نماد اعتماد

قیمت و مشخصات سرور HP ProLiant DL20 G10 با کانفیگ

قیمت و مشخصات سرور HP ProLiant DL20 G10 با کانفیگ

ProLiant DL20 Gen10 طیف قابل توجهی از ویژگی ها را در ابعاد جمع و جور خود بسته بندی می کند و موفقیت بزرگی در SMB های کم فضا خواهد بود. گزینه های ذخیره سازی گسترده هستند، ویژگی های مدیریت از راه دور غیرقابل سرزنش هستند و HPE همه آنها را با قیمت های بسیار مقرون به صرفه ارائه می دهد.HPE ProLiant DL20 Gen10 یک سرور تک سوکت، سری Intel Xeon E-2100 است. در بررسی خود، ما قصد داریم جزئیات DL20 Gen10 را نشان دهیم. اگرچه اکثر سرورهای امروزی دارای دو سوکت، حافظه بالاتر و تعداد هسته هستند، بخش قابل توجهی از بازار وجود دارد که به سرورهای کوچک، تعداد هسته کم و سرعت ساعت بالا نیاز دارد. نمونه های عالی این طیف از میزبانی وب اختصاصی گرفته تا برنامه های کاربردی EDA را شامل می شود.

در این بخش، سری Xeon E3-1200 اینتل پادشاه این بازار برای بخش بهتری از یک دهه بوده است که تا چهار هسته و سرعت کلاک بالا ارائه می‌کند. با معرفی سری جدید Intel Xeon E-2100، اینتل اکنون هسته های بیشتر و سرعت کلاک بالاتری را ارائه می دهد. اگر می‌خواهید مروری بر نسل‌های CPU داشته باشید، در این بخش به شما می‌پردازیم: نگاهی به Intel Xeon E3-1200 V1-V6 تا Xeon E-2100 جدید.برداشت HPE از DL20 Gen10 نشان می‌دهد که چگونه به‌طور منحصربه‌فردی به این بازار می‌پردازد. در این بررسی قصد داریم نگاهی به سخت افزار پشت HPE DL20 Gen10 بیندازیم. سپس به مدیریتی که HPE در آن برتری می‌یابد نگاه می‌کنیم. پس از بررسی ویژگی‌های سرور، قبل از اینکه به فکر نهایی خود بپردازیم، روی عملکرد و مصرف انرژی تمرکز می‌کنیم.

بررسی اجمالی سخت افزار HPE ProLiant DL20 Gen10
ابتدا، ما شما را به گشتی در HPE ProLiant DL20 Gen10 می بریم که از قسمت بیرونی شاسی شروع می شود. HPE DL20 Gen10 یک سرور با عمق کوتاه 1U است. تمرکز آن بر روی پلت فرم پردازنده Intel Xeon E-2100 است که برای هزینه بهینه شده است. در نتیجه قابلیت‌های فنی این پلتفرم، HPE می‌تواند DL20 Gen10 را به یک سیستم فشرده و در عین حال انعطاف‌پذیر تبدیل کند. DL20 Gen10 بخشی از سبد محصولات گسترده‌تر HPE است. به عنوان مثال، اگر می خواهید یک راه حل Xeon E-2100 برج داشته باشید، می توانید HPE ProLiant ML30 Gen10 را انتخاب کنید. ما می‌خواهیم سخت‌افزار سرور را بر اساس بخش بازاری که در آن بازی می‌کند، ارزیابی کنیم.در جلوی سرور، شش جایگاه درایو SFF 2.5 اینچی داریم. محل های درایو سمت چپ بالا در محل درایو نوری اختیاری قرار دارند. HPE همچنین دارای نسخه ای از شاسی DL20 Gen10 با دو جایگاه درایو LFF 3.5 اینچی است.

