نماد اعتماد

رم سرور و ویژگی ها

خرید رم سرور اچ پی ای چه چیز هایی مهم هست که بدانید.

موارد بسیار مهم در مورد خرید رم سرور اچ پی و ویژگی های رم سرور اورجینال هستند را با همدیگر مطرح میکنیم رم سرور اچ پی یک رم گران قیمت و با کیفیت بسیار بالا میباشد.

رم سرور چیست 

 HP RAM چه کار می کند؟

RAM به سرور شما اجازه می دهد تا بیشتر کارهای روزمره خود را انجام دهد، مانند بارگیری برنامه ها، مرور اینترنت، ویرایش صفحه گسترده یا تجربه آخرین بازی. حافظه همچنین به شما این امکان را می دهد که به سرعت بین این کارها جابجا شوید و همچنین به یاد داشته باشید که در هر کار کجا هستید. به طور کلی، هرچه حافظه شما بیشتر باشد، برای انجام چند کار بهتر است.

به عنوان مثالی از نحوه کار، وقتی رایانه خود را روشن می‌کنید، ایمیل خود را بررسی می‌کنید و سپس صفحه‌گسترده را ویرایش می‌کنید، از حافظه به روش‌های مختلف استفاده کرده‌اید:

  1. برای بارگیری و اجرای برنامه هایی مانند برنامه صفحه گسترده و ایمیل شما
  2. برای پاسخ دادن به دستورات، مانند حذف ایمیل و ویرایش صفحه گسترده
  3. برای جابه‌جایی بین برنامه‌های باز خود، مانند برگشت و جلو رفتن از صفحه‌گسترده برای بررسی ایمیل خود
  4. حافظه به نوعی مانند بالای میز شماست. این امکان را به شما می دهد تا به طور همزمان روی پروژه های مختلف کار کنید. هرچه میز شما بزرگتر باشد، می توانید همزمان کاغذها، پوشه ها و وظایف بیشتری داشته باشید. شما می توانید به سرعت و به آسانی به اطلاعات دسترسی پیدا کنید، بدون اینکه نیازی باشد از طریق یک کابینت بایگانی (درایو ذخیره سازی خود) استفاده کنید.

چرا RAM HP  مهم است؟


سرعت و عملکرد سیستم شما به طور مستقیم با مقدار رم HP  نصب شده شما ارتباط دارد. اگر سیستم شما رم کافی نداشته باشد، می تواند کند و کند باشد، به خصوص زمانی که می خواهید چند کار انجام دهید یا چندین برنامه یا برنامه را به طور همزمان باز کنید.

اگر مرتباً از برنامه های بی پاسخ، تاخیر در زمان بارگذاری و به طور کلی کندی کامپیوتر ناامید می شوید، احتمالاً کمبود RAM مقصر است. راه‌هایی وجود دارد که می‌توانید ببینید آیا رایانه شما به حافظه بیشتری نیاز دارد یا خیر، و به راحتی می‌توانید رم دسکتاپ یا لپ‌تاپ خود را خودتان ارتقا دهید.

برای جلوگیری از نصب حافظه HP  ناسازگار توسط کاربران، ماژول ها از نظر فیزیکی برای هر نسل فناوری حافظه متفاوت هستند. این تفاوت های فیزیکی در سراسر صنعت استاندارد هستند، بنابراین مطمئن شوید که حافظه سازگار با مادربرد یا سایر اجزای خود را خریداری می کنید.

عملکرد RAM HP  به رابطه بین سرعت و تاخیر بستگی دارد. در سطح پایه، تأخیر، تأخیر زمانی بین زمانی که یک فرمان وارد می شود و زمانی که داده ها در دسترس هستند، است. درک سرعت و تأخیر رم به شما کمک می کند تا بر اساس نیاز خود، رم صحیح را برای نصب در سیستم خود انتخاب کنید.

آیا باید رم  HP خود را ارتقا دهید؟
چه یک گیمر، طراح یا فقط به دنبال افزایش سرعت رایانه شخصی خود باشید، ارتقاء  HP RAM یک راه ساده و آسان برای افزایش عملکرد سیستم شما است. برای تعیین نوع حافظه مناسب برای رایانه خود، از انتخابگر سیستم Crucial® یا اسکنر سیستم استفاده کنید. این ابزارها به شما کمک می‌کنند تعیین کنید کدام ماژول‌های حافظه با رایانه شما سازگار هستند و گزینه‌هایی برای سرعت مورد نیاز و بودجه شما ارائه می‌دهند.

تفاوت رم و هارد

مردم جهان درگیر استفاده از داده ها و خدمات زیادی هستند که کار را آسان تر می کند. برای به خطر انداختن نیاز به استفاده زیاد و داده، سیستم‌های عامل سرور برای ارائه خدمات به بسیاری از کاربران به طور همزمان توسعه یافته‌اند. سیستم عامل سرور نوعی سیستم عامل با امکانات پیشرفته است که فقط بر روی سرورها قابل استفاده است.

