبانی نمی شود. بنابراین، اگر قصد دارید از رم ECC بر روی یک برد معمولی استفاده کنید، ابتدا باید سازگاری را بررسی کنید و مزایای آن را ارزیابی کنید. ترکیب رم ECC و رم غیر ECC امکان پذیر نیست. به طور پیش فرض، رایانه شخصی یا سرور شما با یک ماژول حافظه کاری معمولی بدون تصحیح خطا ارائه می شود.

ECC RAM: پس زمینه و تعریف
حافظه
با دسترسی تصادفی (RAM) یک وسیله ذخیره سازی است که در سیستم های کامپیوتری به عنوان حافظه استفاده می شود. همچنین به عنوان حافظه اصلی شناخته می شود و مسئول اجرای برنامه ها از جمله داده های کاربر است. محتویات فرار حافظه اصلی به صورت کد باینری ذخیره می شود که فقط از صفر و یک تشکیل شده است که پردازش آنها را برای کامپیوتر آسان تر می کند. یک رقم باینری منفرد "بیت" نامیده می شود.

این علل مختلف

  • تغییرات ولتاژ،
  • اورکلاک کردن،
  • ماژول های ذخیره سازی معیوب و قدیمی،
  • یا انتشار انرژی

می تواند منجر به یک خطای بیت شود که در آن ورودی حافظه تغییر می کند. این جایی است که بیت مقدار اشتباهی را در نظر می گیرد، یعنی '1' به جای '0' و بالعکس. این در بسیاری از برنامه ها به سختی قابل توجه است. اگر خطای بیتی رخ دهد، برای مثال، هنگام کار با یک برنامه ویرایش تصویر، یک پیکسل ممکن است رنگ متفاوتی دریافت کند که برای چشم انسان قابل توجه نیست. از سوی دیگر، در پایگاه داده های پیچیده یا برنامه های محاسباتی که در آن یک خطای یک بیت می تواند منجر به عواقب مرگبار شود، کاملاً متفاوت است. علاوه بر این، یک خطای بیت زمانی که در بخشی از حافظه مورد استفاده سیستم عامل رخ می دهد می تواند باعث خرابی سیستم شود.

هارد سرور اختصاصی

راه حل ساده مشکل، کد تصحیح خطا (ECC) است. این یک کد داده است که توانایی تشخیص و تصحیح خطاهای تک بیتی را دارد. علاوه بر این، ECC می تواند خطاهای نادر دو بیتی را تشخیص دهد. به منظور بهره مندی از این روش تصحیح خطا، ماژول های RAM معمولی توسط یک تراشه حافظه ECC گسترش می یابند، جایی که ECC RAM وارد بازی می شود.

فرآیند تصحیح خطا چگونه کار می کند
فرآیند تصحیح خطا برای خطاهای تک بیتی (که برای ماژول های RAM استفاده می شود) در سال 1950 توسط ریاضیدان ریچارد همینگ توسعه داده شد، به همین دلیل است که کد را کد هامینگ می نامند. ویژگی خاص این کد این است که از چندین بیت برابری استفاده می شود. آنها همچنین به عنوان بیت های کنترل شناخته می شوند و گروه های اعتبارسنجی متفاوتی را با بیت های مفید واقعی تشکیل می دهند. اگر می خواهید از کد Hamming برای تصحیح خطای تک بیتی استفاده کنید، به یک کد باینری هفت رقمی، متشکل از سه بیت برابری (P)، چهار بیت مفید (N) و سه گروه اعتبار سنجی نیاز دارید. بدین ترتیب بیت‌های برابری به موقعیت‌های کلمه کد، که عدد آنها توان 2 است، در این مثال، 1، 2، و 4 تنظیم می‌شوند:

رم و سرورهای اختصاصی در خرید سرور HP : افزایش سرعت سرور شما

هنگام انتخاب مجموعه سخت افزاری مناسب برای سرور خود، گزینه ها می توانند بسیار زیاد شوند. کدام CPU به شما بهترین خدمات را می دهد؟ چه مقدار رم سرور نیاز دارید؟ چقدر حافظه نیاز دارید؟ آیا باید یک KVM راه دور برای دسترسی LOM به دستگاه خود اضافه کنید؟ با توجه به فاکتورهای زیادی که باید در نظر گرفته شود، یک عامل اغلب بدیهی تلقی می شود: مقدار واقعی RAM که برای سرور خود نیاز دارید.منطق قدیمی ساخت یک سیستم می گوید که برای سریع ترین عملکرد همیشه باید تا آنجا که ممکن است RAM اضافه کنید. اما، آیا این برای برنامه شما بیش از حد است؟ چقدر کافی است و چقدر زیاد است - یا چنین چیزی وجود دارد؟ از این گذشته، شما به ندرت ارتقاء رم سرور را به صورت رایگان پیدا خواهید کرد، بنابراین باید تصمیم بگیرید که چه مقدار برای نیازها و بودجه شما منطقی است.

