نماد اعتماد

سرور اچ پی چیست

مشخصات سرور hp - کانفیگ سرور اچ پی چیست

  • سرور اچ پی چیست
  • پردازنده سرور اچ پی
  • رم سردر اچ پی
  • مادربرد سرور اچ پی
  • رید کنترلر سرور اچ پی
  • باتری کش رید سرور hp
  • پاور سرور اچ پی
انواع سرورهای اچ پی در مدل ها مختلف واردبازار شده هست و تقسیم بندی های مخصوص به خود را دارد:
  • سرور رک مونت
  • سرور تاور
  • سرور های بلید
Hp در پزشکی مخفف چیست؟
این مطلب را فقط برای اطلاعات عمومی شما اورده ایم»
هلیکوباکتر پیلوری (Helicobacter pylori, H. Pylori) یک باکتری شایع ساکن دستگاه گوارش انسان است که تمایل دارد به مخاط معده حمله کند. از این‌رو این باکتری به عنوان باکتری بیماری‌زای معده انسان شناخته شده است

سرور چیست

می توان گفت که سرور در هر مجموعه به مثال مغز متفک مجموعه عمل میکند و وظیفه محاسبات و تصمیم گیری های و کارهای پردازشی کل شبکه در سازمان های بزرگ و کوچک را بر عهده دارد سرور پیست تعاریف مختلفی دارد که باید برای هر مجموعه یا هر سازمان یک تعریف ویژه از ان داشته باشیم. در دکتر اچ پی سرور یک سخت افزار حیاطی و مهم درون هر شبکه میباشد.

سرور HP چیست

مشخصات سرور hp چیست؟

یک تجربه مدیریت محاسبات مدرن ارائه شده از طریق HPE GreenLake را فعال می کند که به طور ایمن عملیات را از لبه به ابر ساده می کند.با دید جهانی و بینش همه دستگاه‌های محاسباتی، منابع فناوری اطلاعات را از واکنشی به فعال محور کنیدوظایف خودکار به سرعت به روز رسانی سرور، کاهش خطر و کاهش زمان صرف شده برای آماده سازی و اجرای به روز رسانی های سیستم کمک می کند با طراحی از زیرساخت خود با امنیت قابل اعتماد محافظت کنید نوآوری امنیتی پیشرو در صنعت HPE از لبه تا ابر، با رویکرد چرخه عمر بنیادی بدون اعتماد.

نوآوری های مستمر برای بهترین امنیت در کلاس از طریق مشارکت قوی اکوسیستم و همکاری.زنجیره تامین مورد اعتماد HPE گزینه ای است که حفاظت و اطمینان بهینه سرورهای HPE ProLiant را برای مشتریان ما فراهم می کند: از تامین کنندگان مورد اعتماد تا تاسیسات تولیدی و در حین انتقال به مقصد نهایی مشتری.عملکرد را برای حجم کاری خود بهینه کنید عملکرد مورد نیاز خود را برای سرعت بخشیدن به هر بار کاری از مرکز داده تا لبه دریافت کنید.

دستیابی به عملکرد بهینه برای برنامه های کاربردی که به پیشرفته ترین گرافیک و شتاب داده نیاز دارند.موج جدید نیازهای مرکز داده را با رویکردی باز که کارایی را برای بارهای کاری بومی ابری در مقیاس ارائه می‌کند، برطرف کنید.

مشخصات سرور HP مشخصات فنی سرور HP در هنگام خرید این سرورها از مهمترین پرسش‌هایی مشتریانی است که برای خرید  سایر مراکز مراجعه می‌کنند. در بیشتر مواقع شرکت‌ها به خاطر نداشتن ابزارهای مدرن و مناسب نمی‌توانند راهی را برای مشاهده مشخصات سرور HP و یا سایر تجهیزات شبکه‌ایجاد کنند.  در اینجا شما میتوانید به راحتی به مشاهده سخت افزاری سرور HP بپردازید و مشخصات سرور HP مورد نظر خودتان را با دیگر موارد مقایسه کنید. حتی با ابزارهایی که در این سایت قرار داده شده است می‌توانید به راحتی به کانفیگ گردن سرور خودتان بپردازید و از صحت اطلاعات و انتخاب خودتان مطمئن شوید.

مشخصات فنی سرور HP

هنگامی که اقدام به خرید سرور HP می‌کنید اولین نکته‌ای که باید در نظر داشته باشید تناسب بین مشخصات فنی این سرورها با نیازهای شبکه خودتان است. هر شبکه‌ای بسته به نیازهای کاری خودش نیازمند استفاده از مجموعه‌ای از زیرساخت‌های شبکه از جمله سرور است.برای انتخاب بهترین مشخصات فنی سرور HP شما چند راه را در پیش رو دارید. ابتدا باید خودتان دانش کاملی درباره سرور‌ها داشته باشید.
دوم آنکه بتوانید با زبان انگلیسی به خوبی کار کنید و به سایت‌ها و نرم‌افزارهایی خارجی و یا ارائه شده از سوی شرکت HPE مراجعه کنید و نسبت به صحت اطلاعات اطمینان پیدا کنید. در نهایت نیز به سراغ فروشنده‌ها رفته و نسبت به خرید و کسب اطلاعات از آن‌ها اقدام کنید.
اما هر سه مورد این موارد مشکلاتی دارند. ابتدا آنکه دانش و تجربه شخصی نمی‌تواند نسبت به تمام اطلاعات سرورهای HP جوابگو باشد. سایت‌های خارجی نیز اکثر به صورت نرم‌افزاری هستند و نمی‌توانند اطلاعات اضافه‌تر در اختیار شما قرار دهند و یا به پرسش‌های شما جواب دهند. در نهایت هم بسیاری از فروشندگان تمایل چندانی برای ارائه اطلاعات ندارند.
در اینجا شما نیازمند آن هستید که به سراغ عرضه کنندگان حرفه‌ای ذبیایید تا بتوانید اطلاعات خودتان را دریافت کرده از مشاوره رایگان بهره‌مند شوید و با ابزارهای جدید نسبت به صحت امتحان خودتان اطمینان حاصل کنید.

