نماد اعتماد

کابل LAN چیست

کاربرد کابل LAN در سرور hp چیست؟

از کابل های LAN برای اتصال اجزای مختلف شبکه استفاده می شود. اینها می توانند رایانه، سوئیچ، روتر یا چاپگر باشند. LAN مخفف Local Area Network است.

کابل LAN چیست؟ 

کابل های اترنت می توانند طول، رنگ و سرعت انتقال متفاوتی داشته باشند. اما همه آنها یک چیز مشترک دارند: آنها یک کانکتور RJ45 در هر دو طرف دارند. این دستگاه ها را به یکدیگر متصل می کند.

به دلیل ارتباط فیزیکی بین دستگاه ها، شبکه کمتر در معرض تداخل است و در برابر حملات هکرها ایمن تر است.

طول کابل شبکه چرا مهم هست ؟

کاربرد کابل LAN در سرور hp چیست؟ قبل از خرید باید به دنبال چه چیزی باشم؟ هیچ پاسخ کلی برای این سوال وجود ندارد که در هنگام خرید کابل های LAN به چه چیزی توجه کنم؟ ». این به شدت به شرایط شبکه خود بستگی دارد. کابل های SF/FTP برای جلوگیری از تداخل تا حد امکان توصیه می شود. آنها پیچ خورده، محافظ هستند و از بیرون محافظت مضاعف دارند. کابل های Cat6 اکنون استاندارد رایجی هستند و می توانند در محیط های خصوصی و تجاری استفاده شوند.

در زندگی روزمره ما، آنها برای دهه ها ضروری بوده اند، و با این حال اکثر آنها نمی توانند پاسخ روشنی به این سوال بدهند که «کابل LAN چیست؟ » احتمالاً نمی تواند پاسخ روشنی بدهد.ایده این مقاله کمک به شما در پاسخ به این سوال است. در این متن نگاهی به نحوه کار کابل های اترنت، تفاوت های فنی و مزایا و معایب کابل کشی LAN می اندازیم.

کابل LAN چیست؟ 

کابل LAN رسانایی است که دستگاه های موجود در یک شبکه محلی (LAN) را با یک اتصال دهنده شبکه متصل می کند. کابل شبکه ارتباط بین چندین دستگاه (کامپیوتر، روتر، سوئیچ و…) را فراهم می کند. اصطلاح "LAN" یک سبقت برای کابل اترنت است.

در دهه 1970 توسط شرکت XEROX ساخته شد. در آن زمان دانشگاه ها و آزمایشگاه ها به اتصال کامپیوترها و پایانه های خود وابسته بودند. کارمند رابرت متکالف می خواست که همه رایانه ها بتوانند از چاپگر لیزری جدید XEROX چاپ کنند. شبکه محلی متولد شد.از روزهای اولیه فناوری LAN اتفاقات زیادی افتاده است. قبلاً با جزئیات بیشتری توضیح داده ایم که کدام استانداردها امروزه وجود دارد، کدام دسته از کابل ها، و از کدام فناوری های پلاگین استفاده می شود و کابل اترنت چیست.

کابل LAN برای چه و چگونه استفاده می شود؟

اول و مهمتر از همه، چنین کابل LAN برای اتصال دستگاه ها در یک شبکه استفاده می شود. این یک اتصال دوشاخه فیزیکی است. اساساً هر کابل داده ای که برای ارتباط بین دستگاه های پایانی استفاده می شود را می توان کابل شبکه نامید.

برخی از آنها به ویژه برای مسافت های کوتاه مناسب هستند. طراحی آنها می تواند به ویژه در فضا صرفه جویی کند به طوری که می توان از آنها در مناطق محدود نیز استفاده کرد. برخی دیگر برای مسافت های طولانی تر یا استفاده در فضای باز طراحی شده اند.

با این حال، همه اینها فقط یک هدف را دنبال می کنند: اتصال دستگاه ها به یکدیگر با اتصال شبکه. علاوه بر رایانه ها، روترها یا سرورها، دستگاه های جانبی مانند چاپگرها یا دوربین های IP نیز بخشی از شبکه را تشکیل می دهند.

برای این منظور یک کابل LAN به یک دستگاه ترمینال متصل می شود. داده ها از طریق یک توزیع کننده LAN به دستگاه انتهایی دیگر می رسد. البته این نیز باید در شبکه ادغام شود.

