نماد اعتماد

خرید بهترین هارد سرور HP

هارد سرور یکی از مهمترین ابزارها برای ذخیره سازی اطلاعات روی سرورهای قدرتمند است. در این مقاله به بررسی چند مدل هارد سرور پرفروش HP می‌پردازیم.

بهترین هارد سرور اچ پی

اگر می‌خواهید یک شبکه سرور راه‌اندازی کنید، احتمالا می‌دانید که باید از بهترین هارد برای سرور خود استفاده کنید. اهمیت هارد سرور از این جهت است که در شبکه اساسا با داده‌ها سر و کار داریم و محل ذخیره‌سازی این داده‌ها و انجام عملیات پردازش روی ‌آن‌ها هارد سرور است.کمپانی اچ پی به عنوان مهم‌ترین نام در دنیای سرورها و قطعات جانبی، هاردهای قدرتمندی را هم روانه بازار کرده. اگرچه عرصه رقابت در دنیای هاردهای سرور به مراتب تنگ‌تر از سرورهاست، اما با این حال اچ پی تاکنون توانسته مدل‌های پرفروشی را عرضه کند.در ادامه به معرفی چند مدل هارد سرور پرفروش اچ پی می‌پردازیم.

همچنین بخوانید: راهنمای کامل هارد سرور

هارد سرور HP 300gb 10K 12G

خرید بهترین هارد سرور

از محبوب‌ترین هارد سرورهای کمپانی اچ پی بدون شک مدل HP 300GB 10K است که جزو سری هاردهای Enterprise است و با سری سرورهای Proliant سازگاری دارد.
این هارد سرور از تکنولوژی (SC (Smart Carrier پشتیبانی می‌کند که در ارتقای سطح امنیت آن نقش موثری ایفا می‌کند. همچنین با قابلیت اتصال (SAS (Serial Attached SCSI جایگزین خوبی برای هاردهای قدیمی مدل SATA شده اس که نتیجه ‌آن افزایش محسوس سرعت است که در انتقال دیتا عدد 12GBPS را ثبت کرده. همچنین سرعت چرخش دیسک در این هارد سرور ده هزار دور در دقیقه است.هارد سرور HP 300GB 10K ایده‌آل برای محیط‌های تحلیل است. چرا که از نرخ انتقال پایدار داده 200 مگابایت بر ثانیه‌ای بهره می‌برد که در نوع خود عالی است. به همین خاطر این هارد سرور برای کسب و کارهای کوچک یا آن‌هایی که در حال رشد هستند، بسیار پرطرفدار است.

هارد سرور HP 1.2TB 10K

خرید هارد اچ پی

یک هارد سرور قدرتمند حاوی دیسک مغناطیسی و مکانیکی که همواره سرعت چرخش دیسک آن ثابت و 10000 دور در دقیقه است. این هارد از اتصال نوع پیشرفته SAS استفاده می‌کند که نتیجه‌اش انتقال بسیار سریع اطلاعات می‌شود. به طوری که پهنای باند انتقال اطلاعات در این هارد به عدد فوق‌العاده 12 گیگابایت بر ثانیه می‌رسد.
شاخص پیکربندی سکتور سایزینگ 512 بایتی و سرعت جستجو در حالت‌های Single، Average و Full-Stroke به ترتیب 0.10، 3.7 و 7.3 میلی ثانیه‌ای از دیگر موارد مهم در این هارد سرور محبوب است.

هارد سرور HP 1.2TB 10K از کنترلرهای پیشرفته استفاده می‌کند و با بهره‌مندی از فناوری HPE Smart Carrier از خطاهای احتمالی که هارد ممکن است با آن‌ها روبرو شود آگاه شده و رفع خطا می‌کند. از این رو هارد سرور HP 1.2TB 10K تبدیل به یک هارد پرفروش اچ پی شده است.