رم و هارد هر دو نوع حافظه کامپیوتر هستند. RAM برای ذخیره برنامه های کامپیوتری و داده هایی که CPU به آن نیاز دارد در زمان واقعی استفاده می شود. داده های RAM فرار هستند و پس از خاموش شدن رایانه پاک می شوند. هارد دیسک، دارای حافظه دائمی است و برای ذخیره داده های خاص کاربر و فایل های سیستم عامل استفاده می شود. اطلاعات HDD ثابت است و حتی در صورت خاموش بودن کامپیوتر در کامپیوتر باقی می ماند.

این مقاله را بخوانید تا در مورد حافظه RAM و HDD و تفاوت آنها با یکدیگر بیشتر بدانید.

این برای استفاده از رایانه های درون سرور برای رسیدگی به کاربران و درخواست های مختلف در یک زمان طراحی شده است. هنگامی که یک شخص یا شرکت به داده نیاز دارد، نمی توان آن را با استفاده از انسان ارائه کرد، در عوض راه حل توسط یک ماشین ارائه می شود.

رم چیست؟

RAM مخفف Random Access Memory است. RAM نوعی حافظه اولیه در رایانه و سایر دستگاه های محاسباتی است. RAM از نیمه هادی ها تشکیل شده است، بنابراین یک نوع حافظه نیمه هادی است. RAM به کاربر/CPU اجازه می دهد تا به طور تصادفی به هر بخشی از داده ها بدون توجه به موقعیت آن دسترسی داشته باشد. RAM یک حافظه فرار است که به این معنی است که داده های RAM به منبع تغذیه وابسته است و در صورت قطع برق از بین می رود.

رم به دو دسته رم استاتیک (SRAM) و رم دینامیک (DRAM) طبقه بندی می شود. SRAM از ترانزیستورها و خازن ها در مدار خود برای ذخیره داده ها استفاده می کند، در حالی که DRAM از مدار دیجیتال (به نام فلیپ فلاپ) برای ذخیره داده ها به شکل ارقام باینری استفاده می کند.

CPU یک کامپیوتر می تواند مستقیماً به تمام سلول های RAM دسترسی داشته باشد. بنابراین سرعت خواندن/نوشتن آن بسیار بالاست.

 HDD چیست؟

HDD مخفف عبارت Hard Disc Drive است. در سیستم های کامپیوتری، HDD پرکاربردترین وسیله ذخیره سازی ثانویه است. این شامل صفحه (دیسک) از مواد غیر مغناطیسی است که با لایه ای از مواد مغناطیسی پوشانده شده است. در HDD، داده ها با استفاده از میدان مغناطیسی ذخیره می شوند. برای این منظور از بازوی خواننده مغناطیسی متحرک استفاده می شود که می تواند روی صفحات بچرخد. از این رو، HDD یک حافظه مغناطیسی است.

HDD ها در رایانه های رومیزی و لپ تاپ ها بسیار محبوب هستند. از آنجایی که CPU یک دستگاه ذخیره سازی ثانویه است، نمی تواند مستقیماً به داده های ذخیره شده در آن دسترسی داشته باشد. اما داده های HDD ابتدا در رم کپی می شوند و سپس برای پردازش به CPU عرضه می شوند. با این حال، در رایانه ها و لپ تاپ های جدیدتر، هارد دیسک ها با SSD (درایوهای حالت جامد) جایگزین می شوند.

تفاوت رم و هارد

تمام تفاوت های مهم بین RAM و HDD در جدول زیر مشخص شده است/

نتیجه
از بحث بالا، می توان نتیجه گرفت که RAM یک حافظه مبتنی بر نیمه هادی است که به عنوان حافظه اصلی استفاده می شود، در حالی که HDD یک حافظه مغناطیسی است که به عنوان یک دستگاه ذخیره سازی ثانویه در رایانه ها استفاده می شود. نکته مهم دیگری که در مورد RAM و HDD باید به آن اشاره کرد این است که RAM یک حافظه فرار است (داده ها با قطع برق از بین می روند)، در حالی که HDD یک دستگاه ذخیره سازی دائمی است.

رم ECC

هنگام پردازش داده ها، امنیت در بسیاری از صنایع از اهمیت بالایی برخوردار است. شرکت‌هایی که فرآیندهای مهم تجاری را مدیریت می‌کنند به پایداری داده‌ها وابسته هستند که از خدمات میزبانی مانند خدمات میزبانی که اطلاعات مشتریانشان را ذخیره می‌کند، ارائه می‌شود.
اگر یک خطای حافظه جدی وجود داشته باشد، فقط یک ضرر مالی رخ نمی دهد، بلکه موقعیت یک شرکت در بازار می تواند به طور جدی تضعیف شود اگر بدترین اتفاق بیفتد. هرچه حافظه بیشتری ذخیره شود، احتمال بروز خطا بیشتر است. به همین دلیل است که تاکید زیادی بر حفاظت همه جانبه از داده ها در محیط های کاری و سروری که نیاز به یکپارچگی داده بالایی دارند بسیار مهم است.به عنوان مثال، ECC RAM به جای حافظه معمولی استفاده می شود تا بتوان از خطاهای تک بیتی جلوگیری کرد.