  • موضوعات شامل:
  • رم و عملکرد
  • چه مقدار رم نیاز دارید؟
  • نتیجه

رم و عملکرد
برای شروع بحث، باید در نظر بگیریم که RAM واقعاً چه کاری برای عملکرد سرور انجام می دهد. در اصل، مانند حافظه کوتاه مدت عمل می کند و داده های جمع آوری شده از هارد دیسک را برای دسترسی سریع و آسان نگه می دارد. هنگامی که نیاز به دسترسی به داده های دیگر دارد، فقط حافظه قدیمی را "فراموش می کند" و داده های جدید را بدست می آورد. هر بار که این کار را انجام می دهد، باید CPU به هارد دیسک برای آن دسترسی داشته باشد. که قدرت محاسباتی را از CPU می گیرد و زمانی که داده های مورد نیاز را روی هارد دیسک قرار می دهد، تاخیر ایجاد می کند.عملیات‌هایی که به سادگی از رم خارج می‌شوند بسیار سریع اجرا می‌شوند و از آنجایی که RAM بیشتر تعداد دفعاتی را که سرور مجبور به دسترسی به هارد دیسک است کاهش می‌دهد، می‌تواند سرعت کار را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. این بهینه سازی در عملکرد سرور همان چیزی است که میزان RAM را به یک عامل مهم در پیکربندی سرور شما تبدیل می کند.خرید رم سرور 16G 2133 HP

چه مقدار رم نیاز دارید؟خرید رم سرور 16G 2400 HP
این ما را به سوال اصلی در مورد میزان رم مورد نیاز شما برمی گرداند. از آنجایی که RAM رایگان نیست، باید بهبود عملکرد بالقوه آن را با نیازها و بودجه واقعی خود متعادل کنید. برای انجام این کار، چند فاکتور را در نظر بگیرید که می تواند بر عملکرد سرور نسبت به مقدار RAM سیستم تأثیر بگذارد.در برخی موارد، ویژگی‌های سفارشی‌سازی سرور اختصاصی ممکن است به شما این امکان را بدهد که به سادگی مقدار RAM را که می‌خواهید برای پیکربندی خود استفاده کنید، بیان کنید. اما مشاهده تنظیمات مجموعه ای برای سرورهای اختصاصی که از 16 گیگابایت شروع می شود و سپس از آن نقطه افزایش می یابد، رایج تر است. تصمیم شما ممکن است تعادل عملکرد در مقابل بودجه شما باشد، اما به یاد داشته باشید که می توانید در صورت نیاز، مقیاس را افزایش یا کاهش دهید.

سیستم عامل
سیستم عامل به‌عنوان پایه نرم‌افزاری عمل می‌کند که می‌توانید تمام عناصر دیگر هر آنچه را که روی سرورتان کار می‌کند، بر اساس آن بسازید. به این ترتیب، انتخاب سیستم عامل شما می تواند تأثیر زیادی بر میزان RAM مورد نیاز شما داشته باشد.

در بیشتر موارد، سیستم عامل های مدرن حداقل نیازهای RAM توصیه شده را دارند. این سیستم‌عامل‌ها آزمایش شده و به‌خوبی تنظیم شده‌اند تا در سیستم‌هایی با حداقل آن مشخصات سخت‌افزاری در اوج راندمان کار کنند. بنابراین، می توانید از این به عنوان یک نقطه شروع خوب برای تعیین حداقل مقدار RAM مورد نیاز خود استفاده کنید.خرید رم سرور 16G 14900HP

صفحه کنترل

اگر یکی دارید، یک کنترل پنل برای کار کردن به برخی از دارایی های حافظه نیاز دارد. بسیاری از کاربران از پنل کنترل صرف نظر می کنند تا تخلیه بالقوه حافظه و عملکرد دینگ را جبران کنند. با این حال، ممکن است برای عملیات خاص خود به این برنامه ها نیاز داشته باشید (مخصوصاً اگر چندین مشتری را از یک سرور اختصاصی میزبانی کنید).

