نماد اعتماد

اپدیت سرور های اچ پی ای با فریم ور های SPP

اپدیت FIRMWARE  سرورهای HPE با SPP

در اپدیت های سرور های اچ پی ای نکته مهم اپدیت ilo سرور میباشد بطفا تیک اپدیت ilo رو از روی spp یدارید زیرا حجم سنکین فایل اپدیت ilo فریم ور و چیپ ilo را خواهد سوزاند.

اپدیت سرور HP SPP

فریم ور اپدیت سرور HP

سیستم عامل (SPP) را در سرور ProLiant من ارتقا دهید

  • روش: برای دانلود SPP.
  • روش: برای کپی کردن یک SPP در سرور رسانه خود.
  • روش: اجرای ProLiant SW – Offline Firmware Update Build Plan.

چگونه SPP را روی HPE اجرا کنم؟

شروع استقرار آفلاین 
  1. SPP را در یک درایو کوچک USB، هارد دیسک یا سیستم فایل کپی کنید. هنگام استفاده از درایو USB، ISO باید قابل بوت باشد.
  2. سرور را بوت کنید تا سیستم عامل را روی SPP ISO راه اندازی کند.
  3. حالت خودکار یا حالت تعاملی را انتخاب کنید: ...
  4. از SUM برای استقرار به روز رسانی ها در سرور استفاده کنید.
  5. خرید سرور می توانید اینجا انجام بدهید.

HP SPP چیست؟

SPP یک نرم افزار سیستمی و راه حل سیستم عامل است که به صورت یک فایل ISO دانلود می شود. این راه حل از SUM به عنوان ابزار استقرار استفاده می کند و آزمایش شده است و از سرورها و زیرساخت های HPE ProLiant، HPE BladeSystem، HPE Synergy و HPE Apollo پشتیبانی می کند.
چگونه سیستم عامل HPE خود را به روز کنم؟
System Utilities را اجرا کنید و Embedded Applications > Firmware Update را انتخاب کنید. یک دستگاه را انتخاب کنید. صفحه Firmware Updates جزئیات مربوط به دستگاه انتخابی شما، از جمله نسخه فعلی سیستم عامل در حال استفاده را فهرست می کند.

چگونه بفهمم چه نسخه ای از HPE SPP دارم؟

می توانید اطلاعات نسخه HP SPP را در Start مشاهده کنید. فایل htm در مرورگر وب فایل در دایرکتوری ریشه HP SPP قرار دارد. من امیدوارم که این اطلاعات برای شما مفید باشد.
چگونه HP Smart update Manager را نصب کنم؟
در این حالت، گزینه‌های نصب برای مؤلفه HP SMH را کلیک کنید و کادر نصب اجباری را انتخاب کنید. مؤلفه HP SMH در قسمت به‌روزرسانی‌هایی که باید نصب شوند فهرست شده است. پس از انتخاب کامپوننت، روی Install کلیک کنید. صفحه ای ظاهر می شود که پیشرفت نصب را نشان می دهد.


چگونه سیستم عامل iLO خود را به روز کنم؟

  1. به روز رسانی سیستم عامل با استفاده از رابط وب iLO
  2. با استفاده از یک مرورگر وب، با استفاده از آدرس IP iLO یا PQDN/FQDN به رابط وب iLO متصل شوید.
  3. Firmware & OS Software را انتخاب کنید.
  4. Update Firmware را انتخاب کنید.
  5. بررسی کنید که محل فایل روی Local file تنظیم شده باشد.
  6. Browse... را انتخاب کنید و سپس فایل فلش را انتخاب کنید.
  7. روی دکمه Flash کلیک کنید.

سیستم عامل (SPP) را در سرور ProLiant من ارتقا دهید
Service Pack for ProLiant (SPP) یک تصویر ISO است که حاوی سیستم عامل، درایورها و بسته های نرم افزاری برای لینوکس و ویندوز است. اجزای هر SPP از قبل برای پایداری با هم آزمایش شده اند. برای ارتقای سفت‌افزار در سرورهای هدف به آخرین خط پایه سرویس پک شرکتی Hewlett Packard، از برنامه ساخت سیستم عامل شرکت Hewlett Packard Enterprise برای استقرار یک SPP همانطور که در بخش‌های زیر توضیح داده شده است استفاده کنید:

برای دانلود SPP

به https://www.hpe.com/info/spp بروید.