 

ما می‌خواستیم یک لحظه کوتاه به ویژگی HPE ProLiant DL20 Gen10 اشاره کنیم که ساده و در عین حال متمایزکننده است. در داخل درب سرور، نموداری از اجزای اصلی سیستم وجود دارد. حتی می‌توان گزینه‌های SFF و LFF درایو bay را که در بالا توضیح داده شد، در این نمودار مشاهده کرد. در مقایسه با راه حل های جعبه سفید، سرورهای HPE به دقت برچسب گذاری شده اند. این امر تعمیر و نگهداری را به میزان قابل توجهی آسان‌تر می‌کند که در صورت استفاده از دست‌های راه دور که توسط بلیط یا تلفن برای سرویس‌دهی سرور استفاده می‌شود، می‌تواند یک نجات دهنده باشد. بسیاری فکر می کنند که این مزیت آشکاری دارد، اما اکثر راه حل های جعبه سفید به خوبی برچسب گذاری نشده اند.

 

قسمت پشتی دستگاه چندین ویژگی کلیدی را نشان می دهد. در سمت چپ یک پورت مدیریت اختصاصی iLO وجود دارد. در ادامه این بررسی، مدیریت iLO را پوشش خواهیم داد. پورت های دیگر عبارتند از یک پورت VGA، یک پورت COM سریال و دو پورت USB 3.0 برای دسترسی دستی به سبد خرید KVM.

دو NIC شبکه 1GbE هستند که برای بسیاری از وب سرورهای اختصاصی و برنامه های مشابه که عملکرد شبکه ضروری نیست مناسب است. اگر می خواهید عملکرد شبکه بیشتری داشته باشید، رایزرهای PCIe دارای دو اسلات هستند، یک اسلات با مشخصات پایین x8 و یک اسلات با ارتفاع کامل با یک اتصال فیزیکی PCIe 3.0 x16.ما می‌خواستیم لحظه‌ای کوتاه بگذاریم تا نشان دهیم که حتی این رایزر ساده چقدر خوب اجرا شده است. HPE دارای دو نقطه کششی برچسب دار و پین های راهنما برای آسان تر کردن سرویس است. این طراحی ساده یک پیشرفت عمده برای بسیاری از سرورهای جعبه سفید است که از پیچ استفاده می کنند. مهندسان مکانیک HPE راه حل های ساده ای مانند این را برای نسل های مختلف سرور طراحی کرده اند.

منبع تغذیه واحد بررسی ما یک منبع تغذیه است. این دستگاه به عنوان یک واحد 290 وات، مشابه DL20 Gen9 مشخص شده است. می بینیم که منبع تغذیه نیز دارای امتیاز نقره 80 پلاس است. بسیاری از سرورهای 1U دیگر در این کلاس اکنون از منابع تغذیه 80Plus Gold استفاده می کنند. در محدوده 30 تا 290 وات، تفاوت احتمالاً تک رقمی وات است. ما آن را به عنوان یک معیار صرفه جویی در هزینه می دانیم زیرا ساخت منابع تغذیه با وات پایین با راندمان بالا سخت تر است. در عین حال، این حوزه ای است که HPE می تواند در نسل های آینده بهبود یابد.HPE ProLiant DL20 Gen10 290W Single PSU 80Plus Silverبا نگاه کردن به بخش های داخلی سرور از دید پرنده، می توان یک سرور بسیار تقسیم بندی شده با چند ناحیه اصلی را مشاهده کرد.نقشه راه داخلی HPE ProLiant DL20 Gen10
 سرفصل این بخش ها CPU و حافظه است. HPE از دو فن 1U برای افزونگی و یک هیت سینک غیرفعال در CPU استفاده می کند. HPE طیف گسترده ای از گزینه های CPU را برای ProLiant DL20 Gen10 در دسترس دارد. ما تعدادی از آن گزینه ها را داریم که بعداً در این بررسی محک زده شده اند. همچنین چهار اسلات DIMM وجود دارد. UDIMM های فعلی DDR4 ECC 2666 مگاهرتز حداکثر ظرفیت 16 گیگابایت دارند. در آینده نزدیک، این مقدار تا 32 گیگابایت در هر DIMM خواهد بود. اینتل اعلام کرده است که سری Xeon E-2100 از حداکثر 64 گیگابایت امروز به 128 گیگابایت در سال 2019 با در دسترس بودن DIMM و سیستم عامل تغییر خواهد کرد.جریان هوا و رم CPU HPE ProLiant DL20 Gen10
 در مورد خنک کننده، یک فن وجود دارد که هوا را از محل های ذخیره سازی به ناحیه گسترش PCIe می دمد. این عکس نگاه واضحی به جنبه دیگری از DL20 Gen10 می دهد: طرفداران. در این شاسی، فن ها برای سرویس دهی نسبتاً آسان ساخته شده اند، اما مانند سرورهای رده بالا به راحتی قابل تعویض نیستند. در این بخش بازار، این یک طراحی استاندارد است و کانکتورهای HPE بهتر از بسیاری از آنها هستند.

