نماد اعتماد

چرا پاور سرور مهم هست

پاور سرور اچ پی

یکی از مهم ترین عناصر یکی سرور پاور ان میباشد که میبتواند سوختن یک عدد پاور ممکن هست تمام موارد را که سرور را زیر سوال ببرد و هیچ کاربری مفیدی از یک سرور نداشته باشید سرور های اچ پی ای دارای پاور های ماژولار هستند و بهترین کارایی را دارند.

پاور hp در سرور HP چیست؟

منبع تغذیه (PSU) در سرور اچ پی یک جزء سخت افزاری داخلی IT است. بر خلاف نام این قطعه یعنی واحدهای منبع تغذیه (PSU)، سرورهای اچ پی را با برق تامین نمی‌کنند، بلکه آن را تبدیل می‌کنند. اگر بخواهیم دقیق‌تر توضیح دهیم، یک منبع تغذیه جریان ولتاژ بالا متناوب (AC) را به جریان مستقیم (DC) تبدیل کرده و ولتاژ خروجی DC را به تلورانس‌های خوب مورد نیاز برای اجزای محاسباتی مدرن تنظیم می‌کند.

اکثر منابع تغذیه دارای حالت سوئیچ (SMPS) هستند که علاوه بر داشتن مزایای خود، طراحی برای ورودی های ولتاژ چندگانه را آسان می‌کند. این بدین معناست که بیشتر PSUها می‌توانند در کشورهای مختلفی کار کنند که ممکن است ورودی برق تغییر کند.

چه زمانی به پاور سرور نیاز پیدا می‌کنیم؟

پاور سرور HP

اهمیت پاور سرور HP برای سرور قابل انکار نیست. چرا که بدون آن، زیرساخت فناوری اطلاعات شبکه شما کار نخواهد کرد. از این رو بیشتر سیستم‌ها پس از خرید دارای منبع تغذیه یا پاور سرور اچ پی هستند.

با این حال، جایگزینی برای PSU وجود دارد که می‌تواند در برخی موارد استفاده شود. با انتخاب PoE که مخفف عبارت Power Over Ethernet است، برق را می‌توان در کابل‌های شبکه بدون اتصال به پریز برق حمل کرد. این برای سیستم‌هایی که به انعطاف پذیری بیشتری نیاز دارند، ایده آل است. PoE می‌تواند نقاط دسترسی بی‌سیم را به هر جایی که راحت‌تر است، ارائه دهد و بدین وسیله فضای کمتری توسط سیم‌کشی اشغال می‌شود.البته این چالش بیشتر برای تلفن‌ها و دوربین‌هاست و برای سرور اچ پی چنین مسئله‌ای نداریم.

همه چیز درباره پاور کامپیوتر

اچ پی طیف گسترده ای از پاور سرور HP با محدوده‌های قدرت متمایز مانند 250 وات، 350 وات، 500 وات، 850 وات، 1000 وات، 1200 وات و 1400 وات سرور اچ پی و1600 وات عرضه کرده است تا برای انواع سرورهای اچ پی مناسب باشد.

انواع پاور کامپیوتر

پاورهای سرور اچ پی که در بازار و روی سرورهای اچ پی نصب می‎شوند، معمولا برق شهری را برای مصرف داخلی سرور اچ پی بهینه می‌کنند. یک واحد منبع تغذیه AC اصلی را به برق DC تنظیم شده با ولتاژ پایین برای اجزای داخلی سرور اچ پی تبدیل می‌کند. رایانه‌های شخصی مدرن و سرورهای اچ پی همواره از منابع تغذیه با حالت سوئیچ بهره می‌برند.

کلید پاور کامپیوتر چیست

در رایانه‌های شخصی میزان استفاده از پاور دستگاه چندان مهم نیست و مشتری یا کاربر هزینه زیادی بابت مصرف پاور کامپیوتر خود پرداخت نمی‌کند. ولی وقتی پای یک دیتاسنتر حاوی هزاران سرور اچ پی در میان باشد که هر کدام از سرورهایش یک یا دوعدد پاور سرور HP دارند، اهمیت موضوع خودش را نشان می‌دهد. اگر این پاور سرور HP ده درصد در مصرف خود صرفه‌جویی داشته باشد، در مجموع میزان بسیار زیادی از برق مصرفی دیتاسنتر کاهش می‌یابد.

