نماد اعتماد

فیشینگ ها ی نوین

کلاه برداری از سالمندان 

5 کلاهبرداری که سالمندان را هدف قرار می دهد و چگونه از آنها اجتناب کنیم

حوادث کلاهبرداری از سالمندان و سرقت هویت ارشد در حال افزایش است. بر اساس گزارش AARP، تعداد بزرگسالان بالای 65 سال که حداقل یک مورد کلاهبرداری را تجربه کرده اند از 69 درصد در سال 2021 به 78 درصد در سال 2022 افزایش یافته است.

اگرچه برخی از انواع کلاهبرداری‌ها طبق تعریف سالمندان را هدف قرار می‌دهند (مثلاً آنهایی که شامل تامین اجتماعی یا مدیکر می‌شوند)، واقعیت این است که افراد مسن می‌توانند قربانی هر نوع کلاهبرداری شوند. چیزی که سالمندان را واقعاً در برابر کلاهبرداری سالمندان آسیب‌پذیرتر می‌کند این است که آنها چیزهای زیادی برای از دست دادن دارند: سال‌ها پس‌انداز، صندوق بازنشستگی، حقوق صاحبان خانه، حقوق بازنشستگی و موارد دیگر.

امتیاز کلیدی
موارد کلاهبرداری از سالمندان در حال افزایش است، اما آشنایی با کلاهبرداری ها باعث می شود کمتر در دام آنها بیفتید.
بسیاری از کلاهبرداری ها از یک الگو پیروی می کنند: کلاهبرداران احساسات شما را تحریک می کنند و سپس به شما فشار می آورند تا داده های شخصی خود را به اشتراک بگذارید یا پول ارسال کنید.
برای جلوگیری از ضرر: آرام باشید، کمک بگیرید و قبل از اقدام وقت بگذارید.
بر اساس داده‌های تجزیه و تحلیل شده توسط مرکز تحقیقات افکار ملی در دانشگاه شیکاگو و AARP، وقتی همه انواع کلاهبرداری‌ها را در نظر بگیرید (از جمله تخمین‌هایی از جنایاتی که گزارش نشده‌اند)، افراد مسن در سال 2022 حدود 28.3 میلیارد دلار از دست دادند.

خوشبختانه، یکی از مؤثرترین راه‌هایی که افراد مسن – یا هر کسی – می‌توانند از خود در برابر کلاهبرداری محافظت کنند، آشنایی با سناریوهای رایج کلاهبرداری است. ساده به نظر می رسد، اما تحقیقات نشان می دهد که اگر در مورد یک کلاهبرداری خاص شنیده باشید، 80٪ کمتر با آن درگیر خواهید شد - و حتی اگر درگیر شوید، 40٪ کمتر احتمال دارد که قربانی شوید.

عناصر اساسی کلاهبرداری و محل تداخل آنها
جزئیات هر نوع کلاهبرداری، کلاهبرداری، کلاهبرداری، هک و جرایم سایبری در آنجا غیرممکن است. کلاهبرداری ها تکامل می یابند در طول همه‌گیری کووید-19، حوادث کلاهبرداری شامل چک‌های محرک افزایش یافت. با محبوب شدن بیت کوین و سایر اشکال ارزهای دیجیتال، کلاهبرداری های رمزنگاری شده آغاز شد. در طول تعطیلات، کلاهبرداری از کارت هدیه و جنایات تحویل بسته تشدید می شود.

جزئیات از یک کلاهبرداری به دیگری متفاوت است، اما بیشتر کلاهبرداری ها به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