HPE ProLiant DL20 Gen10 Storage To PCIe Expansion Fan
 
iLO 5 HPE داخلی است. می‌توان iLO BMC و حافظه آن را درست بالای سربرگ PCIe رایزر PCIe مشاهده کرد. اگر قبلاً این کار را نکرده‌اید، رویه‌های امنیتی مدیریت پایه BMC و IPMI را بررسی کنید. این مجموعه مبنایی برای اعتماد ریشه سیلیکونی HPE برای کمک به جلوگیری از حملات سفت‌افزار BMC است که اخیراً در اخبار منتشر شده است.حافظه HPE ProLiant DL20 Gen10 ILO BMC و PCIe سرور آزمایشی ما مجهز به یک پورت شبکه مدیریت اختصاصی بر روی PCB جداگانه است. این PCB همچنین دارای یک اسلات M.2 است. این یک اقدام صرفه جویی در هزینه است. در همان زمان، این باید در PCB اصلی مادربرد تعبیه شود. سایر سیستم های رقابتی دارای استاندارد M.2 و پورت های مدیریت اختصاصی هستند.اسلات اختصاصی ILO و M.2 HPE ProLiant DL20 Gen10 در این بخش از بازار، معاوضه هایی وجود دارد که هزینه ها را مطابق با انتظارات مشتری نگه دارد. تعداد کمی از مشتریان هستند که بخواهند برای سروری که دارای یک CPU 300 دلاری و حافظه 200 دلاری است، 2500 دلار بپردازند. در اینجا پیکربندی ارسال شده توسط HPE است، ما آن را تقویت کردیم تا نتایج معیار قابل مقایسه ای به دست آوریم.

 

سرورهای رک با عمق کوتاه انتخابی عالی برای SMB های محدود به فضا هستند و از ProLiant DL20 Gen10 HPE کوچکتر نیستند. فریب ابعاد متوسط آن را نخورید - شاسی 1U با عمق 41 سانتی متر بسته سخت افزاری قدرتمند و فضایی برای رشد با تقاضا ارائه می دهد.این اسب بخار قدرت زیادی نیز ارائه می دهد: می توانید از بین هفت پردازنده Xeon E-2100 انتخاب کنید یا مقداری پول اضافی پس انداز کنید و یک مدل پایه Pentium G5400 یا Core i3-8300 را انتخاب کنید. ما نمی‌توانیم در بخش CPU نکته‌ای را در کم‌کاری در بخش CPU ببینیم، زیرا ما به عنوان مدل Performance دارای یک CPU شش هسته‌ای 3.3 گیگاهرتزی Xeon E-2136 بودیم و در عین حال فقط ۷۴۰ قیمت دارد.نه تنها این، بلکه قیمت شامل یک حافظه مناسب 16 گیگابایتی UDIMM DDR4 با فرکانس 2667 مگاهرتز با فضای داخلی برای ارتقا به حداکثر 64 گیگابایت است. اگر CPU Pentium G5400 یا Core i3-8300 را انتخاب می کنید، به خاطر داشته باشید که سرعت حافظه را به 2400 مگاهرتز کاهش می دهند.DL20 Gen10 می‌تواند طیف گسترده‌ای از نیازهای ذخیره‌سازی را نیز برآورده کند، زیرا شاسی آن را می‌توان با دو جایگاه LFF یا حداکثر شش جایگاه SFF سفارش داد. سایر ویژگی های برجسته شامل کنترلر مدیریت از راه دور iLO5 تعبیه شده و پتانسیل توسعه آن است.

