نماد اعتماد

FC و FCOE چیست

 FC و FCOE چیست؟

 در اصل، این پروتکل امکان یکپارچگی را برای هر دو نوع ترافیک در یک زیرساخت فراهم می‌کند. این بدان معناست که انواع مختلف اتصال قادر به انتقال بدون نصب سیستم‌های جدید هستند.

تفاوت پروتکل های FC و FCOE چیست؟

کانال فیبر (FC) یک پروتکل انتقال داده سریال و استاندارد برای شبکه‌های ذخیره‌سازی در سطح سازمانی با سرعت بالا است. سرعت 128 گیگابیت در ثانیه را پشتیبانی می کند و داده های ذخیره سازی را در شبکه های نوری سریع ارائه می دهد.FCOE کانال فیبر را روی شبکه‌های اترنت کامل دوبلکس مبتنی بر استاندارد IEEE 802.3 ترسیم می‌کند. با ادغام I/O، FCOE هزینه و پیچیدگی را با حذف نیاز به ایجاد و شبکه های موازی برای ذخیره سازی و شبکه کاهش می دهد.فرم زیر تفاوت بین کانال فیبر (FC) و کانال فیبر از طریق اترنت (FCOE) را نشان می دهد.

Parameter

FC

FCOE

Abbreviation

Fiber

Channel Fiber Channel over Ethernet

Terminology

 

کانال فیبر (FC) یک شبکه پرسرعت است

فناوری در حال اجرا با سرعت های مختلف -1، 2،4،8،

16،32 و 128 گیگابیت بر ثانیه و برای اتصال ذخیره سازی داده های رایانه به سرورها استفاده می شود. کانال فیبر عمدتاً در شبکه های فضای ذخیره سازی (SAN) در مراکز داده تجاری استفاده می شود.

کانال فیبر روی اترنت (FCoE) یک فناوری شبکه است که فریم های کانال فیبر را روی شبکه های اترنت کپسوله می کند. این به کانال فیبر اجازه می دهد تا از شبکه های اترنت 10 گیگابیتی (یا

سرعت های بالاتر) با حفظ پروتکل کانال فیبر.

Working Mechanism

 

کانال فیبر از مکانیزم مبتنی بر منبع برای پر کردن لوله، به نام اعتبار بافر (همچنین به عنوان اعتبار بافر به بافر نیز شناخته می شود).

FCoE بر روی مکانیسم مبتنی بر f^elver برای اطمینان از عدم تلفات به نام کنترل جریان اولویت کار می کند. در مورد FCoE، سوئیچ دریافت کننده جریان داده را کنترل می کند.

Rdiability

 

برای برقراری ارتباط به قابلیت اطمینان بسیار بالایی نیاز دارد. حتی یک فریم نباید گم شود و فریم ها باید به ترتیب تحویل داده شوند.

نیاز به قابلیت اطمینان کمتر نسبت به ارتباط از طریق FCOE.

Platforms supporting

Cisco MDS ,6520,0620,300 etc.

 Nexus 5K, Nexus 7K etc.

Cabling

 

این اجازه می دهد تا از یک روش متفاوت و کابل کشی مجزای فیزیکی در سرتاسر مرکز داده استفاده شود.

این اجازه می دهد تا از یک روش کابل کشی در سراسر مرکز داده استفاده شود، بنابراین تعداد و نوع کابل های مورد استفاده را ساده می کند.

Infrastructure requirement

 

تعداد بالا به دستگاه های مورد نیاز از نیاز

سخت افزار اختصاصی برای پشتیبانی از کانال فیبر

مسیر ارتباطی و داده/برنامه

مسیر ارتباطی

تعداد کمتری دستگاه مورد نیاز از زمانی که ما داریم

ارتباط همگرا برای SAN و داده/برنامه با استفاده از یک مسیر

Routable

FC is Routable

 

FCOE is non Routable. We require FCIP to extend or join FCoE SANs, even over short distances

Cost

 

هزینه بالا، زیرا به زیرساخت فعال و اختصاصی برای پشتیبانی از ترافیک FC (SAN) نیاز دارد.

هزینه کم زیرا زیرساخت های مشابه برای آن استفاده می شود

ارتباط داده و SAN

Speed

Up to 128 Gbps

Up to 40 Gbps

Distance Supported

تا 10 کیلومتر (OSI 9um SM) برای سرعت 8 گیگابیت بر ثانیه

Up to 13 Km

هدف از FCoE چیست؟

کانال فیبر روی اترنت یا FCoE، یک پروتکل شبکه ذخیره سازی جدید است که از کانال فیبر به صورت بومی از طریق اترنت پشتیبانی می کند. FCoE فریم های کانال فیبر را در فریم های اترنت کپسوله می کند و به آنها اجازه می دهد در کنار ترافیک سنتی پروتکل اینترنت (IP) اجرا شوند.
تفاوت بین FC و FCoE چیست؟
کانال فیبر (FC) یک پروتکل انتقال داده سریال و استاندارد برای شبکه‌های ذخیره‌سازی در سطح سازمانی با سرعت بالا است.
FCoE بدون ضرر چیست؟
مورد دیگری که باید در مورد آن بحث کنیم FCoE بدون ضرر است. کانال فیبر یک پروتکل بدون تلفات است، به این معنی که تضمین می کند که هیچ فریمی در انتقال بین آغازگر و هدف از بین نمی رود. برای انجام این کار از یک بافر برای بافر اعتبار استفاده می کند.

تعریف FCoE
FCoE چیست؟ مخفف Fiber Channel over Ethernet، یک فناوری شبکه کامپیوتری است که برای محصور کردن فریم های کانال فیبر در شبکه اترنت استفاده می شود. این به کانال فیبر اجازه می دهد تا از اترنت 10 گیگابیتی (یا سرعت های بالاتر) در حالی که پروتکل کانال فیبر را حفظ می کند، استفاده کند. این مشخصات بخشی از استاندارد کمیته بین المللی فناوری اطلاعات T11 FC-BB-5 بود که در سال 2009 منتشر شد.

عملکرد FCoE
FCoE مستقل از طرح های ارسال اترنت است و به طور مستقیم کانال فیبر را از طریق اترنت ارسال می کند. مشخصات پروتکل FCoE لایه های FC0 و FC1 پشته کانال فیبر را با اترنت جایگزین می کند. با حفظ ساختار کانال فیبر محلی، FCoE می تواند با شبکه های کانال فیبر موجود و نرم افزار مدیریت یکپارچه شود.

مراکز داده از اترنت برای شبکه های TCP/IP و کانال فیبر برای شبکه های منطقه ذخیره سازی (SAN) استفاده کردند. با FCoE، کانال فیبر، همراه با ترافیک سنتی پروتکل اینترنت (IP) به پروتکل شبکه دیگری تبدیل می شود که روی اترنت اجرا می شود. در مقایسه با iSCSI که روی TCP و IP اجرا می شود، FCoE مستقیماً روی اترنت در پشته پروتکل شبکه اجرا می شود. در نتیجه، FCoE در لایه IP قابل مسیریابی نیست و نمی تواند روی شبکه های IP مسیریابی شده کار کند.

https://www.minitool.com/lib/fcoe.html

این قابلیت ها را میتوانید در سرور های HPE DL380 G10 .   DL380 G10 PLUS پیاده سازی کنید البته مدنظر داشته باشید قبل از کانفیگ نهایی با شرکت فروشنده مشورت کنید.