نماد اعتماد

راهنمای خرید رم سرور HP

برای انتخاب رم مناسب سرور اچ پی باید چه مواردی را مدنظر قرار بدهیم

انچه قبل خرید رم سرور hp باید بدانید.  خرید رم سرور hp در ماهان شبکه ایرانیان بصورت انلاین و پرداخت الکترونیکی میباشد و می توانید در کمترین زمان با بهترین قیمت رم سرور hp را خریداری بکنید .

راهنمای خرید رم سرور hp

چگونه مقدار  رم خود را در ویندوز پاک کنیم

هر کسی که به طور منظم با رایانه کار می کند و مجبور است با نرم افزارهایی که به قدرت پردازش زیادی نیاز دارد سر و کار داشته باشد، می داند که سخت افزار چقدر قدرتمند است. اکثر مردم بلافاصله به پردازنده یا کارت گرافیک فکر می کنند (مخصوصاً زمانی که تمرکز روی ویرایش تصویر و ویدیو باشد). با این حال، حافظه اصلی نیز برای عملکرد روان سیستم و سایر نرم افزارها از اهمیت اساسی برخوردار است.

این حافظه توسط پردازنده برای مدیریت داده های برنامه ها و سرویس ها یا پردازش های در حال اجرا مورد نیاز است. ظرفیت حافظه اصلی تأثیر تعیین کننده ای بر روی تعداد برنامه های کاربردی که می توانند به طور همزمان بارگذاری شوند و سرعت پردازش داده ها وجود دارد.

در اصل، حافظه بیشتر، بهتر است. با این حال، از آنجایی که هزینه ها نیز نقش دارند و حافظه RAM قابل افزایش نیست، بسیاری از افراد زمانی که حافظه به محدودیت های خود می رسد از یک ترفند نسبتا ساده استفاده می کنند - حذف فرآیندهایی که دیگر از حافظه نهان مورد نیاز نیستند و ایجاد فضایی برای داده های موجود مربوط به فعالیت های فعلی شما این باعث افزایش RAM شما می شود. بنابراین تنها کاری که انجام می دهید این است که رم را پاک کنید یا آن را آزاد کنید.

فهرست

  • عملکرد حافظه اصلی چیست؟
  • کدام عوامل برای یک رم کارآمد حیاتی هستند؟
  • چرا پاک کردن رم سرور  ایده خوبی است؟ و چه زمانی باید این کار را انجام دهید؟
  • رم خود را آزاد کنید - در اینجا نحوه انجام آن آمده است

برای مشاهده انواع رم سرور اچ پی شامل رم سرور g9  , رم سرور g10 ,رم سرور g8 لینک محصولات رم سرور اچ پی در فروشگاه ماهان شبکه کلیک کرده و انها رو مطالعه کنید.

عملکرد حافظه اصلی چیست؟

حافظه اصلی که حافظه RAM نیز نامیده می شود، واحد ذخیره سازی مرکزی برای تمام داده هایی است که برای برنامه ها یا قسمت های برنامه ای که در حال حاضر در حال اجرا هستند و برای تمام فرآیندهای فعال سیستم مورد نیاز است. این حافظه که با خاموش شدن رایانه به طور خودکار اطلاعات آن از بین می رود، مستقیماً توسط پردازنده قابل دسترسی است. اگر حافظه کافی برای پردازش داده های مربوطه در طول چنین تلاش دسترسی وجود نداشته باشد، اجرای برنامه مربوطه کار نخواهد کرد. هر چه فرآیندهای بیشتری به طور همزمان انجام شود و سیستم مورد نیاز برنامه های اجرا شده بالاتر باشد، ظرفیت RAM بالا اهمیت بیشتری پیدا می کند.