۱- سازگاری با سرور: در انتخاب رم برای سرور اچ پی، باید مطمئن شوید که رم انتخابی با مادربورد و پردازنده سرور سازگاری دارد.

۲- نوع رم: رم‌های سرور اچ پی به صورت UDIMM (Unbuffered DIMM) و RDIMM (Registered DIMM) تولید می‌شوند. RDIMM ها از حافظه نوع بافر (Buffer) استفاده می‌کنند که بهبود کیفیت سیگنال‌های حافظه و افزایش ظرفیت سیستم را فراهم می‌کند، در حالی که UDIMM ها از حافظه نوع بافر نشده استفاده می‌کنند. انتخاب نوع رم مناسب برای سرور شما، به نیازهای کاربری و اهداف استفاده شما بستگی دارد.

۳- فرکانس رم: فرکانس رم تعیین می‌کند که هر دقیقه چه تعداد دستور العمل‌ها از حافظه خوانده می‌شود. برای سرورهای اچ پی، فرکانس رم باید با سرعت پردازنده سرور هماهنگ باشد. به طور کلی، افزایش فرکانس رم، عملکرد سرور را افزایش می‌دهد، اما هزینه رم نیز افزایش می‌یابد.

۴- تعداد رم: تعداد رم‌های مورد نیاز برای سرور باید با توجه به نوع کاربرد و حجم کاری سرور محاسبه شود. برای استفاده از حداکثر ظرفیت رم ممکن در سرور اچ پی، باید به تعداد شیارهای رم در مادربورد سرور و نوع پردازنده استفاده شده در سرور دقت کرد.

۵- پشتیبانی از ECC: سرورهای اچ پی برای افزایش امنیت و کاهش خطاهای حافظه، از ECC (Error Correcting Code) پشتیبانی می

بنابراین، شما تصمیم گرفته اید که سرور اختصاصی شرکت شما را خریداری کنید. عالیه! اینترانت یا وب سایت شرکت شما بدون شک برای همیشه قدردان تصمیم شما برای سرمایه گذاری در آینده خواهد بود. همانطور که مشخصات سرور جدید خود را انتخاب می کنید، گزینه های CPU، انتخاب هارد دیسک و پیکربندی RAID را بررسی می کنید و سپس زمان انتخاب رم سرور است.

همانطور که روی گزینه های متعدد رم موجود می ریزید، از خود می پرسید: "به هر حال من واقعا به چه مقدار RAM نیاز دارم؟"

خرید رم سرور 16G 10600 HP

خرید رم سرور 16G 2133 HP

بیایید از ابتدا شروع کنیم:

رم سرور چیست؟

RAM (حافظه دسترسی تصادفی) جزء ضروری هر سخت افزاری است که برای انجام وظایف محاسباتی طراحی شده است. RAM فضایی را برای کامپیوتر یا سرور شما برای نوشتن و خواندن اطلاعات فراهم می کند تا توسط CPU قابل دسترسی باشد. وقتی مردم در مورد حافظه سرور رایانه صحبت می کنند، به احتمال زیاد به رم آن اشاره می کنند.

چرا رم بیشتر بهتر است؟

هر چه رم یک کامپیوتر بیشتر باشد، CPU کمتر باید اطلاعات را از هارد دیسک بخواند. مزیت این کار رایانه ای است که سریعتر کار می کند زیرا RAM بسیار سریعتر از هارد دیسک است.بیایید به سوال اصلی برگردیم: بنابراین سرور اختصاصی شما به چه مقدار RAM نیاز دارد؟

اگرچه هیچ فرمولی برای تعیین مقدار دقیق رم مورد نیاز شما وجود ندارد، اما با دانستن اینکه سرور برای چه چیزی استفاده می شود، تصور می کنید چه مقدار ترافیک دریافت می کند و چه برنامه هایی اجرا می شود، می توانیم یک عملکرد زیبا ایجاد کنیم. فرض خوبی از اینکه به چه مقدار RAM سرور نیاز دارید.

چه مقدار رم برای شما مناسب است؟

افراد خوب در JetGlobal یک مقاله عالی در مورد اینکه چقدر RAM سرور نیاز دارید نوشتند. آن‌ها خاطرنشان می‌کنند که تفاوتی در حداقل نیازهای پیشنهادی وجود دارد و اهمیت نگاه کردن به پشته نرم‌افزار شما با هم برای تعیین رم صحیح برای عملکرد شما وجود دارد.

آنها 6 مورد را فهرست می کنند که باید در هنگام تصمیم گیری به میزان RAM مورد نیاز سرور شما تا حداکثر پتانسیل خود را در نظر بگیرید:تعداد کاربران: اگر بیش از 15 کاربر همزمان دارید، به هر 5 کاربر اضافی 1 تا 2 گیگابایت رم اضافه کنید.

