نماد اعتماد

بررسی HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus

فروش و بررسی مشخصات HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus

بررسی HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus این فوق العاده است

در بررسی HPE MicroServer Gen10 Plus ما می‌خواهیم زمین‌های زیادی را پوشش دهیم، پس آماده شوید. این سرور فشرده به گونه ای طراحی شده است که نسبت به نسل قبلی کوچکتر و کارایی بالاتری داشته باشد. چیزی که ما طی چند هفته کار با سیستم در پیکربندی های مختلف دریافتیم این است که این یک پلت فرم عالی است.

زمانی که نقشه راه را دیدیم، پس از اعلام سرور جدید، برگه مشخصات HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus را تشریح کردیم. سپس قطعه‌ای روی MicroServer Gen10 Plus (یا Gen10+) در مقابل نسخه قدیمی‌تر Gen10 انجام دادیم. ما در زیر به طور خلاصه در مورد آن بحث می کنیم، اما می خواهیم نشان دهیم که این تغییر نسل میانی از نظر تفاوت ها چه چیزی را ارائه می دهد. برخی آن قطعه را نقد نامیده اند، که ما با آن مخالفیم. این قطعه بررسی رسمی ما از MicroServer Gen10 Plus از جمله گزینه های رایج HPE خواهد بود. بعدی در این مجموعه، دیدگاه گسترده تری از آنچه ممکن است خواهد بود. ما فقط 20 CPU داریم که در MicroServer Gen10 Plus خود آزمایش می کنیم و این فقط زمان می برد. ما همچنین گزینه‌های مختلفی داریم تا به شما ایده بدهیم که چگونه می‌توانید پایگاه سرور را بگیرید و آن را به چیزی واقعاً منحصر به فرد برای مطابقت با نیازهای شما یا مشتری خود تبدیل کنید.

در این بررسی، ما بر روی آنچه که HPE با ProLiant MicroServer Gen10 Plus به مشتریان خود ارائه می دهد تمرکز می کنیم تا بدانید چه انتظاراتی می توانید داشته باشید. ما قصد داریم به سخت افزاری که این سرور را می سازد به صورت عمیق بپردازیم. ما می خواهیم توپولوژی و مدیریت سیستم را بررسی کنیم. پس از آن، ما قصد داریم 10 سیستم عامل مختلف و تجربه خارج از جعبه از جمله توزیع های محبوب لینوکس، ویندوز و حتی FreeBSD را آزمایش کنیم. در مرحله بعد، عملکرد هر دو گزینه CPU SKU، Intel Xeon E-2224 و Pentium Gold G5420 را بررسی خواهیم کرد و آنها را با عملکرد نسل قبلی مقایسه خواهیم کرد. در نهایت، با مصرف انرژی، نویز، STH Server Spider و افکار نهایی خود پایان خواهیم داد. این یک قطعه بسیار کامل در HPE ProLiant MSG10+ جدید خواهد بود.

HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus v. Gen10
اولین قطعه عملی در این سری مرور کلی سخت افزار HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus v Gen10 است. می‌توانید این قطعه را در آن لینک بخوانید، و همچنین خلاصه ویدیوی کوتاه را ببینید.

 

تغییرات کلیدی در این نسل، حرکت به سمت فضای فیزیکی کوچکتر با منبع تغذیه خارجی است. در داخل، تغییراتی برای حذف درایو نوری، اضافه کردن مدیریت iLO 5 و تغییر پیکربندی اسلات PCIe ایجاد شد. ما همچنین شاهد حرکت از سری AMD Opteron X3400 به پردازنده‌های LGA1151 Intel Xeon E-2224 و Pentium Gold G5420 جدید بودیم که ویژگی‌های جدید و عملکرد بیشتری را ارائه می‌کردند. چیزهای زیادی برای پوشش دادن وجود دارد، بنابراین اگر به HPE MicroServer Gen10 Plus فکر می کنید و با Gen10 آشنا هستید، آن قطعه ارزش دیدن دارد.