سیستم مدیریت محتوا

مانند یک کنترل پنل، هر سرور اختصاصی از یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) مانند وردپرس، جوملا یا دروپال استفاده نمی کند. اما، اگر مال شما چنین کند، احتمالاً به رم بیشتری نسبت به سیستمی که نیاز ندارد، نیاز خواهید داشت. CMS معمولاً در حین کار عمدتاً در RAM قرار دارد. بنابراین، برای انجام سایر عملکردها در سرور به رم بیشتری نیاز خواهید داشت. هیچ قانون خط روشنی برای اضافه کردن RAM بر اساس انتخاب شما از CMS وجود ندارد. با این حال، وب ده‌ها انجمن دارد که احتمالاً می‌توانید در این زمینه مشاوره پیدا کنید.

پاور سرور اختصاصی

برنامه های کاربردی

برنامه هایی مانند ایمیل، فایروال و آنتی ویروس که در بالای سیستم عامل ها (و گاهی اوقات کنترل پنل ها و CMS ها) قرار دارند، می توانند فضای قابل توجهی را در حافظه سرور اختصاصی شما اشغال کنند. در نتیجه، اینها ممکن است نیاز شما به RAM اضافی را افزایش دهند.

محتوای ایستا یا پویا

اگر سرور اختصاصی شما میزبان محتوای پویا زیادی باشد، به رم بیشتری نیاز دارد. از طرف دیگر، اگر یک عملیات تنظیم و فراموش کردن داشته باشید، به حافظه کمتری نیاز خواهید داشت.

ذخیره سازی

بسته به تنظیمات شما، این ویژگی در واقع می تواند نیازهای حافظه سیستم شما را کاهش دهد. یک کش با پیکربندی مناسب که از یک سرور پراکسی استفاده می کند، می تواند عملکرد سیستم را بهبود بخشد و مصرف RAM را کاهش دهد. بهترین گزینه برای سایت های استاتیک، بسیاری از اپراتورهای سرور اختصاصی از این گزینه بهره زیادی برده اند. با این حال، الزامات ذخیره سازی ممکن است هزینه های شما را نیز افزایش دهد، بنابراین مطمئن شوید که آن را با هزینه رم واقعی متعادل کنید. گاهی اوقات، ممکن است منطقی باشد که هم حافظه پنهان و هم اضافه کردن رم. ممکن است به ذخیره و خواندن داده ها در برنامه شما بستگی داشته باشد، اما داشتن RAM کافی برای این عملیات به سریعتر شدن آنها کمک می کند.خرید رم سرور 16G 12800HP

ترافیک

احتمالاً یکی از بزرگترین عوامل تعیین کننده، سایت هایی با ترافیک بیشتر به رم بیشتری برای ارائه صفحات به بازدیدکنندگان بیشتر نیاز دارند. سایتی که به صدها نفر سرویس می دهد احتمالاً به رم کمتری نسبت به سایتی که میلیون ها سرویس ارائه می دهد نیاز دارد (البته، وضعیت اخیر ممکن است به سرورهای اضافی نیز نیاز داشته باشد).خرید رم سرور 16G 10600 HP

نتیجه
همانطور که می بینید، مقدار ایده آل RAM شما بستگی به این دارد که تا چه حد می خواهید عملکرد سرور اختصاصی خود را افزایش دهید. از منظر عملکرد، ممکن است فکر کنید که مشکلی نیست که RAM خود را به حداکثر ارتقا دهید. با این حال، شما می توانید بیش از آنچه بودجه شما اجازه می دهد، دریافت کنید.همچنین ممکن است مواردی وجود داشته باشد که برای کمک به محدودیت های بودجه خود نیاز به کاهش رم خود داشته باشید. بنابراین، انتظارات عملکرد خود را با وضعیت مالی خود متعادل کنید و راه حلی را انتخاب کنید که برای شما منطقی تر باشد.اگر می‌خواهید گزینه‌های سرور اختصاصی خود را بررسی کنید، به صفحه راه‌حل‌های میزبانی اختصاصی MAHANSHABAKE.COM مراجعه کنید تا تصمیم بگیرید کدام یک برای شما بهترین است.