اندازه پایگاه داده (ها): مهم ترین نکته به دلیل تأثیر مستقیم آن بر پردازش مورد نیاز برای پر کردن یک انبار داده، اگر پایگاه داده 50 گیگابایت یا کمتر باشد، 16 گیگابایت رم کافی است.

خرید رم سرور 16G 2400 HP 

بسته های اجرایی: هر چه سرور شما به رم بیشتری مجهز باشد، بسته های اجرایی را سریعتر تکمیل می کند.نرخ رشد: مطمئن شوید که نرخ رشد پایگاه داده خود در سال را در نظر بگیرید و هنگام انتخاب رم آن را در نظر بگیرید.

الزامات سیستم عامل: شما 1 گیگابایت رم برای سیستم عامل رزرو می کنید، به علاوه 1 گیگابایت دیگر برای هر 4 گیگابایت بین 4 تا 16 و 1 گیگابایت دیگر برای هر 8 گیگابایت بالای 16 گیگابایت. به عنوان مثال، سروری با 32 گیگابایت رم از 7 گیگابایت برای سیستم عامل و 25 گیگابایت باقی مانده برای SQL Server استفاده می کند.

Dedicated VS Shared: هنگام تعیین رم، مطمئن شوید که نرم افزارهای اضافی که روی سرور شما کار می کنند را در نظر گرفته اید.

خرید رم سرور 16G 14900HP

تصمیم گیری به میزان RAM مورد نیاز شما در درجه اول به نیازهای منحصر به فرد شرکت شما و استفاده مورد نظر بستگی دارد. اگر شخصی پایگاه داده ای در محدوده 100 گیگابایت دارد، توصیه می شود از 16 تا 64 رم داشته باشد. البته، چیزی به نام "رم بیش از حد" وجود ندارد، اما برای شرکت هایی که با بودجه کار می کنند، پرداخت حداکثر رم ممکن است گزینه ای نباشد.

به خاطر داشته باشید که از آنجایی که همه سرورهای MAHANSHABAKE.com کاملاً قابل تنظیم هستند، شما این آزادی را دارید که دقیقاً چه مقدار RAM به سرور شما می رود انتخاب کنید. مثال: Dell PowerEdge R740 8-Port.خرید رم سرور 16G 12800HP

و مثل همیشه، اگر برای تصمیم‌گیری به میزان RAM نیاز سرور خود به کمک نیاز دارید، با کارشناسان فناوری اطلاعات ما تماس بگیرید تا در مورد گزینه‌های خود صحبت کنید. هدف ما این است که تجربه خرید سرور بعدی شما را لذت بخش کنیم.در این مقاله در مورد انواع رم ،مدل ها، نسلهای مختلف با همدیگر صحبت خواهیم کرد.

رم سرور  hp G10 PLUS

جدیدترین مدل رم hp که وارد بازار شده هست سری رم RAM 32G 3200 HPE G10 PLUS رم میباشد از نظر تکنولوژی با نسل ده اچ پی ای و ده پلاس برابری میکند ، و تکنولوژی DDR4 HP میباشد،میتوان گفت فعلا این رم باس ۳۲۰۰ ماژول ۳۲ گیگ روی سرور DL380 G10 PLUS وارد کشور میشود و میتوانید از فروشندگان سرور HP G10 PLUS تهیه کنید.محصول رم RAM 32G 3200 HP در محثولات موجود میباشد و می توانید این محصول جدید رم HP را چک کنید.

رم سرور  hp g10

رم سرور hp g10 وقتی وارد بازار شد مدل 32g 2666 hp وارد بازار شداین رم اچپی روی،سرورهای DL380 G10 ,DL360 G10 , ML350 G10. وارد بازار مصرف داخلی شد سری باش ۲۶۰۰ ساپورت می کند و سری DDR4 میباشد البته این رم از سری رم های پایین تر از خود گران تر بود و در سرور های g10 سری رم های 16G , 32G ,64G 2666 HP مورد استفاده قرار می گرفت.

رم سرور hp  g9

همزمان با ورود نسل ۹ یا همان G9 سرورهای،hp سری رم های،جدید ddr4 با باس ۲۱۳۳ و ۲۴۰۰ وارد بازار کشود شد ، این رم 16g,2133  میتوان گفت اولین نسل رم hp ddr4 بود که داشت وارد بازار میشد.برای سرورg9  dl380 g9 dl360 باید رم باس 2133 یا 2400 بخرید .

چرا خرید رم سرور اچ پی ؟

یک سوال همیشگی که بسیاری از مشتریان دکتر اچ پی رم سرور  hp اچ پی همیشه از پرسنل واحد فروش میپرسند این است که چرا باید دوبرابر قیمت یک رم معمولی را برای خرید رم سرور اچ پی پرداخت کنیم؟اگر قیمت رم سرور معمولی مثلا پانصد هزارتومان باشد شما باید حدود 1 میلیون تومان بابت خرید رم سرور HP پرداخت کنید و این هزینه برای خرید رم سرور اچ پی کمی سنگین و غیر فابل پذیرش برای مشتری‌ها است. اینجاست که مسئله رم های ارزان قیمت اچ پی یا رم های غیر اورجینال مطرح می‌شود. می‌توانید در مورد این موضوع رم های غیر اورجینال اچ پی و قیمت رم اچ پی غیر اورجینال اچ پی اینجا مطالعه کنید.