چنین کابلی چه شکلی است؟

از بیرون، کابل LAN بسیار شبیه به کابل تلفن است. همچنین با غلاف پلاستیکی پوشانده شده است. رایج ترین رنگ ها آبی، نارنجی، زرد یا خاکستری هستند. در داخل هشت رشته مختلف وجود دارد. اینها به نوبه خود به چهار جفت سیم پیچیده می شوند.

با این حال، کابل های شبکه یک ویژگی برجسته دارند. آنها در هر دو انتها یکسان به نظر می رسند. فیش های RJ45 وجود دارد که مستطیل شکل هستند و اغلب دارای یک دماغه کوچک هستند که با آن دوشاخه به درگاه اترنت قفل می شود.

علاوه بر این، دوشاخه ها دارای یک نور کوچک داخلی هستند. بسته به سیگنال نور، می توان از آن برای تشخیص فعالیت در دستگاه انتهایی استفاده کرد. مثلاً اگر سبز روشن شود، دستگاه به درستی به شبکه وصل شده است. یک سیگنال قرمز نشان دهنده یک خطا است.

با این حال، تا زمانی که چراغ روشن است، به این معنی است که حداقل ارتباط بین دستگاه و توزیع کننده LAN وجود دارد.

پورت LAN چیست؟

رایانه ها، سرورها و سایر دستگاه های فعال شبکه دارای یک پورت LAN هستند. این در واقع تا حدودی شبیه به اتصال تلفنی است. کانکتور کابل RJ45 یک استاندارد برای دستگاه های مختلف است.

به عنوان یک قاعده، سوکت های پورت اترنت در پشت روترها یا رایانه های شخصی یافت می شوند. در لپ تاپ ها، آنها در کناری یافت می شوند. به دلیل طراحی صرفه جویی در فضا در نوت بوک های مدرن، سوکت ها دیگر در همه جا نصب نمی شوند. با این حال، آداپتورها می توانند برای رفع این مشکل استفاده شوند.به هر حال، پورت LAN فقط استفاده از ایجاد دسترسی سیمی به شبکه را دارد. نمی توان مستقیماً با آن یک شبکه بی سیم ایجاد کرد.

 کابل لن در سرور های اچ پی ای بسیار مهم هست می توان گفت که برای نصب کارت شبکه بر روی سرور های اچ پی شما باید سوییچ مورد نظر خود را تشخیص بدهید و بدانید که اگر کابل لن می خواهید استفاده کنید باید از کارت شبکه های لن بیس استفاده بکنید.

آیا LAN و Ethernet یکسان هستند؟

قبل از اینکه بتوانیم به این سوال پاسخ دهیم، ابتدا باید توضیح دهیم: اترنت چیست؟ زیرا تفاوت ها کوچک اما همچنان مهم هستند.

اترنت به انتقال داده های سیمی در یک شبکه محلی (LAN) اشاره دارد. دستگاه های داخل این محیط توسط یک کابل، کابل LAN به هم متصل می شوند.

با این حال، این در ابتدا فقط یک مترادف فراگیر، نوعی اصطلاح عمومی بود. در واقع، فقط انواع خاصی از کابل ها به عنوان کابل های اترنت شناخته می شدند.

کابل شبکه چیست ؟

این یک کابل مسی بود که در خودش پیچ خورده بود. داده ها به صورت استاندارد از طریق این کابل ارسال می شوند. اطلاعات توسط فریم های اترنت در یک بسته بزرگتر بسته بندی می شود که علاوه بر داده های واقعی حاوی چک جمع ها و آدرس های MAC است.

علاوه بر استاندارد اترنت، پروتکل های Arcnet و Token Ring نیز وجود دارد. با این حال، این ها توسط اترنت جایگزین شده اند.

خرید کارت شبکه سرور در شبکه LAN

کابل LAN در مقابل کابل اترنت: آیا تفاوتی وجود دارد؟
هنگام خرید کارت شبکه اچ پی ، هیچ تفاوتی بین کابل LAN و کابل اترنت وجود ندارد. این یک کابل مسی پیچ خورده است.

  • در حالی که LAN طبق تعریف یک منطقه خاص - چند صد متری را توصیف می کند - اترنت در مورد نوع کابل کشی است. به عبارت دیگر، پروتکل های پشت آن یا اتصال پلاگین تعریف شده.
  • با این حال، از آنجایی که این دو اصطلاح به صورت مترادف استفاده می شوند، در مورد اکتساب اصلاً تفاوتی وجود ندارد.

