نماد اعتماد

خرید کارت شبکه HP در تهران

کارت شبکه سرور hp

در این مقاله به بررسی کامل کارت شبکه سرور و تفاوت آن با کارت شبکه رایانه می‌پردازیم. همچنین اجزای کارت شبکه سرور اچ پی را بررسی می‌کنیم و نحوه کار آن را توضیح می‌دهیم. 

کارت شبکه hp چیست؟

Network Interface Card یا همان کارت شبکه hp ، از مهم‌ترین قطعات در رایانه و سرور hp به شمار می‌آید که وظیفه اتصال سیستم به اینترنت را بر عهده دارد. کارت شبکه سرور اچ پی انواع مختلفی دارد که بر اساس نیازهای مختلفی که کاربر ممکن است داشته باشد، طراحی شده‌اند.برای خرید کارت شبکه hp ابتدا باید بدانیم ساختار کارت شبکه چگونه است، انواع کارت شبکه چیست و چه کارت شبکه‌ای مناسب سرور مدنظر است.

کارت شبکه hp چگونه کار می‌کند؟

کارت شبکه پلی است که رایانه یا سرور را به شبکه کابلی، اترنت، وایرلس یا هر نوع شبکه دیگر وصل می‌کند. قابلیت دیگر کارت شبکه قرار دادن یک دستگاه با دستگاه دیگر در شبکه یا اتصال دستگاه به شبکه مرکزی است. البته نباید از نقش Rooter گذشت که رکن اساسی اتصال چند دستگاه به یکدیگر است؛ در صورت اتصال به اینترنت، نخست با کارت شبکه به روتر وصل شده و سپس به کمک آن به اینترنت متصل می‌شویم.

کارت شبکه hp از چه بخش‌هایی تشکیل شده است؟

اجزای کارت شبکه hp شامل موارد زیر است:

- اکسترنال مموری(external memory): وظیفه حافظه اکسترنال ذخیره دیتا به شکل موقت است.
- جامپر یا دوال(jumper or dual): از جامپر جهت خاموش یا روشن کردن سوییچ‌ها استفاده می‌شود.
- پردازنده(CPU):پردازنده همان طور که از نامش پیداست، پردازش داده‌های دریافتی را انجام می‌دهد. این بخش شاید مهم‌ترین قسمت کارت شبکه باشد و مستقیما روی عملکرد آن تاثیر می‌گذارد.
- براکت: برای هماهنگی کارت شبکه اچ پی در فضای افزونه سیستم باید از براکت استفاده کرد.
- کانکتور(Connector):کانکتور یک مسئولیت مهم دارد و آن هم ایجاد ارتباط فیزیکی میان کابل و پلاگین با بورت کارت شبکه می‌باشد.
- مک آدرس در EEPROM: برای انتقال بسته‌های اترنتی به سیستم باید شناسه منحصربه‌فردی به کارت شبکه داد که مک آدرس است.
- نشانگر LED: نشان‌دهنده وصل یا قطع بودن کارت شبکه.
- باس استاندارد: باس استاندارد در نقش رابط بین رایانه و سرور با کارت شبکه ظاهر می‌شود.

چند نوع کارت شبکه وجود دارد؟

انواع مختلف کارت شبکه HP

تقسیم بندی کارت شبکه hp از جنبه‌های مختلف قابل بررسی است. اگر بخواهیم بر اساس نوع کاربری کارت شبکه را دسته‌بندی کنیم، می‌توان گفت دو نوع کارت شبکه سرور و کارت شبکه رایانه داریم که در کل اگرچه وظیفه یکسانی بر عهده دارند،

اما تفاوت‌های آشکاری در عملکرد و ظرفیت فنی با یکدیگر دارند؛ جایی که کارت شبکه سرور به مراتب قدرتمندتر از کارت شبکه رایانه است.از لحاظ نوع اتصال به شبکه سرور ، کارت شبکه به دو نوع کابلی و وایرلس تقسیم می‌شود. همان طور که از نامش پیداست، اتصال کابلی نیازمند کابل اترنت یا کابل فیبر نوری است.