قیمت بسیار بالای رم HP

خرید رم سروری HP

قیمت رم سرور اچ پی به موارد بسیاری بستگی دارد ولی تا آنجایی که برای ما در این مقاله مقدور باشد در مورد بعضی موارد که تاثیر مستقیم در قیمت رم سرور HP دارد صبحت خواهیم کرد و خواهیم گفت برای خرید رم سرور اچ پی چرا باید هزینه بالایی پرداخت کنید و قیمت رم اچ پی چرا منطقی هست از نظر ما.

فروش رم سرور اچ پی در بازار ایران بسیار زیاد است و شاید روزانه بصورت عمومی تعداد رم سرور که به فروش میرسد بالا 100-200 هزار عدد باشد که از این تعداد ربع تعداد شاید برای رم سرور HP باشد.

برای همین باید ببنیم چرا باید رم سرور اچ پی اینقدر مهم هست و ما حاضر هستیم برای خرید رم سرور HP این همه هزینه پرداخت کنیم و خرید رم اچ پی خیلی خیلی برای ما مهم هست .

رم سرور HPE دارای کیفیت بسیار بالایی هست اگر شما با چند نفر از افراد متخصص در این زمینه صحبت کنید در مورد کیفیت رم سرور اچ پی حتما به شما نکاتی بسیار مهم را خواهند گفت و از نظر اون دوست فنی پرداخت این هزینه بالا برای خرید رم سرور اچ پی واجب هست و حتما حتما باید رم سرور اچ پی اورجینال بر روی سرور اچ پی نصب گردد.

برای مشاهده انواع رم سرور اچ پی شامل رم سرور g9  , رم سرور g10 ,رم سرور g8 لینک محصولات رم سرور اچ پی در فروشگاه ماهان شبکه کلیک کرده و انها رو مطالعه کنید.

رم سرور hp dl380 g8

 

رم سرور g7

سرور hp dl380 dl360 g7 از رم 10600 پشتیبانی میکند یعنی باید رم hp 10600 برای نسل g7 بخرید.شما میتوانید نسل ۱۰۶۰۰ ،۱۴۹۰۰ و ۱۲۸۰۰ را برای،سرور g7 خریداری بکنید.البته بیس رم های سرورهای نسل G6 , G7 ,G8 مدل DDR3 میباشد و هر سه مدل با همدیگر می خوانتد فقط از نظر باس متفاوت هستند.

برای خرید رم سرور اچ پی کافیست با تیم فروش ماهان شبکه ایرانیان تماس بگیرید و در مورد سرور اچ پی خود توضیحات کافی بدهید همکاران فروش ما با توجه به نیازمندی شما بهترین رم را که با سرور شما کامپبل باشد به شما پیشنهاد می دهند این رم اچ پی تماما اورجینال میباشد و می توانید بهترین را خرید نکید مدنظر داشته باشید که تمام رم سرور اچ پی ما اورجینال می باشد

قیمت رم سرور اچ پی

برای قیمت رم سرور اچ پی باید موارد زیر را مدنظر داشته باشید .

  1. رم خریداری شده شما نیو می باشد یا دست دوم میباشد 
  2. رم های اورجینال می باشد یا رم غیر اروجینال 
  3. رم ها بصورت باز به شما تحویل داده می شود یا بصورت پک 
  4. این رم ها رو ی سرور شما با رم های قبلی سرور شام کامپتبل میباشد .
  5. رم سرور اچ پی اورچنیال شامل لیبل خود اچ پی هست یا نیست 
  6. تمام موارد بالا در قیمت رم سرور اچ پی تاثیر گزار میباشد.
  • رم سرور با رم پی سی تفاوت بسیار بالایی دارد 
  • رم سرور به علت لینکه روی سرور نصب می شود و دائما در حال کار میباشد بسیار گران تر هست 
  • گیفیت ساخت رم سرور اچ پی بسیار بالاتر از رم های دیگر میباشد 
  • سایر رند های نیز رم سرور تولید می کنند ولی در بین همه برند های رم سرور اچ پی گران تر هست 
  • فروش رم سرور اچ پی بصورت باندگی رو روی دستگاه بسیار ارزان تر هست  
  • می توانید تمام رم سرور اچ پی رو در فروشگاه ماهان شبکه ایرانیان مشاهده کنید .
  • رم سرور تنوع بسیار بالایی دارد در خرید رم دقت کنید .

رم سرور اچ پی ،hp  یک حافظه با دسترسی تصادفی رم سرور hp  (RAM) است که داده ها را از HDD به CPU پردازش می کند.  رم سرور  hp اچ پی به عنوان نوعی از حافظه فرار، زمانی که حافظه سرور خاموش می شود، تمام اطلاعات نگهداری شده خود را از دست می دهد.