در ادامه این بخش، ما قصد داریم به جزئیات آنچه می‌توانید از MicroServer جدید انتظار داشته باشید شامل سخت‌افزار، نرم‌افزار، عملکرد، مدیریت و جنبه‌های عملیاتی می‌پردازیم.

 

 

 

بررسی اجمالی سخت افزار HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus
ما در اینجا به عمق زیادی می رویم. در نتیجه، ما می‌خواهیم این بخش را به یک نمای کلی سخت‌افزاری خارجی تقسیم کنیم که اگر به نحوه عملکرد سیستم اهمیتی ندهد، همان چیزی است که می‌بینید. سپس قبل از اینکه به بخش‌های دیگر این بررسی برویم، به جزئیات و اجزای داخلی و ویژگی‌های آن خواهیم پرداخت.

بررسی کلی سخت افزار خارجی HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus
HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus کوچک است. ابعاد آن 4.68 x 9.65 x 9.65 اینچ (11.89 x 24.5 x 24.5 سانتی متر) است، به خصوص اگر نورپردازی عالی برای برجسته کردن لوگوی HPE داشته باشید. می توان دکمه پاور و همچنین چراغ های فعالیت وضعیت را مشاهده کرد. دو پورت USB از نوع USB 3.2 Gen2 هستند که به این معنی است که قادر به کار با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه هستند.

در قسمت پشتی دستگاه، می‌توانیم تمام پورت‌ها و ورودی/خروجی را در اطراف یک فن مرکزی ببینیم. فن تنها بخش متحرک در این نسل است. بنابراین، غیرضروری است، اما نسبت به یک واحد دو فن، به نصف احتمال دارد که خرابی فن را تجربه کند.

 

 HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus عقب


در سمت چپ فن، دو اسلات با مشخصات پایین برای گسترش داریم. ما بعداً در این بررسی کلی سخت افزار به آنها خواهیم پرداخت. در زیر آنها می توان ورودی DC را پیدا کرد. با این نسل، ما یک منبع تغذیه خارجی داریم، بنابراین یک ورودی برق در پشت دستگاه وجود دارد.

 

 HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus Rear Expansion ILO و DC In


منابع تغذیه DC خارجی را می توان به طور تصادفی از شاسی خارج کرد، بنابراین HPE یک گیره نگهدارنده برای دوشاخه DC دارد. در واقع می توانید ببینید که در بسته بندی، HPE مجبور شد برای این کلیپ یک برش ایجاد کند.

 

HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus در جعبه
HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus در جعبه


منبع تغذیه یک واحد LiteOn 180 واتی است که به نظر می رسد می تواند یک لپ تاپ عظیم را تامین کند.

 

منبع تغذیه خارجی HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus LiteOn
منبع تغذیه خارجی HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus LiteOn


در سمت راست عقب دستگاه، ورودی/خروجی سیستم اولیه را پیدا می کنیم. این شامل چهار NIC 1GbE، یک VGA و DisplayPort (برای مدیریت) و چهار پورت USB 3.2 Gen1 است.

 

HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus Rear IO View
HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus Rear IO View


ای کاش HPE راهی برای ارائه شبکه SFP+ 10GbE در اینجا پیدا می کرد. هزینه SFP+ به 10Gbase-T و Nbase-T تنها در چند سال از هزاران دلار برای هر ماژول به 35 تا 60 دلار برای هر ماژول کاهش یافته است. افزودن 10GbE این سرور را بسیار جالب‌تر می‌کرد و شکاف توسعه را برای وظایف دیگر آزاد می‌کرد.برای دسترسی به قسمت های داخلی باید پوشش بالایی را بردارید. همچنین به شما امکان می‌دهد به مکانیسم‌های قفلی دسترسی داشته باشید که پوشش جلویی را قفل نگه می‌دارد. داشتن این قفل ها برای ایمن نگه داشتن هارد دیسک ها به ویژه در مکان های لبه مهم است.