تفاوت نوع کابل و شکل اتصال تاثیر مستقیمی در کیفیت اینترنت خواهد داشت. کارت شبکه وظیفه ی اصلی برقراری شبکه را بر عهده دارد.در اتصال وایرلس خبری از سیم‌کشی نیست و این امواج رادیویی هستند که اتصال به شبکه را فراهم می‌سازند.

خرید کارت شبکه hp

کارت‌های شبکه اچ پی از دو سیستم عامل لینوکس و ویندوز پشتیبانی می‌کنند. باید دقت کنید که سرور اچپی یا رایانه شما از کدام سیستم عامل استفاده می‌کند و سپس اقدام به خرید مدلی کنید که با آن تطبیق داشته باشد.

درباره سرعت کارت شبکه هم باید ابتدا کاربری خود را مشخص کنید. اگر یک دفتر کوچک دارید یا اصلا قصد استفاده از کارت شبکه در سیستم خانگی خود دارید، کارت شبکه‌ای که سرعت بین 10 تا 100 Mbps را پشتیبانی کند، کفایت می‌کند. در حالی که برای یک شرکت بزرگ یا دیتاسنتر کارت شبکه شما باید دارای سرعت 10 الی 100 گیگابایت بر ثانیه باشد. دلیل آن هم مشخص است؛ هرچه حجم کار بیشتر باشد، به سرعت بالاتری نیاز دارید.

قیمت کارت شبکه سرور Dl380 G G8

در معماری کارت شبکه هم انواع مختلفی وجود دارد. اگر معیار دسته بندی اسلات باشد، شامل ISA، PCI، PCI-X، PCIe و USB است و اگر پورت، AUI، BNC، RJ45 و پورت نوری. لازم به ذکر است که این پورت‌ها کابل‌های منحصر برای خودشان را دارند.

تفاوت کارت شبکه رایانه با کارت شبکه سرور

کارت شبکه سرور اچ پی

با این که از نظر کاربرد بین این دو نوع کارت شبکه تفاوتی نیست، اما کارت شبکه سرور از ویژگی‌هایی در ساختار فنی خود بهره می‌برد که آن را مناسب یک سرور با حجم بالای فعالیت می‌کند. مثلا کارت شبکه سرور دارای چیپ کنترل شبکه است که در کاهش بار کاری سی پی یو اثر مستقیمی دارد یا همان طور که پیشتر اشاره شد، کارت شبکه سرور hp از سرعت انتقال بسیار بالاتری در مقایسه با کارت شبکه معمولی بهره می‌برد که ممکن است تا 100 گیگابایت بر ثانیه هم باشد. در رایانه‌های شخصی اساسا نیاز به چنین سرعت انتقالی نیست و شاید انتقال یک گیگابایت بر ثانیه هم کفایت کند.

کارت شبکه سرور از دو یا چند پورت با توانایی پشتیبانی از پروتکل‌های مختلف بهره می‌برد تا مدیریت عملکرد راحت‌تری داشته باشند. در حالی که کارت شبکه رایانه فقط یک پورت دارد و اصلا حجم کاری‌اش به شکلی نیست که نیازمند بیش از یک پورت باشد. این در حالی است که داشتن چند پورت برای کارت شبکه سرور نه فقط یک امتیاز، که یک ضرورت است.مجموعه‌ای از پیشرفت‌های فنی و ظرفیت بالاتر در بخش‌های مختلف کارت شبکه سرور باعث می‌شود تا این نوع بهتر از رقیب خانگی‌اش باشد. البته که به همین دلیل از قیمت بسیار بالاتری هم بهره می‌برد که آن را فقط برای استفاده در سرور مقرون به صرفه می‌کند.