کابل LAN در مقابل کابل پچ

  • کابل پچ نیز یک کابل شبکه است. اگرچه تعریف دقیقی برای آن وجود ندارد، اما این اصطلاح معمولاً به هادی های کوتاه اطلاق می شود. آنها معمولاً به کابل هایی اطلاق می شوند که به طور دائم نصب نمی شوند و بنابراین اغلب در ادارات و موارد مشابه استفاده می شوند.
  • آنها همچنین برای اتصال دستگاه ها در یک شبکه استفاده می شوند. طول کوتاه آنها یک ویژگی مشخص است.
  • آنها را می توان به صورت پیش از پایان، یعنی مونتاژ شده خریداری کرد. کابل‌های نصب اغلب بدون اتصالات کابل RJ45 تحویل داده می‌شوند و باید بعد از آن تنظیم شوند. با این حال، امروزه کیفیت ساخت آنقدر بالاست که اساساً چیزی نمی توان علیه خرید پچ کابل های "آماده" گفت.

تفاوت بین کابل LAN و Wifi چیست؟
بزرگترین تفاوت بین کابل LAN و Wifi در فیزیکی بودن آن است. به معنای واقعی کلمه. زیرا در حالی که LAN یک شبکه فیزیکی متصل به هم است، Wifi یک شبکه بی سیم است.

Wi-Fi (Wireless Fidelity) استانداردی است که به دستگاه هایی اختصاص داده شده است که می توانند WLAN (شبکه محلی بی سیم) را دریافت کنند. این استاندارد توسط Wi-Fi Alliance، انجمنی از شرکت هایی که در این زمینه تحقیق می کنند، تایید شده است.

اگرچه اغلب در یک نفس استفاده می شود، Wifi و WLAN چیزهای مشابهی نیستند. به طور دقیق، دومی اصطلاح عمومی برای شبکه های محلی بی سیم است. با WiFi، از استاندارد دستگاه صحبت می شود.

LAN در مقابل WLAN: کدام یک سریعتر است؟
کابل های LAN از نظر سرعت انتقال بسیار بیشتر از WLAN هستند. استانداردهای مدرن سرعت 40 گیگابیت بر ثانیه را در شبکه سیمی مجاز می کنند. این چند برابر بیشتر از آن چیزی است که در شبکه های بی سیم امکان پذیر است.

حتی با آخرین استاندارد Wi-Fi 6 (WLAN AX)، می توان به جریان داده تا 9.6 گیگابیت بر ثانیه دست یافت. با این حال، این فقط یک مقدار نظری است، زیرا در محیط های واقعی به دلیل عوامل تداخل خارجی نمی توان به آن دست یافت.

آیا کابل های شبکه فیبر نوری نیز وجود دارد؟
تقریباً دو ماده برای کابل های LAN استفاده می شود: مس و فیبر نوری. کابل های فیبر نوری نه تنها سریع تر و سرعت انتقال بالاتری دارند، بلکه به طور قابل توجهی نازک تر هستند. علاوه بر این، آنها کمتر در معرض تداخل هستند. با این حال، آنها کمی گران تر هستند.

در اینجا می‌توانید درباره فیبر تک حالته در مقابل چند حالته اطلاعات بیشتری کسب کنید.

مزایا و معایب کابل کشی LAN

کابل های اترنت در مقایسه با سایر انواع انتقال دارای مزایایی هستند.

مزایای

  • آنها در مقایسه با شبکه های بی سیم (WLAN) امکان انتقال سریعتر و پایدارتر داده را فراهم می کنند.
  • آنها کمتر مستعد تداخل پرتوهای الکترومغناطیسی هستند
  • آنها به دلیل دوشاخه ها و پریزهای استاندارد همه کاره هستند
  • با این حال، معایبی نیز برای شبکه های LAN وجود دارد که عبارتند از:

معایب

  • ضخامت و هزینه کابل
  • شعاع خمشی کوچک در مقایسه با انواع دیگر مانند کابل های فیبر نوری
  • تحرک کمتر در مقایسه با WLAN، جایی که شما به مکان خاصی وابسته نیستید
  • به همین دلیل است که برای دسترسی به اینترنت باید از کابل LAN استفاده کنید

با این حال، اتصالات شبکه سیمی به وضوح از نظر امنیت نسبت به محیط های WLAN برتری دارند. از حملات کرک می توان برای دسترسی به شبکه بی سیم از خارج استفاده کرد. حملات Jammer همچنین می توانند برای اختلال یا حتی فلج کامل سیگنال WLAN استفاده شوند.

کابل نتورک جیست ؟

برای حملات پارازیت در شبکه محلی، هکر نیاز به دسترسی فیزیکی به شبکه دارد. و بسیار مفید هست برای سیستم های رایانه ای کابل های نتورک استفاده می شود.