 

قسمت پشتی HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus حذف شد
قسمت پشتی HPE ProLiant MicroServer Gen10 Plus حذف شد


دو پیچ سیاه در پشت سیستم سینی مادربرد را در جای خود نگه می‌دارند. هنگامی که اینها برداشته شدند، می توانید به سادگی سینی را بیرون بکشید، چند کابل را جدا کنید و به اجزای داخلی دسترسی پیدا کنید.هارد دیسک ها در یک ماتریس 2×2 نصب می شوند. درایوهای 3.5 اینچی از چهار میخ استفاده می‌کنند که در سوراخ‌های نصب استاندارد هارد دیسک پیچ می‌شوند. HPE مرحله اضافی را در اینجا انجام می دهد و این میخ ها را در خطوط زیر درایوها قرار می دهد تا بتوان آنها را ایمن نگه داشت و در صورت نیاز به راحتی به آنها دسترسی داشت. این از لحاظ فنی طراحی بدون سینی اما بدون ابزار نیست و از مکانیسم اصلی قفل Gen10 منتقل شده است.

 
هارد دیسک HPE ProLiant  DL380 Gen10 Plus 


برای درایوهای 2.5 اینچی، به یک آداپتور 2.5 تا 3.5 اینچی برای نصب درایوهای 2.5 اینچی مانند SSD در MSG10+ نیاز دارید. این یک معامله بزرگ نیست، اما هزینه ای را به سیستم اضافه می کند. اگر HPE می توانست راهی برای اضافه کردن دو دریچه SATA 2.5 اینچی درست در زیر 3.5 اینچی پیدا کند، حتی اگر فقط برای SATA 7 میلی متری باشد.درایوهای 3.5 اینچی در این بازار بسیار مهم هستند. آنها ظرفیت بالا و کم هزینه را برای پشتیبان گیری محلی، ذخیره سازی ویدیوی نظارتی و همچنین اشتراک گذاری محتوا ارائه می دهند. در حالی که ما بازخوردهای زیادی در مورد محتوای قبلی Gen10+ v. Gen10 دریافت کردیم مبنی بر اینکه یک شاسی 8x 2.5 اینچی برای تمام فلش مورد استقبال قرار می گیرد، و تا حدودی موافقیم، در اینجا چیزهای بیشتری برای بازی وجود دارد. HPE از Intel C242 PCH استفاده می کند که به این معنی است که تنها دارای 6 پورت SATA III است. برای پشتیبانی از 8 x 2.5 اینچی، HPE باید به سمت C246 PCH حرکت کند. در حالی که این امکان پذیر است، هزینه را نیز اضافه می کند. یک مصالحه خوب این است که در صورت امکان، به سادگی دو پورت SATA و خلیج دیگر را در معرض دید قرار دهید.

ادامه افزودن ویژگی‌هایی مانند PCH سطح بالاتر و جایگاه‌های دوبرابر ممکن است عالی به نظر برسد، اما پس از آن، ویژگی‌ها شروع به وارد کردن آن به موقعیت‌یابی HPE ProLiant ML30 Gen10 می‌کنند. هنگامی که ProLiant ML30 Gen10 را بررسی کردیم، از یک مدل 8x 2.5 اینچی استفاده کردیم که بر اساس پلتفرم Xeon E نیز ساخته شده است. فکر ما این است که HPE در تلاش است تا بازار خاصی را با MSG10+ در چارچوب مجموعه گسترده تر شرکت ارائه دهد. HPE گزینه ای برای تمام فلش دارد، این به سادگی یک سرور متفاوت است.در مرحله بعد، ما می‌خواهیم به درون سیستم نگاه کنیم که چه چیزی این بسته را تا این حد مؤثر می‌کند.

تصاویر به زودی اپیدت میگردد.

منبع این مقانه اینجا میباشدو