کدام عوامل برای یک رم کارآمد حیاتی هستند؟

عملکرد حافظه اصلی تحت تأثیر سه عامل زیر است:

  • سرعت دسترسی: زمان مورد نیاز برای دسترسی موفق (عملیات نوشتن یا خواندن)
  • نرخ انتقال داده: مقداری که میزان داده قابل انتقال در یک زمان معین را نشان می دهد
  • ظرفیت حافظه: رم موجود

این سه مورد برای کارایی حافظه اصلی در مدیریت فرآیندهایی که باید اجرا شوند ضروری هستند. ظرفیت از اهمیت ویژه ای برخوردار است، زیرا محدودیت شدیدی برای ظرفیت ذخیره سازی تعیین می کند. به عنوان مثال، اگر برنامه ای به 2 گیگابایت و 3 گیگابایت حافظه دیگر در مدت زمان طولانی تری نیاز داشته باشد، اگر تنها 4 گیگابایت حافظه در دسترس باشد.

هر دو نمی توانند به طور همزمان اجرا شوند. با این حال، وقتی نوبت به پردازش تعداد زیادی از فرآیندهای موقتی می‌رسد، سرعت دسترسی و سرعت انتقال داده مطرح می‌شود. هر چه داده های فردی سریعتر پردازش شوند و سپس از حافظه اصلی محو شوند، فضای سریع تری از RAM برای پردازش های جدید آزاد می شود.

چرا پاک کردن رم ایده خوبی است؟ و چه زمانی باید این کار را انجام دهید؟
یک کامپیوتر کند می تواند خسته کننده باشد، به خصوص زمانی که نیاز به حل مشکل و استفاده سریع از رایانه دارید. عملکرد رو به کاهش کامپیوتر اغلب با فشار دادن رم مرتبط است. از یک طرف، قبلاً به طور خودکار توسط سیستم عامل و فرآیندهای سیستم اشغال شده است، از طرف دیگر، با هر برنامه باز کمی پرتر می شود. اغلب بستن مجدد برنامه ها فایده چندانی ندارد.

مورد دوم به این دلیل است که هنگام بستن یک برنامه، همه فایل ها به ندرت از حافظه حذف می شوند. علاوه بر این، برنامه ها و فرآیندهایی وجود دارند که فعال هستند اما واقعاً مورد نیاز نیستند. به دلایل فوق، اگر رایانه شما نشانه هایی از کاهش قابل توجه عملکرد را نشان می دهد، ممکن است توصیه شود رم را پاک کنید

رم خود را آزاد کنید - در اینجا نحوه انجام آن آمده است
حتی اگر مطمئن نیستید که واقعاً حافظه رایانه شما خیلی پر است، می‌توانید سعی کنید آن را آزاد کنید. به این ترتیب شما فقط از عملیاتی استفاده می‌کنید که با خاموش کردن رایانه به‌طور خودکار انجام می‌شود (اما فایل‌هایی را که روی آن‌ها کار می‌کنید ذخیره کنید تا نتایج کارتان از بین نرود). به طور کلی، شما سه گزینه مختلف برای پاکسازی رم خود به صورت دستی دارید:

  • حافظه کاری را از طریق مدیر وظیفه سیستم خود خالی کنید
  • اسکریپتی بنویسید که حافظه استفاده شده را آزاد کند
  • از ابزار خارجی استفاده کنید که عملکردی برای تخلیه حافظه رم دارد

بخش های زیر به طور مفصل توضیح می دهند که چه کاری باید انجام دهید.

DDR4-2933 برای چیپست های سری H/B اینتل است

سری باس 2933 برای سرور های نسل نه و ده اچ پی ارائه شده است و معمولا فروش خوبی هم روی این سرور ها داشت ولی مشکل در مدل چیپست ها بود که در سری ز کارایی نداشت.  قیمت رم سرور 32G 2933 اینتل به غیر از چیپست های سری Z (علاقه مند) و سری X (دسکتاپ پیشرفته) اجازه اورکلاک را نمی دهد. این امر باعث می‌شود خریداران اصلی که نمی‌خواهند از سری Z استفاده کنند، با محدودیت‌های «تأیید شده» اینتل، از جمله حداکثر DDR4-2666 برای Core i5 و پردازنده‌های بالاتر، مواجه شوند.