یکی از راه‌های فکر کردن به این موضوع این است که ماژول‌های رم سرور  hp اچ پی شما حافظه کوتاه‌مدت هستند و هارد دیسک‌ها حافظه بلندمدت هستند.

قیمت رم سرور اچ پی

با افزودن حافظه  رم سرور  hp اچ پی بیشتر یا با افزایش سرعت و پهنای باند حافظه، سرورها می‌توانند ماشین‌های مجازی (VM) بیشتری را مدیریت کنند و رم سرور  hp اچ پی  بارهای خود را به طور مؤثرتری توزیع کنند و به کسب‌وکارها کمک کنند کارآمدتر کار کنند.

چرا رم سرور HP !اگر رم سرور   رم سرور  hp اچ پی از کار بیفتد، این می تواند منجر به از دست رفتن داده ها و خطاهای سرور شود که می تواند منجر به دوره های طولانی از کار افتادن و از دست دادن تولید شود.

رم سرور hp g5

رم سرور hp g6

رم سرور  hp g7

رم سرور hp g8

رم سرور hp g9

رم سرور hp g10

کل یک شرکت و یا یک کارخانه از کار بیفتد. رم سرور  hp اچ پی  با سوختن یک عدد رم حتی سرور ممکن هست با کمبود منابع پردازشی رو برو شده و مجبور به ریست گردد که این باعت خسارت های جبران ناپذیری خواهد شد.برای همین تا انجا که ممکن هست باید رم با کیفیت و خوب برای سرور تهیه کنیم ، از نظر قیمتی رم سرور گران تر از رم های برند دیگر میباشد برای اینکه نوع جنس ب کار رفته و لایسنس هایی که پاس میکند بیشتر از برند ها ی دیگر هست.

قیمت سرور جی 10



اگر رم سرور  hp اچ پی رم خود را مانند یک میز یا میز کار فکر می کنید، RAM تقریباً همیشه توسط رایانه یا سیستم شما استفاده می شود تا به پروژه های مختلفی اجازه کار در یک زمان را بدهد. و هر چه حجم رم رم سرور  hp اچ پی شما بزرگتر باشد، وظایف بیشتری را می توانید انجام دهید.و سرعت کار ،سرعت انجام یک پروژه ،حجم تولید بیشتر ، بهتر و بالاتر می رود.

انواع رم سرور hp

انواع مختلفی از رم سرور  hp اچ پی وجود دارد، از جمله RAM (حافظه دسترسی تصادفی) رم سرور  hp اچ پی و ROM (حافظه فقط خواندنی) -رم سرور  hp اچ پی  که هر دو نوع حافظه سرور هستند. حافظه کش نیز وجود دارد که همکار من در اینجا بیشتر در مورد آن نوشته است و حافظه غیر فرار که به ذخیره سازی رم سرور  hp اچ پی مانند HDD ها، SSD ها و درایوهای نوار اشاره دارد.

خرید رم سرور اچ پی

حافظه رم سرور  hp اچ پی همچنین دارای سه نوع اصلی فرم فاکتور است - ضریب فرم نشان می دهد که رم با چه نوع ماشینی سازگار است: ثبت شده (RDIMM) رم سرور  hp اچ پی ، ثبت نشده/بدون بافر (UDIMM) و بار کاهش یافته (LRDIMM). RDIMM ها (که به عنوان حافظه بافر نیز شناخته می شوند)رم سرور  hp اچ پی  واحدهای حافظه را تثبیت می کنند تا CPU به سرعت به داده ها دسترسی پیدا کند.

رم سرور  hp اچ پی باعث افزایش سرعت کل سیستم شما می شود. UDIMM (ثبت نشده) این ویژگی را ندارند. حافظه کاهش بار (LRDIMM) ثبت نشده است و در عوض دارای یک تراشه MP است که از تراکم بالاتر پشتیبانی می کند.

DIMM مخفف رم سرور  hp اچ پی  "Dual In-line Memory Module" است و شامل یک یا چند تراشه رم سرور  hp اچ پی روی یک برد مدار کوچک است.ماژول های رم سرور اچ پی با سطوح مختلف عملکرد، قابلیت اطمینان، کارایی و هزینه ارائه می شوند،

رم سرور  hp اچ پی طوری که متخصصان فناوری اطلاعات می توانند بهترین راه حل حافظه را متناسب با نیازهای تجاری خود انتخاب کنند.رم سرور  hp اچ پی این چیزی است که متخصصان فناوری اطلاعات ما می توانند به ان اعتماد کنند واقعا هم قابل اعتماد هست .

پیاده سازی رم سرور hp

رم سرور اچ پی جی 8 یا رم سرور اچ پی جی 9 یا رم سرور اچ پی جی 10 همه و همه در بازار داخل دارای اورجینال و غیر اورجینال می‌باشند و شما یک زمانی برای خرید رم سرور اچ پی اقدام کنید با توجه به قیمت رم های اچ پی متوجه این نکته خواهید شد. ولی خرید شما بستگی به شرایط شما دارد.

