نماد اعتماد

کدی 3.5 هارد سرور HP Caddy G8|G9|G10

کدی 3.5 هارد سرور HP Caddy G8|G9|G10

کدی یک قاب برای دور هارد های 2.5 . 3.5 اینچی هست که برای نصب روی سرور های اچ پی که معمولا هارد هات پلاگ دارند استفاده می شود و می توانید با قیمت 400 تا 500 هزارتومان انها را خریداری کنید.

کدی اچ پی چیست و چند کاربرد فوق العاده کدی : HDD Caddy  Drive caddy  نوعی جعبه یا محفظه دارای ارتباط و مبدل برای ssd server hp است که داخل سرور اچ پی به پیاده سازی می شود که می توان بوسیله ی ان هاردهای غیر اچ پی یا اس اس دی ها معمولی را روی سرور hp بست و استفاده کرد .

اندازه و سایز  HDD caddy ها

HDD caddy یا کدی ها دارای شکل و ابعادی به اندازه دی وی دی رایتر (DVD RW سرور اچ پی  می باشند و هنگام قرار گیری کاملا در جای درایور نوری قرار می گیرند. ممکن است در سایزهای معمولی Normal 12.7  یا باریک SLIM 9.5 باشد.

نصب و استفاده از کدی hp (HDD caddy)

نصب و راه اندازی Drive caddy (کدی) زمان زیادی لازم ندارد چنانچه اطلاعات فنی کافی در این زمینه داشته باشید به راحتی می توانید کدی را نصب و راه اندازی نمایید.

شما می توانید هارد دیسک اصلی لپ تاپ خود را درون Drive caddy و هارد SSD را به جای هارد اصلی لپ تاپ قرار دهید و سیستم عامل خود را بر روی SSD نصب نمایید. به این ترتیب هم عملکرد سرور شما بهتر می شود و هم ظرفیت ذخیره سازی سرور اچ پی  شما افزایش خواهد یافت.

زمانی که هارد مورد نظر خود را داخل HDD Caddy گذاشته و نصب می کنید کدی به صورت یک درایو جدا در سیستم قابل مشاهده است.

نصب در کنار هارد لپ تاپ برای افزایش سرعت

چه لپ تاپ هایی می توانند از Drive caddy استفاده کنند؟

تمامی لپ تاپ ها در برند و مدل های مختلف که دارای دی وی دی رایتر یا درایو نوری استاندارد می باشند می توانند از Drive caddy یا کدی استفاده کنند و استفاده از آن مخصوص لپ تاپ خاصی نیست.

برای استفاده از Drive caddy (کدی) به نکات زیر توجه نمایید:

  • از برندهای معتبر و اصلی استفاده نمایید و برای تهیه آن ها به فروشگاههای معتبر قطعات یدکی لپ تاپ مراجعه نمایید. همان طور که می دانید استفاده از قطعه بی کیفیت ممکن است علاوه بر اینکه به هارد لپ تاپ آسیب برساند باعث از بین رفتن اطلاعات شود.
  • توجه به کیفیت ساخت محصول، در برندهای معتبر برای ساخت از آلومینیوم قوی وسبک استفاده می شود که در خنک ساختن هارد دیسک نقش دارد همچنین سطح آن دارای خاصیت ضد استاتیک می باشد و لغزش و ارتعاشات را به حداقل می رساند.
  • از رابط کدی (Drive caddy ) SATA 3.0 استفاده نمایید زیرا این رابط ها سرعت دستگاه را افزایش می دهد.
  • قبل از تهیه Drive caddy (کدی ) حتما از سایز دی وی رایتر لپ تاپ خود مطمئن شوید که دی وی دی رایتر شما دارای کدامیک از سایزهای نرمال 7 یا SLIM 9.5 می باشد. با در نظر گرفتن این اندازه ها کدی مناسب با دستگاه خود را انتخاب کنید.

کدی 3.5 هارد سرور HP Caddy G8|G9|G10

چرا باید از کیج سرور هارد 3.5 اینچی اچ پی استفاده کنیم ؟

یکی از ساده ترین قطعات سرور اچ پی که می توانیم به راحتی در مورد ان صحبت کنیم سری کدی سرور اچ پی میباشد باید بدانیدکه یکی از اساسی ترین ویژگی های هاردهای سرور اچ پی  هات پلاگ بودن این سرور های میباشد این هارد سرور اچ پی ای شما می توانید در زمانی که سرور اچ پی شما روشن هست هارد سرور اچ پی را از جای خود در بیاورید یا ریمو کنید و هارد دیگری رو در جای هارد قبلی جایگزاری کنید .

اما مشکل اساسی در عوض کردن هارد سرور اچ پی  کجاست؟

خرید کدی 3.5 انیچی هارد سرور hp

در تمام سرور های و کیس هایی که تا الان شما داشته اید می توانید هاردها رو بوسیله پیچ در بدنه کیس محکم میکردند و برای اینکه هارد بخاطر تکان هایی که داشت اسیب نبینید و دچار مشکل نشود همیشه باید در جای بسیار محمکی بسته بندی میشد ولی در سرور اچ پی اینگونه نیست .

شما باید بتوانید هر لحظه ای که احساس کردید هارد شما خراب هست یا صدا می دهد هارد را با هارد اچ پی جدید جایگزاری کنید > ولی مگر می شود سرور اچ پی روشن را شما بتوانید پیچ هارد باز کنید و جابجا کنید / و ممکن بود مشکلات دیگری بروز کند.

ظهور کدی سرور اچ پی برای نصب اس اس دی های سرور اچ پی  از کجا امد ؟

برای اینکه مشکل نصب هارد های اچ پی روی سرور های اچ پی بدون پیچ مرتفع گردد کدی هارد اچ پی ظهور کرد این کدی ها که در مدل های 2.5 اینجی و 3.5 اینچی وارد بازار شدند تا بدون پیچ این هارد اچ پی را بتوان روی سرور نصب کرد.

برای استوریح میباشد خرید انواع هارد سرور HP | هاردسرور دست دوم و استوک

قیمت کیج سرور اس اس دی hp

کدی های که در این پست برای شما گزاشتیم کدی 3.5 اینچی یا کیج 3.5 اینچی اچپی میباشدکه دور هارد سرور اچ پی پیچ می گردد و این قابلیت رو به هارد سرور اچ پی می دهد که بصورت کشویی در درون جای خود حرکت کند البته این کدی هارد اچ پی دارای یک ضامن نیز میباشد که قفل caddy هارد hp رو ازاد کرده و شما میتوانید هارد اچ پی را هنگام روشن بودن سرور اچ پی بصورت کشویی خارج کنید .

کارایی کدی هارد اچ پی 3.5   اینچی در چیست ؟

خب همانطوری که قبلا هم گفتیم کارایی اصلی این کدی ها در در اوردن و ریمو کردن هارد ها اچ پی  و اس اس دی اچ پی میباشد .