خرید کارت شبکه سرور اچ پی

خرید کارت شبکه سرور اچ پی

کارت شبکه سرور اچ پی یکی از قطعات مهم در سرور محسوب می‌شود و بنابراین در صورت خرید سرور و اجزای آن، باید دقت کنید که چه مدل کارت شبکه‌ای متناسب با نیاز شماست. بررسی این موضوع خودش ریزه‌کاری‌های گسترده‌ای دارد. مثلا اگر قصد خرید کارت شبکه وایرلس دارید، باید حتما از سه جنبه فرکانس، سرعت انتقال و آنتن بررسی‌های لازم را انجام دهید؛ فرکانس 5 گیگاهرتزی باندی است که باید از آن بهره ببرد یا آنتن بزرگ‌تر به معنای سیگنال بهتر نیست.

کارت شبکه سرور HP دارای انواع مختلفی است که از کانفیگ‌های متنوعی بهره‌مند هستند و به همین خاطر شاید در نگاه اول کمی گیج‌کننده به نظر برسند. اما در صورت خرید از فروشگاه دکتر اچ پی به عنوان معتبرترین مرکز فروش سرور اچ پی و قطعات جانبی سرور، خیالتان از بابت خرید کارت شبکه سرور راحت می‌شود. کافیست با کارشناسان فروش دکتر اچ پی تماس گرفته و با دریافت مشاوره، انتخابی مطمئن داشته باشید.ر

کارت رابط شبکه (NIC) چیست؟

کارت رابط شبکه

کارت رابط شبکه (NIC) قطعه‌ای سخت‌افزاری است که معمولاً بر روی رایانه نصب می‌شود تا بتواند به شبکه متصل شود. یک NIC کامپیوتر و سرور را با اتصال اختصاصی و تمام وقت به یک شبکه متصل کرده و مدار لایه فیزیکی لازم برای برقراری ارتباط با استاندارد لایه پیوند داده شده نظیر اترنت یا Wi-Fi را پیاده‌سازی می‌کند. هر کارت نشان‌دهنده یک دستگاه است و می‌تواند جریان داده‌ها را در شبکه آماده، انتقال و کنترل کند.
NIC از مدل OSI برای ارسال سیگنال در لایه فیزیکی، انتقال بسته‌های داده در لایه شبکه و عملکرد به عنوان یک رابط در لایه TCP/IP استفاده می‌کند. کارت‌های شبکه معمولاً دو لایه اول مدل OSI، یعنی لایه فیزیکی و لایه پیوند داده را پیاده‌سازی می‌کنند.
پروتکل‌های شبکه قدیمی‌تری مانند ARCNET که در سال 1977 معرفی شد، LocalTalk یا Token Ring وجود دارد، اما امروزه اکثر کارت‌های شبکه از اترنت استفاده می‌کنند.
کارت شبکه، همانطور که در دهه 1990 رایج بود، برای اترنت استفاده می‌شد. این کارت دارای هر دو کانکتور 10Base2 برای کابل کواکسیال و کانکتور 10BaseT برای کابل جفت پیچ خورده بود. کارت‌های اترنت در چندین بسته استاندارد مختلف به نام فاکتورهای فرم موجود هستند که در طول چندین نسل گذشته سخت افزار رایانه شخصی تکامل یافته اند.
در دهه 1990 و اوایل دهه 2000، کارت‌های بزرگ معماری استاندارد صنعتی اولین استاندارد برای رایانه‌های شخصی و سرور بودند. صاحبان رایانه و سرور برای نصب کارت مجبور بودند کیس رایانه و سرور را باز کنند.