  • بررسی HPE ProLiant DL20 Gen10: ویژگی های ذخیره سازی
  • بررسی HPE ProLiant ML30 Gen10: برج قدرت
  • بررسی HPE ProLiant DL325 Gen10: یک خیره کننده با EPYC
  • بررسی HPE ProLiant DL385 Gen10: قدرت بزرگ، ارزش بیشتر

قیمت‌های سیستم‌های ورودی از 480 برای مدل P08335-B21 شروع می‌شود که دارای حافظه پایه 8 گیگابایتی، پردازنده مرکزی 4 هسته‌ای 3.3 گیگاهرتزی E-2124 و یک جفت جایگاه دیسک LFF بدون دوشاخه (NHP) است. در صورت تمایل می‌توانید جایگاه‌های درایو LFF را سفارش دهید، و همه آنها توسط کنترلر تعبیه‌شده Smart Array SR100i سرور مدیریت می‌شوند که از نوارها، آینه‌ها و آرایه‌های RAID5 پشتیبانی می‌کند.مدل مورد بررسی مجهز به یک چهار سواحل درایو SFF با دوشاخه داغ است. در پنل جلویی فضایی برای درایو نوری SATA اختیاری وجود دارد یا می‌توانید با اضافه کردن یک قفس SFF دو طرفه، فضای ذخیره‌سازی خود را بیشتر بهبود ببخشید.SR100i تنها دارای یک پورت mini-SAS چهار پورت بر روی مادربرد است، بنابراین برای پیکربندی های شش درایو و پشتیبانی SAS، به کارت RAID آرایه هوشمند HPE نیاز دارید. ما Essential Smart Array E208i را پیشنهاد می‌کنیم - یک کنترلر ماژولار که به کانکتور اختصاصی AROC مادربرد می‌چسبد، از هشت درایو SAS3/SATA پشتیبانی می‌کند و آرایه‌ها، آینه‌ها و نوارهای RAID5 با مدیریت سخت‌افزار را ارائه می‌دهد.

در مورد وضعیت و فعالیت درایو هیچ شکی نخواهید داشت، زیرا اپراتورهای SFF hot-swap HPE مملو از LED هستند. LED سفید آنها نیز به جلوگیری از اشتباهات پرهزینه کمک می کند. هر حاملی که این چراغ روشن است نباید در حین کار کردن سرور حذف شود. این معیار ایمنی در مواردی که درایوها به عنوان غیر RAID پیکربندی شده اند یا در یک آرایه راه راه هستند قابل اجرا است.بررسی HPE ProLiant DL20 Gen10: کیفیت ساختسرور بسیار مستحکم ساخته شده است و طراحی داخلی مرتب آن باعث می شود تا مانورهای تعمیر و نگهداری و ارتقاء آسان شود. شکستن درب، مادربرد کوچکی را نشان می دهد که در نیمه سمت راست شاسی با CPU نزدیک به جلو قرار دارد و توسط یک جفت فن کوچک دو روتوری سرویس می شود.چهار اسلات DIMM در کنار سوکت پردازنده و یک راهنمای پلاستیکی در کنار کانال‌های جریان هوا در جایی که لازم است قرار دارند. سومین فن دو روتوری در وسط شاسی قرار دارد و جریان هوای خود را به سمت کارت افزایش دهنده انبساط هدایت می کند.دو انتخاب از کارت رایزر در دسترس است، که کارت استاندارد دارای یک اسلات PCIe 3 در هر طرف است. گزینه رایزر دیگر دارای یک رابط FlexibleLOM در کناره است و از آداپتورهای HPE چهار پورت گیگابیتی، دو پورت 10 گیگابیتی یا دو پورت 10/25 گیگابیتی همگرا پشتیبانی می کند. مدل‌های ورودی یک PSU ثابت 290 واتی دارند در حالی که مدل پرفورمنس ما دارای یک مدل پریز برق 500 وات و یک جایگاه دوم است که به شما امکان می‌دهد برای افزونگی برق، دیگری اضافه کنید.