خرید هارد سرور 1.2TB 10K

هارد استوریج اچ پی HP MSA 900GB 10K SAS 12G

خرید هارد سرور اچ پی

ظرفیت 900 گیگابایتی، رابط SAS و نرخ انتقال 12 گیگابایت بر ثانیه‌ای تنها بخشی از مولفه‌های مهم هارد سرور پرفروش HP MSA 900GB 10K SAS 12G است. این هارد سرور SFF از پیکربندی فیزیکی 512 Bytes/Sector بهره می‌برد و سرعت چرخش دیسک آن هم 10000 دور در دقیقه است. اگر بخواهیم نرخ انتقال داده خارجی آن را هم اندازه بگیریم، به عدد 1.2 GBps می‌رسیم.

نرخ سرعت جست‌وجو در هارد اچ پی MSA 900GB 10K از مهم‌ترین نقاط قوت آن است. به طوری که در حالت Single Track برابر با 0.3ms، در حالت Average برابر با 4.0ms و در حالت Full-Stroke برابر با 8.0ms می‌باشد. به همین خاطر از این هارد غالبا در استوریج‌های MSA 2040، MSA 2050 و البته دستگاه‌های ذخیره ساز مهمی نظیر D2700 استفاده می‌شود.

قیمت هارد سرور HP

هارد سرور اچ پی HP 300GB 10K 6G SAS G8

بهترین هارد سرور

هارد سرور HP 300GB 10K G8 دارای ظرفیت 300 گیگابایت است و از رابط SAS و سرعت انتقال داده 6 گیگابایت بر ثانیه‌ای استفاده می‌کند. با بررسی موارد فنی بیشتر خواهیم دید که سرعت گردش دیسک 10000 دور در دقیقه، سرعت جست‌وجو یا همان Seek Time در حالت Single Track برابر با 0.3ms، در حالت Average برابر با 4.0ms و در حالت Full-Stroke برابر با 8.0ms است.
از این رو این هارد سرور در زمره پرفروش‌ترین هارد سرورهای اچ پی قرار گرفته است.

خرید هارد دیسک HP 300GB

هارد سرور اچ پی HP 900GB 10K SFF 12G SAS SC G9

هارد سرور HP

هارد سرور HP 900GB 10K G9 از محبوب‌ترین هارد سرورهای عرضه شده توسط اچ پی در نسل نهم سرورهای خود است. این هارد سرور دارای ظرفیت 900گیگابایت، فرم فاکتور 2.5 اینچی SFF و رابط هارد دیسک SAS با نرخ انتقال داده 12 گیگابایت بر ثانیه‌ای است.
در عین حال هارد سرور HP 900GB 10K G9 توان مصرفی 5 واتی دارد و دمای حرارتی عملیاتی آن نیز در محدوده 10 الی 35 درجه متغیر است که در نوع خود جزو هارد سرورهای رده بالای اچ پی محسوب می‌شود.
این هارد سرور با بیشتر سرورهای نسل نه و ده- چه رکمونت و چه ایستاده- سازگار است که به بعضی از معروف‌ترین مدل‌های آن اشاره می‌کنیم:

  • HPE ProLiant BL460c Gen10
  • HPE ProLiant DL380 Gen10
  • HPE ProLiant DL580 Gen9
  • HPE ProLiant ML350 Gen9
  • HPE ProLiant XL230a Gen9 Compute Tray
  • HPE Synergy 480 Gen10 Entry Compute Module
  • HPE Synergy 660 Gen10 Premium Compute Module

هارد سرور HP 146GB 10K 6G

خرید بهترین هارد سرورهای HP

هارد سرور HP 146GB 10K 6G با این که بسیار قدیمی محسوب می‌شود، اما در زمان عرضه خود جزو پرفروش‌ترین هارد سرورهای جهان بود و حتی حالا نیز در بسیاری از سرورهای قدیمی به خوبی کار می‌کند.
ظرفیت این هارد سرور 146 گیگابایت است، از درایو SAS بهره می‌برد و می‌تواند تا 6 گیگابایت سرعت انتقال داده را پشتیبانی کند. فرم فاکتور هارد سرور HP 146GB 10K 6G از نوع SFF و با سرعت چرخش 10000 دور در دقیقه‌ای می‌باشد.