پاور 460 سرور hp

پاور سرور اچ پی سری 460 وات برای سرور های G6 G7 G8 اچ پی وارد بازار شد یکسری پاور ها سبک و قابل اعتماد که می توان گفت سوخت بسیار کمی داشتند و در دوسری POWER 460W GOLD |  POWER 460W PLAT وارد بازار شدند  و می توان گفت پاور های خیلی خوب و قوی بودند .

می توانید برای شاهده کردن دیتیل اطلاعات پاور سرور 460 وات میتوانید به محصولات هر کدام در قسمت محصول سرور مراجعه کنید  و اگر نیازمند خرید اینترنتی این پاور هستید می توانید در ماهان شیکه ایرانیان خرید اینترنتی را انجام بدهید.

قیمت پاور hp 750w

برای سرور DL380  , DL360 , ML350 نسل سرور G6 G7 G8 این مدل پاور 750 را ساپورت میکنند البته سری پاور 460 وات را نیز می توانید روی این سری سرور ها نصب کنید مدنظر داشته باشید که POWER 750W HP در دو مدل کلد و پیلاتینیوم وارد بازار شدند و هرکدام استاندارد های خاص خود را دارند و برای کار های خاصی طراحی شده اند و می توانید برای سولشن های خاصی این پاور های اچ پی را خریداری کنید.

مدنظرتان باشد که فعلا در قسمت محصولات سرور می توانید تک تک این پاور های را چک کنید و قعلابصورت دست دوم در بازار موجود میباشد.

خرید پاور 500W HP G9 

سبک ترین پاور که روی سرور های G9 وارد بازار شد و می توان گفت روی تمام شاسی سرور های اچ پی نسل 9 و 10 این پاور های 500 وات قرار دارد و بسیار ارزان قیمت می باشند و می توانید ازهمکاران مام استعلام قیمت پاور سرور اچ پی را انجام بدهید.

خرید پاور سرور اچ پی

برای خرید پاور سرور HP باید ابتدا از سازگاری پاور اچ پی مدنظر با سرور خود مطمئن شوید. استفاده از ابزاری چون HPE Power Advisor می‌تواند در این باره موثر واقع شوند. همچنین می‌توانید با دریافت مشاوره از کارشناسان فروش دکتر اچ پی، انتخابی مطمئن و مناسب برای سرور خود داشته باشید.

نکات مهم هنگام خرید پاور سرور HP

عملکرد: جالب است بدانید که پاور سرورهایی که از نظر عملکرد بهتر هستند، مصرف انرژی کمتری هم دارند. این به معماری سخت‌افزاری آن‌ها برمی‌گردد؛ جایی که از خازن و ترانزیستورهایی با مصرف پایین انرژی استفاده شده است و در عین حال عمر طولانی‌تری هم دارند. عملکرد این پاور سرورها به خصوص در جاهایی نظیر دیتاسنتر که از ده‌ها و صدها سرور استفاده می‌شود، بیشتر به چشم می‌آید و مجموع انرژی صرفه‌جویی شده به شکل قابل توجهی افزایش می‌یابد.

تطبیق مدل پاور با سرور: این یکی از مهم‌ترین اشتباهاتی است که خریدار ممکن است انجام دهد. باید دقت کرد که پاورهای اچ پی تنها برای مدل مخصوص سرور خود طراحی شده‌اند.

پاور کامپیوتر چیست قیمت

اگر پاور سرور اچ پی شما مدل Common Slot است، باید حتما سرورهای نسل نهمی اچ پی نظیر سری DL500 را داشته باشید، یا مثلا پاورهای تیتانیوم 1600واتی برای سرورهای نسل ده اچ پی طراحی شده‌اند.
البته پاور Flex Slot متفاوت است و تطبیق پذیری به مراتب بیشتری با انواع سرورهای نسل نهمی ML، DL، Apollo و حتی Blade دارد.