  • دستکاری عاطفی. کلاهبردار یک سناریوی جعلی ارائه می‌کند که باعث ترس یا هیجان شدید می‌شود (به عنوان مثال، از دست دادن پول یا برنده شدن پول). در مرحله بعد، قربانی ترغیب می شود که داده های شخصی خود را به اشتراک بگذارد یا پول بفرستد تا مشکل را "حل" کند یا "برنده" جایزه شود.
  • فریب. کشف این جنایات سخت‌تر است زیرا سطوح عمیق‌تری از فریب و اطلاعات نادرست را شامل می‌شود. آنها شامل ایمیل‌های تقلبی، تماس‌های تلفنی، وب‌سایت‌ها و پست‌های رسانه‌های اجتماعی هستند که به نظر می‌رسد از یک منبع قانونی، مانند مشاور املاک، رئیس یا بانک شما آمده‌اند. در نهایت، درخواستی برای داده های شخصی یا نوعی پرداخت وجود دارد.
  • بهترین محافظت، حفظ آرامش و پرورش درجه بالایی از شک و احتیاط است. همیشه برای بررسی مجدد شماره تلفن، آدرس ایمیل، املای یک برنامه یا وب سایت و هر شناسه دیگری که می تواند شما را به کلاهبرداری احتمالی راهنمایی کند، وقت بگذارید.

درباره راه های کلیدی برای محافظت از خود در برابر کلاهبرداری، کلاهبرداری، جرایم سایبری و سرقت هویت بیشتر بیاموزید.

5 دسته کلاهبرداری رایج با مثال


تعداد زیادی از کلاهبرداری ها گزارش نشده است که محاسبه تعداد و هزینه هر نوع کلاهبرداری دشوار است، اما داده های موجود نشان می دهد که چنین جنایاتی چقدر متنوع و گسترده هستند.

1. کلاهبرداری های سرمایه گذاری.

بر اساس گزارش مرکز شکایات جرایم اینترنتی اداره فدرال تحقیقات فدرال (FBI)، کلاهبرداری های سرمایه گذاری از رایج ترین و پرهزینه ترین ها در سال 2022 بوده است. شکایات مربوط به کلاهبرداری سرمایه گذاری از 1.45 میلیارد دلار در سال 2021 به 3.31 میلیارد دلار در سال 2022 افزایش یافت که 127 درصد افزایش داشت.

کلاهبرداری های رمزنگاری شده این ترفندها ممکن است شامل پرداخت برای املاک و مستغلات، دسترسی به کیف پول رمزنگاری خود، استفاده از حساب‌های رسانه‌های اجتماعی هک شده برای انجام سرمایه‌گذاری‌های جعلی در رمزنگاری و حتی عاشقانه باشد (کلاهبرداری‌های عاشقانه را در زیر ببینید).
کلاهبرداری های سرمایه گذاری این درخواست‌ها ممکن است از طریق پست استاندارد، ایمیل یا حتی یک فروشنده خانه به خانه انجام شود. ویژگی بارز این کلاهبرداری ها، پیچیدگی و سریع صحبت کردن است که نوید یک جکپات را می دهد.
هر حسابی - مانند حقوق بازنشستگی، 401 (k)، یا Roth IRA - که در آن پول برای بازنشستگی یا سرمایه گذاری نگهداری می کنید، یک هدف بالقوه برای کلاهبرداری است. بازیگران بد ممکن است خود را به عنوان مدیران جعل کنند یا وب‌سایت‌های جعلی راه‌اندازی کنند تا شما را فریب دهند تا اطلاعات را فاش کنید یا پرداخت‌ها را به آنها هدایت کنند.

2. کلاهبرداری های فریبنده

دامنه کلاهبرداری های فریبنده هیچ محدودیتی نمی شناسد و شامل موارد زیر است:

کارمندان دولت. به گفته کمیته ویژه سنا در مورد پیری، کلاهبرداری هایی که خود را به عنوان کارگران فدرال نشان می دهند، شایع ترین کلاهبرداری سالمندان از سال 2015 تا 2020 بوده است. این متقلبان ادعا می‌کنند که از سوشال سکیوریتی، مدیکر یا مدیکید، IRS یا سازمان دولتی دیگر با شما تماس می‌گیرند و شما را وادار به اشتراک‌گذاری داده‌های شخصی می‌کنند.
اعضای خانواده. این کلاهبرداران ادعا می کنند که دچار مشکل شده اند یا خود را به عنوان یک افسر پلیس ج

سرور استوک اچ پی ProLiant DL360 G9 8sff نکته ی جالب این هست که شما روی هر سوکت میتوانید تا ۷۶۸ گیگ رم را نصب و استفاده کنید این یعنی سرور DL360 G9 استوک توانایی برخورداری از ۱.۵ ترابایت فضای رم برای  سرور استوک dl380 g9 یکی ار بهترین سرور ها موجود در بازار برای خرید ارزان قیمت میباشد اگر شما سرور دست دوم dl380 g9 رامی خواهید خریداری کنید باید کانفیگ های مختلفی که در سایت میباشد.