همه چیز درباره سرورهای hp

دومین گزینه مهم در میان مشخصات فنی سرور HP ، رم‌ها هستند. رم‌ها امکان پردازش سریع را به پردازنده‌ها می‌دهند. با توجه به وجود ماشین‌های مجازی و مجازی‌سازی و نیز استفاده از کانتینرها، اکنون رم‌ها باید ظرفیت‌های بیشتری را داشته باشند. به همین خاطر امروزه شاهد رم‌هایی با ظرفیت‌های بالای 128 گیگابایت نیز هستیم.ومین گزینه که در هنگام مشاهده مشخصات سرور HP باید به آن دقت کنید، کارت شبکه آن است.

کارت شبکه دروازه اتصال سرور به شبکه‌ها و دنیای خارج است. توانمندی این کارت در تبادل سریع و به موقع اطلاعات تاثیر زیادی در تجربه کاربری کاربران دارد. اکنون انواع کارت‌های شبکه با پشتیبانی از کابل‌های مسی و فیبر نوری در بازار وجود دارد.

چهارمین نکته برای بررسی و مشاهده سخت افزاری سرور HP بررسی ظرفیت ذخیره‌سازی است. سامانه ذخیره‌سازی ترکیبی از حافظه‌ها و ریدکنترلرها (RAID)  است. هر  دو مجموعه این قطعات امکان ذخیره‌سازی، بازیابی سریع و حفاظت اطلاعات را به ما می‌دهند. گرچه سرور‌های اچ پی اساسا برای ذخیره‌سازی انبوه طراحی نشده‌اند اما با این حال این امکان وجود دارد که بر روی آن‌ها از حافظه‌های مکانیکی (H.D.D) و حالت جامد (S.S.D)  استفاده شود. استفاده از انواع آرایه‌بندی هارد بر روی آن نیز میسر است.

آخرین نکته بسیار مهم در مشخصات سرور HP بهره‌گیری از شاسی و درگاه‌های ارتباطی است. اکنون سرورهای HP می‌توانند از انواع سوکت‌های پردازنده، اسلات‌های رم، درگاه‌های PCIe، M.2، USB 3.0 و انواع خروجی‌های گرافیکی و صدا پشتیبانی کنند. شاسی سرور hp امکان نصب تمامی سخت‌افزارها را به ما می‌دهد و در واقع آن شاکله اصلی سرور اچ پی ما را تشکیل می‌دهند. بر روی شاسی این سرور‌ها انواع کیت‌ها و آی سی‌ها نظیر iLO نصب شده‌اند که امکانات مدیریتی بیشتری را به سرور‌ها ارائه می‌کنند.

سرور اچ پی چیست؟چرا همه جا از سرورهای HP می‌شنویم؟

شاید اولین سوال که به ذهن می رسد این باشد که سرور چیست؟ سرور کامپیوتری است که اطلاعات را در اختیار سایر کامپیوترها قرار می دهد. به این کامپیوترها کلاینت گفته می شود و قابلیت دسترسی به آنها از طریق Local Area Network و Wide Area Network، مانند اینترنت، امکان پذیر می باشد. میتوان گفت سرور حیاتی ترین بخش زیرساخت شبکه IT می باشد.

سرورها تمامی اطلاعات را از سرتاسر شبکه جمع آوری و ارسال می کند. سرور ها از ترکیب سخت افزاری و سیستم عامل تشکیل شده اند؛ فضای ذخیره سازی، مموری، پردازنده، کارت شبکه، ... . در حال حاضر شرکت های مختلفی به تولید سرور در دنیا مشغول هستند، اما از بزرگترین و پرفروش ترین شرکت ها در جهان میتوان Hewlett Packard Enterprise را نام برد. خرید سرور متناسب با درخواست های هر سازمانی می تواند به پیشبرد اهداف آن سازمان کمک کند.

سرورهای HP از تکنولوژی های پیشرفته دنیا برخوردار می باشند، به همین خاطر انواع سرور hp توانسته پاسخ گوی نیازهای سازمان ها در تمامی ابعاد SMB ها (شرکت های کوچک تا سازمان های بزرگ) باشد. عملکرد فوق العاده، قدرت، مقیاس پذیری از فاکتورهای تاثیر گذار برای انتخاب سرورهای HPE می باشد. شرکت اچ پی ای علاوه بر تولید  و فروش سرور، در زمینه تجهیزات ذخیره سازی یا همان استوریج ها، تجهیزات MCS، UPS، نرم افزارهای مدیریتی، تجهیزات شبکه مانند سوئیچ و روتر و تجهیزات وایرلس با نام تجاری Aruba نیز توانسته تا حدودی پیشگام باشد.

توانسته تمامی قطعات و تجهیزات مورد نیاز سرور و استوریج HPE را تامین کند. HPE سرورهای خود را متنوع و بر مبنای تنوع در کارایی و حوزه های مختلف می سازد. سرور های نسل 10 HPE بر اساس 4 فاکتور مهم طراحی شده اند؛ Security، Mobility، Cloud و Big Data. از انواع سرورهای HP میتوان Apollo Systems، BladeSystem، Synergy، Superdome، SimpliVity و انواع سرورهای پرولینت نام برد.

سرور ایمیل
سرور پست الکترونیکی یک کامپیوتر مرکزی است که ایمیل های الکترونیکی را برای مشتریان از طریق شبکه ذخیره می کند. این بسیار شبیه اداره پست است که ایمیل های ارسال شده برای کاربر را دریافت می کند و آنها را تا زمانی که توسط کاربر درخواست نشود ذخیره می کند. از پروتکل‌های ایمیل استاندارد برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده می‌کند، مانند پروتکل انتقال نامه ساده (SMTP) درخواست‌های ایمیل خروجی را مدیریت می‌کند و پیام‌ها را ارسال می‌کند. پروتکل های POP3 و IMAP برای پردازش نامه های دریافتی و همچنین دریافت پیام ها استفاده می شود. این پروتکل ها با استفاده از رابط ایمیل یا وب میل، تمام اتصالات را هنگام ورود کاربران به سرور پست الکترونیکی مدیریت می کنند.