توازن میان توان خروجی و ورودی: به درصد بازدهی پاور سرور اچ پی توجه کنید. اگر یک پاور سرور 94 درصد بازدهی دارد، پس یعنی 6 درصد آن به شکل گرما هدر می‌رود. پس مثلا اگر منبع تغذیه شما قرار است 750وات توان خروجی را تامین کند، باید بیش از این عدد توان ورودی داشته باشد تا با کسر درصد هدر رفته از توان خروجی کمتر نباشد.

قیمت  پاور 800 وات اچ پی G9

پاور های جدید POWER 800W HP برای سرور های نسل 9 و به بعد وارد بازار شد و می توان گفت روی سرور های DL380 G9  DL360 G9  , ML350 G9 پر فروش ترین پاور ها مربوط به این سرور های مبیاشد پاور های خوب و بسیار قوی  میباشند و سوخت ندارند و می توانید در محصولات سرور تمام این قطعات را مشاهده کنید.

قیمت پاور 1000 وات اچ پی

پاور 100 وات سرور اچ پی ویژه سرور های G5 میباشد و همه این پاور های 1000 وات جی 5 بصورت دست دوم هستند.می توانید با گارانتی 3 ماهه دکتر اچ پی این پاور ها را تهیه کنید.

پاور سرور hp 1200

پاور که برای سرور های نسل 8 و 7 وارد بازار شد و کمی میتوان گفت زیاد مورد توجه خریداران سرور اچ پی قرار نگرفت برای همین زیاد در بازار سرور های اچ پی پاور 1200W HP را نمی بینید ولی میتوانید این پاور سرور اچ پی ای را از مااستعلام قیمت بگیرید و اگر پاورها قدیمی شما روی سرور G6 G8 G7 سوخت از این پاور استفاده کنید.

قیمت پاور 1400 وات HP

این پاور ویژه سرور G9 میباشد و می توانید بر روی سرور های نسل 9نصب و استفاده کنید.

قیمت پاور ۱۵۰۰ وات hp

این پاور ویژه سرور G10  میباشد و می توانید بر روی سرور های نسل 10 نصب و استفاده کنید.

قیمت پاور 1600 وات HP

این پاور سرور 1600 وات به تازگی برای سرور های اچ پی نسل 10 وارد بازار شده هست  .

قیمت پاور سرور hp g8 

برای استعلام قیمت پاور سرور HP G9 میتوانید از سایت ماهان شبکه ایرانیان استعلام بگیرید.

قیمت پاور سرور hp dl380 g9پاور سرور چیست؟

قمیت پاور سرور HP DL380 G9 باری سرور می توانید تماس گرفته و استعلام قیمت پاور G9 رو داشته باشید.

پاور سرور HP یا منبع تغذیه HP چیست؟

  •  در این دسته بندی شما خواهید فهمید که
  • قدرتمندترین پاور تولیدی برای سرور اچ پی متعلق به اچ پی ای هست
  • اچ پی برای تمام سرور های خود پاور های مجزا طراحی می گند.
  • پاور های اچ پی همگی دارای استانداردهای چهانی هستند
  • پاور 460 وات و 750 وات اچ پی برای نسل G7 , G8 ساحته شده هست
  • برای نسل 9 و نسل ده سرور اچ پی سری پاور های 500 وات و 800 وات ساخته شده هست
  • پرفروش ترین نوع پاور سرور اچ پی این مدل ها هستند
  • در مورد پاور های نسل G10 PLUSباید بگویم سری 500 وات ندارد این مدل
  • پاور های جی ده پلاس از 800 وات شروع می شود.
  • برای خرید پاور سرور HP با ماهان شبکه ایرانیان تماس بگیرید.

می دانید که یک ویژگی مناسب پاور سرور اچ پی مقاومت بیش از اندازه ان در برابر مشکلات ولتاژ میباشد.

خرید پاور سرور HP

پاور سرور اچ پی از مهم‌ترین قطعات سرور شبکه محسوب می‌شود. اهمیت پاور از این جنبه قابل بررسی است که بیشتر از سایر قطعات احتمال خراب شدن آن وجود دارد و از این رو، شناخت دقیق آن و انواع مدل‌هایش برای خرید سرور ضروریست.