ما چندین مورد از این بردها را بررسی کردیم و متوجه شدیم که اکثر قطعات خرده فروشی شامل Intel XMP هستند. اگرچه این روی حداکثر سرعت حافظه تأثیر نمی گذارد، پیکربندی با یک کلیک DDR4-2666 با تأخیر کمتر را فعال می کند.

متأسفانه بازار DDR4-2666 با تأخیر کم آنقدر کوچک است که کیت های CAS 12 و CAS 13 دیگر تولید نمی شوند. زمان بندی CAS 15 به نظر می رسد سریع ترین قسمت در دسترس در حال حاضر باشد.

DDR4-2400 برای Core i3 و زیر اینتل است

رم سرور DDR4-2400

پردازنده‌های پایین‌رده اینتل همان محدودیت‌های مبتنی بر چیپست را دارند که در پاراگراف قبل ذکر کردیم، اما با نرخ داده DDR4-2400 حتی پایین‌تر. بازار حافظه با عملکرد پیشرفته در این نرخ داده به قدری کوچک است که کمترین تاخیری که در بین محصولات فعلی می‌توان یافت، CAS 14 است. عملا ارزش خرید رم باس 2400 را ندارد.

DDR4-2933 یک حل کننده مشکل است

زیبایی DDR4-2933 این است که با نسبت کامل، 11x133.333 کار می کند، که اتفاقا نسبت کمتری نسبت به 15x100 است که DDR4-3000 استفاده می کند. ما چند برد دیده‌ایم که بالاتر از این کار نمی‌کنند، از جمله X470GT8 برنده جایزه Biostar. از آنجایی که بسیار خوب کار می کرد، حافظه با این سرعت داده در CAS 15 به طور گسترده در دسترس بود.

اما پس از آن شایعه‌ای شروع شد مبنی بر اینکه DDR4-3000 نقطه شیرین پردازنده‌های سری 2000 رایزن است و سازندگان به سرعت شروع به برنامه‌نویسی این ماژول‌ها به DDR4-3000 برای پاسخگویی به تقاضای جدید کردند. تعداد محدودی از کیت‌های گران‌قیمت DDR4-2933 CAS 16 باقی مانده‌اند، اگرچه کاربرانی که از آزمایش کردن نمی‌ترسند، همیشه می‌توانند کیت‌های ارزان‌تر DDR4-3000 CAS 15 خود را به DDR4-2933 برگردانند، اگر نرخ داده بالاتر پایدار نباشد.

رم سرور اچ پی

به‌طور پیش‌فرض، کنترل‌کننده حافظه مادربردهای X570 به حالت نیم‌سرعت و رابط «Infinity Fabric» به نسبت غیرهمگام‌سازی زمانی که از سرعت‌های DDR4-3600 فراتر می‌رود، تغییر می‌کند که باعث افت عملکرد هنگام استفاده از DDR4-3733 یا بالاتر می‌شود.

بسیاری از کاربران نهایی پس از غیرفعال کردن این حفاظت‌های پایداری، محدودیت‌هایی را بین DDR4-3733 و DDR4-3866 گزارش می‌کنند، اما این افزایش جزئی در نرخ داده احتمالاً ارزش تلاش شما را ندارد، مگر اینکه فقط به دنبال دستیابی به سرعت‌های بالاتر برای لاف زدن باشید.

راهنمای مادربرد ما قابلیت‌های فرکانس حداقل یک پیکربندی را برای هر بردی که آزمایش کرده‌ایم به تفصیل شرح می‌دهد، اما ما نمی‌توانیم همه چیز را آزمایش کنیم. برای یک نگاه سریع و کثیف به چشم انداز حافظه فعلی، در اینجا نموداری از ظرفیت ها و انواع کیت های رم در حال حاضر به راحتی در دسترس، همراه با انواع سیستم هایی که برای آنها بهترین کار می کنند، آورده شده است. نسبت قیمت بر اساس ارزان ترین کیت در هر پیکربندی است.

