نماد اعتماد

نصب سیستم عامل رو سرور اچ پی

کدام سیستم عامل ها روی سرور اچ پی نصب می شود ؟

برای نصب یک سیستم عامل چه معیارهایی نیاز هست ؟

خرید سرور اچ پی به همراه نصب ویندوز رایگان؟

آموزش تصویری نصب ویندوز روی سرور hp

VMware یک ارائه دهنده نرم افزار مجازی سازی و محاسبات ابری مستقر در پالو آلتو، کالیفرنیا است. VMware که در سال 1998 تاسیس شد، یکی از شرکت های تابعه Dell Technologies است. شرکت EMC در ابتدا VMware را در سال 2004 خریداری کرد. EMC بعداً توسط Dell Technologies در سال 2016 خریداری شد.

نصب سیستم عامل ویندوز یا لینوکس

VMware فناوری های مجازی سازی خود را بر اساس هایپروایزر فلزی ESX/ESXi در معماری x86 پایه گذاری می کند.با مجازی سازی سرور VMware، یک Hypervisor بر روی سرور فیزیکی نصب می شود تا به چندین ماشین مجازی (VM) اجازه دهد تا روی یک سرور فیزیکی یکسان اجرا شوند. هر ماشین مجازی می تواند سیستم عامل (OS) خود را اجرا کند، به این معنی که چندین سیستم عامل می توانند روی یک سرور فیزیکی اجرا شوند.

همه ماشین‌های مجازی روی یک سرور فیزیکی منابع مشترکی مانند شبکه و رم دارند. در سال 2019، VMware پشتیبانی را به هایپروایزر خود اضافه کرد تا بارهای کاری کانتینری را در یک خوشه Kubernetes به روشی مشابه اجرا کند. این نوع از بارهای کاری را می توان توسط تیم زیرساخت مانند ماشین های مجازی مدیریت کرد و تیم های DevOps می توانند کانتینرها را همانطور که قبلاً استفاده می کردند مستقر کنند.

نصب ویندوز سرور اچ پی

دایان گرین، اسکات دیواین، مندل روزنبلوم، ادوارد وانگ و ادوارد بوگنیون VMware را تأسیس کردند که اولین محصول خود - VMware Workstation - را در سال 1999 عرضه کرد. این شرکت دومین محصول خود، VMware ESX را در سال 2001 منتشر کرد.مدیر عامل فعلی VMware پاتریک گلسینگر است که در سال 2012 منصوب شد.

محصولات VMware
محصولات VMware شامل مجازی سازی، شبکه و ابزارهای مدیریت امنیت، نرم افزارهای نرم افزاری مرکز داده و نرم افزارهای ذخیره سازی می باشد.مرکز داده و زیرساخت ابری VMware vSphere مجموعه محصولات مجازی سازی VMware است. VMware vSphere که قبل از سال 2009 با نام VMware Infrastructure شناخته می‌شد، شامل موارد زیر است:

  • ESXi
  • سرور vCenter
  • vSphere Client
  • vMotion

از آوریل 2018، جدیدترین نسخه vSphere 6.7 است که در سه نسخه موجود است: Standard، Enterprise Plus و Platinum. همچنین دو کیت سه سرور برای مشاغل کوچک و متوسط به نام‌های vSphere Essentials و Essentials Plus وجود دارد.با VMware Cloud در AWS، مشتریان می‌توانند خوشه‌ای از میزبان‌های vSphere را با vSAN و NSX در مرکز داده آمازون اجرا کنند و بارهای کاری خود را در آنجا اجرا کنند و در عین حال آنها را با ابزارها و مهارت‌های معروف VMware مدیریت کنند.

شبکه و امنیت
VMware NSX یک شبکه مجازی و نرم‌افزار امنیتی ارائه شده است که زمانی ایجاد شد که VMware Nicera را در سال 2012 خریداری کرد. NSX به مدیر اجازه می‌دهد تا اجزای شبکه را مجازی‌سازی کند، و آنها را قادر می‌سازد تا شبکه‌های مجازی و سوئیچ‌ها را از طریق نرم‌افزار به جای سخت‌افزار توسعه، گسترش و پیکربندی کنند. یک لایه نرم افزاری در بالای هایپروایزر قرار می گیرد تا به مدیر اجازه دهد یک شبکه فیزیکی را به چندین شبکه مجازی تقسیم کند/

با جدیدترین نسخه این محصول، مرکز داده NSX-T، مجازی سازی شبکه را می توان هم به ESXi و KVM به عنوان هایپروایزر و هم به سرورهای بدون فلز اضافه کرد. همچنین بارهای کاری کانتینری در یک خوشه Kubernetes را می توان مجازی و محافظت کرد. مرکز داده NSX-T همچنین مجازی‌سازی عملکرد شبکه را ارائه می‌دهد که با آن می‌توان عملکردهایی مانند فایروال، متعادل‌کننده بار و VPN را در پشته نرم‌افزار مجازی‌سازی اجرا کرد.