پاور کامپیوتر دیجی کالا

ظاهر فیزیکی پاور سرور اچ پی به شکل محفظه‌ای فلزیست که وظیفه‌اش تامین جریان برق مورد نیاز قطعات درون سرور و تنظیم ولتاژ پایدار خروجی است. تفاوت انواع پاور سرور اچ پی در جزییات معماری سخت‌افزاری آن‌هاست و هرچقدر مدل‌‌های پاور مصرف برق کمتر داشته باشد، قیمت بیشتری دارد.

عملکرد PSU یا پاور سرور اچ پی

قیمت پاور سرور اچ پی

همه قطعات موجود داخل کیس سرور اچ پی بسته به شرایط کاری جریان برق مورد نیاز خود را از پاور سرور اچ پی دریافت می‌کنند. برای اگر پاور سرور HP کار خود را به درستی انجام ندهد، ممکن هست مشکلات متعددی برای سرور و قطعات داخلی آن پیش بیاید و در مرحله اول، مادربرد سرور اچ پی دچار مشکل می‌شود؛ اتفاقی که متاسفانه در بسیاری از محیط‌های سروری که به نکات ایمنی توجه نمی‌کنند، پیش می‌آید.
بهترین راه برای اطلاع از میزان مصرف برق سرور اچ پی، اندازه‌گیری مستقیم از روی دیوار با یک کنتور برق مانند Kill-A-Watt P3 P4400 است. بدین صورت که می‌توان به سادگی کنتور را به پریز دیوار و دستگاه خود را به کنتور وصل کنید و P3 P4400 خوانش دقیقی از مصرف برق سرور شما ارائه می‌دهد.

پاور سرور HP و انواع ولتاژها

خرید پاور سرور HP در تهران

برای شناخت بهتر پاور سرور اچ پی آن را بر اساس ولتاژهای ارائه شده‌اش تقسیم‌بندی می‌کنیم:

- +5 ولت: مناسب همه مدار و مادربوردها
- + 12 ولت: مناسب خنک‌کننده یا درایودیسک‌ها
- -5 و -12 ولت: با جریانی کمتر از یک آمپر
- + 3.3 ولت: مناسب پردازنده

دسته‌بندی کلی پاور سرور اچ پی اما صرفا بر اساس ولتاژ نیست و عوامل دیگری نظیر عملکرد یا ولتاژ نیز موثر هستند. بر این اساس پاور سرور اچ پی را می‌توان به صورت زیر دسته‌بندی کرد:

- Titanium: بیشترین بازدهی در بین پاور سرورها متعلق به این نوع است که 96 درصد می‌باشد.
- Common Slot: این پاورها می‌توانند بدون نیاز به خاموشی سرور تعویض شوند و مناسب سرورهایی با نیاز به توان بالا هستند.
- Platinum: 92درصد توان بازدهی این نوع پاور و پشتیبانی از فناوری Hot Plug دو ویژگی مهم این نوع پاور سرور اچ پی است.
- Silver: این نوع پاور تا 89 درصد بهره‌وری ارائه می‌دهد و از نظر اقتصادی هم بهتر از مدل‌های دیگر پاور سرور اچ پی است.
- Gold: پاور سری طلایی 92 درصد بهره‌وری دارد و از HPE Common Slot Gold Power Supply Kits پشتیبانی می‌کند. فناوری Hot Plug در این نوع پاور سرور اچ پی نیز قابل دسترسی است.
- Flex Slot: نکته برجسته این نوع پاور، ارائه خروجی‌های برق متنوع برای سرورهای مختلف است و از این رو می‌توان Flex Slot را سازگارترین نوع پاور سرور HP دانست.
- Madular: پاور ماژولار از محبوب‌ترین انواع پاور سرور HP به حساب می‌آید و این به دلیل مقیاس‌پذیری بالای آن است.
- Mining: پاور سرور HP مخصوص ماینینگ یک نوع پاور با عمر طولانی است که قیمت ارزان‌تری هم نسبت به سایر مدل‌های پاور اچ پی دارد. همچنین مصرف برق کمی دارند و حرارت و صدای بسیار کمی هم تولید می‌کنند.