خرید رم سرور hp

 مموری برای چه مواردی استفاده می شود؟
حافظه رم 32 گیگ 2933 اچ پی به طور گسترده ای برای ذخیره سازی و انتقال داده ها استفاده می شود. در بخش مصرف‌کننده، فلش مموری خانه‌ای را در طیف وسیعی از دستگاه‌ها، از جمله تلفن، دوربین و تبلت پیدا می‌کند تا به چند نمونه اشاره کنیم.

اندازه کوچک حافظه فلش و مزایای مصرف انرژی آن را برای استفاده در دستگاه های مصرف کننده در حال حرکت مناسب می کند. رم 32 گیگ 2933 اچ پی  در واقع، برنامه های کاربردی مصرف کننده به رشد بازار فناوری فلش کمک کرده است.

حافظه فلش، اصطلاحی است که اغلب به جای حافظه فلش استفاده می شود، به هر درایو، مخزن یا سیستمی که از حافظه فلش استفاده می کند اشاره دارد. در سطح مصرف کننده، دستگاه های ذخیره سازی با استفاده از فلش شامل درایوهای USB هستند.

در سیستم‌های رایانه‌ای، SSD‌های مبتنی بر فلش که به دلیل کمبود قطعات متحرک نامیده می‌شوند، در رایانه‌های نوت‌بوک رایج هستند و در برخی از رایانه‌های رومیزی به عنوان یک گزینه HDD نیز یافت می‌شوند.

تفاوت رم سرور و رم دسکتاپ

  •  تفاوت در پشتیبانی
  •  تفاوت در مدیریت حافظه
  •  تفاوت در حافظه خط
  1.   یک سرور چقدر باید رم داشته باشد؟
    سرورها حالت جدید ذخیره سازی داده ها و تسهیل شبکه برای رایانه های مختلف در مکان های مختلف هستند. اکنون هر کسی می تواند داده های خود را به صورت ایمن و با نگهداری خوب ذخیره کند. سرورها همچنین منبع بزرگی برای تسهیل برق برای چندین رایانه از طریق سخت افزار و عملکردهای پرقدرت خود بوده اند.
  2.   چه نوع رمی در سرورها استفاده می شود؟
  3.  آیا می توان از رم سرور در دسکتاپ استفاده کرد؟
  4. همانطور که همه ما می دانیم دسکتاپ ها سیستمی هستند که تمام عملکردهای ذخیره سازی داده ها و عملکردها را ارائه می دهند، اما محدود به تنها رایانه ای هستند که برای آن نیرو تولید کرده است.
  5. تفاوت های RAM سرور و دسکتاپ را در زیر بیابید.

برای خرید سرور HP به چه مقدار رم HP نیاز داریم؟

خرید رم HP

 

خرید سرور HP فرآیندی تخصصی است. در حقیقت بدون دانش و تجربه کافی در حوزه شبکه و فناوری اطلاعات خرید سرور ایده‌آل را تجربه نخواهید کرد. برای پیکربندی یا کانفیگ سرور HP بهتر است به برخی از قطعات بیش از سایر قطعات توجه داشته باشید. مادربرد، سی پی یو، هارد و رم سرور اچ پی از قطعات اساسی بوده که توجه به ویژگی، قابلیت و سازگاری آنها با یکدیگر از اهمیت بالایی برخوردار است.

رم سرور چه نام دارد؟

رم سرور که مخفف Random Access Memory است، حافظه سرور نیز نامیده می شود. این داده ها را از درایوهای دیسک سخت یا درایوهای حالت جامد به CPU پردازش می کند. در واقع، RAM سرور یک حافظه فرار است، نه حافظه ذخیره سازی دائمی، به این معنی که تنها زمانی که به منبع تغذیه متصل است، داده ها را نگه می دارد.