هارد سرور HP 146GB 10K 6G از نوع Serial Attached SCSI است و به همین خاطر انتخابی صحیح جهت افزایش نیاز ذخیره‌سازی یا بالا رفتن انعطاف‌پذیری و عملکرد سرور است.

خرید هارد سرور اچ پی

خرید بهترین هارد سرور HP

برای خرید هارد سرور اچ پی باید به این نکته توجه کرد که از فروشگاه مطمئن اقدام به خرید کرد. چرا که هارد سرور جزو حساس‌ترین قطعات شبکه محسوب می‌شود و از آن جا که احتمال خرابی یا فروش کالای کارکرده به جای نو وجود دارد، بنابراین بهتر است از فروشگاه محصولات سرور و قطعات جانبی معتبر خرید کنید.

دکتر اچ پی در طی ده سال اخیر به عنوان اصلی‌ترین مرجع خرید سرور اچ پی و سایر کالاهای مرتبط نظیر هارد سرور شناخته شده است و با تضمین کیفیت کالا و گارانتی حقیقی خیال خریداران را از کیفیت و کارایی محصول خریداری شده راحت می‌کند.

آیا می توانم از هارد درایو سرور در دسکتاپ استفاده کنم؟  (توضیحی در این باره)

  • دسکتاپ ها، لپ تاپ ها، تبلت ها و حتی گوشی های هوشمند اشکال متفاوتی برای کامپیوترها هستند و هر کدام می توانند عملکردهای مرتبط و در عین حال متفاوتی را انجام دهند.هارد سرور HP یا هارد معمولی را نمتوان یکی دانست و باید این دو هارد از نظر کیفیت و ویژگی های محتلف متقاوت هستند.

هارد سرور HP یا هارد معمولی ممکن است به چیزی فراتر از دسکتاپ‌ها یا لپ‌تاپ‌های استانداردی که برای تجارت به‌عنوان رایانه استفاده می‌کنیم، فکر نکنیم، اما فناوری‌هایی که در این دسته قرار می‌گیرند می‌توانند از نظر دامنه یا اندازه متفاوت باشند، و هارد درایو سرور تنها یکی از قطعاتی است که می‌تواند در اینجا مناسب باشد.‌سرورها پشتیبانی یا برنامه هایی را برای رایانه های دیگر ارائه می دهند و این ماشین ها می توانند از سرور برای انجام کارهای مختلف استفاده کنند.سرور اچ پی BTO در مقابل سرور CTO

سرورها متفاوت از دستگاه های استاندارد شما رفتار می کنند، اگرچه آنها نقاط مشترکی هم با یکدیگر دارند.  این می تواند برخی از کاربران را به تعجب وادارد که آیا هارد سرور خود برنامه هایی دارند که با درایوهای سنتی تر فاصله دارند یا خیر.ما در مورد این موضوع و همچنین درباره‌ی تفاوت های مهم بین درایوهای دسکتاپ و سرورها و اینکه آیا ممکن است بتوانید از یک سرور سازمانی برای برنامه های معمولی و بازی استفاده کنید صحبت خواهیم کرد.

آیا می توانم از هارد درایو سرور در دسکتاپ استفاده کنم؟

قبل از اینکه به امکانات استفاده از هارد دیسک سرور در دسکتاپ بپردازیم، مهم است که مفهوم این دو مورد را بدانیم.  ما در بخش بعدی به برخی از تفاوت های عمده بین آنها خواهیم پرداخت.  در حال حاضر، می توانید سرور را به عنوان نسخه بزرگتر و قوی تر از دسکتاپ خود در نظر بگیرید.از نظر سخت‌افزار، سرورها و دسک‌تاپ‌های سنتی می‌توانند به طرز شگفت‌آوری مشابه باشند.  با این حال، سرورها برای رسیدگی به درخواست‌هایی طراحی شده‌اند که به نفع سایر ماشین‌ها هستند، نه اینکه یک کامپیوتر «پاسخ» درخواست‌های خود را به عنوان راهی برای انجام عملکردهای خود ارسال کند.