در فروشگاه دکتر اچ پی بسیار بر روی خرید رم سرور اچ پی اورجینال تاکید می‌شود. ولی برای نسل سرورهای اچ پی جی 5 جی 4 و پایین‌تر، رم سرور اچ پی اورجینال پیدا نمی‌شود و باید اقدام به خرید رم سرور اچ پی غیر اورجینال کنید.

فروش رم سرور اچپی در دکتر اچ پی همیشه به همراه فروش سرورهای اچ پی انجام می‌شود. تمام تلاش دکتر اچ پی در این است که رم سرور اچ پی اورجینال روی رم سرور  hp اچ پیمشتری نصب شود. برای همین است که قیمت سرور اچ پی در دکتر اچ پی شاید نسبت به بازار کمی تندتر و بالاتر باشد و برای خرید سرور اچ پی از دکتر اچ پی شما باید هزینه ی بالاتری رو پرداخت کنید.

قیمت رم سرور اچ پی در دکتر اچ پی به نسبت کیفیتی که دارد با سود بسیار پایین به مشتریان عزیز اعلام می‌شود.

رم های سرور اچ پی 16 گیگ و رم سرور اچ پی 32 گیگ پرفروش ترین رم سرور HP در ایران است تا زمانی که ما در حال نگارش این مقاله هستیم و دکتر اچ پی نیز مثل سایر همکاران مشغول در برندیگ اچ پی تلاش خود را برای ارائه سرور اچ پی خوب و با کیفیت بالا انجام می دهد.

نکات مهم در مورد خرید رم سرور HP

خرید رم سرور HP

اما آنچه را که باید در مورد رم اچ پی مد نظر شما باشد این هست که کمپانی شرکت اچ پی برای تولید رم اچ پی اقدام نمی‌کند. همانظور که می دانید شرکت اچ پی ای برای تولید برخی محصولات یکسری چک لیست های شدید و بسیار حساس دارد و تیم فنی شرکت اچ پی این چک لیست ها را از تست رم های hp سری جدید شرکت های مختلف استخراج میکند.

مثلا شرکت سامسونگ رم ddr5 را به تازگی وارد بازار کرده است. هیچ وقت شرکت اچ پی خود اقدام به رقابت با این شرکت بزرگ تولید کننده ی رم های سروری نمی‌کند یا سایر شرکت های تولید کننده رم سرور یا pc.

اصل بودن رم سرور hp

نکته‌ای که در مورد رم سرور اچ پی باید بدانید این است که شرکت اچ پی با توجه به نیازمندی‌‎ها و انتظاراتی که مشتریان از سرور های نسل جدید دارد در تیم خود یکسری نیازمندی ها اعلام می‌کند. مثلا رم سرور اچ پی 32 گیگ باید بتواند روی سرور اچ پی حداقل 3 سال کار کند و یعنی ماکزیمم ممکن است تا 20 سال 30 سال کارکند.

ولی ما این ماژول رم 32 گیگ رو برای شرایطی می‌خواهیم که سرور اچ پی 3 سال پشت سر هم خاموش نمیشود و گرمای داخل سرور ما همیشه بالای 20 درجه هست و این رم سرور اچ پی باید بتواند با 24 عدد رم دیگر بر روی یک مادربرد نصب شده و با همدیگر روی سرور اچ پی کارکند.

یک رم 32 گیگ کینگستون برای استفاده روی پی سی شخصی شما طراحی شده تولید انبوه شده و با قیمت 200 هزارتومان به فروش می رسد.حال این سوال در مورد سرور HP مطرح هست که آیا این رم که برای کارهای ابتدایی و معمولی ساخته شده هست و شاید بخواهد روزانه دو یا سه ساعت پی سی شما روشن باشد یا کلا با 4 رم دیگر بخواهد کار کند و زیر بار آنچنانی نرود، می‌تواند در سرور اچ پی نیز نصب شده و کار کند؟

خرید رم سرور HP برای سرور اچ پی

خرید رم سرورهای اچ پی با گارانتی

سوال اساسی اینجا مطرح می‌شود چرا باید برای سرو ر اچ پی ، رم سرور اچ پی را نیز خریداری کنید و قیمت رم اچ پی چرا باید این‌همه گران باشد و چرا تا این حد هزینه برای خرید رم سرور HP پرداخت می‌کنید. تا الان جواب این سوالات رو گرفتید یا نه ؟نیاز هست بیشتر توضیح دهم؟ رم سرور اچ پی اگر در نگاه ظاهری هیچ فرقی با یک رم سامسونگ سروری ندارد.

نکته مهم زیر ساخت‌های درونی رم است که قیمت این رم سرور اچ پی را اینقدر بالا برده است. البته می توانید در قسمت بلاگ دکتر اچ پی مقالات بیشتری را در این مورد مطالعه کنید.کافیست روی لینک کلیک کنید و وارد صفحه بلاگ سرور دکتر اچ پی شده و مقالات متنوعی را مطالعه کنید.یکی از مهم ترین معیارها در رم های سرور اچ پی ECC بودن رم سرور اچ پی است.