میت وان گفت که رم سرور یک سر و گردن از رم های معمولی یا پی سی قوی تر هستند این رم سرور ها معمولا با فیچرهای بالاتر نصب می گردند  و می توان گفت یک رم سرور بسیار قوی تر هست.

رم سرور hp dl380 g9

در زیر ما لیستی از رم سرور dl380 g9 را که ساپورت میکند را برای شما ارورده ایم که می توانید از بین این رم g9 برای سرور های خود انتخاب کنید.

تمام رم های اچ پی که در بالا ذکر شد روی سرور های g9 نصب و کار میکند و می توانید از انها استفاده کنید.

قیمت رم سرور hp g9

در سایت دکتر اچ پی می‌توانید تمام رم هایی که برای سرورهای g9 اچ پی مناسب هست را مشاهده کنید،قیمت رم سرور hp g9 بستگی به ظرفیت ماژول آن دارد و میتوانید دست دوم رم سرور رو در مدل های اورجینال و غیر اورجینال تهیه کنید،

مدنظرتان باشد که رم سرور  hp g9 مدل‌های مختلف دارد که می‌توانید در قسمت رم سرور hp آن را مشاهدهدکنید. رم سرور hp g8  رم سرور ،hp g8 در چند مدل محدو اومده هست که میتوانید آن ها را در قسمت خرید رم سرور اچ پی بصورت کامل مشاهده کنید برلی رم سرور hp g9 تنها یک مدل 32g 14900 hp ram  وارد بازار شده هست.

قیمت رم سرور hp g8

قیمت رم سرور hp g8 بسته به مدل و ظرفیت رم از ۵۰۰هزار تومان تا ۶میلیون تومان قابل تغییر هست که اگر قسمت هایدانلاین را می‌خواهید می‌توانید در سایت www.mahanshabake.com  لیست تمام رم های سرور اچ پی را بصورت کامل مشاهده کنید.

فروش رم سرور hp چیست؟

یکی از مهم ترین موارد که مشتریان عزیز با آن روبرو هستند آپدیت سرور dl380 g9 dl360  میباشد معمولا ۴ یا ۵ سال از خرید سرور HP شرکت می گیرد و نیروی ای تی با توجه به اینکه سرور اچپی با افزایش برنامه های کاربردی نیازمند رم سرور میباشد و باید مسئول ای تی شرکت نسبت به اپدیا رم سرور اچپی اقدام کند اما چطور و چگونه؟چه مدل رم برای سرور g9 باید خریداری گردد؟

خرید رم 32g hp

اما نکته اول این هست که بدانید چقدر رم hp برای آپدیت سرور خود نیاز دارید،آیا نیازمند خرید رم ۱۶g hp g9 هستید یا خرید رم 32g hp g9 کفاف کار هست یا اصلا قدرت مالی سازمان فقط اجاره خرید رم سرور g9 4g میدهد؛ همه ی اینها سوالاتی هست که باید قبل از خرید رم سرور hp برای همه انها پاسخ هایی داشته باشید.

برای یک راه حل کوتاه با من صادق قنبری کارشناس فنی و فروش سرور hp تماس بگیرید ۰۹۱۲۸۳۵۲۰۲۳ تا در مورد خرید رم سرور اچپی برایتان توضیح بدهم.

خرید رم ۱۶ گیگ hp g9

اگرچه RAM سرور تنها بخش کوچکی از سیستم کلی سرور است، اهمیت آن را نمی توان دست کم گرفت. اگر رم سرور اچ پی به درستی کار نکند، سیستم سرور ممکن است با مشکلاتی مانند فریز شدن سیستم یا صفحه آبی مواجه شود که آسیب زیادی به شرکت ها وارد می کند. بدون حافظه، سیستم حتی راه اندازی نمی شود. بنابراین، لازم است که درک اولیه ای از RAM سرور داشته باشید.