  1. دانلود >> را انتخاب کنید.
  2. >> نسخه فعلی را انتخاب کنید.
  3. در کنار گزینه Complete ISO Image گزینه >> Download را انتخاب کنید.
  4. شناسه کاربری و رمز عبور HPE Passport خود را وارد کنید.
  5. برای دانلود فایل SPP ISO دستورالعمل ها را دنبال کنید.

برای کپی کردن یک SPP در سرور رسانه خود

شرکت Hewlett Packard برنامه‌های ساختی را ارائه می‌کند که SPP‌ها را مستقر می‌کنند، محتویات SPP را در دایرکتوری <File share name>/Media/spp در سرور رسانه شما نیاز دارند. هر نسخه SPP پوشه مخصوص به خود را دارد و نام پوشه باید نسخه SPP باشد. به عنوان مثال، اگر SPP نسخه 2014.02.0 است، محتویات SPP باید در <File share name>/Media/spp/2014.02.0 در سرور رسانه شما کپی شود.

  • برای سرور ویندوز مدیا:
  1. با استفاده از ابزار نصب ISO مورد علاقه خود، SPP ISO را در پوشه ای که از سرور رسانه خود قابل دسترسی است، نصب کنید. پوشه لازم نیست در سرور رسانه باشد، اما باید از طریق سرور رسانه از طریق یک درایو شبکه نقشه‌برداری شده قابل دسترسی باشد. اگر بتوانید یک درایو شبکه را از سرور رسانه خود به آن نگاشت کنید، می توانید ISO را روی یک سیستم لینوکس نصب کنید.
  2. دستورالعمل‌های موجود در راهنمای نصب فراهم‌سازی سرور Insight Control را دنبال کنید تا ابزار راه‌اندازی Media Server فراهم‌آوری سرور Insight Control را دانلود کنید و از آن برای کپی کردن ISO SPP در پوشه مناسب در سرور رسانه خود استفاده کنید.
  • برای سرور مدیا لینوکس:

SPP ISO خود را با استفاده از دستور mount لینوکس با گزینه -o loop قرار دهید.در زیر دایرکتوری که با استفاده از NFS صادر می کنید، فهرست Media/spp/<SPP version> را ایجاد کنید، جایی که <SPP version> نسخه SPP شما است که در بالا توضیح داده شد.

  1. محتویات SPP را در پوشه Media/spp/<SPP version> کپی کنید.
  2. برای اجرای ProLiant SW – Offline Firmware Update Build Plan
  3. می‌توانید از ProLiant SW – Offline Firmware Update Build Plan ارائه شده توسط Hewlett Packard Enterprise برای به‌روزرسانی میان‌افزار در سرورهای هدف استفاده کنید. توجه به این نکته ضروری است که به‌روزرسانی میان‌افزار آفلاین از سیستم‌عامل سرویس لینوکس انجام می‌شود، نه سیستم‌عامل تولید، که باعث می‌شود سرور در صورتی که قبلاً وجود نداشته باشد، در سیستم عامل لینوکس راه‌اندازی مجدد شود.خرید سرور hp
1

آموزش آپدیت فریمور سرور HP 

فریمور مجموعی از نرم افزارها و درایور ها میباشد که به منظور مدیریت سیستم بصورت سخت افزاری و نرم افزاری نهادینه شده است.و شما باید برای کارکرد صحیح سیتسم خود این فریم ور ها را در سرور نصب کنید تا بتوانید سرور شماو سیستم عامل و بسیار از نرم افزار های دیگر ارتباط مناسب تری با سخت افزار سرور شما برقرار بکند.

مثلا هارد دیسک فریمور دارد , ماشین لباسشویی و تلوزیون و … همگی از فریمور بهره میبرند تا برنامه ها و رند فعالیتی که تعریف شده است را به زبان سیستمی برگردانده و اجرا کند.حتما فریم ور سرور اچپی را کامل نصب کنید تا دز اوچ کار با مشکلات بیشتری روبرو نشوید فریم ور سرور اچ پی با پک به نام spp شناخته میشود/.