Hpe چیست

تولید جدید اچ پی که  در سری های اینترپرایز میباشد با نام تجهزی اچ پی ای hpe وارد بازار می شود.

گاهی اوقات، سرورهای پست الکترونیکی و سرورهای وب در یک دستگاه ادغام می شوند. با این حال، Hotmail و Gmail (سرویس های پست عمومی) و ISP های بزرگ (سرویس اینترنت ارائه می دهد) ممکن است از سخت افزار اختصاصی برای ارسال و دریافت ایمیل استفاده کنند. یک نرم افزار سرور پست الکترونیکی باید روی رایانه نصب شده باشد که به مدیر سیستم اجازه می دهد تا حساب های ایمیل را برای هر دامنه ای که روی سرور میزبانی می شود ایجاد و مدیریت کند. به عنوان مثال، اگر نام دامنه 'javatpoint.com' توسط سرور میزبانی شود، این قابلیت را دارد که حساب های ایمیلی را که به 'javatpoint.com ختم می شوند' ارائه دهد.

سرور مستقل
یک سرور مستقل جایگزینی برای انتقال سریال برای SCSI موازی است و به تنهایی اجرا می شود. این یک پیشرفت از SCSI سنتی است و به یک دامنه ویندوز تعلق ندارد. حداکثر 128 دستگاه همزمان با سرعت انتقال 3 گیگابایت در ثانیه را پشتیبانی می کند. همچنین می تواند با SATA و SCSI ارتباط برقرار کند و شامل دو پورت داده است. این سیستم احراز هویت محلی و کنترل دسترسی را برای هر منبعی که از یک سرور مستقل تولید می شود ارائه می دهد. علاوه بر این، کاربران فقط باید حساب کاربری دیگری ایجاد کنند، زیرا نیازی به اقدامات پیچیده ندارد، زیرا خدمات ورود به شبکه را ارائه نمی دهد.

مشخصات سرور HP

به علت تنوع در مدل ها و پارت نامبرهای سرورهای اچ پی قیمت و مشخصات فنی دستگاه ها می تواند متفاوت باشد. برخی از این پارت نامبرها نا معتبر و حتی قدیمی می باشد که همچنان در بازار به فروش میرسند. پیشنهاد می شود استعلام قیمت سرور hp و خرید سرور HP با تیم فروش سرور شرکت تماس گرفته و مشاوره در یافت کنید. همچنین پیشنهاد می شود مقاله راهنمای خرید سرور مطالعه کنید.

سرورهای پرولینت HPE
ایمن ترین سرورهای دنیا همراه با بالاترین استاندارد جهانی، سرورهای نسل 10 پرولینت اچ پی می باشند. سرورهای ProLiant Gen10 به همراه نرم افزار مدیریتی HPE OneView، InfoSight و OneSphere توانسته زیرساخت محاسباتی مبتنی بر software-defined را ارائه کنند تا عملکرد اپلیکیشن ها، زیرساخت و استقرار برنامه ها را تسریع کرده و عملکرد سرور را بهبود بخشند. اچ پی ای با ارائه سرورهای چند هسته ای، چندین پردازنده و سری سرورهای تیغه ای نیازهای مختلف کسب و کارها با در نظر گرفتن بودجه تا عملکرد و مقیاس پذیری شرکت ها برآورده می کند. سرورهای پرولینت از سیستم عامل ها و برنامه های پیشرو برای دیتا سنتر ها در هر اندازه ای پشتیبانی می کنند. سرورهای ProLiant اچ پی خود به 3 دسته محصولی تقسیم می شوند؛ ماکرو سرورهای اچ پی، سری سرورهای ProLiant DL یا Density Line و ProLiant ML سرور یا Modular Line. سرورهای پرولینت اچ پی ای با نام های Rack و Tower نیز شناخته می شوند.

Hp چیست


سری HPE ProLiant MicroServer
میکرو سرورهای پرولینت اچ پی در ابعاد کوچک، بی صدا و بسیار شیک هستند و به عنوان اولین راهکار برای کسب و کارها و دفاتر کوچک معرفی شده و ایده آل می باشند. MicroServer با ارائه عملکرد مناسب در یک اشل کوچک و استفاده آسان با شما در کنار بهبود بهره ری و کارایی، صرفه هزینه های آی تی را کاهش می دهد. با داشتن سرور میکرو اچ پی دیگر نیاز به اتاق سرور نخواهید داشت. سری جدید میکرو سرورهای پرولینت پلاس حتی با ویژگی های بیشتری که با نیازهای SMB ها مطابقت بیشتری دارند ارائه شده است. سرورهای ProLiant MicroServer Gen10 Plus از پردازنده های Intel Xeon و Pentium، iLO 5 اچ پی ای به همراه تکنولوژی HPE silicon root of trust، HPE InfoSight در یک ابعاد کوچکتر نسبت به نسل قبلی پشتیبانی میکند.
مزایای سری پلاس میکرو سرورهای نسل 10:
  • افزایش عملکرد 53% با پردازنده اینتل زئون
  • مدیریت، راه اندازی و سرویس دهی آسان
  • طراحی کوچک و قابلیت نصب در هر 2 صورت عمودی و افقی در سرور و هر مکان دیگری

خانواده سرورهای HPE ProLiant ML

ایده آل برای دفاتر با ارتباط ریموت یا دارای شعب و کسب و کارهای در حال رشد سرورهای ML اچ پی یا سرورهای برجی همانند کیس کامپیوتر می باشند و هم به صورت ایستاده و خوابیده در رک قرار می گیرند. ساده کارآمد از نظر اقتصادی میباشند و انتخابی مناسب برای مشاغل در حال رشد و دارای شعب متعدد با دسترسی ریموت میباشند. نوآوری های محاسباتی که شامل ابزارهای ساده مدیریت و ذخیره سازی در کنار پیکربندی توسعه پذیر میباشد، دسترسی به اطلاعات از طریق ریموت را ممکن و باعث بهبود در بهره وری انرژی برای کاهش کل هزینه های مالکیت یا TCO می شود.