رم سرور hp چیست؟

رم سرور که مخفف Random Access Memory است، حافظه سرور نیز نامیده می شود. رم سرور داده ها را از هارد دیسک درایوها یا درایوهای حالت جامد به CPU پردازش می کند. در واقع، RAM سرور یک حافظه فرار است، نه حافظه ذخیره سازی دائمی، به این معنی که تنها زمانی که به منبع تغذیه متصل است، داده ها را نگه می دارد.

از این رو، هارد دیسک درایوها برای ذخیره دائمی داده ها استفاده می شوند.

با این حال، سرعت خواندن و نوشتن RAM چندین برابر سریعتر از حافظه ذخیره سازی است. CPU می تواند مستقیماً به رم سرور، بدون جست و جوی اطلاعات یا دستورالعمل هارد دیسک برود. علاوه بر این، حافظه سرور نیز گرمای کمتری تولید می کند و در طول زمان کمتر مستعد فرسودگی است.

راهنمای خرید رم سرور hp

به طور معمول، ظرفیت RAM به عنوان یک عامل حیاتی بر عملکرد سیستم در نظر گرفته می شود. تمام شدن حافظه سرور ممکن است منجر به عملکردهای محدودکنندهای شود که بر کارایی سیستم سرور تأثیر می گذارد. با حافظه بیشتر، سرور می تواند ماشین های مجازی (VM) بیشتری را اجرا کند. علاوه بر این، ارتقاء حافظه سرور موجود می تواند سرعت و پهنای باند حافظه را برای پردازش سریعتر داده ها بهبود بخشد.

انواع رم سرور hp چیست؟

به طور معمول، دو نوع اصلی رم سرور وجود دارد: حافظه بافر و حافظه بدون بافر. تفاوت عمده بین این دو رم این است که حافظه بافر شامل رجیسترهایی بین ماژول های حافظه با دسترسی تصادفی پویا (DARM) و کنترل کننده حافظه است، در حالی که در حافظه بافر نشده این موارد وجود ندارد.

رم سرور HP

حافظه بافر یا بافر رم سرور ا چ پی  

حافظه بافر که حافظه ثبت شده نیز نامیده می شود، برای کاهش بار الکتریکی بر روی کنترل کننده حافظه استفاده می شود. علاوه بر این، RAM بافر معمولاً برای سرورها و سایر سیستمهای سطح بالا که به یک محیط عملیاتی پایدار نیاز دارند استفاده میشود، زیرا در داده های ذخیره شده پایداری بالایی دارد.

بزرگترین مزیت buffered RAM، بافر است که می تواند اطلاعات را مستقیماً از CPU دریافت کند، بنابراین زمان واقعی خواندن و نوشتن فیزیکی را کاهش می دهد. اساساً سه نوع حافظه بافر وجود دارد:

  • registered memory (RDIMM)
  • local reduced memory (LRDIMM) 
  • fully buffered memory (FBDIMM)
  • RDIMM: بر خلاف حافظه بافر نشده، حافظه رجیستر شده حاوی رجیسترهایی در DIMM برای بافر سیگنال های فرمان بین DRAM ها و کنترل کننده حافظه است. این امکان استفاده از حداکثر سه dual-rank DIMM را در هر کانال حافظه فراهم می کند، بنابراین میزان حافظه ای را که سرور می تواند پشتیبانی کند افزایش می دهد.
  • LRDIMM : به عنوان نسخه جدیدی از حافظه بافر، LR-DIMM حداکثر ظرفیت کلی حافظه را فراهم می کند زیرا از بافر حافظه برای ادغام بارهای الکتریکی در ردیف های LR-DIMM در یک بار الکتریکی استفاده می کند.

با این حال، در مقایسه با R-DIMM، قدرت بیشتری تولید می کند و تاخیر کمتری دارد.FBDIMM :FB-DIMM یک نسخه قدیمی از حافظه بافر است که یک فناوری تولید RAM نیز میباشد. برای بهبود سرعت، ثبات و سازگاری حافظه سرور تا حد زیادی استفاده می شود.

