نماد اعتماد

چیکار کنم بالاخره

سرور مجازی چیست

مزایای داشتن سرور

معایب داشتن سرور

با این حال، برای اتخاذ چنین تصمیمی، ابتدا باید برخی از مزایا و معایب داشتن سرور را بدانید.

مزایای داشتن سرور

وقتی سرور دارید، کامپیوتری دارید که 24 ساعت شبانه روز، هفت روز هفته و 365 روز سال کار می کند. سرور شما نه تنها مکانی را برای ذخیره اسناد در اختیار شما قرار می دهد، بلکه می تواند برای فعال کردن اشتراک شبکه دستگاه ها (مانند چاپگرها یا دستگاه های فکس) و برنامه های تجاری کلیدی و پشتیبانی از امنیت کلی شبکه استفاده شود.
برخی از کسب و کارها - به ویژه مشاغل کوچک - سعی می کنند از رایانه های شخصی به عنوان سرور خود استفاده نکنند. در حالی که می توان از رایانه شخصی برای ارائه برخی عملکردهای سرور مانند استفاده کرد، اما نمی تواند ارزش کامل یک سرور واقعی را ارائه دهد.

یک سرور واقعی باید بتواند همیشه کار کند، باید چندین اسلات هارد دیسک داشته باشد (که امکان پشتیبان گیری و افزونگی داده ها را فراهم می کند)، و باید برای رشد آینده آماده باشد. یک رایانه شخصی ممکن است به اندازه کافی به عنوان یک سرور برای یک دفتر بسیار کوچک عمل کند، اما به اندازه کافی قابل اعتماد نیست که در دراز مدت به عنوان یک سرور مورد استفاده قرار گیرد - به خصوص در یک شرکت در حال رشد.در نهایت، بزرگترین مزایای سرور راحتی و قابلیت اطمینان است.

داشتن یک مخزن مرکزی برای مدیریت هویت همه کاربران و ذخیره کلیه فایل های شرکت، داده های برنامه و سایر منابع تضمین می کند که هر عضو تیم در صورت نیاز به آنچه نیاز دارد دسترسی خواهد داشت. علاوه بر این، یک سرور حرفه‌ای پیکربندی شده به‌طور مداوم پشتیبان‌گیری می‌شود و به‌طور مداوم اجرا می‌شود، به این معنی که تیم شما همیشه می‌تواند به فایل‌ها و سایر منابع دسترسی داشته باشد – حتی اگر هارد دیسک یا کل سرور خراب شود.
بزرگترین ایرادات داشتن سرور، همانطور که انتظار دارید، مربوط به هزینه و نگهداری است.خرید سخت افزار و نرم افزار سرور و اجزای سازنده آن هزینه دارد.

نصب، راه اندازی و نگهداری (شامل عیب یابی، به روز رسانی و نظارت مداوم)، کارهایی بسیار فنی و اغلب وقت گیر هستند که معمولاً به پشتیبانی مداوم فناوری اطلاعات نیاز دارند.فضای فیزیکی نیز ممکن است محدودیتی برای داشتن یک سرور در محل باشد.

سرورها معمولاً بزرگتر هستند و می توانند نویزتر از رایانه های کوچکتر باشند. آنها همچنین به درجه ای از کنترل دما برای اجرا در حداکثر عملکرد نیاز دارند و باید در یک اتاق قفل شده یا حداقل یک رک سرور قفل شده ایمن شوند.اگر شرکت شما تیم فناوری اطلاعات یا فضای کافی برای قرار دادن سرور ندارد، داشتن یک سرور - حداقل یک سرور داخلی - ممکن است گزینه واقعی نباشد.

با این حال، فقط به این دلیل که شما یک سرور در سایت ندارید به این معنی نیست که نمی توانید از مزایایی که قبلاً منحصراً از سرورهای موجود در سایت ارائه شده است بهره مند شوید. برعکس، اکنون گزینه‌های مختلفی برای استفاده از سرویس‌های مبتنی بر ابر برای ذخیره‌سازی و اشتراک‌گذاری فایل، مدیریت چاپگر، مدیریت هویت کاربر، و فهرستی از برنامه‌های کاربردی رایج در حال گسترش وجود دارد.