مزایای سرورهای Tower:

  • افزایش عملکرد 61% و 27% افزایش Core با پردازنده های مقیاس پذیر اینتل زئون
  • حداکثر 82% پهنای باند بیشتر که باعث افزایش عملکرد اپلیکیشن ها برای memory-intensive applications
  • صرفه جویی در انرژی با سرور HPE ProLiant ML350 Gen10 در ویندوز و لینوکس

خانواده سرورهای HPE ProLiant DL (Rack)

سرورهای پرولینت دی ال انعطاف پذیرترین، قابل اطمینان ترین و بهینه ترین عملکرد را دارا می باشند. قابل نصب در رک می باشند و با نام سرورهای رکمونت نیز شناخته می شوند. تنوع سرور های رک مونت نسل 10 زیاد است، با انتخاب های منعطف و طراحی متنوع، همراه با بهره وری انرژی، در نهایت TCO را کاهش می دهد.

مجموعه محصولات ProLiant Gen10 rack، مدیریت ساده، بهره وری بالا، کارایی در عملکرد، قابلیت اطمینان، تسریع در عملیات و ایمنی داده ها را ارائه می دهند. به همین خاطر از پرفروش ترین سرورهای دنیا سری DL شرکت HP می باشد.

سری محصولات رک اچ پی ای برای ورک لودهای چند برنامه ای عملکرد بهینه سازی شده ارائه می دهند تا سرعت عملیات IT به میزان قابل توجهی افزایش یافته و کسب و کارها به نیازهای تجاری خود هرچه سریعتر پاسخگو باشند. از پر فروش ترین مدل ها در میان نسل 10 سرورهای پرولینت، دی ال 580 و دی ال 380 میباشد. به علت نوسان در قیمت ارز، جهت اطلاع از قیمت سرور HP DL380 G10، سرور HP DL380 Gen10 Plus و سرور HP DL580 G10  (فروش سرور و تجهیزات آن) تماس بگیرید.

مزایای سرورهای ProLiant Gen10 و Gen10 Plus:

  • 61% افزایش عملکرد و 27% افزایش هسته با Intel Xeon Scalable processors
  • با حداکثر 27 برابر سریعتر انجام دادن عملیات CheckPoint عملیات سازمانی سریعتر انجام می شود
  • 82% پهنای باند بیشتر در حافظه باعث افزایش عملکرد برنامه برای memory-intensive applications می شود
  • 14% Core بیشتر پردازنده برای افزایش VM Density و 33% ظرفیت حافظه بیشتر برای عملکرد بهتر Virtual Machine با استفاده از پردازنده های AMD EPYC
  • 9% بهبود در سرعت مموری با پردازنده های نسل دوم AMD EPYC
  • پهنای باند دو برابر بیشتر برای I/O توسط PCIe 4
  • 4 برابر ظرفیت بیشتر ذخیره سازی

    سرویس نام دامنه (DNS)
    این یک نوع سرور است که قادر به مدیریت، نگهداری و پردازش نام دامنه های اینترنتی و سوابق آنها است. در سال 1983، Jon Postel و Paul Mockapetris اولین DNS را طراحی و پیاده سازی کردند. عمدتاً برای ارائه وب سایت به کاربران نهایی از طریق اینترنت طراحی شده است. برای دریافت خدمات همیشه نیاز به اتصال به اینترنت است. این شامل فضای ذخیره‌سازی است که نام‌های دامنه مختلف، میزبان‌های اینترنتی، سوابق DNS، نام‌های شبکه و سایر داده‌ها را ذخیره می‌کند. قابلیت تبدیل نام دامنه به آدرس IP مربوطه خود را دارد.

    سرور DNS چگونه کار می کند؟
    اگر می خواهید از وب سایتی مانند javatpoint بازدید کنید، باید "https://www.javatpoint.com" را در نوار جستجوی مرورگر خود تایپ کنید. هنگامی که نام دامنه وارد می شود، می توان به عنوان یک سیستم نام دامنه به آن نگاه کرد. سپس، DNS آن را به یک آدرس IP (مانند 217.58.217.164) ترجمه می کند. اکنون، رایانه شما صفحات وب javatpoint را جمع آوری می کند و آن اطلاعات یا صفحات را برای نمایش روی صفحه به مرورگر شما می فرستد.

    چگونه می توان با رایانه های دیگر به سرور متصل شد؟
    در یک شبکه محلی، سرور به یک سوئیچ یا روتر متصل می شود که از تمام رایانه های دیگر از طریق شبکه استفاده می کند. هنگامی که به شبکه متصل می شود، سایر رایانه ها قابلیت دسترسی به سرور و کلیه خدمات آن را دارند.

  • به عنوان مثال، یک کاربر می تواند برای بازدید از یک وب سایت به سرور متصل شود و می تواند از طریق یک وب سرور با سایر کاربران از طریق اینترنت ارتباط برقرار کند.اگرچه، یک سرور اینترنتی مانند یک سرور شبکه محلی در مقیاس بزرگتر عمل می کند. از طریق میزبان وب یا InterNIC، یک آدرس IP به سرور اختصاص داده می شود.با یک ثبت کننده نام دامنه، یک نام دامنه ثبت می شود که توسط آن کاربران می توانند به یک سرور متصل شوند.

