نماد اعتماد

هارد SAS 2.5 سرور

هارد سرور برای سرور های 2.5 اینچی

هارد SAS 2.5 سرور می توانیم بگوییم که کالاهای فوق یکی هارد مناسب برای کالای سرور های اچ پی ای میباشد . خرید سرور اچ ی وفروش سرور اچ پی ای میتوان گفت یکی از بهترین هارد های هارد SAS 2.5 سرور میباشد.

در مورد هارد دیسک های سرور گیج شده ام

من تا چند هفته دیگر اولین سرور rack mount خود را دریافت خواهم کرد. من در مورد مشخصات زیادی تحقیق کرده‌ام و به نظر می‌رسد که اکثر سرورهای مورد استفاده دارای درایوهای 2.5 اینچی هستند.من قصد دارم درایوهای SATA را بخرم تا در این بای ها قرار دهم زیرا نمی توانم قیمت SAS را در حال حاضر توجیه کنم. آیا تفاوت قابل توجهی بین درایوهای لپ تاپ 2.5 اینچی و درایوهای سرور 2.5 اینچی جدا از کیفیت وجود دارد؟ آیا ابعاد متفاوت است؟ آیا دلیلی وجود دارد که درایوهای غیر سرور را در قفس درایو قرار ندهم؟

من قصد دارم این را با این سلب مسئولیت مطرح کنم که من یک متخصص سرور نیستم و کسی که دانش بیشتری دارد می تواند راحت باشد که من را اصلاح کند. اما اینجا ادامه دارد تا جایی که من میدونم بسته به سرور در صورت تمایل میتونید از درایوهای مصرف کننده استفاده کنید. فکر می‌کنم جایی خوانده‌ام (شاید در ویکی r/homelab؟) که سینی‌های درایو HP جدیدتر درایوهای «تأیید نشده» را نمی‌پذیرند.

البته شایان ذکر است که R710 (که مورد علاقه این زیرمجموعه است)، علاوه بر نسخه SFF 2.5 اینچی، در یک شاسی LFF (فرم بزرگ) عرضه می شود که درایوهای 3.5 اینچی را می پذیرد. پیشنهاد می کنم برای اطلاعات بیشتر صفحه R710 ویکی را مطالعه کنید.

ویرایش: همه چیز در مورد سرعت درایو را فراموش کردم. درست است، درایوهای لپ تاپ 5400rpm کند هستند. اما درایوهای 10K و 15K ارزان نیستند.

خبر خوب این است که اگر سرور 3.5 اینچی دارید، می توانید از درایوهای SATA با سرعت 7200 دور در دقیقه استفاده کنید. اولاً شما به SAS نیاز ندارید. بک‌پلین‌های SAS به درایوهای SATA متصل می‌شوند (اما نه برعکس)، فکر نمی‌کنم بسیاری از افراد در اینجا با درایوهای SAS اذیت شوند.

ثانیاً، من شخصاً فقط به دنبال سروری می‌رفتم که می‌تواند درایوهای 3.5 اینچی را پشتیبانی کند اگر قرار بود سرور ذخیره‌سازی باشد. هارد دیسک ها ظرفیت بزرگتر و ارزان تر خواهند بود.ثالثاً، شما به درایوهای سازمانی نیاز ندارید. افراد زیادی در اینجا از درایوهای 5400RPM استفاده می کنند، از جمله من، که محبوب ترین آنها سری WD Red است.

من 4 راه اندازی WD Reds 8 ترابایتی در فضای ذخیره سازی آینه ای دارم (بنابراین کمی شبیه RAID10 کار می کند) و سرعت خواندن و نوشتن حدود 340 مگابایت بر ثانیه را دارم که از آن راضی هستم و به سختی فکر می کنم کند باشد: ) به خصوص اگر فقط یک اتصال گیگابیت دارید. (حتی با اتصال 10G من فکر می کنم که سرعت منصفانه ای است)

درایوهای لپ تاپ: معمولاً 5400 دور در دقیقه، برخی 7200 دور در دقیقه. آهسته. درایوهای سازمانی: 10000 دور در دقیقه، اغلب 15000 دور در دقیقه. تند تند.

  1. درایوهای SAS در حال چرخش را دریافت نکنید.
  2. به جای آن درایو(های) SSD را دریافت کنید.

حتی SSD های درجه مصرف کننده حتی از بهترین درایوهای اسپینینگ SAS سازمانی بهتر عمل خواهند کرد.

از SSD برای فضای ذخیره سازی OS/VM خود استفاده کنید، در صورت نیاز از درایوهای چرخان برای سایر حافظه های انبوه استفاده کنید.

هارد مناسب سرور G9

چیزی که من متوجه شدم حتی یک نفر هم زحمت ذکر آن را نداشته است که به نظر من کمی عجیب است.بله، ممکن است در ابعاد تفاوت داشته باشد، اما نه به این دلیل که یکی SAS/Server است و دیگری برای لپ تاپ، بستگی به خود درایو دارد. درایوهای مختلف در ارتفاع های متفاوتی خواهند آمد، این چیزی است که باید مراقب آن بود. یک مثال خوب از این تفاوت بین هارد دیسک های سنتی لپ تاپ و SSD است. برخی از SSDها در واقع با قطعه‌ای عرضه می‌شوند که از نظر فیزیکی بزرگ‌تر می‌شوند تا به خوبی در لپ‌تاپ‌ها قرار بگیرند تا جایگزین زنگ‌زدگی شوند. اگر سایتی مانند Newegg را بررسی کنید، آنها یک گزینه فیلتر برای ارتفاع دارند.

من با درایوهای سازمانی (پایین) شروع خواهم کرد. حداقل چیزی شبیه WD Red (نه حرفه ای) که 3.5 اینچ و ارزان تر از Red Pro هستند.

من در واقع بیشتر از WD RED استفاده می کنم و گارانتی آنها عالی است و تعویض سریع و بدون دردسر است. من در حال حاضر حدود 16 درایو WD دارم و تا کنون فقط 1 درایو خراب شده است، درایوهای WD قدیمی را 3-5 سال اجرا کردم و بیشتر به دلیل قدیمی بودن و نه به دلیل خطاهای SMART تعویض کردم.

باز هم، گارانتی با WD عالی است.

فقط WD Black یا Blue و غیره را خسته نکنید، آنها برای استفاده از NAS مفید نیستند.

موقعیت مکانی شما کجاست؟ من یک پشته از درایوهای SAS 2.5 اینچی دارم که به آنها نیازی ندارم. آنها قدیمی هستند و به خوبی استفاده می شوند، اما اگر بخواهید آنها را برای حمل و نقل ارسال می کنم... اگر می خواهید برای آزمایشگاه خوب باشند. عدم اعتماد به داده های حیاتی در مورد آنها.