بنابراین، غیر معمول نیست که برخی از هارد دیسک های سرور دارای ظرفیت یا سخت افزار اضافی به عنوان راهی برای مقیاس بالاتر از میانگین هارد دیسک شما باشند.  یک سرور در بیشتر موارد باید بتواند چندین ماشین را در خود جای دهد.با تمام موارد گفته شده، می توانید از هارد دیسک سرور در دسکتاپ استفاده کنید.  این که آیا این سناریوی ایده آل برای شما است یا خیر بستگی به نحوه استفاده از آن دارد، اما این امکان برای کسانی که ممکن است بخواهند آن را امتحان کنند وجود دارد.  در راستای اهداف مقاله ما، فرض می کنیم که برخی از کاربران ممکن است بخواهند یک سرور HDD را در داخل یک دسکتاپ واحد قرار دهند که در غیر این صورت ممکن است از سخت افزار سنتی تری استفاده کند.هارد سرور HP یا هارد معمولی چند اخطار ممکن است در این مسیر وجود داشته باشد، و اینکه اینها چه هستند ممکن است به برند و مدل خاص ریگ شما بستگی داشته باشد.  خود درایوها مشخصات متفاوتی خواهند داشت، اما ممکن است هنگام قرار دادن هارد سرور در دسکتاپ معمولی خود با دو مشکل اساسی مواجه شوید.اولین مشکلی که ممکن است برای برخی از کاربران ایجاد شود، نویز است.  این جنبه بیشتر برای خود سرورهای کامل اعمال می شود، اما شما می توانید فقط با یک هارد دیسک اصلی سرور نیز با مشکل مواجه شوید.  سرورها و قطعات آنها ممکن است کمی پر سر و صداتر از آنچه باشند که برخی از افراد با رایانه های شخصی استاندارد به آن عادت دارند.

برخی از کاربران ممکن است تا آنجا پیش بروند که یک سرور اختصاصی را در اتاقی کاملاً متفاوت از دسکتاپ معمولی خود راه اندازی کنند.  این سطح نویز را پایین نگه می‌دارد و سرورها معمولاً به‌عنوان راهی برای تهیه وسایل برای سایر دکل‌ها به‌طور مستقل اجرا می‌شوند، بنابراین نیازی به نظارت مداوم بر آنها نیست.مشکل دوم می‌تواند مصرف برق باشد.  باز هم، این عمدتا به سرورهای کامل صحبت می کند، اما قطعات آنها اغلب برای اجرا به قدرت بسیار بیشتری نسبت به ریگ معمولی شما نیاز دارند.  همانطور که به آن اشاره کردیم، آنها روزانه با چندین فرآیند سروکار دارند و انتظار می رود که در تمام طول روز و هر روز اجرا شوند.در حالی که امکان خاموش کردن یک سرور وجود دارد، اما فرکانس انحام آن و دفعات خاموش کردن با دسکتاپ های سنتی متفاوت است.هارد سرور HP یا هارد معمولی  ما در این جا فقط در مورد یک هارد درایو با درجه سرور صحبت می کنیم، اما این قطعه از فناوری ممکن است برای اجرا در سطوح خوب همچنان به قدرت بیشتری نیاز داشته باشد.سرورهای رک مونت یکی از انواع سرور HP