  • هنگامی که کاربران به نام دامنه (مانند javatpoint.com) متصل شدند، سپس نام به طور خودکار به آدرس IP سرور با کمک یک حل کننده DNS ترجمه می شود.به خاطر سپردن نام دامنه در مقایسه با آدرس IP آسان تر است، که برای اتصال کاربران به سرور مفید است. علاوه بر این، نام دامنه به اپراتور سرور اجازه می دهد تا آدرس IP سرور را بدون تأثیر بر خدمات در زمان دسترسی به سرور تغییر دهد. اگرچه آدرس IP قابل تغییر است، اما نام دامنه همیشه ثابت می ماند.


سرور اچ پی بلید
سرور های HPE BladeSystem یا سرورهای تیغه ای، یک زیرساخت و یک پلتفرم مدیریتی برای تسریع در ارائه خدمات می باشد. با توجه به تحولات دیجیتالی دنیای امروز نیاز به پردازش سریعتر اطلاعات برای چالش ها و اپلیکیشن های جدید تجاری بیشتر احساس می شود. این به معنای بهینه سازی زیرساخت های سنتی و بارهای کاری کلود هیبریدی در عین در نظر گرفتن بودجه، انعطاف پذیری و سادگی عملیاتی میباشد. سرور بلید اچ پی این امکان را فراهم می سازد تا ضمن بهینه سازی هزینه ها، زیرساخت های سرورهای قدیمی Blade را تغییر داده و عملکرد تجاری را مقیاس بندی می کند. با استفاده از نرم افزار مدیریتی HP OneView، می توانید بر روی BladeSystem تجربه متفاوت از کانفیگ و مدیریت زیرساخت شبکه و سرور را تجربه کنید.
Blade System چیست؟
سرور تیغه ای یک کامپیوتر سرور تشکیل شده از تیغه های کوچک با طراحی بهینه سازی شده مدولار است تا استفاده از فضا و انرژی را به حداقل برساند. بر خلاف سرور Rack-mount، سرور بلید درون محفظه مخصوص به خود به نام Enclosure قرار می گیرد که میتواند چندین سرور تیغه ای را در خود جای دهد. بلید سرور ها با کانفیگ های متفاوتی برای انتخاب تیغه ها ارائه می شود.
انکلوژر چیست؟
میتوان گفت که سرور بلید از چندین سرور در یک محفظه تشکیل شده است که به سرورها تیغه گفته می شود. تیغه های داخل سرور بلید به صورت اسلات های جداگانه داخل محفظه سرور قرار گرفته است. به طور کلی blade enclosure ها برق، خنک کننده، شبکه، اتصالات مختلف و مدیریت را به صورت یکجا فراهم میکند.

سرور های hp به همراه کانفیگ سرور  HPE

اولین صفحه پس از راه اندازی سرور HP، صفحه بوت سرور اچ پی می باشد و در این مرحله 4 گزینه برای پیکربندی سرور در دسترس می باشد؛
  1. با زدن کلید F9 و ورود به برنامه UEFI میتوانید تنظیمات کلی سیستم را انجام دهید.
  2. با زدن کلید F10 و با ورود به Intelligent Provisioning تمامی ابزارهای مورد نیاز برای راه اندازی و سیستم عامل در دسترس میباشد.
  3. با زدن دکمه F11 وارد Boot Menu می شوید.
  4. از طریق دکمه F12 میتوانید از روی شبکه سرور را بوت کنید.

فروش قطعات سرور

اصلی ترین قطعات تشکیل دهنده سرور ها؛ انواع شاسی، CPU، Memory، رایزر کارت، فضای ذخیره سازی HDD/SSD، منبع تغذیه، کارت شبکه، فن و هیت سینگ میتوان نام برد.

شاسی سرور

شاسی سرور نقش اصلی و اساسی در برقراری ارتباط تمامی قطعات قابل استفاده بر روی سرور را دارد. بر روی شاسی مادربرد سرور قرار گرفته است و ارتباط بین تمامی قطعات را امکان پذیر و ایجاد میکند، میتوان گفت که تمامی قطعات برای ارتباط با یکدیگر به شاسی وابسته هستند.

پردازنده

سی پی یو (CPU) یکی از اجزای اصلی سرور است که در اصل وظیفه پردازش اطلاعات را برای کارهای مختلف بر عهده دارد. عملکرد پردازنده (سرعت؛ با توجه به clock frequency که در پردازنده وجود دارد تعیین می شود، به عنوان مثال 1.5 Ghz) نقش مهمی داشته زیرا تمامی درخواست ها مانند سرویس های دهی صفحات وب، نمایش داده های دیتابیس و اجرای دستورات اپلیکیشن ها و محاسبات توسط این بخش تفسیر و اجرا می شود. هر چه تعداد پردازنده ها در یک سرور بیشتر باشد، سرور سریعتر و با کارایی بیشتر قادر به کار است و دستورالعمل های بیشتری را میتواند در مدت زمان کوتاه تری اجرا کند.

حافظه یا Memory

حافظه سرور یا همان Random Access Memory (RAM) است که اطلاعات را از استوریج سرور HDD/SSD ها به پردازنده انتقال می دهد. به عنوان شکلی از حافظه فرار (volatile memory)، وقتی حافظه سرور در حالت خاموش قرار دارد، داده های موجود را از دست می دهد. در برخی نظرات ماژول های RAM به عنوان حافظه کوتاه مدت میباشد و هارد درایو های HDD و SSD به عنوان حافظه بلند مدت هستند. هر چه حافظه در سرور افزایش پیدا کند عملیات Read/Write بیشتری قابل انجام خواهد بود. در اصل مموری برای ذخیره دیتاهایی که به دسترسی سریع توسط کاربر و CPU دارد اختصاص می یابد. میتوان گفت یک Workspace موقتی است که دستورالعمل ها همراه با پردازش اطلاعات انجام می شود.

