نماد اعتماد

سرور چیست و سرورها چه کاری انجام می دهند؟

سرور چیست و سرورها چه کاری انجام می دهند؟

  • دلیل خرید سرور اچ پی چیست؟
  • چرا باید یک سرور اچ پی داشته باشیم
  • چرا مدل های محتلف سرور HP داریم؟
  • قطعات سرور اچ پی چیست؟

سرور چیست و سرورها چه کاری انجام می دهند؟

سرور چیست؟
سرورها کامپیوترهای پرقدرتی هستند که برای ذخیره، پردازش و مدیریت داده ها، دستگاه ها و سیستم های شبکه ساخته شده اند. سرورها موتورهایی هستند که سازمان ها را با ارائه دستگاه ها و سیستم های شبکه با منابع کافی نیرو می دهند. برای مشاغل، سرورها مقیاس پذیری، کارایی و قابلیت های تداوم کسب و کار را ارائه می دهند.

سرورها خواه میزبان یک وب‌سایت پر داده، راه‌اندازی یک درایو مشترک برای یک بخش، یا مدیریت هزاران پرسش در هر دقیقه باشد، سرورها وسیله‌ای برای میزبانی و پردازش حجم‌های کاری فشرده هستند که فراتر از قابلیت‌های یک رایانه سنتی است.

یک سرور چه کاری انجام می دهد؟

سرورها می توانند هر کاری را که یک کامپیوتر رومیزی استاندارد می تواند انجام دهد و بیشتر انجام دهد. برعکس، رایانه‌ها می‌توانند فرآیندهای سرور را اجرا کنند، اما کارایی کمتری دارند. به طور کلی، سرورها ویژگی های زیر را به شبکه هایی که ارائه می دهند ارائه می دهند:

  • مقیاس پذیری برای خدمت به تعداد فزاینده یا نوسانی از دستگاه ها، کاربران و حجم کاری
  • قدرت پردازش بالا با افزایش مشخصات CPU و RAM برای مدیریت بار کاری شبکه
  • قابلیت اطمینان برای اطمینان از اینکه سیستم های حیاتی آنلاین و در دسترس هستند
  • همکاری بین پرسنل با دسترسی به منابع شبکه مشترک
  • صرفه جویی در هزینه در طول زمان زیرا سرورها می توانند استرس دستگاه های شبکه را کاهش دهند

مدل مشتری-سرور

سرورهایی که دستگاه های دیگر را در شبکه تامین می کنند، سرورهای میزبان نامیده می شوند. دستگاه های درون شبکه ای که منابع را از سرور میزبان دریافت می کنند به عنوان کلاینت شناخته می شوند. گرافیک زیر نگاهی سریع به نحوه کار سرورها و کلاینت ها در یک شبکه ارائه می دهد.

فاکتورهای فرم سرور hp

سرورها در اشکال، اندازه‌ها و طرح‌ها موجود هستند. با این حال، ساختار یا فاکتور شکل سرورها معمولاً به سه نوع تقسیم می شود.

  1. سرورهای رک hp

سرور رک یک دستگاه همه منظوره، قابل نصب و مستطیل شکل است که به طور منظم در قاب‌های قفسه فلزی قرار می‌گیرد و بنابراین استفاده از فضا را بهینه می‌کند.

بیشتر بخوانید: سرورهای رک برتر سال 2021

  1. سرورهای  hp Blade

یک سرور blade چندین برد مدار مدولار به نام blade را در خود جای می دهد که نیازی به CPU، کنترلرهای شبکه و حافظه ندارند و در عین حال در یک قاب رک نیز قرار می گیرند.

بیشتر بخوانید: بهترین سرورهای Blade برای سال 2021

  1. سرورهای برج tower hp

سرور تاور یک شاسی سبک وزن و مستقل است که اغلب توسط مشاغل کوچک به دلیل پیکربندی قوی و ویژگی های سفارشی سازی استفاده می شود.

سرورهای تاور بسیار خوش دست هستند برای راهنمایی در مورد خرید سرور اچپی تاور با من کارشناس فروش مهندس صادق ۰۹۱۲۸۳۵۲۰۲۳ تماس بگیرید.

خرید سرور dl380 g9

این سرور dl380 g9  پر فروش ترین سرور موجود در بازار میباشد‌.خرید سرور hp dl380 g9 باید هارد این سرور .رم این سرور ،قیمت آیت سرور راه محاسبه اونجام بدیهد.سرور HP چیست ؟ را می خواهیم در این مقاله اگر کلیک کنید به پاسح کامل خواهید رسید در مور داین مقاله که سرور اچ پی چیست ما توضیحات کامل داده ایم.؟