تفاوت بین هارد سرور 600G HP و هارد دسکتاپ چیست؟

ما به این واقعیت اشاره کردیم که قطعات سرور می توانند با گزینه های معمولی شما متفاوت باشند، اما به طور خاص هارد دیسک ها چگونه با یکدیگر متفاوت هستند؟  پاسخ واقعی به این سوال ممکن است به مدل هایی که برای مقایسه دارید بستگی داشته باشد.با این حال، به طور کلی، چند چیز کلیدی وجود دارد که در مورد چیدمان هارد درایوهای درجه سرور در برابر همتایان درجه مصرف کننده آنها برجسته می شود:

  1. هارد دیسک‌های سرور قوی‌تر هستند. این مورد یک امر مسلّم نیست، اما ما با سخت‌افزاری سروکار داریم که به گونه‌ای طراحی شده است که به‌طور مداوم و منظم‌تر از درایو استاندارد شما کار کند.  شما چیزی می‌خواهید که چندین روز، هفته یا حتی ماه‌ها استفاده مداوم کار کند و همچنان مانند روز اول عمل کند.
  2. در بیشتر موارد، درایو سرور احتمالاً دارای سرعت خواندن/نوشتن بسیار بالاتری خواهد بود. سرور باید بتواند موارد را برای چندین ماشین دیگر که از آن استفاده می کنند به طور همزمان پردازش کند، بنابراین به راهی برای رسیدگی به درخواست ها در زمان کوتاه نیاز دارد.  همچنین خوب است بیان شود کهداحتمالاً با دور در دقیقه (rpm) بالاتر از هارد دیسک معمولی شما نیز می چرخد.
  3. اگر یک HDD با درجه سرور واقعی خریداری کنید، باید قابلیت‌های اضافی در مورد RAID داشته باشد. RAID روشی است که در صورت از کار افتادن یک درایو، می‌توانید اقدامات اضافی را تنظیم کنید، و درایوهای سرور برای این کار گزینه‌های پیکربندی خاصی دارند که اکثر HDD‌های دیگر برای مصرف‌کنندگان ممکن است نداشته باشند.
  4. در حالی که می‌تواند از سازنده‌ای به سازنده دیگر متفاوت باشد، درایوهای درجه سرور معمولاً نسبت به همتایان معمولی خود زمان گارانتی بسیار طولانی‌تری دارند. با توجه به اینکه انتظار می رود هارد دیسک های سرور با سرعت بالاتر و بدون وقفه اجرا شوند، این پیشنهاد برای بسیاری از شرکت هایی که درایوهایی از این نوع را توسعه می دهند منطقی است.

آیا می توانم از هارد دیسک سازمانی در دسکتاپ خود استفاده کنم؟

هارد دیسک سازمانی معمولاً بخشی از چیزی است که دنیای فناوری آن را سرور سازمانی می‌نامد.  فاکتورهای شکل دهنده در طول سال ها کمی تغییر کرده اند، اما می توانید سرورهای سازمانی را چیزی شبیه به مین فریم های بزرگ کامپیوتری در نظر بگیرید که ممکن است دیده باشید که کل اتاق ها را پر می کنند.این سرورها میزبان مجموعه عظیمی از برنامه‌ها هستند و برای تسهیل فرآیندهای بین بسیاری از رایانه‌های دیگر که ممکن است در همان شبکه باشند طراحی شده‌اند.آنها معمولاً حافظه زیادی دارند و توانایی run با سرعت بالا را دارند.  برخی از توسعه‌دهندگان وقتی می‌خواهند نشان دهند که سرورها خیلی قابل اطمینان هستند و در برابر خطا مقاوم می‌باشند، از اصطلاح «سازمانی» استفاده می‌کنند.اینکه آیا می‌توانید از درایو سازمانی برای دسکتاپ استفاده کنید، ممکن است به مدل خاص آن درایو بستگی داشته باشد.  درایوهای سازمانی زیادی وجود دارد، و آنها می توانند تا حدودی با یکدیگر متفاوت باشند.  در حقیقت، برخی از این درایوها به HDD‌های معمولی دسکتاپ نزدیک هستند، اما با تغییرات firmware که آنها را از رایانه‌های دسکتاپ متفاوت می‌کند.