زمانی که کاربر در سرور در حال انجام استفاده از برنامه یا مرورگر یک صفحه وب است، RAM این اقدامات را انجام می دهد. انواع memory را میتوان به volatile و non-volatile، که در دسته اول در صورت قطعی برق اطلاعات از بین خواهد رفت، اما در دسته دوم همچنان پس از رفتن برق و خاموشی همچنان اطلاعات در دسترس خواهند بود. سری حافظه Volatile بیشترین استفاده را دارد و در دو مدل دینامیک و استتیک وجود دارد. DDR4 یا نسل 4 double data rate، نوعی DRAM است که امروزه به دلیل نیاز به صرف انرژی کمتر و سرعت انتقال اطلاعات بالا، به طور گسترده ای در سرورها مورد استفاده قرار می گیرند. واحد اندازه گیری رم معمولاً گیگابایت (GB) و در ظرفیت ترابایت نیز اندازه گیری میشود، در حالیکه سرعت یا زمان دسترسی با مگاهرتز (MHz) اندازه گیری می شود.

امروزه طبقه بندی مموری بر اساس سرعت یا نرخ انتقال داده یا پهنای باند آن میباشد که معمولاً با واحد میلیون انتقال داده در هر ثانیه (MT/s) اندازه گیری میشود. نوع متداول حافظه که امروزه مورد استفاده میباشد ماژول های رم DIMM به طور کلی 1066 MT/s، 1333 MT/s، 1600 MT/s یا 1866 MT/s ازائه میشود. DIMM با عملکرد بالا میتواند به نرخ 2133 و 2400 MT/s برسد.

هارد یا فضای ذخیره سازی اطلاعات

دو مدل فضای ذخیره سازی یا دیسک بر روی سرور وجود دارد؛ HDD و SSD. هاردهای HDD از بخش هایی به نام صفحه، هد تشکیل شده و SSD ها به صورت فلش یا مموری می باشند. فضای ذخیره سازی سرور که میتواند هارد یا درایو باشد از نظر اینترفیس راه های ارتباطی مختلفی دارند، از جمله؛ SAS، SATA، FC، iSCSI، FCoE، M.2 SATA و PCIe میتوان نام برد.

کارت شبکه سرور

هر کامپیوتری برای اتصال به شبکه و سایر سیستم ها موجود و متصل در آن شبکه، نیاز به کارت شبکه خواهد داشت که نام های مختلفی مانند؛ Network Interface Controller، NIC، Network Card، Network Adapter نیز شناخته میشوند. امروزه کارت شبکه به صورت expansion card هستند که بر روی computer bus وصل میشوند.

بهترین سرور hp

دو مدل سرور dl360  ,  dl380  دو مدل پرفروش و پر ظرفدار سرور های اچ پی هستند و درتمام نسل سرور اچ پی این دومدل پرفروش ترین مدلهای یا بهترین سرور اچ پی هستند.

منبغ تغذیه
منبع تغذیه وسیله ای الکترونیکیست که برق را به یک بار الکتریکی تبدیل میکند. عملکرد اصلی منبع تغذیه تبدیل جریان الکتریکی از منبع به ولتاژ، جریان و فرکانس صحیح برای تامین انرژی مورد نیاز لود می باشد. منبع تغذیه برای تبدیل برق wall/line AC به برق DC استفاده می شود که میتواند توزیع و برای تامین برق قطعات مختلف سرور مانند مادربرد و هاردیسک ها استفاده شود. این فرایند تبدیل دارای مقداری Overhead است باعث ایجاد گرما می شود و باعث کاهش بازدهی کلی power supply می شود. هر چه منبع تغذیه کارآمدتر باشد، گرمای کمتری تولید می شود. به عبارت ساده تر، بازده منبع تغذیه مقدار انرژی است که به اجزای مختلف که به برق نیاز دارند اختصاص داده می شود. باقیمانده انرژی به گرما تبدیل میشود.
یکی از بزرگترین چالش های شرکت های خصوصی و سازمان های بزرگ دولتی در خرید سرور اچ پی برای سازمان خود هستند که ما در این مقاله سعی میکنیم تمام مقالات و موارد را که در مورد خرید سرور hp در مرود برخی سرور های پر فروش مهم هست را با همدیگر مطرح کرده و مطالعه کنیم اگر در مورد یکسری از سرور های پرفروش این موارد صدق می کند شما می توانید در مورد برخی موارد در کامنت ها از ما سوال بپرسید. می رویم که داشته باشیم دو تا از پرفروش ترین سرور های اچ پی ای DL360   DL380  را می توانید  ار این لینک ها مطالعه کنید و در مورد این سرور ها بیشتر بدانید .
استعلام قیمت سرور اچ پی DL380 DL360 سرور اچ پی HP ProLiant DL360  سرور HP ProLiant DL360 Gen10 ، یکی از سرور‌های قدرتمند تولید شده توسط کمپانی HP، در سری رکمونت تک یونیت است. اچ پی سرور DL360 G10، سرور  با عملکرد و بازدهی عالی به همراه سطح ایمنی بالا معرفی می‌کند، که مناسب مراکز داده برای انجام فعالیت‌های مجازی سازی، پایگاه داده و محاسبات با کارایی بالا است.
استعلام قیمت سرور اچ پی DL360
سرور HPE DL360 Gen10، ویژگی‌های امنیت، چابکی و انعطاف پذیری را بدون کوچکترین نقصی برای دیتا سنتر شما به همراه خواهد داشت. از ویژگی‌هایی که این مدل از نسل 10 سرور‌های پرولیانت اچ پی دارد، پشتیبانی از خانواده‌ پردازنده‌های مقیاس پذیر نسل دوم Intel Xeon است که استفاده از حداکثر 28 هسته پردازشی برای هر پردازنده را امکان پذیر کرده است. جالب است بدانید که این سرور، از دو پردازنده Intel Xeon Scalable پشتیبانی می‌کند. بهره گیری سرور DL360 Gen10، از حافظه هوشمند HPE DDR4، حداکثر ظرفیت حافظه 6 ترابایت را در اختیار سیستم قرار می‌دهد.اگر قصد خرید سرور اچ پی DL360 g10، را دارید و یا می‌خواهید با ویژگی و امکانات این سرور نسل 10 اچ پی بیشتر آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم با ما همراه باشید.
در پایان این معرفی محصول، مسلماً به اطلاعات کاملی اعم از مشخصات ظاهری، پردازنده، حافظه رم، منبع تغذیه و… سرور اچ پی DL360 G10، دست خواهید یافت.بررسی مشخصات ظاهری سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 در ابتدا قصد داریم به معرفی و بررسی مشخصات ظاهری و فیزیکی سرور HPE ProLiant DL360 Gen10 بپردازیم و سپس با آگاهی نسبت به امکانات این سرور سایر بخش‌های آن را معرفی کنیم. اولین بخشی که اجزای آن را بررسی می‌‌کنیم ، نمای جلوی سرور HP است.نمای جلوی سرور DL360 Gen10 با شاسی 8SFF استعلام قیمت سرور اچ پی DL360
 Hp dl360 g8 قیمت  درمورد قیمت سرور dl360 g8 میتوان گفت فعلا با حدود 10 میلیون تومان میشه این سرور دی ال 360 رو خریداری کرد و بنظرم بهترین انتخاب برای تمام دوستانی هست که می خوان با کمترین هزینه بهترین سرور رو خریداری کنند این سرور که ماکزینن میتونه دوتا پردازنده رو پشتییانی کنند یک انتخاب بسیار عالی برای هاست های پر ظرفیت و دیتاسنتر ها هست . دراینجا فرصت بررسی سرور dl360 g8 نیست و ما نیز نمخواهیم بیشتر در مورد این سرور صبحت کنیم و یکسری مواردی را که احساس مکنیم در مورد این سرور مناسب هست رو با همدیگر مطرح مکینم
  • یک سرور تک یونیت مناسب برای کارهای دیتاسنتر ی هست.
  • با ماکزیمم دو تا پردازنده 12 کور واقعی می تونید با هاش کار کنید.
  • با رم 24تا اسلات 32 گیگ میتونید ازش بهره برداری کنید.
  • من در مورد ماکزیمم رم سرور dl360 g8 بنظرم صلاح نیست.
  • فن های ضعیفی روی سرور dl360 g8 هست و نمیتونه اونطوری که باید داخل کیس سرور شما را خنک کند.
  • ریل کیت این سرور گران هست میشه گفت نصب قیمت خود سرور dl360 قیمت ریل کیت سرور هست.
  • هارد سرور dl360 هم هارد های معمولی سس اچ پی رو ساپورت می کند.
  • میتونید با ده میلیون تومان یک سرور مناسب خریداری کنید.