VMware vRealize Network Insight یک ابزار مدیریت عملیات شبکه است که به ادمین امکان می دهد تا ریزبخش بندی را برنامه ریزی کرده و سلامت VMware NSX را بررسی کند. VRealize Network Insight به فناوری خرید Arkin توسط VMware در سال 2016 متکی است. VRealize Network Insight اطلاعات را از مدیر NSX جمع آوری می کند. همچنین خطاهایی را در رابط کاربری خود نمایش می دهد که به عیب یابی یک محیط NSX کمک می کند.

پلت فرم SDDC
VMware Cloud Foundation یک پشته نرم افزاری یکپارچه است که vSphere، VMware vSAN و VMware NSX را از طریق SDDC Manager در یک پلتفرم واحد قرار می دهد. یک سرپرست می‌تواند بسته نرم‌افزاری را در محل به‌عنوان یک ابر خصوصی مستقر کند یا آن را به‌عنوان یک سرویس در یک ابر عمومی اجرا کند. یک مدیر می‌تواند بدون نیاز به منتظر ماندن برای شبکه یا ذخیره‌سازی فوراً یک برنامه را ارائه کند.

ذخیره سازی و در دسترس بودن
VMware vSAN یک ویژگی ذخیره سازی مبتنی بر نرم افزار است که در Hypervisor ESXi تعبیه شده و با vSphere یکپارچه شده است. فضای دیسک را از چندین میزبان ESXi جمع‌آوری می‌کند و آن را از طریق خط‌مشی‌های هوشمند، مانند محدودیت‌های حفاظتی، تامین نازک و کدگذاری پاک‌سازی فراهم می‌کند. با vSphere High Availability ادغام می شود تا محاسبات و در دسترس بودن فضای ذخیره سازی را افزایش دهد.VMware Site Recovery Manager (SRM) یک محصول مدیریت بازیابی فاجعه است که به مدیر اجازه می دهد برنامه های بازیابی ایجاد کند که در صورت خرابی به طور خودکار اجرا شوند.
Site Recovery Manager به ادمین ها اجازه می دهد تا به طور خودکار failover و failback ماشین های مجازی را تنظیم کنند. SRM همچنین با NSX ادغام می شود تا از سیاست های شبکه و امنیت در VM های مهاجرت شده محافظت کند.VMware vCloud NFV یک پلتفرم مجازی‌سازی توابع شبکه است که به ارائه‌دهنده خدمات این امکان را می‌دهد تا توابع شبکه را به عنوان برنامه‌های مجازی‌سازی شده از فروشندگان مختلف اجرا کند. NFV همان مزایای مجازی سازی و ابری را برای یک ارائه دهنده خدمات ارتباطی که قبلاً به سخت افزار متکی بود، ارائه می دهد.

 |  نصب ویندوز سرور اچ پی

پلتفرم مدیریت ابری vRealize Suite گروهی از نرم افزارها است که به کاربر اجازه می دهد ابرهای ترکیبی ایجاد و مدیریت کند. مجموعه vRealize شامل vRealize Operations برای نظارت، vRealize Log Insight برای ثبت متمرکز، vRealize Automation برای اتوماسیون مرکز داده و vRealize Business برای Cloud برای مدیریت هزینه است.با استفاده از این بسته نرم افزاری، یک مدیر می تواند VM ها را روی چندین هایپروایزر یا پلتفرم های ابری از یک کنسول مدیریتی مستقر و مدیریت کند. VMware Tanzu که در سال 2019 منتشر شد، به مشتریان اجازه می‌دهد برنامه‌های کانتینری بسازند، Kubernetes سازمانی را اجرا کنند و Kubernetes را برای توسعه‌دهندگان و IT مدیریت کنند.