دفتر 365
به عنوان مثال، خانواده سرویس‌های مشارکتی محبوب آفیس 365 مایکروسافت برای ارائه بسیاری از این عملکردها طراحی شده است و می‌تواند برای کمک به رفع نیاز به سرور در محل مورد استفاده قرار گیرد. با این حال، اگر نیاز به دسترسی به برنامه هایی مانند QuickBooks یا سایر نرم افزارهای خط کسب و کار (LOB) دارید، ممکن است لازم باشد از یک نسخه مبتنی بر وب استفاده کنید (که ممکن است با نیازهای شرکت شما مطابقت داشته باشد یا نباشد) یا گزینه های دیگری را برای ادامه در نظر بگیرید. برای استفاده از نسخه دسکتاپ نرم افزار (این داستان دیگری برای پست وبلاگ دیگری است).

میزبانی سرور اختصاصی

گزینه دیگر ممکن است میزبانی سرور اختصاصی باشد. هنگامی که میزبانی سرور اختصاصی را انتخاب می کنید، فقط استفاده از یک سرور خارج از سایت را از یک شرکت دیگر اجاره می کنید. این سرور به طور کامل به کسب و کار شما اختصاص داده خواهد شد، درست مانند هر سرور داخلی. شما همچنان می توانید از سرور به عنوان یک مخزن فایل مرکزی یا به عنوان مرکز سیستم ایمیل شرکت خود استفاده کنید. این فقط در یک ساختمان است، احتمالاً یک مرکز داده تجاری بزرگ یا "مزرعه سرور"، در جای دیگری به جای دفتر شما.

توجه داشته باشید که سرور اختصاصی با سرور ابری یکسان نیست (اگرچه سرور ابری گزینه ای است که ممکن است شرکت شما نیز بخواهد آن را در نظر بگیرد). با یک سرور ابری، فضای سرور را با سایر نهادها در یک محیط ذخیره سازی مجازی به اشتراک می گذارید. با یک سرور اختصاصی، سرور خود را دریافت می کنید. برای کاربران نهایی شما، تجربه مشابه خواهد بود، زیرا شما هر دو نوع سرور را از راه دور مدیریت می کنید.

با این حال، این تمایز ارزش درک دارد.

گزینه های مبتنی بر ابر
در نهایت، باید توجه داشت که گزینه های مبتنی بر ابر ممکن است به پهنای باند اینترنت اضافی نیاز داشته باشند. اگر چنین راه حلی را در نظر دارید، ممکن است لازم باشد با ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود برای ارزیابی گزینه های خود مشورت کنید.

با ارتقای سرور، کسب و کار خود را بدون دردسر کنید

با یک سرور اختصاصی یا سرور ابری، در هزینه و دردسر خرید، نصب، نگهداری و ارتقاء یک سرور داخلی صرفه‌جویی می‌کنید. برخی از شرکت‌ها هنوز ترجیح می‌دهند سرورهای خود را راه‌اندازی کنند - چه به دلیل نگرانی‌های مربوط به رعایت قوانین و چه صرفاً به این دلیل که مدت زیادی این کار را انجام داده‌اند و به آن عادت کرده‌اند.

با این حال، میزبانی ابری و میزبانی سرور اختصاصی به ویژه برای مشاغل کوچک یا متوسط که منابع نقدی یا فناوری اطلاعات برای مدیریت سرورهای داخلی ندارند، محبوب هستند.در نهایت، اکثر شرکت ها می توانند از داشتن یک سرور به نوعی سود ببرند. سوال بزرگتر این است که کدام نوع سرور برای کسب و کار شما مناسب است.

برای کمک به یافتن پاسخ، امروز با دکتر اچ پی تماس بگیرید خرید سرور اچ پی