مشاهده مشخصات سرور HP

سخت‌افزارهای سرور HP مجموعه‌ای نسبتا گسترده‌ای از قطعات و تجهیزات را شامل می‌شوند. شناخت کامل این قطعات برای بسیاری از کارشناسان نیز کار دشواری است. اطلاعات این کالاها هر روز به روز می‌شوند. برخی از چرخه تولید خارج می‌شوند و برخی دیگر به بازار راه پیدا می‌کنند. در کنار این موارد ترکیب سخت‌افزارها با همدیگر نیز کار بسیار دشواری است.

بسیاری از این قطعات سخت‌افزاری برای ترکیب نیازمند مشخصات خاصی در شاسی و یا سایر قطعات هستند. با توجه به‌این نیازهای اطلاعاتی انواع ابزارهای ارائه اطلاعات، مقایسه و کانفیگ دیجیتالی در کنار همدیگر قرار گرفت تا شما بتوانید به راحت‌ترین شکل ممکن به مشاهده مشخصات سرور HP بپردازید.برای مشاهده مشخصات سرور HP به راحتی می‌توانید به صفحه هر کدام از سرور‌ها در فروشگاه مراجعه کنید تا بتوانید اطلاعات آن را مشاهده کنید.

سرورها کجا ذخیره می شوند؟
در یک محیط شرکتی یا یک تجارت، سرور و سایر ابزارهای شبکه عمدتاً در یک گلخانه یا کمد ذخیره می شوند. این بخش ها سعی می کنند تمام تجهیزات و رایانه های حساس را از افرادی که هیچ اختیاری برای دسترسی به آنها ندارند جدا کنند.سرورهایی که در محل میزبانی نمی شوند و از راه دور به آنها دسترسی دارند در یک مرکز داده قرار دارند. این نوع سرورها به شرکت دیگری اجازه مدیریت سخت افزار را می دهند و شما را قادر می سازد تا از راه دور پیکربندی کنید.

مشخصات سرور HP که باید بررسی کنید

قبل از آنکه نسبت به خرید سرور HP اقدام کنید باید نسبت به مشاهده مشخصات سرور HP اقدام کنید. برای این کار چند آپشن خاص از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند که به آن‌ها می‌پردازیم.اولین گزینه پردازنده است. پردازنده نقش حیاتی در میان مشخصات سرور HP دارد. سرورهای HP می‌توانند بین یک تا چهار پردازنده را پشتیبانی کنند. با به وجود آمدن امکانات مجازی‌سازی و پردازش‌های گرافیکی و همچنین هوش مصنوعی، پردازنده‌ها باید مشخصات و قابلیت‌های خاصی داشته باشند.آیا هر کامپیوتری می تواند سرور بسازد؟آره. هر کامپیوتری با نرم افزار مناسب به عنوان یک سرور عمل می کند، حتی یک کامپیوتر رومیزی یا لپ تاپ خانگی. به عنوان مثال، می توانید یک برنامه سرور FTP را روی رایانه خود نصب کنید که به شما امکان می دهد فایل ها را بین رایانه های دیگر از طریق شبکه خود به اشتراک بگذارید.

با این حال، شما می توانید کامپیوتر خانگی خود را به یک سرور تبدیل کنید. شما باید یک نکته مهم را در ذهن خود نگه دارید:رایانه شما و نرم افزار سرور مربوطه باید در حالت در حال اجرا باشند تا در هر زمان قابل دسترسی باشند.هنگامی که رایانه شما در حالت سرور است و سایر کاربران از آن استفاده می کنند قیمت سرور dl360 g8 در مورد قیمت سرور موارد زیر رو مدنظر داشته باشید.