همانطوری که می‌دانید ECC مزیت های بسیار زیادی دارد؛ در قسمت بلاگ سرور ما این موضوع را نیز به خوبی بررسی کرده‌ایم. وقتی تصمیم به خرید رم سرور اچ پی می‌گیرید باید بدانید که این رم سرور بر اساس چک لیست‌هایی که شرکت اچ پی به یکی از شرکت‌های تولید کننده رم داده است، تولید می‌شود؛ یکی از دلایل بالا بودن قیمت رم سروری HP به همین خاطر است.  

نحوه تولید رم سرور HP

اچ پی به شرکت تولید کننده رم سرور  hp اچ پی  اعلام می‌کند که برای سرور های نسل 10 اچ پی نیاز به رم های DDR4 با سرعت 2933 دارد، ولی تنها سرعت و نسل رم سرور  hp اچ پی مهم نیست؛

اچ پی در هنگام سفارش این رم سرور  hp اچ پی اعلام می‌کند که برای این سری از رم سرور  hp اچ پی های سرور اچ پی باید این امتیازها و این کمیت‌ها به دقت رعایت شود.

یعنی اگر در شرکت سامسونگ برای تولید یک رم 3ساعت زمان مفید نیاز هست برای تولید رم سرور HP  رم سرور  hp اچ پی شاید 5 ساعت زمان باید بگذارد تا بتواند کمیت‌های مورد نیاز شرکت HP را به خوبی مدیریت کند.برای همین رم سرور اچ پی با هزینه هایی بالاتر از رم های معمولی که شرکت تولید کننده درست میکند تولید میشود و این رم ها با لیبل اچ پی ای به شرکت تحویل داده می شود.

تنوع رم سرور اچ پی بسیار بالاست

شرکت HP نیز این رم ها  HP  را که با قیمت بسیار بالاتری که به شرکت تولید کننده رم HP   سفارش داده است، روی سرور  HP  نصب می‌کند و تعدادی را هم بصورت ریتیل یا بالک یا پک در بازار ازاد  HP  می فروشد.

فروش رم سرور HP کار بسیار آسانی نبوده و شرکت فروشنده HP  باید توانایی تشخیص رم های اورجینال اچ پی HP   با غیر اورجینال HP   را داشته باشد و رم فیک HP  یا غیر اورجینال HP  تحویل مشتری ندهد.

HDDRAMکلید
HDD مخفف عبارت Hard Disk Drive است.RAM مخفف Random Access Memory است.تعریف
HDD را حافظه ثانویه نیز می نامند.RAM را حافظه اصلی یا حافظه اصلی نیز می نامند.حافظه
HDD شامل قطعات مکانیکی متحرک مانند بازو، پین و غیره است.رم فاقد قطعات مکانیکی متحرک است و از ترانزیستور و غیره تشکیل شده است.جزء
HDD زمان خواندن/نوشتن بالاتری دارد.RAM زمان خواندن/نوشتن یا R/W کمی دارد.زمان R/W
داده ها باید از رام به رم کپی شوند تا CPU بتواند به داده های آن دسترسی داشته باشد.CPU می تواند به داده های ذخیره شده در RAM دسترسی داشته باشد.دسترسی به CPU
حافظه HDD بسیار بالاست. در دسکتاپ از 500 گیگابایت تا 4 ترابایت متغیر است.حافظه رم معمولاً کوچکتر از HDD است. اکنون - هر روز از 1 گیگابایت تا 8 گیگابایت در رایانه های رومیزی متغیر است.ظرفیت
HDD به دلیل حرکات مکانیکی نویز تولید می کند.RAM هیچ نویز تولید نمی کند.سر و صدا
HDD به ازای هر واحد ذخیره سازی ارزان است.RAM برای هر واحد ذخیره سازی هزینه بر است.هزینه
HDD تاثیر زیادی روی سرعت کامپیوتر ندارد.اگر RAM کم باشد، کامپیوتر کند می شود.تاثیر بر سرعت

قیمت هارد سرور hp

 قیمت رم سرور hp

 خرید سرور hp

 

ما در ماهان شبکه ایرانیان با برند تجازی دکتر اچ پی تلاش بر این داریم که بتوانیم تمام سرور های و فطعات جانبی سرور اچ پی ای را در تمام نسل های سرور اچ پی پشتیبانی کنیم وبهترین محصولات را برای شما دوستان و مشتریان عزیز داشته باشیم خرید قطعات اورجینال و سالم و گارانتی های مناسب برای سرور های اچ پی ای در تمام نسل سرور های اچ پی ای در جیطه تخصص ماست می توانید لیست قیمت تمام محصولات را در سایت تخصصی ما در ماهان شبکه ایرانیان www.mahanshabake.com مشاهده کنید.