خرید سرور hp
تراشه iLO5 تعبیه‌شده با اولین پورت از دو درگاه گیگابیتی سرور، دسترسی مشترک دارد، اما می‌توانید با کیت ارتقاء HPE، آن را به یک پورت اختصاصی انتقال دهید. این کارت با قیمتی در حدود 75 و شکاف در پشت CPU، یک پورت مدیریت اختصاصی را ارائه می دهد و همچنین دارای دو اسلات SSD M.2 NVMe به همراه یک پورت COM سریال است.بررسی HPE ProLiant DL20 Gen10: استقرار و مدیریت
ویژگی تامین هوشمند HPE باعث می‌شود که سیستم‌عامل ساده به کار گرفته شود. ما این گزینه منو را در هنگام بوت آپ انتخاب کردیم، سیستم عامل خود را از لیست آن انتخاب کردیم، آن را به درایو ISO مجازی که به سرور نگاشت کرده بودیم اشاره کردیم و آن را رها کردیم تا Windows Server 2019 و تمام درایورهای مورد نیاز را بدون نیاز به مداخله بیشتر بارگیری کند.
جای تعجب نیست که مدیریت از راه دور برتر است. نرم‌افزار iLO5 HPE یکی از بهترین‌ها است و کنسول وب آن مملو از اطلاعاتی درباره وضعیت سرور است و پیوندهای مستقیمی به پشتیبانی HPE ارائه می‌کند. می‌توانید تمام اجزای حیاتی را زیر نظر داشته باشید، اما اگر می‌خواهید کنترل از راه دور کامل سیستم‌عامل، خدمات رسانه‌های مجازی و اندازه‌گیری توان را می‌خواهید، باید مجوز استاندارد را به نسخه پیشرفته ارتقا دهید.با اضافه شدن جزئیات iLO5 سرور به برنامه مجازی شده Hyper-V OneView آزمایشگاه، می‌توانیم CPUها، مصرف انرژی به علاوه دما، کنترل برق و اجرای جلسات کنترل از راه دور را زیر نظر داشته باشیم. ما همچنین iLO5 را به HPE اعلام کردیم.برنامه iLO Mobile iOS و دقیقاً همان سطح بالایی از جزئیات را در مورد عملیات سرور دریافت کرد که توسط رابط وب استاندارد ارائه شده است.شرکت ها و ارائه دهندگان خدماتی که چندین سرور HPE را مدیریت می کنند، بسته تقویت کننده iLO رایگان HPE را که برای VMware و Hyper-V در دسترس است، می پسندند. این یک کنسول مدیریت وب را برای کشف و موجودی تا 10000 سرور Gen8، Gen9 و Gen10 ارائه می‌کند و همچنین با InfoSight HPE برای نظارت بر عملکرد iLO4 و iLO5 و تجزیه و تحلیل خطاهای پیش‌بینی‌کننده مرتبط می‌شود.

ProLiant DL20 Gen10 طیف قابل توجهی از ویژگی ها را در ابعاد جمع و جور خود بسته بندی می کند و موفقیت بزرگی در SMB های کم فضا خواهد بود. گزینه های ذخیره سازی گسترده هستند، ویژگی های مدیریت از راه دور غیرقابل سرزنش هستند و HPE همه آنها را با قیمت های بسیار مقرون به صرفه ارائه می دهد.

این سرور بسیار کوچک و سبک هست برای نصب در رک های دیواری