سرور ها نیز فریمور دارند که مجموعی از کدهای برنامه نویسی شده یا راحتتر مجموعی از درایور های نرم افزاری میباشد که وظیفه فهماندن دستورات و شناسایی سخت افزارها را دارد.و مدنظر باشد که ججم بالایی نیز دارند و خیلی مهم هست که فریم ور های سرور به دقت رو ی سرور نصب گردد. مدنظر باشد که فریم ور اشتباهیی نیز مکمن هست یکسری چیپ ها رو ی مادربرد شما مثل ilo را خراب کند یا بسوزاند.

فریمور ها را باید همیشه آپدیت کنید زیرا این کدها و نرم افزارها یمتوانند در روند اجرا دستورات و کارکرد سرور مشکلاتی ایجاد کنند.

 مشکلات عدم آپدیت فریمور در سرور

یکی از مواردی که بارها   فریمورهای سخت افزاری دارند و می توان گفت یک مشکل اساسی میباشد و معمولا چون پروسه زمانبری دارند از آپدیت آن صرف نظر میکردن ولی در بسیاری از مواقع و هنگامی که سرور در دیتاسنتر بود مشکلاتی ایجاد میکرد که مجدد باید در دیتاسنتر این آپدیت ها را انجام  بهدهید و حتما مواظب باشید که چه اپدیتی رو ی سخت افزار خود انجام می دهید.

مثلا در صورتی که یکی از فن های سرور که جدید تولید شده را در سرور ورژن قدیمی نصب کنید آلارم فن دریافت خواهید کرد.

یا اگر هارد جدید را نصب کنید و فریمور ارتقا داده نشده باشد و آن سری از هارد ها را شناسایی نکرده باشد به علت عدم شناسایی پارت نامبر هارد یا آلارم دریافت میکنید در صورتی که از هارد استفاده میشود. تمام قطعات سخت افزاری خود را اپدیت درست انجام بدهید.

روی اپدیت هارد سرور اچ پی نیز دقت بالایی داشته باشید اگر چه من در انی ده تا 15 سال ندیده ام که اپدیت بخواهد ولی مواظب باشید. 

آپدیت فریمور سرور جی ۸

در ابندا باید برای آپدیت فریومور سرور جی ۸  فریومور سرور جی 9  فریومور سرور جی 10  یا هر نسل دیگری اقدام به دانلود سرویس پک سرور اچ پی کینید.(یا هر برند دیگری).حجم این سرویس پک ها یا ssp ها زیاد است پس سعی کنید آنها را در سرور مجازی دانلود کنید و سپس از طریق سرور مجازی اقدام به ارتقا کنید.

این سرویس پک ها را یمتوانید از سایت HP دانلود نمایید .

ورژن این فریمور ها برای ۲۰۲۱/۰۵ میباشد .

“نکته: آپدیت فریمور ها در سرور های نسل ۶ , ۷ , ۸ , ۹ , ۱۰ یکی میباشد و فقط کافیست سرویس پک های مربوطه را بوت کنید.

نکته: روشهای دیگری نیز برای ارتفا فریمور ها وجود دارد که بصورت آنلاین و تکی میباشد که در آموزهای آینده به آنها رسیدگی میکنیم.”

 دانلود سرویس پک سرور g7

https://dl.famaserver.com/ssp/gen-7/P04243_001_spp-g7.1-SPPG71.3.iso

حجم ۴٫۸ گیگ (نیم بها)


 دانلود سرویس پک سرور جی ۸

https://dl.famaserver.com/ssp/gen-8/P03093_001_spp-Gen8.1-SPPGen81.4.iso

حجم :۵٫۴ گیگ( نیم بها)


دانلود سرویس پک سرور جی ۹ و جی۱۰

https://dl.famaserver.com/ssp/gen9-gen10/P35938_001_spp-2021.05.0-SPP2021050.2021_0504.129g9.g10.iso

حجم ۱۰ گیگ (نیم بها)


 پس از دانلود نسخه مورد نیاز سرورتان باید آن را به درایرو مجازی مانت کنیم یا توسط فلش یا dvd در دستگاه بوت کنیم.