گذاشتن معشوق خود در یک بحران است. سپس از شما می خواهند که پول بفرستید.
3. کلاهبرداری های عاشقانه

طبق گزارش کمیسیون تجارت فدرال، حدود 70000 نفر در سال 2022 کلاهبرداری های عاشقانه را گزارش کردند. زیان به 1.3 میلیارد دلار رسید و میانگین ضرر گزارش شده 4400 دلار بود. در اینجا یک علاقه جدید عاشق - اغلب شخصی که در یک برنامه دوستیابی ملاقات کرده اید - از شما پول می خواهد. آنها ممکن است ادعا کنند که بیمار هستند یا در زندان هستند و به کمک نیاز دارند، یا بگویند یک فرصت سرمایه گذاری برای شما دارند.

4. هک پشتیبانی فنی

این هکرها بر جعل هویت نیز تکیه می کنند، اما این نوع جرم به دلیل موذیانه بودن شایسته است که جداگانه مورد بررسی قرار گیرد.

به طور معمول، مجرمان سایبری ادعا می کنند که یک مشکل فنی را عیب یابی می کنند و درخواست دسترسی از راه دور به رایانه شما را دارند. در موارد دیگر، ممکن است یک هشدار پاپ آپ در تلفن یا رایانه شما وجود داشته باشد که از شما می خواهد برای جلوگیری از نقض امنیتی کلیک کنید. هنگامی که هکر به دستگاه شما دسترسی پیدا می کند، می تواند داده های شما را بدزدد، بدافزار نصب کند و موارد دیگر.

50 درصد از افرادی که هدف این کلاهبرداری‌های «هکرهای فانتوم» در شش ماه اول سال 2023 قرار گرفتند، بالای 60 سال سن داشتند و بر اساس گزارش FBI، 66 درصد از کل خسارت‌های گزارش‌شده، حدود 357.7 میلیون دلار را به خود اختصاص دادند.

5. قرعه کشی و کلاهبرداری در قرعه کشی

این کلاهبرداری‌ها با تماس، پیامک یا ایمیل ناخواسته شروع می‌شوند که نشان می‌دهد شما برنده جایزه شده‌اید، اما برای جمع‌آوری آن باید چند قدم بردارید. در مرحله بعد، از شما خواسته می شود که اطلاعات شخصی یا اطلاعات حساب بانکی را فاش کنید.

کلاهبرداران ممکن است جعل سازمان‌های معروفی مانند Publishers Clearing House باشند یا سعی کنند شما را متقاعد کنند که اخیراً در یک مسابقه شرکت کرده‌اید و آن را فراموش کرده‌اید.

خط پایین
به گفته FBI، اگرچه تعداد فزاینده‌ای از افراد مسن مورد هدف کلاهبرداران قرار می‌گیرند، اما بزرگسالان جوان‌تر بیشتر مورد کلاهبرداری قرار می‌گیرند. اما سالمندان بیشتر در برابر کلاهبرداری از سالمندان آسیب پذیر هستند زیرا پس انداز زندگی آنها می تواند از بین برود و پس از از بین رفتن آن پول هیچ توسل یا جبرانی وجود ندارد.

به همین دلیل، به اشتراک گذاری اطلاعات در مورد کلاهبرداری کلیدی است زیرا صحبت در مورد چنین حوادثی می تواند به نفع دیگران باشد. آشنایی ساده با تاکتیک‌های رایج می‌تواند از قربانی شدن افراد مسن – یا هر کسی – جلوگیری کند. خرید سرور اچ پی

نگران هستید که کلاهبرداری شده باشید؟ با مقامات محلی خود تماس بگیرید. این حادثه را با کمیسیون تجارت فدرال ثبت کنید، آن را با خدمات ملی محافظت از بزرگسالان به اشتراک بگذارید، و/یا با AARP که دارای شبکه نظارت قوی کلاهبرداری.