FB-DIMM و LR-DIMM با R-DIMM سازگار نیستند و برای کاهش بار روی گذرگاه حافظه توسط ماژول های حافظه استفاده می شود.

رم بافر نشده چیست؟

در حافظه بافر نشده، CPU مستقیماً به کنترل کننده حافظه دسترسی پیدا می کند زیرا هیچ رجیستری بین ماژول های DARM و کنترل کننده حافظه وجود ندارد. حافظه بافر نشده برخلاف حافظه بافر، بار الکتریکی بیشتری را روی کنترلر حافظه ایجاد می کند.رم بدون بافر معمولاً برای دسکتاپ ها، لپ تاپ ها و غیره به دلیل قیمت نسبتا پایین آن استفاده می شود. با این حال، برای سیستم و داده های ذخیره شده پایداری کمتری دارد.

فناوری های رم سرور چیست؟

راهنمای خرید رم سرور hp

دلیل اینکه رم سرور بهتر از رم PC عمل می کند، فناوری های منحصر به فرد آن مانند ECC، Chipkill و Register است که پایداری بسیار بالا و عملکرد تصحیح خطا را برای رم سرور فراهم می کند.

حافظه ECC

بررسی و تصحیح خطا (Error Checking and Correcting (ECC)) یک تکنیک تصحیح خطا در دستورالعمل های کامپیوتری است که به طور گسترده در زمینه های مختلف استفاده می شود. در مقایسه با Parity( یک فناوری بررسی خطا که در حافظه سرور معمولی استفاده می شود) فناوری ECC نه تنها می تواند خطاها را بررسی کند، بلکه آنها را اصلاح می کند. به دلیل عوامل الکتریکی، داده های منتقل شده در حافظه سرور نمی تواند کاملا دقیق باشد. با حافظه ECC می توان ثبات و قابلیت اطمینان سیستم سرور را تضمین کرد.

Register

رجیستر یکی دیگر از فناوری هایی است که به طور گسترده در رم سرور استفاده می شود. در واقع، رجیسترها برای حافظه سرور همان دایرکتوری ها برای کتاب ها هستند. با رجیستر، پس از دریافت دستورالعمل ها، حافظه سرور می تواند ابتدا دایرکتوری را بازیابی کند و سپس عملیات خواندن و نوشتن را انجام دهد. با انجام این کار، راندمان کاری رم سرور بسیار افزایش می یابد. علاوه بر این، حافظه رجیستر محبوب در حال حاضر به فناوری ECC نیز مجهز است، بنابراین به آن ECC Registered memory نیز می گویند.

این دو همیشه مکمل یکدیگر هستند. فناوری حافظه Chipkill  فناوری حافظه Chipkill ۲۰ سال پیش توسط IBM برای رفع کمبود فناوری ECC در حافظه سرور توسعه یافت. این یک استاندارد جدید حفاظت از حافظه ECC است. از آنجایی که ECC نمی تواند خطاهای بیش از دو بیت را تصحیح کند، همه بیت های داده احتمالاً از بین می روند و در نتیجه سیستم از کار می افتد.

با این حال، داده ها را میتوان از طریق فناوری Chipkill روی چندین تراشه حافظه DIMM نوشت، به این معنی که اگر هر یک از تراشه ها از کار بیفتد، به جای عملکرد عادی سرورها، بر بیت خاصی از بایت داده تأثیر میگذارد. علاوه بر این، با فناوری حافظه Chipkill، حافظه سرور میتواند تا 4 بیت داده بد را به طور همزمان بررسی و رفع کند و همچنین قابلیت استفاده سرور را بهبود بخشد.

