نماد اعتماد

فرمت هارد سرور HP

فرمت هارد سرور

هارد صفر تایم چیست؟

برای اینکه هارد دست دوم را بجای هاردهای نیو بفروشیم باید کارکرد هارد سرور اچ پی را به وسیله ی دستگاه های خاص صفر کنیم.تا  در درون بایوس سرور کارکرد هارد صفر نشان داده شود .یک کاربسیار کثیف.

وقتی هارد دیسک HP را فرمت می کنید چه اتفاقی می افتد؟

فرمت کردن هارد دیسک یک عمل مفید است که می توانید بر روی سرور HP خود انجام دهید

آیا تا به حال از خود پرسیده اید که وقتی یک هارد دیسک را فرمت می کنید چه اتفاقی می افتد؟ این یک سوال رایج است و اکثر مردم در مورد آن متعجب هستند. البته اولین فکری که به ذهن می رسد از دست دادن اطلاعات است. اگرچه در این فکر کاملاً اشتباه نمی‌کنید، اما قالب‌بندی درایو خیلی بیشتر از این است.

قبل از ادامه، مهم است که توجه داشته باشید که فرمت کردن هارد دیسک در هنگام مواجهه با مشکلات مربوط به درایو، فروش رایانه خود و غیره ضروری است.

هارد صفر تایم 

می‌توانید برای غلبه بر مشکلات مربوط به درایو یا اطمینان از عدم وجود داده، هارد دیسک‌ها را در مک یا ویندوز فرمت کنید. هنگام معامله یا فروش رایانه قدیمی خود باقی مانده است. مورد دوم در عصر دیجیتال که داده ها بسیار مهم هستند ضروری است.

برای افرادی که با فناوری کمتر آشنا هستند، می خواهید به خواندن زیر ادامه دهید تا بفهمید که فرمت چیست و دقیقاً هنگام فرمت شدن هارد دیسک چه اتفاقی می افتد.

  1. قالب بندی هارد دیسک چیست؟
  2. قالب بندی هارد دیسک به حذف تمام داده های ذخیره شده روی درایو و انتخاب یک سیستم فایل برای آماده کردن فضای جدید موجود برای سیستم عامل اشاره دارد.

از طریق قالب‌بندی، می‌توانید دستگاه‌های ذخیره‌سازی داده‌های خود مانند درایوهای حالت جامد (SSD) و درایوهای هارد دیسک (HDD) را برای استفاده اولیه آماده کنید. در برخی موارد، قالب بندی یک یا چند سیستم فایل جدید ایجاد می کند.

قالب بندی به سه قسمت تقسیم می شود. در بخش اول فرآیند، شما آماده سازی رسانه اولیه را انجام خواهید داد، و به این قالب بندی سطح پایین گفته می شود. بخش دوم فرآیند پارتیشن بندی دیسک و قابل مشاهده کردن آن برای سیستم عامل است. در نهایت، بخش سوم فرآیند، قالب‌بندی پیشرفته است که به روش‌های ایجاد فایل سیستم‌های جدید اشاره دارد.

در برخی از سیستم‌عامل‌ها (OS)، می‌توانید تمام فرآیندها یا بخش‌هایی از آن را در سطوح مختلف تکرار یا ترکیب کنید. به همین دلیل است که قالب بندی برای یک درایو یا دیسک جدید اتفاق می افتد و به آن اجازه می دهد تا برای ذخیره داده ها و فایل ها آماده شود.

اکثر هارد دیسک ها در کارخانه فرمت می شوند، به این معنی که شما فقط در صورت مواجهه با خطا یا زمانی که می خواهید هارد دیسک یا کامپیوتر خود را بفروشید، باید درایو خود را فرمت کنید. به خواندن ادامه دهید تا بدانید وقتی خودتان یک هارد دیسک را فرمت می کنید چه اتفاقی می افتد.

اتفاقاتی که پس از فرمت کردن هارد دیسک اچ پی شما رخ می دهد

  • عملکرد دستگاه را افزایش می دهد

یکی از مهمترین مزایای فرمت کردن هارد دیسک، بهبود عملکرد سیستم و دستگاه است. قالب‌بندی به بازنشانی درایو کمک می‌کند تا اطمینان حاصل شود که عملکردها به همان حالتی که برای اولین بار کامپیوتر خود را خریداری کرده‌اید، بازمی‌گردانند.