کارت‌های اترنت جدید نصب‌شده در رایانه‌های سرور از استاندارد Peripheral Component Interconnect استفاده می‌کنند و معمولاً توسط سازنده نصب می‌شوند. این کارت‌ها هنوز در رایانه‌های رومیزی و سرور رایج هستند؛ برای رایانه‌هایی که مادربرد آن‌ها دارای پورت اترنت داخلی نیستند.
کارت‌های اترنت بین‌المللی کارت حافظه رایانه شخصی کوچک‌تر که شبیه کارت‌های اعتباری هستند، به راحتی برای لپ‌تاپ و سایر رایانه‌های همراه در دسترس می‌باشند. این کارت‌ها به راحتی در شکاف‌های کنار یا جلوی دستگاه و سرور قرار می‌گیرند. کارت PC یک دستگاه PCMCIA رایج است، اگرچه فقط برخی از کارت‌های PC و محصولات PCMCIA از اترنت پشتیبانی می‌کنند.
با این حال، در اوایل دهه 2010، لپ تاپ‌های کمتری از استاندارد PCMCIA پشتیبانی می‌کردند.
اگرچه آداپتورهای USB اترنت خارجی بیشتر شبیه جعبه‌های کوچک هستند تا کارت، اما در بازار مورد استقبال قرار می‌گیرند. این دستگاه‌ها جایگزین مناسبی برای کارت‌های PCI برای رایانه‌های رومیزی هستند و معمولاً با کنسول‌های بازی ویدیویی و سایر دستگاه‌های مصرف‌کننده فاقد اسلات و دستگاه‌های PCMCIA استفاده می‌شوند.

چگونه کارت شبکه اچ پی را فعال یا غیرفعال کنیم؟

فعال یا غیر فعال کردن کارت شبکه HP چندان کار دشواری نیست و کافیست مراحل زیر را دنبال کنید:

1. به بخش Device Manager رایانه بروید
2. گزینه Network Adapter را انتخاب کنید.
3. روی کارت شبکه کلیک راست کرده و گزینه Enable Device را انتخاب کنید. برای غیرفعال کردن کارت شبکه HP هم این گزینه تبدیل به Disable Device می‌شود.

مواردی که باید درباره کارت شبکه HP بدانید!

کارت شبکه HP

اصطلاحات زیادی در کارت شبکه اچ پی وجود دارد که در نگاه اول کمی گیج کننده به نظر می‌رسند. اما با توجه به مواردی که پیش از این ذکر شد، یاد گرفتن آن‌ها کار ساده‌ای است. در ادامه به توضیح کوتاه درباره چند اصطلاح مهم در کارت شبکه می‌پردازیم:

- LOM: مخفف عبارت LAN on Motherboard است و به کارت شبکه‌ای گفته می‌شود که روی برد سیستم به شکل Embeded وجود دارد و نیازی به پردازنده اضافی یا PCI Slot ندارد.
- HPE FlexibleLOM: این فناوری نسخه بهینه‌سازی شده LOM است. در ورژن قبلی اگرچه خروجی شبکه بدون نیاز به شیار توسعه سرور فراهم بود و شرایط اضافه کردن کارت شبکه اچ پی دیگر را هم ممکن می‌ساخت، اما باعث ایجاد محدودیت‌هایی هم روی شبکه می‌شد. در HPE FlexibleLOM technology این محدودیت‌ها کنار می‌رود و باعث بهترشدن عملکرد کارت شبکه و سرور شده است.
- NIC Partitioning: همان پارتیشن‌بندی NIC یا کارت شبکه است که هر پورت از کارت شبکه به سیستم‌عامل تحت 4 پارتیشن شبکه معرفی می‌شود. به این پارتیشن‌ها FlexNIC گفته می‌شود. هر FlexNIC به عنوان یک کارت شبکه PCIe مجزا کار می‌کند.
مهم‌ترین ویژگی پارتیشن‌بندی NIC این است که برای هر FlexNIC پهنای باند کافی اختصاص می‌دهد تا بتوانند وظایفشان را به خوبی انجام دهند. این باعث می‌شود شبکه پراکندگی کمتری داشته باشد، منابعش به خوبی توزیع شود، مدیریت و مقیاس‌پذیری آن هم افزایش یابد. همه این موارد در نهایت منجر به افزایش بهره‌وری کارت شبکه و بالطبع سرور خواهد شد.
- Virtual Connect: فناوری مخصوص کارت شبکه اچ پی که به کمک آن می‌توانید اتصالات مجازی در سرورهای Blade را شخصی‌سازی کنید. این تکنولوژی می‌تواند اتصالات بین سرور، LAN و شبکه SAN را مجازی‌سازی کند که همه این‌ها از طریق نرم‌افزار Virtual Connect امکان‌پذیر است.
دو نمونه از مهم‌ترین محصولات این فناوری، Flexfabric و Flex10 است که شرایط پارتیشن‌بندی یک لینک 10 گیگابایتی را به هر FlexNIC با پهنای باند کمتر ایجاد می‌کند.
- پورت SFP: این پورت و ماژول آن امکان وصل شدن به اینترنت با سرعت بالا را در فاصله‌های زیاد به وجود می‌آورد. برای استفاده از این پورت باید از کابل‌های مسی یا فیبر نوری استفاده کرد. کاربرد این پورت بیشتر در صنایع بزرگ و یا کاربرهای نظامی است که فاصله یکی از مهم‌ترین چالش‌های پیش روی آن‌هاست.
- Infiniband: یک پروتکل ارتباط شبکه است که بر اساس switch fabric بنا شده. نحوه کار آن بدین صورت است که به هر لینک یک دستگاه وصل می‌شود تا کار کنترل دریافت و ارسال داده صورت گیرد. این پروتکل مزیت‌های زیادی دارد که از جمله می‌توان به قابلیت ارتقاپذیری، سرعت بالا، زمان تاخیر و مصرف بسیار کم پردازنده اشاره کرد.
Infiniband اساسا برای کاربری عادی طراحی نشده و بیشتر مناسب کاربردهای سازمانی رده بالاست.

خرید کارت شبکه سرور HP

خرید کارت شبکه سرور HP

اچ پی همانند سایر بخش‌های مربوط به سرور و قطعات جانبی، در کارت شبکه سرور هم جزو بهترین‌هاست و مدل‌های مختلفی با مشخصات فنی متنوع از کارت شبکه سرور عرضه کرده است. این مدل‌ها به خصوص در نسل دهم سرور اچ پی از پیشرفته‌ترین فناوری‌ها برای افزایش کارکرد کارت شبکه بهره می‌برند که به همین خاطر کارت شبکه سرور اچ پی را از سایر رقبا متمایز می‌کند.

ما در ماهان شبکه ایرانیان با برند تجازی دکتر اچ پی تلاش بر این داریم که بتوانیم تمام سرور های و فطعات جانبی سرور اچ پی ای را در تمام نسل های سرور اچ پی پشتیبانی کنیم وبهترین محصولات را برای شما دوستان و مشتریان عزیز داشته باشیم خرید قطعات اورجینال و سالم و گارانتی های مناسب برای سرور های اچ پی ای در تمام نسل سرور های اچ پی ای در جیطه تخصص ماست می توانید لیست قیمت تمام محصولات را در سایت تخصصی ما در ماهان شبکه ایرانیان www.mahanshabake.com مشاهده کنید.

اهمیت کارت شبکه برای سرور بسیار بالاست و به همین خاطر باید نهایت دقت را برای خرید آن به کار برد. از طرف دیگر قیمت کارت شبکه سرور اچ پی هم با توجه به نیاز شما از کارت شبکه برای مجموعه خود متفاوت است و به همین دلیل پیشنهاد می‌کنیم با دریافت مشاوره از تیم کارشناسان فروش دکتر اچ پی، بهترین انتخاب را برای سرور HP خود داشته باشید.

چهار پورت کارت شبکه 1 گیگابایتی، یک پورت ILO3