Memory Mirroring

راهنمای خرید رم اچ پی

Mirroring حافظه تکنیکی است که چندین حافظه سرور را به دو کانال مستقل تقسیم می کند. به طور معمول، یک کانال کانال دیگر را برای افزونگی تکرار می کند.به عنوان مثال، اگر DIMM از کار بیفتد، کل سیستم سرور تحت تأثیر قرار نمی گیرد، زیرا کنترل کننده حافظه بلافاصله به کانال دیگری منتقل می شود. بنابراین، با mirroring حافظه، می توان به سطح بالاتری از قابلیت اطمینان و تثبیت حافظه دست یافت.

علاوه بر این، محافظت جامع در برابر خطاهای تک بیتی و چند بیتی را نیز فراهم می کند. Memory Protection همانطور که از نام آن مشخص است، حفاظت از حافظه رم سرور اچپی  یک استراتژی است که میزان اجازه دسترسی به حافظه را در رایانه کنترل می کند. هدف اصلی آن جلوگیری از استفاده برنامه های کاربردی از حافظه ای و رم hp است که سیستم ها به آن ها اختصاص نداده اند، که می تواند تا حدودی از آسیب یا از دست دادن داده ها جلوگیری کند.

همانند hot backup هارد دیسک ها، فناوری حفاظت از حافظه می تواند از بیت های یدکی برای بازیابی داده ها در صورت خرابی DIMM استفاده کند، بنابراین از عملکرد روان سرور اطمینان حاصل می کند. همچنین می تواند تا 4 خطای بیت متوالی را در هر جفت DIMM تصحیح کند.

نتیجه گیری در مورد خرید رم سرور hp

به طور خلاصه، RAM سرور نقش مهمی در سیستم های سرور ایفا می کند. ارتقاء رم سرور می تواند ثبات و کارایی بالاتری را برای سیستم سرور فراهم کند. اساساً حافظه بافر و حافظه بدون بافر دو نوع اصلی حافظه سرور هستند. علاوه بر این، رم سرور میتواند با استفاده از فناوریهایی مانند حافظه ECC، رجیستر، حافظه Chipkill و غیره، عملکرد بهتری داشته باشد.ولی به صورت کلی با مفاهیم زیادی را برای خرید رم سرور اچ پی مدنظر قرار بدهیم خرید رم سرور اچ پی بسیار مهم هست زیرا خرابی یکی از رم سرور اچ پی شما ممکن هست کل سرور شما را با مشکل روبرو کنید برای راهنمای بیشتر در مورد خرید رم سرور اچ پی با ماهان شبکه ایرانیان 91008413 تماس بگیرید.

انواع رم سرور g8

۳مدل سرور پر فروش در نسل g8 سری های ۱۰۶۰۰ و رم ۱۲۸۰۰ و رم hp 14900 بود که می توان گفت شاید بالای ۱۰۰میلیون تعداد از این رم ها به فروش رفته هست.اما با گذشت زمان باید اطلاعات کافی در مورد آپدیت رم سرورg8 نیز داشته باشیم.

رم سرور g8 سری های ۳۲g 14900 پر فروش ترین رم برای آپدیت رم سرور اچپی هست در سری ها و مراحل بعدی رم server 16g 14900 مدل دیگر پرفروش هست.برای مشاهده کامل لیست رم سرور اچپی نسل ۸ میتونید در گوگل اسم شرکت ماهان شبکه ایرانیان را سرچ کنید و وارد فروشگاه سرور اچپی ما بنام mahanshabake.com شده و لیست کامل رم سرور g8 را مشاهده کنید.

 

رم سرور hp g5

رم سرور hp g6

رم سرور  hp g7

رم سرور hp g8

رم سرور hp g9

رم سرور hp g10

رم سرور hp g10 plus

برای راهنمایی در مورد خرید رم سرور اچ پی در نسل های مختلف می توانید هر کدام از لینک های بالا کلیک کنید و وارد صبفحع راهنمای خرید رم مورد نظر شده و انتحاب خود را داشته باشید.

رم سرور hp g11