Redundant در پاور سرور hpچیست؟

پاور Redundant که به آن پاور افزونه هم گفته می‌شود، یار کمکی پاور سرور اچ پی است. فرض کنید به هر دلیلی پاور یک سرور خراب شده باشد. این یک اتفاق محتمل است، چرا که عمر پاور بین 5 الی 8 سال است. مسلما سرور نمی‌تواند خاموش شود و تعمیر یا تعویض آن هم زمان می‌برد. پاور افزونه در چنین موقعیت‌هایی می‌تواند کمک‌کننده باشد و با ورود به مدار، جای خالی پاور خراب را پر می‌کند. این که سرور به چه صورت از دو منبع تغذیه بهره ببرد، کاملا مربوط به نحوه مدیریت سرپرست شبکه است.

برد توزیع در پاور سرور hp چیست؟

پاور سرور اچ پی برای اتصال به کارت گرافیک یا دیگر قطعات نیازمند برد مبدل است که به آن برد توزیع یا بریک اوت پاور سرور (Breakout) نیز گفته می‌شود. این اتصال جهت انتقال خروجی 12 ولتی پاور می‌باشد تا برق لازم برای کارت گرافیک فراهم شود. برد توزیع به نوعی در نقش مبدل پاور سرور اچ پی ظاهر می‌شود و با توجه به خروجی‌های متعددی که دارد، می‌تواند به خوبی توزیع یکسان جریان برق را انجام دهد.

اهمیت این موضوع بیشتر از همه در مسئله استخراج ارزهای دیجیتال خودش را نشان می‌دهد.

پاور گوشی چیست؟

همچنین خاموش یا روشن شدن پاور سرور HP توسط برد توزیع و از طریق سوییچ On/Off امکان‌پذیر می‌شود و بدین صورت می‌توان همیشه پاور سرور HP را روشن نگه داشت.

هزینه مصرفی و قیمت پاور سرور HP

برای محاسبه هزینه مصرفی منبع تغذیه می‌توان با ضرب کیلووات ساعت در قیمت میزان هزینه مصرفی در یک روز را حساب کرد.
فرض کنید یک منبع تغذیه ۱۴۰۰ واتی داریم (نظیر پاور سرور پلاتینیوم اچ پی 720620-B21). در صورتی که سرور به صورت 24 ساعته در حال فعالیت است، با ضرب 1400 در 24، به عدد 33600 کیلووات بر ساعت می‌رسیم.این عدد را می‌توان در قیمت هر کیلووات بر ساعت ضرب کرد تا میزان هزینه مصرفی در هر روز محاسبه شود.

شما می توانید را این این سگمنت تمام پاور های اچ پی موجود در بازار ایران و خوش فروش و مناسب برای سرور hp خود را انتخاب کنید و مشاهده کنید می توانید تمام پاور hp که برای سرور dl380 g8  dl380 g9 و تمام سرور های اچ پی ای  مناسب باشد.

ما در ماهان شبکه ایرانیان با برند تجازی دکتر اچ پی تلاش بر این داریم که بتوانیم تمام سرور های و فطعات جانبی سرور اچ پی ای را در تمام نسل های سرور اچ پی پشتیبانی کنیم وبهترین محصولات را برای شما دوستان و مشتریان عزیز داشته باشیم خرید قطعات اورجینال و سالم و گارانتی های مناسب برای سرور های اچ پی ای در تمام نسل سرور های اچ پی ای در جیطه تخصص ماست می توانید لیست قیمت تمام محصولات را در سایت تخصصی ما در ماهان شبکه ایرانیان www.mahanshabake.com مشاهده کنید.

قیمت سرور dl360 g8

قیمت سرور hp

قیمت سرور dl360 g9 

قیمت سرور dl360 g10

قیمت سرور dl380 g8

قیمت سرور dl380 g9 

قیمت سرور dl380 g10

انواع پاور

 در زیر میتوانید انواع پاور سرور را مشاهده کنید:

  • پاور غیر ماژولار
  • پاور ماژولار

بزرگ‌ترین مزیت این نوع طراحی پاور سرو اچ پی این است که به‌راحتی می‌توانید کابلی را که نیاز ندارید از دستگاه جدا کنید که این موضوع منجر به مدیریت بهتر کابل‌ها شده است.کابل‌کشی یک Power سرور اچ پی  در کیفیت اسمبل، تهویه و زیبایی کیس اهمیت بسیاری دارد.راه شناخت پاور غیرماژولار از انواع پاور سرور بسیار آسان است.