  • رم سرور dl360 g8 گران هست و می شه گفت بیشتر هزینه در خرید سرور dl360 g8 هزینه خرید رم سرور dl360 هست
  • پاور سرور همان 460 وات اچ پی بردارید کفاف کار شما رو میدده
  • میتونید پاور سرور hp dl360 g8 رو سری 750 وات انتخاب کنید که نگرانی نداشته باشید.
  • در مورد پردازنده ها هم گفتم که میتونید 2640  یا2650 ارزان قیمت تهیه کنید.

مشخصات سرور HP ProLiant DL360 G9

سرور HP DL360 Gen9 عملکرد بالا و حافظه زیادی را ارائه می‌دهد. HP ProLiant DL360 Gen9 Server به دلیل پایداری و چگالی بالا برای مجازی سازی، محاسبات با کارایی بالا و برنامه های پایگاه داده عالی است. سرور اچ پی DL360 Gen9 یک سرور منحصر به فرد با درجه بالایی از تطبیق پذیری وظایف است. این پلتفرم که برای برآورده کردن نیازهای همه برنامه‌ها و بارهای کاری مدرن طراحی شده است، دارای معماری ماژولار است که کاربران می‌توانند بسته به نوع حجم کاری آن را تغییر دهند.علاوه‌بر پردازنده‌های جدید E5-2600 v3 و حافظه DDR4، DL360 Gen9 منعکس‌کننده پیشرفت‌های فناوری HP و دیدگاه کلی شرکت برای مراکز داده است. سرور HP DL360 G9 هنگامی که با ماژول های حافظه HP Smart Memory DDR4 ترکیب می‌شود، ظرفیت سرور را می‌توان برخلاف حداکثر سرعت 1866 مگاهرتز برای نسل قبلی پردازنده های نسل 8 با حافظه DDR3، تا 768 گیگابایت و سرعت تا 2133 مگاهرتز افزایش داد.

بهترین قیمت سرور dl380 g9 را میتوانید از نمایندگی فروش سرور hp  در بازار تهیه کنید که این شرکت های که نمایندگی سرور اچ پی هستند و تمام سرور اچ پی را می فروشند.فروش رم سرور اچ پی DL360 G8توجه : این مطلب فقط جهت مشاهده آفر ویژه فروش سرور DL360p G8 ایجاد شده است خرید سرور اچ پی دی ال 360 جی 8 HP مجموعه ای از پیشرفت ها و قابلیت ها ,   مزیت ها  را به سرور 1U نسل هشتم خود اضافه کرده است. ما نگاهی می اندازیم تا ببینیم که آیا پیشرفت های ابزار نظارتی Sea of Sensors و افزایش قابلیت های اتوماسیون  سرور اچ پی ارزش قیمت درخواستی 6000 پوندی را دارند یا خیر.مزیت های خرید سرور اچ پی بسیار زیاد هست ولی من هیچ وقت ارزش قیمت بالای این سرور های اچ پی را نفهمیدم اینهمه قیمت برای سرور اچ پی تازه خریداری شده بسیار زیاده هست قیمت یک سرور نسل پایین تر به مراتب پایین تر میباشد قیمت سرور اچ پی باید به مراتب کمتر از این مقدار باشد خرید سرور اچ پی با این قیمت توجیه فنی و مالی برای تیم شرکت های کوچک ندارد و این باعت می شود شرکت های کوچکتر به سمت سرور های استوک یا نسل ها ی پایین تر حرکت کنند و خرید سرور اچ پی دی ال 360 جی 8  از همین مدل ها میباشند سرور اچ پی سری DL360  دست دو میباشد و بسیار ارزان قیمت و دارای مزیت های رقابتی بسیار بالایی استعلام قیمت سرور اچ پی DL360

بررسی سرور HP ProLiant DL360p Gen8

HP مجموعه ای از پیشرفت ها را به سرور 1U نسل هشتم خود اضافه کرده است. ما بررسی می کنیم تا متوجه شویم که آیا پیشرفت های ابزار نظارتی Sea of Sensors و افزایش قابلیت های اتوماسیون ارزش قیمت 6000 پوند را دارند یا خیر.سرور rack DL360p Gen8 1U از Xeon های E5-2600 اینتل پشتیبانی می کند و مشاغلی را هدف قرار می دهدکه به دنبال پکیج های فشرده با rack هستند و بتواند حجم کاری با تقاضای بالا را مدیریت کند.راه اندازی Gen8 ProLiants نشان دهنده بالاترین ماموریت Project Voyager HP است، تا کل چرخه عمر سرورهای خود را خودکار کند.

HP جسورانه ادعا می کند که می تواند مصرف برق طولانی مدت، زمان حل مشکلات و کل هزینه های عملیاتی را کاهش دهد. یکی از ویژگی های کلیدی Gen8 ProLiants این است که همه تراشه جدید iLO4 HP را به نمایش می گذارند. این موضوع پایه و اساس تمام مدیریت سرور و به عنوان استاندارد با مدیریت بدون وجود نماینده HP، سیستم سلامت فعال (AHS) و پشتیبانی از راه دور جاسازی شده HP ارائه می شود.با سه بعدی شدن Sea of Sensors HP، نظارت بر سرور پیچیده‌تر می‌شود.

این ویژگی در اصل در نسل هفتم ProLiants معرفی شد و HP 28 سنسور حرارتی را در سراسر سرور، کارت های میزانسن و PCI-e خود اضافه کرده است.این حسگرها به iLO4 اجازه می‌دهند دمای کل سیستم را به دقت زیر نظر داشته باشند و نقاط داغ را شناسایی کنند. تعجب آور است که فن های خنک کننده چه قدرتی را می توانند جذب کنند همچنین هدف iLO4 کاهش هزینه های انرژی با روشن کردن آنها در صورت نیاز است.سرور HP DL360 G7