اما چرا قالب بندی عملکرد دستگاه و سیستم را بهبود می بخشد؟

فرمت کردن هارد به معنای پاک کردن فضا است. اگر فضای ذخیره‌سازی قابل توجهی پاک شود، سیستم شما می‌تواند به فرآیندها و فرمان‌های حافظه بیشتری دسترسی داشته باشد تا عملکرد مؤثری داشته باشد. به بیان ساده، هرچه فضای ذخیره سازی بیشتری داشته باشید، رایانه شما عملکرد بهتری خواهد داشت.

هارد hp زیروتایم چیست ؟

بنابراین، اگر سیستم شما با مشکلات عجیب و غریب یا تاخیر مواجه است، می توانید درایو را برای کمک فرمت کنید.

علاوه بر این، قالب بندی هارد دیسک با حذف محتوای مضر یا غیر ضروری به مرتب کردن دیسک کمک می کند. این ممکن است شامل ویروس‌ها و بدافزارهایی باشد که ممکن است لغزنده باشند و توسط نرم‌افزار آنتی‌ویروس شما هشدار داده نشده باشند.

با گذشت زمان، فایل های نصب شده برای اجرای سیستم عامل نیز ممکن است آسیب ببینند. این ممکن است منجر به کندی کلی سیستم شود. با فرمت کردن هارد دیسک، سیستم عامل حذف می شود و می توان آن را دوباره نصب کرد. تمام خطاها و نقص ها حذف می شوند و سیستم عامل به عملکرد مطلوب باز می گردد.

  • تمام اطلاعات موجود در هارد دیسک را حذف می کند

با فرمت کردن درایو تمام اطلاعات ذخیره شده در درایو پاک می شود. یکی از دلایل اصلی که افراد یک درایو را فرمت می کنند، حذف تمام داده ها از دستگاه است.

فرمت کردن هارد سرور اچ پی

بنابراین، اگر فایل‌ها را روی دستگاه خود نمی‌خواهید، سریع‌ترین راه برای آزاد کردن فضا، فرمت کردن درایو است.با این حال، اگر اطلاعات ضروری در درایو شما وجود دارد که نمی‌خواهید از دست بدهید، باید از همه فایل‌های ضروری نسخه پشتیبان تهیه کنید. این کار از از دست دادن اطلاعات ناخواسته جلوگیری می کند.

چند دقیقه برای پشتیبان گیری منظم از اطلاعات خود وقت بگذارید. می توانید فایل ها را به یک درایو خارجی منتقل کنید یا آنها را در فضای ابری آپلود کنید. می‌توانید پشتیبان‌گیری خودکار تنظیم کنید یا پشتیبان‌گیری دستی انجام دهید.

 

  • راهی برای تغییر یا تمدید فایل سیستم

​​​وقتی هارد دیسک را فرمت می کنید، متوجه خواهید شد که می توانید سیستم فایل را انتخاب کنید. این بدان معنی است که شما می توانید سیستم فایل را با فرمت کردن هارد دیسک تغییر دهید. به عنوان مثال، اگر نیاز به تغییر سیستم فایل درایو از NTFS به EXT2/3/4 دارید، می توانید درایو را به این روش فرمت کنید.

نرم افزار فرمت هارد سرور اچ پی 

اگر این کار را روی Windows Disk Management اجرا کنید، این عملیات تمام نمی شود. بنابراین، بهتر است از ابزار شخص ثالث برای انجام این کار استفاده کنید. به عنوان مثال، MiniTool Partition Wizard یک ابزار شخص ثالث است که می توانید از آن استفاده کنید زیرا این برنامه به کاربران امکان می دهد درایوهای خود را به NTFS یا exFAT و غیره فرمت کنند.

 می توانید برای خرید هارد سرور های اورجینال و نیو سرور اچ پی مستفیم با ما در تماس باشید بهترین قیمت هارد سرور اچ پی و نیو را برای شما تامین میکنیم.

سرور HPE ProLiant DL380P Gen8