آپدیت فریمور سرور g9

برای اپدیت فریم ور سرور g9 نیز مانند سایر نسل های قبلی سرور اچ پی ای اگر نیازمند خرید سی دی spp نیستید کافیست به سایت گوگل وصل شوید اگر یوزر پسورد پشتیبانی سه ساله را دارید بصروت اتوماتیک سرور g9 شما ه اخرین ورژن خود اپدیت خواهد شد 

دانلود فریمور سرور HPE DL360 / DL380 G9

Firmware سرور های نسل نهم HPE در این فایل برای شما کاربران محترم در نظر گرفته است که می توانید آن را با   دانلود نمایید. آپدیت فریمور سرور به شما این امکان را می دهد تا ضمن برخورداری از قابلیت های جدید باگ های ورژن های قدیمی را نیز برطرف نمایید این Firmware برای تمامی سرور های نسل نهم شرکت HPE g9 قابل استفاده می باشد. تا جایی که می توانید تیک اپدیت ilo را از روی سرور بردارید زیرا متاسفانه این سرور ها با اپدیت خحیم ilo مشکل دارند و چیپ ilo را می سوزاند.

دانلود فریمور سرور hp g8

در مورد دانلود فریمور سرور hp g8 نیز کافیست از لینک هایی که در زیر امده هست بصورت مستفیم spp را دانلود کنید و روی سرور خود نصب کنید پروسه اپدیت و بروز رسانی بصروت اتوماتیک روی سرور hp g8 انجام می گیرد و می توانید بروزترین فریم ور سرور های g8 را دریافت کنید.

آپدیت سرور hp g6

شرکت HPE با این  که سرورهای سری Production که در حال تولید هستن به آپدیت های بیشتری نسبت به سرورهای Post-Production نیاز دارن و اگر تمام سرورها یک SPP واحد داشته باشن سیکل انجام عملیات نگهداری سرورهای قدیمی بدون این که نیاز باشه کوتاه میشه اومده و SPP رو برای سرورهای Production از سرورهای Post-Production جدا کرده.

به همین خاطر هست  سرور های قدیمی تر را می توانید در سری نسل های 5 و سنل 6 و نسل 7 و نسل 8 و نسل های جلوتر در سری های جدید SPP دیگه فقط سری G9 و G10 پشتیبانی میشه. من این بار تصمیم گرفتم که از فرصت ارائه نسخه جدید SPP استفاده کنم و نسخه های Post-Production رو هم باهاتون به اشتراک بذارم.

لازم به ذکر هست که شرکت HPE برای سری G7 یه نسخه و برای سری G8 هم یه نسخه ارائه داده.

عین همیشه فایل ها مستقیماً از شرکت HPE دریافت شده و بدون هیچگونه دخل و تصرفی و با نام اصلی در اختیارتون قرار داده میشه.

آپدیت بایوس سرور g8

تمام مطالبی که برای سرور های hpe نسل های 6 و نسل 7 گفته شد برای این نسل نیز مصداق م کنید و می دانید که با تهیه این بسته اپدیت می توانید انی سری سرور G8 را نیز اپدیت کنید.

لینک اپدیت سرور g7 g8 

دانلود firmware hp

اگر نیازمند دانلود firmware hp بصوذت نک ب نک هستید بهتر است وارد سایت خود اچ پی شده و هر فریم ور را که نیازد ارید دانلود کنیددانلود FIRMWARE HP برای تمام قطعات داخلی سرور های اچ پی ای بصورت جداگانه موجود میباشد ولی 

بروزرسانی سرور

 از لینک های بروزرسانی سرور بالا امده هست می توانید تمام سرور های خود رااپدیت کنیدو بروزرسانی سرور حتما بک اپ تهیه کنید.

آپدیت بایوس HP

 اپدیت بایوس سرور HP بسیار خطرناک هست من توصیه نمکنم این چنین کاری انجام بدهید اگر مقدور باشد با کارشناسان فنی خبره صبحت کنید و این کار را انجام بدهید.

آپدیت فریمور سرور g10

 چون سرور های G10 تازه ری لیز شده و معمولا دارای اخرین اپدیت فریمور G10 هستند نیاز به اپدیت این سرور های نیست ولی اگر نیازمند این کار هستید بهتر هست اخرین نسخه SPP زا اط سایت HPE تهیه کنید و اپدیت فریمور سرور G10 را انجام بدهید.

اپدیت ilo سرور hp

  تاجایی که می توانید از اپدیت ILO سرور HP خودداردی کنید زیرا در بسیاری از موارد متاسفانه این چیپ سخت افزاری می سوزد و با مشکلات مختلفی شما را روبرو می کند.