پاورهایی که در پشت آن‌ها تعداد زیادی کابل وجود داشته باشد که در انتهای خود کانکتور داشته باشند به طراحی پاور کامپیوتر غیرماژولار معروف هستند.

 قیمت پاور کامپیوتر

 

منبع تغذیه کامپیوتر، ضامن تامین انرژی سیستم

قطعات کامپیوتر نیاز به جریان برق مستقیم (DC) دارند. ولی می‌دانیم که برق شهری جریان متناوب (AC) دارد. از طرفی ولتاژ مورد نیاز قطعات رایانه پایین‌تر از برق شهری است. از این رو، برای تأمین برق کامپیوتر از  برق شهری، از قطعه‌ای به نام پاور (Power) استفاده می‌شود که ورودی آن برق شهری بوده و ولتاژ مورد نیاز قطعات کامپیوتر را به‌عنوان خروجی تأمین می‌کند.

قیمت پاور سرور 

به همین دلیل انتخاب پاور (منبع تغذیه) مناسب برای کامپیوتر اهمیت بالایی دارد. یکی از فاکتورهای پایه‌ای که در انتخاب پاور درنظر گرفته می‌شود، توان خروجی آن است اما اگر فقط به این فاکتور توجه کنید ممکن است هزینه‌ی زیادی بابت یک پاور پرداخت کنید درصورتی که امکان خرید پاور مناسب با پرداخت هزینه‌ی کمتر وجود داشته است.


انواع منبع تغذیه سرور 

غیر ماژولار: پاورهایی که در پشت آن‌ها تعداد زیادی کابل وجود داشته باشد که در انتهای خود سوکت داشته باشند به عنوان غیرماژولار شناخته می‌شوند به الن دلیل که تعداد کابل‌ها و نوع کانکتورها ثابت است.
ماژولار: در پاورهای ماژولار کابل‌ها در دو سمت خود سوکت اتصال دارند و به پاور هم با همین سوکت‌ها متصل می‌شود. این امکان باعث می‌شود که شما بتوانید هر تعداد کابل که نیاز دارید را استفاده کنید و از شلوغی کیس جلوگیری شود.
نیمه ماژولار: این نوع پاور از ترکیبی از قابلیت‌های دو نوع قبلی است. به این صورت که تعدادی کابل و سوکت ثابت به‌عنوان خروجی پاور وجود دارد و همچنین چند سوکت ورودی که بتوانید کابل‌های بیشتری را به پاور اضافه کنید.


برندهای تولید کننده پاور سرور اچ پی

تعداد زیادی برند در حوزه‌ی تولید قطعات کامپیوتری و سروری هست که پاور سرور تولید می کنند وجود دارد که در زمینه‌ی تولید منبع تغذیه نیز فعالیت می‌کنند. در میان این برندها برندهای ایرانی مانند گرین (Green) و تسکو (TSCO) نیز به چشم می‌خورد. همچنین از معروف‌ترین برندهای خارجی تولید کننده منبع تغیه می‌توان کولر مستر، سادیتا (SADATA)، ایسوس، گیگابایت، هترون و تراست را نام برد.

می توانند تولیدی خود شرکت اچ پی هم خریداری بکنید که بهترین نوع پاور سرور ها راتولید میکنند.
خرید آنلاین پاور سرور از دکتر اچ پی  

برای تهیه‌ی یک کامپیوتر خانگی، انتخاب منبع تغذیه مناسب بسیار اهمیت دارد. از طرفی به دلیل تنوع بالای محصولات و انواع مختلف پاور در بازار، بررسی و انتخاب محصول مناسب کمی دشوار است. دکتر اچ پی  تلاش کرده است تا تنوع بالایی از این محصولات را از برندهای معتبر و شناخته شده به شما ارائه کند تا شما به‌راحتی بتوانید کالای مورد نیاز خود را خریداری کنید.

شما می‌توانید مشخصات و قابلیت‌های محصولات مختلف را مقایسه کرده و بهترین گزینه را انتخاب کنید.