مدل های خاص ممکن است تغییرات دیگری داشته باشند که می تواند جذابیت آنها را برای استفاده در ریگ معمولی شما کاهش دهد، اما انواع زیادی وجود دارد که می توانید آنها را امتحان کنید.  همانطور که قبلاً اشاره کردیم، نویز می‌تواند در هر کدام از آن‌ها به عنوان مشکل باشد، اما بستگی به نحوه استفاده شما از درایو دارد.با این حال، تا زمانی که این رابط با ریگ شما سازگار است، باید بتوانید از HDD سرور سازمانی در دسکتاپ خود استفاده کنید.  رابط های سازگار در اینجا به مواردی مانند SATA computer bus interfaces و موارد مشابه می‌توان اشاره کرد.  اگر به سر و صدا و نویز اهمیتی نمی دهید و می توانید آن را به صورت فیزیکی وصل کنید، به احتمال زیاد می‌توانید از آن استفاده کنید.

آیا می توان از هارد دیسک های سازمانی برای بازی استفاده کرد؟

وقتی صحبت از هارد درایوهای درجه سرور به میان می آید، بازی به طور خاص ممکن است موضوع متفاوتی باشد.  اکثر بازی‌های مدرن فرآیندهای resource_intense و سنگین هستند، و این به ویژه اگر بخواهید آنها را با بالاترین مشخصات ممکن اجرا کنید، صادق است.هر چیزی که با استفاده شدید از منابع باشد، برای جلوگیری از داغ شدن بیش از حد قطعات رایانه شخصی، به خنک سازی زیادی نیاز دارد.  علاوه بر این، هارد دیسک های سرور به طور پیش فرض داغ تر و بلندتر از همتایان معمولی خود کار می کنند.اگر برنامه‌هایی مانند بازی‌هایی را که قرار است فشار بیشتری بر سیستم وارد کنند و به خنک‌سازی منظم و شدید نیاز دارند را اجرا کنید، ممکن است مشکلاتی وجود داشته باشد.

این بدان معنا نیست که استفاده از سرور سازمانی برای بازی غیرممکن است.  بازی‌هایی که در حال اجرا هستند تقریباً دائماً می‌خواهند به داده‌ها دسترسی داشته باشند، و HDD‌های درجه سرور برای این نوع چیزها خوب هستند.  اگر یک هارد دیسک سرور قوی و سریع دارید، ممکن است پیشرفت های خوبی در setup کلی بازی خود مشاهده کنید.با این حال، به یاد داشته باشید که چنین چیزهایی به چیز دیگری که در ریگ خود اجرا می کنید نیز بستگی دارد.  استفاده از چنین درایوی برای بازی امکان‌پذیر است، اما پلیرها باید به اضافه کردن گزینه‌های خنک‌کننده اضافی توجه داشته باشند تا مطمئن شوند که قطعات زیاد گرم نمی‌شوند.

نتیجه گیری در مورد هارد سرور HP یا هارد معمولی

اکثر هارد دیسک های معمولی دسکتاپ که می توانید در بازار پیدا کنید کاملاً برای نیازهای کاربری معمولی شما مناسب هستند.  گفته می‌شود، برخی از هارد دیسک‌های سرور به گونه‌ای طراحی شده‌اند که قوی‌تر باشند و باید بتوانند پردازش‌های بیشتری را به صورت ثابت انجام دهند.برخی از آنها نسخه های تقویت شده درایوهای مصرف کننده هستند، اما تقریباً همه آنها باید دارای firmware متفاوت و دوره های گارانتی طولانی‌تری نسبت به همتایان خود باشند.  با یکسری ملاحظات اضافی، باید بتوانید درایوهای درجه سرور را در رایانه های دسکتاپ معمولی یا gaming PCها اجرا کنید.